Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja dat begrijp ik ook niet om de kosten te drukken is het niet ze kosten toch evenveel.
Op modelissimo.de: -Aston Martin DBR9 No.59, Le Mans 2005 (sealed body): 69,95€ -Chevrolet Corvette C6R Winner Laguna Seca 2005 Limited Edition 6000pcs (sealed body): 69,95€ -Nissan 350Z Coupe No12 JGTC GT500 2004 Calsonic (sealed body): 69,95€
-Porsche 911 GT3-R Marsh, Asian Carrera Cup 2004, Limited Edition 2000pcs (opening parts): 69,95€. -Chevrolet Corvette C5R No.64, Le Mans 2004 (opening parts): 59,95€
Voor de prijs is het dus niet want die 2004 versie van de C5R is zelfs goedkoper.
Iemand een verklaring? Zij zullen wel meer winst maken...
Er zijn twee verklaringen: langs de ene kant, men liep met bvb die JGTC-modellen een risico dat ze niet echt zouden verkopen.Een beetje autosportliefhebber kent die serie wel, maar het grote publiek niet.De kans zou bestaan dat ze bvb enkel grote hoeveelheden in Japan kunnen afzetten, maar in pakweg Canada niet wegens te weinig bekend.In feite mag je dus nog blij zijn dat ze er sealed zijn gekomen, anders misschien nooit.
En wagens als de DBR9 dan ? Wel, een mogelijke verklaring is de crisis op de staal/metaalmarkt een aantal jaar geleden, die trof ook de modelautoindustrie.Men heeft toen besloten om een deel van het gamma (motorsport) sealed te maken en een deel (straatwagens) gewoon met opening parts te blijven produceren.De prijzen zijn idd niet gedaald, maar wel hetzelfde gebleven, anders waren ze waarschijnlijk gestegen.
Er zijn twee verklaringen: langs de ene kant, men loopte met bvb die JGTC-modellen een risico dat ze niet echt zouden verkopen.Een beetje autosportliefhebber kent die serie wel, maar het grote publiek niet.De kans zou bestaan dat ze bvb enkel grote hoeveelheden in Japan kunnen afzetten, maar in pakweg Canada niet wegens te weinig bekend.In feite mag je dus nog blij zijn dat ze er sealed zijn gekomen, anders misschien nooit.
En wagens als de DBR9 dan ? Wel, een mogelijke verklaring is de crisis op de staal/metaalmarkt een aantal jaar geleden, die trof ook de modelautoindustrie.Men heeft toen besloten om een deel van het gamma (motorsport) sealed te maken en een deel (straatwagens) gewoon met opening parts te blijven produceren.De prijzen zijn idd niet gedaald, maar wel hetzelfde gebleven, anders waren ze waarschijnlijk gestegen.
Tja voor mij mochten die prijzen wat gestegen zijn. 80€ heb ik over voor een mooi model, zeker die GT's.
Achja, gewoon hopen dat een andere fabrikant ze ooit eens maakt met opening parts. Minichamps lijkt me bvb heel goed bezig de laatste tijd.
Op modelissimo.de: -Aston Martin DBR9 No.59, Le Mans 2005 (sealed body): 69,95€ -Chevrolet Corvette C6R Winner Laguna Seca 2005 Limited Edition 6000pcs (sealed body): 69,95€ -Nissan 350Z Coupe No12 JGTC GT500 2004 Calsonic (sealed body): 69,95€
-Porsche 911 GT3-R Marsh, Asian Carrera Cup 2004, Limited Edition 2000pcs (opening parts): 69,95€. -Chevrolet Corvette C5R No.64, Le Mans 2004 (opening parts): 59,95€
Voor de prijs is het dus niet want die 2004 versie van de C5R is zelfs goedkoper.
Zou het niet kunnen dat de prijs hetzelfde blijft maar dat hun kosten lager zijn
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Zou het niet kunnen dat de prijs hetzelfde blijft maar dat hun kosten lager zijn
[/left]
Dat vind ik juist dat niet kan. bvb Minichamps, die zijn kwalitatief vooruit gegaan en vragen dan ook meer, wat ik logisch vind. AutoArt biedt daarentegen minder aan voor dezelfde prijs.
Enfin voor mij wordt dit als minder ervaren, anderen zeggen dan weer dat ge minder werk hebt met stofvegen of dat ze dat toch nooit opendoen. Voor hen is dat natuurlijk perfect.
Hoewel, als ge kijkt naar de C6R: die heeft open zijraampjes. Daar kan dus stof in en daar komt ge nooit bij aangezien de deuren niet open gaan
Comment