Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1/6 Telegeleidde 'Marder'

Hoi , ik dacht jullie ter gelegenheid van m'n eerste post ,wat meer te vertellen over mijn 1/6 telegeleidde wagen , namelijk een Fg Marder :

Specificaties :
    - Motor : Genoah G230 Rc01
    - Lengte : 73 cm
    - Breedte : 44 cm
    - Hoogte : 38 cm
    - Toptoerental : 14 000 toeren per minuut
    - Cilinderinhoud : 22,5 cc , levert 4 pk
    - Max. snelheid offroad : 70 km/u
    onroad : 85 km/u ( mits andere vertanding kan dat opgehoogd worden tot 140 km/u)
    - Benzine : Super 98 ( soms gebruik ik met 108 octaan gehalte ook)

enkele foto's :

Die lamborghini en de skyline zijn nitro wagens , deze rijden op Methanol

oja , en m'n vader heeft ook een marder :
    deze is net dezelfde als de mijne , maar heeft 5 pk , aangezien er een resonantieuitlaat en een getunede Lauterbacher motor op zit.

foto's :

De 2 marders zij aan zij :
    Last edited by ; 29/05/2005, 12:36.

Welkom! Knappe wagens! Haalt die murciélago ook 50km/h?

Comment

Dag jij

Goede eerste post, wel in de verkeerde rubriek, maja

Is het trouwens geen G230RC04 ?

Comment

Nope , Rc01
        bewijsje :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
          Nope , Rc01
          bewijsje :

Hoeveel kost zo'n speeltje?

Comment

Verplaatst naar in het klein.

@Oregon, mag ik er ook op wijzen dat als je foto's plaatst, je 1 foto per reply probeert te plaatsen, Anders wordt het snel onoverzichtelijk.. Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de pi
              Nope , Rc01
              bewijsje :

Hou u maar goe vast

Diegene die ik ga halen kost rijklaar +- €1200

Er is nu ook een MARDER RACE versie leverbaar. T.o.v. de standaard Marder is deze uitgevoerd met:

Voordraagarmen met instelbaar camber, zodat je de schuine stand van de wielen in kan stellen. Dit lijkt wel leuk, maar houdt er rekening mee dat de draagarmen hierdoor kwetsbaarder worden, omdat de armen uit 2 stukken bestaan met een schroefdraad ertussen, breken ze ook makkelijker als je er een klap mee maakt. Persoonlijk vinden we een Camber afstelling voor de meeste Off-Road auto's voor de recreatie rijder niet zo nodig)

Aluminium olie gedempte competitie schokbrekers met schroefdraad verstelling aan de buitenzijde. De werking is vrijwel gelijk aan de standaard aluminium schokbrekers die op de normale Marder zitten, maar de rijhoogte instellen gaat wat makkelijker voor wie dat belangrijk vindt.

Aandrijfassen met kogels, i.p.v. pennen, afgesloten met rubber moffen. Deze kogel-aandrijfassen zijn een leuk ontwerp, maar vooral voor toerwagens. In de praktijk blijkt nu al dat door de veel grotere hoek die deze assen maken in een off-road auto, dat de kogels in de uiterste standen nog maar een heel klein oppervlak hebben waarmee ze de meenemers raken. Kans op schade en breken is daarmee wat groter als met de standaard dog-bone asse. Wel zijn de rubber moffen een uitkomst, maar deze kunnen ook op de standaard assen gemonteerd worden. Deze moffen sluiten de aandrijfassen af van zand en vuil, en maken het mogelijk om de gewrichten met vet te smeren. Een aanrader dus ook bij standaard assen.

De Race wordt geleverd inclusief een lexan tandwiel beschermer. Ook hiervoor waarschuwen we altijd dat deze vrij snel kapot gaan, en aan de achterzijde open zijn. Niet zo'n sterke aanrader dus.

Verder wordt bij de RACE ook nog meegeleverd een ontvanger bakje.

Comment

@ oregon, mooi ding en vooral snel ding
                @ blackfox, nu heb je iemand om tegen te racen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox
                  Oorspronkelijk geplaatst door de pi
                  Nope , Rc01
                  bewijsje :

Hou u maar goe vast

Diegene die ik ga halen kost rijklaar +- €1200

Er is nu ook een MARDER RACE versie leverbaar. T.o.v. de standaard Marder is deze uitgevoerd met:

Voordraagarmen met instelbaar camber, zodat je de schuine stand van de wielen in kan stellen. Dit lijkt wel leuk, maar houdt er rekening mee dat de draagarmen hierdoor kwetsbaarder worden, omdat de armen uit 2 stukken bestaan met een schroefdraad ertussen, breken ze ook makkelijker als je er een klap mee maakt. Persoonlijk vinden we een Camber afstelling voor de meeste Off-Road auto's voor de recreatie rijder niet zo nodig)

Aluminium olie gedempte competitie schokbrekers met schroefdraad verstelling aan de buitenzijde. De werking is vrijwel gelijk aan de standaard aluminium schokbrekers die op de normale Marder zitten, maar de rijhoogte instellen gaat wat makkelijker voor wie dat belangrijk vindt.

Aandrijfassen met kogels, i.p.v. pennen, afgesloten met rubber moffen. Deze kogel-aandrijfassen zijn een leuk ontwerp, maar vooral voor toerwagens. In de praktijk blijkt nu al dat door de veel grotere hoek die deze assen maken in een off-road auto, dat de kogels in de uiterste standen nog maar een heel klein oppervlak hebben waarmee ze de meenemers raken. Kans op schade en breken is daarmee wat groter als met de standaard dog-bone asse. Wel zijn de rubber moffen een uitkomst, maar deze kunnen ook op de standaard assen gemonteerd worden. Deze moffen sluiten de aandrijfassen af van zand en vuil, en maken het mogelijk om de gewrichten met vet te smeren. Een aanrader dus ook bij standaard assen.

