Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zie deze advertentie, staan off road banden bij een on-road 1/5 die full alu is en een liggende motor+ tune pipe op zit

    http://www.marktplaats.nl/markt/kind...thumbnails%3D1

    En daarbij, mits je je auto hoger van de grond legt (en lange veren achter??)
    moet dat toch te doen zijn
    Last edited by ; 01/06/2005, 16:40.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
      Zie deze advertentie, staan off road banden bij een on-road 1/5 die full alu is en een liggende motor+ tune pipe op zit

      http://www.marktplaats.nl/markt/kind...thumbnails%3D1

      En daarbij, mits je je auto hoger van de grond legt (en lange veren achter??)
      moet dat toch te doen zijn
      Dat is een omgebouwde marder, geen omgebouwde onroad

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
        Zie deze advertentie, staan off road banden bij een on-road 1/5 die full alu is en een liggende motor+ tune pipe op zit

        http://www.marktplaats.nl/markt/kind...thumbnails%3D1

        En daarbij, mits je je auto hoger van de grond legt (en lange veren achter??)
        moet dat toch te doen zijn
        Als het is om gewoon op een (vlak) grasveld te rijden, ligt m'n Marder niet veel hoger dan de doorsnee 1/5 onroad. Dus dan zou het wel moeten lukken ...

        Die advertentie die je hier laat zien: dat is een FG Marder die achteraf omgebouwd is naar een onroad. Ik kan het niet goed zien, maar is het chassis zo gebleven, of is dit ook een onroad chassis ? Aangezien het zo breed is en een zwarte kleur is, neem ik aan dat 't een onroad chassis is, niet ?



        *EDIT*


        Duidelijk een onroad chassis. Merk je aan het Beetle-kapje dat niet mooi aansluit.

        Dus in principe is het mogelijk ?

        Comment


        • Akkoord, het is geen omgebouwde on-road, maar het is toch gewoon een on-road met een beetle body en een marder tank? voor zover ik kan zien is alles voor de rest van de FG on-road.(veren, alu delen, servoplaat, luchtfilter,expantie, chassis,...)
          FG baanchassis is het denk ik zeker, aangezien dat er geen gebogen neus aan zit.
          Maar dit is zeker een waardige on-road met off-road banden
          en hé, hij is van mij niet, moet je een keertje naar die gast mailen

          Comment


          • Volgens mij is het een truck chassie, de achter alu delen zijn het zelfde als onroad en offroad. En de voordraagarmen zijn de brede onroad armen voor truck's en ander brede chassie's

            dus volgens mij een gewoone truck, hij kan op de advertentie zetten wat hij wil ....

            Comment


            • welja, t' is dat. Ik herken op het eerste zicht maar 2delen van een marder.
              1 de benzinetank , zo een zit er ook op een marder.
              2. de beetlebody, maar die kan hij ook zo gekocht hebben..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                G, goelang zijn jouw 1/6's nu meegegaan?
                Vooraan zijn ze nog als nieuw, achteraan zijn ze voor de helft nog érg goed, alleen is de buitenste rand kapotgereten door slechte instelling (dogbones staan niet anders toe).

                Ik heb met de onroads zo'n 5 liter gereden nu, allemaal érge barbarenstijl. Mits goede afstelling van de achteras, houden ze zéker 10 liter, waarschijnlijk eerder 15.

                En dan heb ik nog die Softs, die eigenlijk véél te slap zijn voor een onstuimige Leo in een seizoen anders dan de winter.



                Conclusie : als je 1:6 slicks koopt nieuw op velg, ben je zo'n € 150 kwijt en gaan ze zo'n 15 liter mee. Als je 1:5 slicks koopt op velg, ben je zo'n € 110 kwijt (kleine € 20 voor 2 velgjes, dikke € 30 voor 2 bandjes) en gaan ze maar zo'n 8 liter mee. Wat is er dan goedkoper ?

                Daarnaast oogt een offroad met 1:5-bandjes lelijk, vind ik.



                Als je dus rekent dat je met tweedehands 1:5-slicks op velg zo'n € 15 à 20 per paar kwijt bent (doorgaans kosten ze zoveel), en dat je daar nog tussen de 3 en de 5 liter mee kan rijden ... dan kosten die ook bijna zoveel als nieuwe.

                Comment


                • Hmm, met M's met een normale rijstijl en af en toe eens een kramp in de linkerwijsvinger, zou je toch gemakkelijk 20 liter moeten halen?

                  Toch maar eens gaan uitkijken weer

                  Comment


                  • My god, kosten die velgen en banden zoveel?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                      My god, kosten die velgen en banden zoveel?
                      Idd, wat was ik blij dat ik voor mijn nitro vorige week met €20, 4 nieuwe bandjes op velg kon kopen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Hmm, met M's met een normale rijstijl en af en toe eens een kramp in de linkerwijsvinger, zou je toch gemakkelijk 20 liter moeten halen?

                        Toch maar eens gaan uitkijken weer
                        Twintig liter is wat veel, denk ik. Maar 15 moet zeker te doen zijn.

                        Nu is 't wel zo dat ze enorm veel sneller slijten op ruw asfalt. En je moet dus verdomme goed opletten dat je banden in een bocht (snel) met het grootste vlak dat ze hebben de weg raken. Als ze vlak staan als je rechtdoor rijdt, dan ben je ze na 5 liter aan 't killen op de zijkant, want in de bochten rijdt 'ie gewoon op z'n rand...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Twintig liter is wat veel, denk ik. Maar 15 moet zeker te doen zijn.

