Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Picoo z Helicopter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Picoo z Helicopter

Hallo,

Heb me daarnet dan toch maar is zo'n Picoo-Z helicoptertje gaan halen,en moet toegeven,tis echt wel fun,en het went snel kwa bediening

Zijn er hier nog die zo'n toytje bezitten?

Voor diegenen die het niet kennen,hier alvast een voorbeeltje
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zalig, ik heb ook een helikoptertje van Nikko denk ik en dat is wel ietsie groter. Is wel al een tijdje gelden dat ik heb gevlogen.
    Deze zomer mijn angst maar eens overwinnen van te crashen

Ben op 2 dagen tijd zeer spectaculair aan een crash ontsnapt. Had het nog maar net. De eerste dag vloog ik op een grasplein tussen de huizen en dat was aan de schelde, een ferme windstoot dreef hem uit koers en raar genoegen viel de kracht weg maar sturen lukte nog net. Hing net boven een tuin, heb hem neer gezet op eens schommel
    Die avond nog wat gevlogen, echt windstil en het lukte dan ook perfect.

De dag erna op een groter plein opgestegen en verder van de schelde, alles ging goed tot er een echte helicopter voorbij vloog
    Volledig uit koers geraakt en dan nog tegenwind. Kreeg hem niet terug en dan heb ik hem maar neergezet alleen had ik niet gezien waar, verwachtte hem kapot terug te vinden enkele huizen verder. Ga naar een huis zien, niets te zien en nochtans had men ma hem daar zien landen. Ikke gaan bellen, niet thuis.
    Enkele uren later waren ze wel thuis, terug gaan bellen. Die man zijn dak op, gelukkig een plat. Stond daar perfect in een hoek geplaatst.

Comment

Amaai,dasmeteen van int begin al een unieke vlucht.

De bedoeling is da ik ooit ook eens zo'n grotere RC helicopter aanschaf,maar eerst toch wat ervaring opdoen met zo'n klein Picootje,tis echt ongelooflijk hoe licht dat ding is en hoe stabiel en gecontroleerd je het kan besturen.En voor zen prijs moet je het ook niet laten,kosten ongeveer een 25€

Greetzz

Comment

Idd, het was een unieke ervaring en raar genoeg kon ik het goed als het windstil was maarja dien schrik van 100 euro kapot vliegen hé. Nu is dat toch nog maar 10 euro ofzo waard

Dat is inderdaad niet veel geld, veel plezier ermee!

Comment

Nice, ik ben nu aan mn 3e Picoo Z bezig geloof ik. Nooit aan gedacht om een topic te openen. Mn eerste heb ik een jaar geleden gekocht denk ik. Het is al een paar maanden geleden dat ik voor het laatst gevlogen heb.
          Fast_Audi: heb je mods op je toestelletje? Ik heb mn zender aangepast: de veer van mn gas is eruit (overgeplooid) zodat mn gas veel preciezer is + ik heb een "hammer head" neus erop geplakt voor voorwaartse vlucht zonder veel gewicht toe te voegen.
          i 1 2 1/2 6

Comment

Tuning!

Heeft dat een turbo dat je kan chippen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
              Nice, ik ben nu aan mn 3e Picoo Z bezig geloof ik. Nooit aan gedacht om een topic te openen. Mn eerste heb ik een jaar geleden gekocht denk ik. Het is al een paar maanden geleden dat ik voor het laatst gevlogen heb.
              Fast_Audi: heb je mods op je toestelletje? Ik heb mn zender aangepast: de veer van mn gas is eruit (overgeplooid) zodat mn gas veel preciezer is + ik heb een "hammer head" neus erop geplakt voor voorwaartse vlucht zonder veel gewicht toe te voegen.
              Ik heb nog geen aanpassingen gedaan,enkel de meegeleverde zilverklevertjes op de neus geplakt voor iets meer gewicht en dus voorwaartse snelheid te bekomen,maar heeft nog niveel resultaat.Dat van dat veertje is een goede tip,ik was al aant denken om die zender is uitéén te kegelen en die gashendel ook zo aan te passen zodat deze blijft staan en niet vanzelf terug naar basisstand gaat,dan is hij inderdaad beter kontroleerbaar hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                Tuning!

Heeft dat een turbo dat je kan chippen?
                geloof het of niet maar je kan daar carbon stukken voor bestellen. Er zijn gasten die dat verbouwen, strippen, tunen... Ik heb daar op forums heel wat over gelezen.
                In belgie weet ik het niet; maar hier in Duitsland verkopen ze nu een set van twee helicopters, en je moet mekaar uit de lucht schieten met een 'laser' of 'infrarood' systeem. Picoo challenge of zo heet het.

Fast audi: de mod met de afstandsbediening is de moeite om te doen, maar de beste tip die ik kan geven is 'de hammerhead': kijk eens op deze pagina:

Op 3/4 van de pagina zie je een paar foto's. Klik op de afbeelding met de vleugeltjes in verschillende kleuren en print het af. Snij een stuk van het doorzichtig plastiek van je verpakking en knip het in de vorm en grootte van het geprinte vleugeltje. Bevestig dat nu met licht kleefband aan de voorkant van je helicoptertje. Het vleugeltje vangt de neerwaartse kracht op van je rotor waardoor je neus zakt. Zo heb je voorwaartse vlucht zonder gewicht.
                i 1 2 1/2 6

Comment

hier vind je alle mods
                  i 1 2 1/2 6

Comment

WOW,bedankt voor de tips!!!

Comment

Kheb ook zo een helicopterke. pure fun !!

Om em voorwaarts te late vliege heb ik gewoon heel simpel een paperclip op zen snuit gehange (op zijn zwarte voorruit eigelijk). die hangt ook nie los ofzo en als ik em nog sneller naar voor wil late gaan hang ik daar gewoon een paperclip aan bij.
                      De moeite om es te probere en op 1,2,3 gedaan met e beetje plakband.

Comment

Waar koop je dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                          Waar koop je dat?
                          gewoon in de speelgoedwinkel.
                          Ze heten Picoo Z en ge hebt ze in 2 maten (groot en klein). Der zijn ook nog vliegtuigskes van.

Comment

Wat kost zoiets?

Comment

rond de 20€

Comment

cool

Comment

Je hebt er wel veel rommel tussen. sommigen zijn zo slecht uitgebalanceerd dat je er niets aan kan sturen. enkel opstijgen en hopen dat je nergens tegenkwakt.
                                  Maar ja voor die prijs.

't zijn wel fun dingetjes met die neonlamp in en sterk zijn ze ook. vlieg tegen de muren of kwak tegen de grond en e ris niets kapot aan.

Comment

zonder aanpassingen is het inderdaad niet te doen om er deftig mee te vliegen. Ik heb aanpassingen aangebracht (zie mn vorige posts) en ik heb vooral veel gevlogen op kantoor waar we veel plaats en hoge plafonds hebben . Verder moet je geregeld eens een duwtje gegeven aan de assen van de propellers zodat het wat soepeler gaat.
                                    Zoals die kerel in het filmpje in de 1e post vliegt, daar heb je zeker al de aanpassing in de remote control voor nodig, anders kan je hem niet zo fijn laten zakken.
                                    i 1 2 1/2 6

Comment

Enkele weken geleden met zo'n dingetje gespeeld, en 't is echt zeer leuk.

Als ik eens passeer aan een winkel waar ze't verkopen is de kans groot dat ik er één koop

Comment

'k heb mij ook een gekocht

Veel te wijs, al is de besturing niet optimaal.

In de lucht houden = ok
                                        controleren naaarwaar ie gaat = minder ok

Comment

Working...
                                        X