De Race wordt geleverd inclusief een lexan tandwiel beschermer. Ook hiervoor waarschuwen we altijd dat deze vrij snel kapot gaan, en aan de achterzijde open zijn. Niet zo'n sterke aanrader dus.

Verder wordt bij de RACE ook nog meegeleverd een ontvanger bakje.
                  1200 euro?????????

Comment

1200 euro is dan nog relatief goedkoop, ik zelf heb al met een volledig getunede gereden van over de 4000 euro...

Comment

1200 euro is dan nog relatief goedkoop, ik zelf heb al met een volledig getunede gereden van over de 4000 euro...
                      aieai,mijne eerste echte auto zal ni veel meer kosten vrees ik

Comment

Wow sjieke dinges!

Ik zou ook wel zoiets willen, maar wat is een geschikt beginnersmodel? Ik ken er niet echt veel van . En hoeveel kost zoiets dan, 1400€ is echt wel te veel..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                        cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                          Wow sjieke dinges!

Ik zou ook wel zoiets willen, maar wat is een geschikt beginnersmodel? Ik ken er niet echt veel van . En hoeveel kost zoiets dan, 1400€ is echt wel te veel..
                          Het is eigenlijk meer geschikt als beginnersmodel dan zijn nitro broertjes.
                          Er is veeeeel minder onderhoud aan, veel minder tot niet afstellen, op een jaar tijd is hij zelfs goedkoper dan de nitro's omdat de nitro's dan al een versleten motor hebben, hoge brandstof prijzen...

En voor onder de €1000 kun je ze ook al krijgen, uiteraard een iets verouderde versie zoals die van Oregon

2dehands zijn ze nog goedkoper, dan ligt het al rond de €500 -€600, maar dan moet je meestal wel goed zoeken en opletten dat je een goede hebt.

En je hoeft niet perse een offroad model te nemen zoals de Marders, er zijn ook DTM modellen met knappe body's (vooral met een 911 vind ik die stoer)

Even ter voorbeeld:

En zo kan ik wel even verder gaan, er zijn nog F1's en dergerlijke

Hier ga ik mijne halen trouwens:

Comment

@Oregon
                            Waar heb jij de kap vanmurcielago gekocht??is dat een van HPI??
                            Ik zoek al lang naar die kappen(vooral die van HPI) maar er is geen enkele winkel die die heeft (regio antwerpen)

Comment

welkom
                              zalige bakskes!
                              zeker als die 80km/u haalt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII
                                @Oregon
                                Ik zoek al lang naar die kappen(vooral die van HPI) maar er is geen enkele winkel die die heeft (regio antwerpen)
                                De zijne is idd een HPI kap, hij heeft em online besteld bij krikke modelbouw:

Comment

@Oregon
                                  http://www.netshop.nl/shop/rc/en-us/dept_310.html
                                  veel transportkosten??
                                  nu heb ik een van BMW zoals die blauwe, maar nie zo sjiek

Comment

@Oregon
                                    http://www.netshop.nl/shop/rc/en-us/dept_310.html
                                    veel transportkosten??
                                    nu heb ik een van BMW zoals die blauwe, maar nie zo sjiek
                                    Ik dacht iets van een 10 euro ofzo, maar kweet et nie zeker.
                                    Hij zal wel zo meteen even online komen

Comment

Yep , dat is inderdaad een HPI body . welliswaar een 190 mm versie , aangezien dat onderstel een nitro fun 12 is....
                                      De verzendingskosten hangen er vanaf hoe je het betaald
                                      vb : met visa is het maar 3 € dacht ik
                                      via een overschrijving komt het op 10 €
                                      aan de postbode betalen is het duurste , maar dat weet ik niet meer zozeker
                                      aangezien ik nog geen visa kaart heb , en het onveilig vind , heb ik maar voor de overschrijving gekozen....

aan alle mensen die geintresseerd zijn in een marder :

marder zonder enige toebehoren : 520 €
                                      deze moet nog voorzien worden van : een gas-en stuurservo en natuurlijk een zender : dit kan je op de kop tikken voor zo'n 300 €
                                      dus de goedkoopste nieuwe marder hangt rond de 900 €

natuurlijk zijn er occasies ( en die zijn ook zeer goed ) , je moet juist even aan de compressie van de trekstarter voelen , zodat je merkt of de cilinder & krukas nog intact zijn , je kan 1 achterwiel opheffen met de trekstarter -> goed
                                      hij slipt door / je kan hem niet opheffen -> afblijven

verder ook nog letten op : slijtage van banden en beschadigingen , zodat je kan afdingen.....

occasies zijn er voor 500 €
                                      ( die beetle van m'n pa is er zo eentje....)
                                      succes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                                        Wow sjieke dinges!

Je kan goedkoper beginnen. Een standaard Kyosho modelletje heb je al voor €250 inc. motor. Reken daar een simpel zendersetje met een paar servo's bij, paar busjes verf, een starterskit en dan ben je als je niet te gek doet voor €400 gesteld om te beginnen.

Tips: Neem alles zo standaard mogelijk (chassis, aandrijving, merk,..) het is niet leuk om maanden op onderdelen te moeten wachten die dan ook nog eens peperduur zijn. Als je 100% zeker bent dat dit iets voor jouw is, koop dan een model met zoveel mogelijk kwaliteitsonderdelen standaard (olieschokbrekers, volledig gekogellagerd, ..), die dingen achteraf bijkopen is schreeuwelijk duur. En hou er rekening mee dat een benzine model al snel klinkt als een brommer zonder knalpot, niet dus voor als je in een dichtbevolkte wijk woont.

Comment

Working...
                                        X