Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • oja tom, vanavond vrij? ik ga om 19u naar cis achter men tandwielen, dus als je nog bandjes moet hebben, kunnen we anders samen rijden

    Comment


    • Zorgen dat niemand kan rijden eer ze hun wasknijper hebben he

      Comment


      • rijden zonder frequentiespeld beboeten.!!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          Jongens ik krijg hier al van overal mails binnen, en krijg schrik voor wildgroei aan frquenties die we niet gaan kunnen overzien.

          In deze trend.

          en er hangen verschillende CC aan


          Kheb precies al weinig zin om nog naar de ikea te gaan, maar eerder ergens rustiger af te spreken
          gTa en Tom,
          geef jullie mening. Doordoen, of ergens anders afspreken
          Jij hebt die mail ook gekregen, dus ?

          Is verstuurd aan een 20 - 30-tal man ... 't gaat gezellig worden op de IKEA parking denk ik.

          Soit, als er daar 5 van afkomen, zal het veel zijn, hoor Maar inderdaad opletten met de frequenties. Als je de meeting laat doorgaan, een mailtje sturen naar iedereen die die mail gekregen heeft om nog es extra de nadruk te leggen op't feit dat er met de frequenties opgepast moet worden !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
            wat vinden jullie van Castrol TTS of de gewone Castrol 2T, of van Denicol?
            Maat van me gebruikt Castrol TTS Low Smoke, en is er echt tevreden van

            Comment


            • Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in een massameeting waar geen controle te houden is over de frequenties ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                Maat van me gebruikt Castrol TTS Low Smoke, en is er echt tevreden van
                ik gebruik ook TTS

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Wat ik wel meteen gemerkt heb, is het verschil tussen een Champion bougie en een NGK, deze laatste klinkt anders en draait constanter
                  Daar ben ik het niet mee eens, uit ondervinding Ik merk echt geen verschil.
                  Hangt natuurlijk wel af welk type bougie, mijn vroegere NGK heeft de geest gegeven.
                  Zit nu een champion in (niet de standaard champion bougie )

                  Ik heb al met Motul olie gereden en met castrol TTS.
                  Ikzelf spreek uit ondervinding dat castrol TTS toch beter koelt en dan zeker bij warm weer.
                  Maar het was wel geen motul 800 , ik denk dat we met 500 reden ofzo, als het dan al bestaat.
                  Hebben we erbij gekregen toen we mijn pa zijn marder kochten deze is nu op en nu overgeschakeld naar TTS

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
                    Daar ben ik het niet mee eens, uit ondervinding Ik merk echt geen verschil.
                    Hangt natuurlijk wel af welk type bougie, mijn vroegere NGK heeft de geest gegeven.
                    Zit nu een champion in (niet de standaard champion bougie )
                    Ik heb echt een duidelijk verschil gemerkt hoor
                    Nuja, elke motor en ervaring is anders natuurlijk

                    Comment


                    • Naja, ik denk dat het type bougie ook verschillend is dus dat zal wel een doorslag geven.

                      Maar ik ondervind geen onregelmatigheden tussen de 2 bougies. Hij trekt goed, herneemt goed, gaat goed door in de toeren, wit wolkje , wat wil je nog meer.
                      T voornaamste is dat hij rijdt,
                      en goed rijdt :p

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
                        wit wolkje
                        Blauw, bedoel je?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
                          Daar ben ik het niet mee eens, uit ondervinding Ik merk echt geen verschil.
                          Hangt natuurlijk wel af welk type bougie, mijn vroegere NGK heeft de geest gegeven.
                          Zit nu een champion in (niet de standaard champion bougie )

                          Ik heb al met Motul olie gereden en met castrol TTS.
                          Ikzelf spreek uit ondervinding dat castrol TTS toch beter koelt en dan zeker bij warm weer.
                          Maar het was wel geen motul 800 , ik denk dat we met 500 reden ofzo, als het dan al bestaat.
                          Hebben we erbij gekregen toen we mijn pa zijn marder kochten deze is nu op en nu overgeschakeld naar TTS
                          500 bestaat niet, wel 510 Powerlube
                          A Twist of the Wrist