                          Nu is 't wel zo dat ze enorm veel sneller slijten op ruw asfalt. En je moet dus verdomme goed opletten dat je banden in een bocht (snel) met het grootste vlak dat ze hebben de weg raken. Als ze vlak staan als je rechtdoor rijdt, dan ben je ze na 5 liter aan 't killen op de zijkant, want in de bochten rijdt 'ie gewoon op z'n rand...
                          Heb ik nu weinig problemen mee aan de achterkant

                          Maar vooraan is het anders, daar is het amper een cm dat de grond raakt als de wielen op full lock staan
                          Maar toch slijten ze daar minder natuurlijk...

                          Comment


                          • Om het anders te zeggen : met de aankomende Viper ga ik nog één paar 1:6 slicks type M (breed) kopen en op die velgen leggen, en daar doe ik de rest van het leven van de Leo mee, denk ik.

                            Misschien doe ik ze wel weg na een tijdje, als de Leo puur op terrein wordt getrimd en ik toch een onroad staan heb om op asfalt te scheuren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                              Heb ik nu weinig problemen mee aan de achterkant

                              Maar vooraan is het anders, daar is het amper een cm dat de grond raakt als de wielen op full lock staan
                              Maar toch slijten ze daar minder natuurlijk...
                              Ja, vooraan maakt dat niet uit. Gewoon een beetje minder camber, en 't is okay. Slijtage valt mee, zéker niet harder gaan dan medium daar.

                              Achteraan ow boy. Zo'n 23cc met reso trekt die dingen zo aan flarden. 'Ie trejt zelfs de stukjes velg mee eruit ...

                              Comment


                              • Die banden vind ik persoonlijk nog altijd té.

                                Kost dat nu echt zóveel qua productie ? Hetzelfde voor die kappen. Dat is per slot van rekening ook 'maar' wat plastiek hé.

                                Ik kan gewoon moeilijk geloven dat dat allemaal zoveel kost om te maken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Nu is 't wel zo dat ze enorm veel sneller slijten op ruw asfalt. En je moet dus verdomme goed opletten dat je banden in een bocht (snel) met het grootste vlak dat ze hebben de weg raken. Als ze vlak staan als je rechtdoor rijdt, dan ben je ze na 5 liter aan 't killen op de zijkant, want in de bochten rijdt 'ie gewoon op z'n rand...
                                  Ik moet wél zeggen : een Leo is véél ruwer te rijden op asfalt dan een Marder. Ik kan mooi licht overstuurd volgas door nagenoeg elke bocht, en als ik niet oplet gaat 'ie achterstevoren ... maar niet overkop. Veel Marders wel, en net daarom worden ze duidelijk minder hard gereden dan m'n Leo.

                                  Die banden op m'n Leo moeten enorm afzien, ik rijd een enorm hoog percentage volgas, en van "geleidelijk" uitaccelereren is er geen sprake, altijd *kaboeng* de trigger in 't plastic van in 't midden van de bocht en corrigeren met tegenstuur. Vreet banden gelijk zot, natuurlijk.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                    Die banden vind ik persoonlijk nog altijd té.

                                    Kost dat nu echt zóveel qua productie ? Hetzelfde voor die kappen. Dat is per slot van rekening ook 'maar' wat plastiek hé.

                                    Ik kan gewoon moeilijk geloven dat dat allemaal zoveel kost om te maken
                                    Wat zou jij doen moest je Franz Gröschl zijn ?

                                    Alles in prijs halveren omdat die lieve bezeten klantjes van je dan wat contenter zouden zijn ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Wat zou jij doen moest je Franz Gröschl zijn ?

                                      Alles in prijs halveren omdat die lieve bezeten klantjes van je dan wat contenter zouden zijn ?
                                      Tuurlijk niet ! Ik zou de prijs verdubbelen


                                      Soit, je weet wat ik bedoel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        Om het anders te zeggen : met de aankomende Viper ga ik nog één paar 1:6 slicks type M (breed) kopen en op die velgen leggen, en daar doe ik de rest van het leven van de Leo mee, denk ik.

                                        Misschien doe ik ze wel weg na een tijdje, als de Leo puur op terrein wordt getrimd en ik toch een onroad staan heb om op asfalt te scheuren.
                                        Nja, eenmaal met een onroad gereden, wil je niet meer met een offroad onroaden

                                        Toen ik met die van Rob had gereden (Honda Accord, ook een lang chassis geloof ik) was ik gewoon stomverbaast
                                        Dat ding had dezelfde handling als mijn nitro op schuimpies, dat luisterde super nerveus naar elke stuurbeweging dat ik deed zonder ook maar een krimp te geven, geen onderstuur of overstuur te merken!
                                        Nu vermoed ik wel dat als je hem echt tot op de limiet drijft dat je dan meteen een portie overstuur krijgt en helaas zal dat geen driftende portie zijn, als je zo kijkt naar die competitie filmpjes
                                        Maar het laat sowieso een Marder achter zich, ook al trekken ze slomer op, het bochtenwerk maakt superveel goed, vermoed ik

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          maar niet overkop. Veel Marders wel
                                          Niet de mijne, toch nie onroad
                                          Die van Kurt is daar wel duidelijk gevoeliger voor door zijn 1/6's, vandaar dat ik er ook wat schrik voor heb

                                          Comment

                                          Working...
                                          X