Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
    De cilinders kun je laten bewerken ja, maar ik ben dat voorlopig nog niet van plan.
    Mss eens ontbramen...

    Het chassis zelf tunen is belangrijker dan motorisch tunen
    wat doe je er dan aan? poortentiming veranderen?

    anders kan je eens je zuiger aanpassen hé.
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      wat doe je er dan aan? poortentiming veranderen?

      anders kan je eens je zuiger aanpassen hé.
      Ik doe er niets aan, wil de boel niet omzeep helpen
      Maar Pase tuning verandert bijvoorbeeld de spoelpoorten, de in en uitlaatpoorten, de kompressieverhouding, de zuiger, de carter, de carb, ...

      Comment


      • Misschien een hier al reeds veelgestelde vraag, maar waar kan je zulke racebakskes kopen...?

        Hiermee doel ik op die On-road of Nitro-toestanden (wat het ook moge zijn) van op de vorige pagina...

        Na deze foto's en filmpjes gezien te hebben kriebelt het hier een beetje

        En wat prijs en onderhoudskost betreft, te doen?

        edit: eventueel een online-webstek...?

        thx

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
          Ik doe er niets aan, wil de boel niet omzeep helpen
          Maar Pase tuning verandert bijvoorbeeld de spoelpoorten, de in en uitlaatpoorten, de kompressieverhouding, de zuiger, de carter, de carb, ...
          hoeveel kost een nieuwe cilinder+zuiger?

          of moet je dan direct alles vervangen?
          A Twist of the Wrist

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
            hoeveel kost een nieuwe cilinder+zuiger?

            of moet je dan direct alles vervangen?
            €100 voor een standaard set geloof ik

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bt.
              Misschien een hier al reeds veelgestelde vraag, maar waar kan je zulke racebakskes kopen...?

              Hiermee doel ik op die On-road of Nitro-toestanden (wat het ook moge zijn) van op de vorige pagina...

              Na deze foto's en filmpjes gezien te hebben kriebelt het hier een beetje

              En wat prijs en onderhoudskost betreft, te doen?

              edit: eventueel een online-webstek...?

              thx
              Jama, er is een verschil tussen nitro en FG he
              En onroad en offroad...

              Wees specifiek, teef!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                €100 voor een standaard set geloof ik
                van een 23 of een 26cc?

                jij hebt toch een 26cc, hé.
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Jama, er is een verschil tussen nitro en FG he
                  En onroad en offroad...

                  Wees specifiek, teef!
                  Owkay, beftekkel (met dank aan Yodaap voor de vocabulaire )

                  Zeker en vast on-road, en FG of Nitro, tjah, weet ik veel

                  FG zeker...?

                  Of is Nitro sneller, wrs wel...hmmmmmmmm

                  Wat is het minst duur...

                  Help me out, would ya ?????

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                    van een 23 of een 26cc?

                    jij hebt toch een 26cc, hé.
                    Yup.
                    Prijzen tussen 23 en 26cc verschillen niet zo bijster veel geloof ik, hooguit een 30tal euro in een set, terwijl het in complete motor maar 10 euro verschil is

                    Comment


                    • zeg, xius,

                      op wat rijd jij nu? benzine (euro 95 of 98?) met X-aantal percent Motul 800?

                      is dat alles?
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bt.
                        Owkay, beftekkel (met dank aan Yodaap voor de vocabulaire )

                        Zeker en vast on-road, en FG of Nitro, tjah, weet ik veel

                        FG zeker...?

                        Of is Nitro sneller, wrs wel...hmmmmmmmm

                        Wat is het minst duur...

                        Help me out, would ya ?????
                        Waarom onroad?

                        Nitro is dubbel zo klein (1/10 tov 1/5), goedkoper in aanschaf, meestal duurder in onderhoud door snellere kosten, hogere slijtage, duurdere brandstof,...

                        Een FG is duurder in aanschaf, maar meestal goedkoper in onderhoud.
                        Tenzij je schade rijdt, dan kost het je duiten...
                        Benzine is véél goedkoper, afstellen is amper nodig en het blijft rijden...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          zeg, xius,

                          op wat rijd jij nu? benzine (euro 95 of 98?) met X-aantal percent Motul 800?

                          is dat alles?
                          98 met 4% motul800 offroad.
                          Dat ist.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                            Waarom onroad?

