Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minichamps vs. Norev

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Minichamps vs. Norev

Ik zoek steeds naar schaalmodellen van Minichamps maar tijdens mijn zoektocht ben ik ook al enkele keren schaalmodellen van Norev tegengekomen. Nu stel ik mij de vraag wat het eigenlijke verschil tss beide merken is? Afwerking mss?

Blijkbaar gebruikt Norev ook identiek dezelfde verpakking/voetstuk als Minichamps en daarom dat ik mij afvraag of deze 2 merken iets gemeen hebben.
    Last edited by ; 17/10/2007, 11:30.

Jesjesjes
    Nu mag ik eens een mod terechtwijzen: dit hoort in het vragentopic
    Maar bon, zelf merk ik ook niet veel verschil, dit is eigenlijk een interessante vraag
    Oja, graptjen hé

Comment

Minichamps is (iets) beter afgewerkt (ook wel te merken aan de prijs )

Comment

zoals Z4M zei, maar ik moet toegeven die 997 turbo van Norev ziet er niet slecht uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
          zoals Z4M zei, maar ik moet toegeven die 997 turbo van Norev ziet er niet slecht uit
          Als ze in 'n vitrinekast staan zie je bijna geen verschil, bij 'n kijkje dichterbij zal je wel al wat verschillen zien (spiegels,ruitenwissers,interieur,etc.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
            Jesjesjes
            Nu mag ik eens een mod terechtwijzen: dit hoort in het vragentopic
            Maar bon, zelf merk ik ook niet veel verschil, dit is eigenlijk een interessante vraag
            Oja, graptjen hé
            Dat is hoe je het interpreteert.

Ik ben al een tijdje op zoek naar de A4 cabrio maar mijn collectie tot nu toe bestaat enkel uit Minichamps en zou dat ook graag zoveel mogelijk zo houden. Maar nu ben ik op deze uitgekomen. Enkel vond/vind ik het een beetje raar dat de verpakking identiek is aan die van minichamps. Kan dat voor een norev?

Comment

Die A4 Cabrio heb ik ook van Norev.

Best aardig model.

Waarom zelfde verpakking, gewoon omdat de dealeredities allemaal die verpakking hebben.

Bij Norev is het zwarte voetje iets groter als bij Minichamps
              1982 BMW E28 528i
              2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Okido. Ik moet dus blijkbaar gene schrik hebben om zo'n Norev cabrio aan te schaffen.

Thx allemaal.

Comment

zolang je bij 1/43 blijft zul je niet zoveel verschil merken, bij een 1/18 kun je makkelijk zeggen of het een norev of minichamps is, norev is minder goed afgewerkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door m3_e92 Bekijk Berichten
                    zolang je bij 1/43 blijft zul je niet zoveel verschil merken, bij een 1/18 kun je makkelijk zeggen of het een norev of minichamps is, norev is minder goed afgewerkt
                    Er is toch duidelijk verschil te zien hoor tussen de verschillende fabrikanten. 't Zit hem in de details, maar 't is er wel
                    1982 BMW E28 528i
                    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Idd, ik zou toch geen Norev moeten hebben eerlijk gezegd.

Comment

de Minichamps high-end modellen zijn zelfs evenwaarde van afwerking of van Kyosho en AA.

neem als voorbeeld de Audi A4(RS4) en BMW Z1 het interieur..., die mogen gerust naast de Kyosho's en AA staan vind ik, de High-end van Minichamps zijn super gewoon de gewoone Minichamps vind ik ook een stuk beter als Norev maar is daarvoor niet zo slecht afgewerkt als je de VW golf V's bekijkt.
                        Maar omhoren van de Audi A6 avant(1/1 die Norev heeft gemaakt zijn ook super. zelf nog niet gezien. Wie O wie kan dit bevestigen?
                        Last edited by ; 12/11/2007, 07:14.

Comment

ik heb sinds vandaag een porsche 911 gt3 rs 2010 1:18 van norev en moet zeggen prijs is iets goedkopere klasse maar ga je bv naar autoart kijken ga je wel meer in detail treden bv de achterspoiler is prescies qua breette de vijzen zijn beter zichtbaar ,de scharnieren zijn uit alu met vijzen zodat je alles kan demonteren etc minichamp heb ik geen ervaring idee van maar als je van plan beter geen 100den euro uit te geven zou ik voor norev gaan ben er heel tevreden van wat je voor autoart 180 betaald betaal je voor norev 64 het moet hem ergens zitten

hier is een filmpje van porsche gt3 tussen autoart en norev

Autoart has milked so much from the 997 Porsches and this one will be no exception!
                          Last edited by ; 28/07/2016, 23:09.

Comment

Minichamps heeft ook meer onderdelen van Norev.
                            Norev is voor zijn prijs zeker ok!
                            Minichamps heeft meer details en is toch beter afgewerkt.
                            Beide merken laten hun modellen maken in China.

Comment

Working...
                            X