Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannonball Run Europe - Antwerp 05/07/07

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cannonball Run Europe - Antwerp 05/07/07

Geschiedenis

Op donderdag 05 en vrijdag 06 juli 2007 deed de Cannonball Run Europe haar intrede in België. Plaats van afspraak was het majestueuze Hilton Hotel op de Groenplaats.De Cannonball naam zelf gaat terug tot 1933 toen de legendarische Erwin G 'Cannonball' Baker het ene coast-to-coast record in de VS op zijn naam zette.In 1979 werd een rally het leven ingeblazen met het oog op het verbreken van de toen al bijna 50 jaar bestaande records. Vier evenementen én het scherpstellen van de tijd op een indrukwekkende 32 uur en 51 minuten later, stierf de rally een stille dood. Het zou nog duren tot oktober 2002 vooraleer dit evenement terug op de kaart geplaatst zou worden. Tim Porter, ondertussen druk in de weer om in de Verenigde Staten de 'Great American Run' te organiseren (4 vertrekplaatsen, telkens 100 wagens per locatie, een indrukwekkende 400 auto's dus en 800 deelnemers!) organiseerde de eerste Cannonball Run Europe waaraan 69 voertuigen en 140 deelnemers mee deden. Vier edities later gaf hij de fakkel door aan Jan Deschamps.
    Ze heeft net haar tweede editie georganiseerd en is daarin met verve geslaagd. Ik kon van de deelnemers enkel positieve reacties ontvangen. Na Brussel in 2005 (Méridien Hotel) verbleven de deelnemers dit jaar in Antwerpen (Hilton Hotel).

De deelnemers

De opkomst bestond uit een zestigtal wagens, waaronder:
    Aston Martin Vantage & Vanquish, Bentley Continental GT (cabrio) en Arnage, BMW M3, M5 & M6, Ariel Atom, Noble, TVR Sagaris, Ferrari F430, 360 Modena, 575 Maranello & 355 Berlinetta, Ford Mustangs (waaronder eeen Roush Stage 3 Mustang), Maserati's, Jaguar XK, XK cabrio & XJS V12, Audi RS4 en RS4 cabrio, Lamborghini Gallardo, diverse Porsches, etc.

Tot mijn spijt mocht ik dit evenement niet op voorhand op het forum aankondigen. Het checkpoint in Antwerpen was Top Secret. De organisatrice had namelijk geen groen licht gekregen van de politiediensten in verschillende landen (wellicht te wijten aan de commotie na het ongeluk tijdens de Gumball dit jaar). Hierdoor waren de deelnemers genoodzaakt te rijden zonder stickers en werden ze aangemaand om verschillende routes te nemen opdat er niet te veel auto's op dezelfde locatie gespot konden worden. Het maakte het er echter niet minder leuk op. Het kat en muis spel met de politie zorgde dan ook voor de nodige spanning. Gekke toestanden zoals bij de Gumball zijn er echter niet bij. Hier wordt met verstand gereden, iets wat toch een duidelijk verschil is met sommige andere rallies. Het heeft wellicht ook te maken met het feit dat de deelnemers iets ouder zijn.

Foto's (en daar draait het tenslotte om, niet?)

Last edited by ; 07/07/2007, 16:38.

Nog meer foto's:

Comment

Comment

Last edited by ; 07/07/2007, 16:39.

Comment

Ah, dat waren die mannen die ik heb zien rijden toen ik richting Leuven reed Waren vrij veel Skylines, Subby's ed bij ... Toch nog vrij zwaar bestickerd hoor

Heb nog getwijfeld er effe met 't Cosworth geweld achter te gaan

Comment

LOL, ja vrijdagmorgen hebben ze besloten de auto's de bestickeren omdat ze toch op de terugweg waren naar Engeland. Sommige hebben zelfs het noodlot getart door donderdag al enkele stickers aan te brengen. Ondertussen hadden ze al door ondermeer Frankrijk en Duitsland gereden zonder noemenswaardige problemen met de ordehandhaving. Het loont dus om je evenement underground te houden

Jammer dat de Lamborghini Gallardo niet in Antwerpen is langs gekomen. Die heeft namelijk halfweg het evenement de handdoek in de ring gegooid.

Een Ferrari F360 Modena heeft dan weer de loodjes gelegd toen hij in aanraking kwam met de vangrail op de Hungaroring. Eigenaar zat er niet over in eigenlijk. Volgende keer beter én sneller zei ie tegen mij toen ik 'm ontmoette. Wat een volk hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
              LOL, ja vrijdagmorgen hebben ze besloten de auto's de bestickeren omdat ze toch op de terugweg waren naar Engeland. Sommige hebben zelfs het noodlot getart door donderdag al enkele stickers aan te brengen. Ondertussen hadden ze al door ondermeer Frankrijk en Duitsland gereden zonder noemenswaardige problemen met de ordehandhaving. Het loont dus om je evenement underground te houden

Jammer dat de Lamborghini Gallardo niet in Antwerpen is langs gekomen. Die heeft namelijk halfweg het evenement de handdoek in de ring gegooid.

Een Ferrari F360 Modena heeft dan weer de loodjes gelegd toen hij in aanraking kwam met de vangrail op de Hungaroring. Eigenaar zat er niet over in eigenlijk. Volgende keer beter én sneller zei ie tegen mij toen ik 'm ontmoette. Wat een volk hé.
              Ben ze tegengekomen op de E40 richting ... ja, goeie vraag

*EDIT*

Leuven

Comment

Bijna vergeten:

Meer foto's en binnenkort ook filmmateriaal op:

Klikje is zeker gewaardeerd aangezien CBRun HQ dan ziet dat de meeste bezoekers komen van dit forum

Comment

Working...
                X