                          Comment


                          • @Turbo. Zei toch dat ik het niet wist :p
                            T was zeker niet de motul 800, maar precies type weet ik niet meer

                            @xius, Wit, blauw, zwart whatever

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                              Het is de minimum-hoeveelheid die wordt aangeraden door FG zelf, en ik heb nogal wat commentaren gelezen van wedstrijdrijders die ook iets minder olie mengen en menen dat dat iets beter zou zijn (properder verbranding, minder aanslag op de bougie, toch nog voldoende smering). Ik ken er zelf niet genoeg van, dus ik geloof die mannen maar.



                              Jij enige toelichting ?
                              ik wil het best geloven dat wedstrijdrijders er liever minder olie in doen, maar op termijn ga je tochwel meer slijtage hebben. zeker als je hem ooit eens per ongeluk te arm afstelt.

                              200ml op 5L = 4%
                              180ml op 5l = 3.6%

                              ik zou om je motor in optimale conditie te houden (zeker bij warm weer) eens...

                              ...5 à 6% proberen ==> 250 à 300 ml op 5L

                              probeer eerst eens met kleinere hoeveelheden bvb (50 à 60ml in een liter)
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • Ik blijf rustig op 4% doorbollen, don't change a winning team

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
                                  @Turbo. Zei toch dat ik het niet wist :p
                                  T was zeker niet de motul 800, maar precies type weet ik niet meer

                                  @xius, Wit, blauw, zwart whatever
                                  no offence hoor

                                  en die Xius is toch zo kleurenblind als wat hoor, die ziet wit als grijs, en grijs als fluo-roos

                                  (ooit heb ik het meegemaakt dat er een kleurenblinde startkabels moest aansluiten )
                                  A Twist of the Wrist

                                  Comment


                                  • ik doe ook gewoon mijn ding, rij op 3% en de motor is nog altijd in topstaat, zelfs bij mijn vroegere motor reed hij gewoon.
                                    En er komt nog steeds veel vuiligheid uit, dus arm zal hij zeker niet staan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                      en die Xius is toch zo kleurenblind als wat hoor, die ziet wit als grijs, en grijs als fluo-roos

                                      (ooit heb ik het meegemaakt dat er een kleurenblinde startkabels moest aansluiten )
                                      Je kunt zeggen wat je wilt, maar als er zwarte rook uit je Marder begint te komen, of witte wanneer de motor warm is, dan is er toch iets serieus mis

                                      Blauw is nie zo erg

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        ik wil het best geloven dat wedstrijdrijders er liever minder olie in doen, maar op termijn ga je tochwel meer slijtage hebben. zeker als je hem ooit eens per ongeluk te arm afstelt.

                                        200ml op 5L = 4%
                                        180ml op 5l = 3.6%

                                        ik zou om je motor in optimale conditie te houden (zeker bij warm weer) eens...

                                        ...5 à 6% proberen ==> 250 à 300 ml op 5L

                                        probeer eerst eens met kleinere hoeveelheden bvb (50 à 60ml in een liter)
                                        Verschillende bronnen melden dat 5 à 6% veel teveel is voor een Komatsu Zenoah. Okay, je smeert beter, maar je hebt ook véél meer prut in je motor, en de levensduur van je bougie gaat drastisch naar beneden. FG en Komatsu zelf raden maar 4% aan, en er zijn er (zoals Ken) die op nog minder rijden zonder brokken.

                                        Bij mij loopt die 3,6% perfect. De motor is al wat ouder, en 'ie is al wat van z'n compressie verloren, en vooral is 'ie niet zo krachtig. Volgend jaar vervang ik 'm hoogst waarschijnlijk toch door een krachtiger beest.

                                        Comment


                                        • Maar allez, omdat gullie het zijt zal ik in m'n verse jerrycan Excellium 'es 200 ml Motul 800 mengen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X