                            Nitro is dubbel zo klein (1/10 tov 1/5), goedkoper in aanschaf, meestal duurder in onderhoud door snellere kosten, hogere slijtage, duurdere brandstof,...

                            Een FG is duurder in aanschaf, maar meestal goedkoper in onderhoud.
                            Tenzij je schade rijdt, dan kost het je duiten...
                            Benzine is véél goedkoper, afstellen is amper nodig en het blijft rijden...

                            Owkay dus, een on-road (just because I want it on-road ) FG'tje met mooie kas erbij en wat reserveonderdelen...

                            How Much?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bt.
                              Owkay dus, een on-road (just because I want it on-road ) FG'tje met mooie kas erbij en wat reserveonderdelen...

                              How Much?
                              Nieuw of 2de hands?
                              Welke uitvoering?
                              Welke kap?
                              Welke reserve onderdelen?

                              Have fun:

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                Nieuw of 2de hands?
                                Welke uitvoering?
                                Welke kap?
                                Welke reserve onderdelen?

                                Have fun:

                                www.rc-car-online.de
                                Wel, je gaat het nog leren, m'n complimenten...

                                That site is just everything I need

                                thx!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  98 met 4% motul800 offroad.
                                  Dat ist.
                                  daar kan nog wat aan verbeterd worden.


                                  hebben die cilinders en pistons een bepaalde levensduur in draai-uren (ofzo) uitgedrukt?

                                  en hoever zit jij met jouw zuiger & cilinder?

                                  anders wil ik de oude wel eens onder handen nemen om te zien of dat dat ding een beetje meer getuned kan worden. misschien het beste dat je je dan een nieuwe aanschaft als reserve als ik er mee begin. (in case...)

                                  eerste stap: poortentiming opmeten.
                                  A Twist of the Wrist

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    daar kan nog wat aan verbeterd worden.


                                    hebben die cilinders en pistons een bepaalde levensduur in draai-uren (ofzo) uitgedrukt?

                                    en hoever zit jij met jouw zuiger & cilinder?

                                    anders wil ik de oude wel eens onder handen nemen om te zien of dat dat ding een beetje meer getuned kan worden. misschien het beste dat je je dan een nieuwe aanschaft als reserve als ik er mee begin. (in case...)

                                    eerste stap: poortentiming opmeten.
                                    400uren naar het schijnt onder ideale omstandigheden...

                                    Ik zit aan een 16tal

                                    Zoals ik al zei, eerst wil ik mijn chassis in orde brengen en verstevigen waar nodig eer ik de motor laat tunen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                      400uren naar het schijnt onder ideale omstandigheden...

                                      Ik zit aan een 16tal

                                      Zoals ik al zei, eerst wil ik mijn chassis in orde brengen en verstevigen waar nodig eer ik de motor laat tunen
                                      ik zal je desnoods wel helpen met je chassis te versterken,

                                      wat zeg ik, desnoods maak ik wel een nieuwe; ik heb me net een nieuwe snijbrander aangeschaft dus dat snijden we wel lekker uit een aluminiumplaat of blok

                                      breng gewoon de marder eens naar het noorden van limburg en breng den ax-dude, een bak bier, en desnoods Gilles + gummikoe mee (die zijn leo'tje heeft misschien ook wel wat versteviging nodig; als ie zo kegeltjes blijft rammen)
                                      A Twist of the Wrist

                                      Comment


                                      • Als Jupke etc. nog wil afkomen maken we er desnoods een forummeeting van.

                                        al die schoolgangertjes zitten toch in de vakantie, en desnoods combineren we het met een bezoek aan de ford testbaan of flanders drive ofzo.
                                        A Twist of the Wrist

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                          F1 onboard

                                          Hier zie je meteen wat ik bedoelde, Gilles. Zo'n onboard camera is allemaal wel tof, maar je moet echt véél geld neertellen als je eentje wil die een video voortbrengt die niet constant wegvalt. Hetgeen je hier ziet, zal een camera'tje zijn van een € 200. Dus als je eentje ziet op Ebay voor € 50 ... persoonlijk zou'k eraf blijven
                                          Ziet er nochtans exact de kwaliteit uit van zo'n goedkoop ebay-cameraatje. Vond ooit een site van zo'n aanbieder die een videootje van zo'n camera op een RC-heli had staan. Krèk hetzelfde.

                                          Ik weet 't nog niet, kan zijn dat ik er eentje koop. Ooit. Om 'm naar boven te richten en dan onder de rokken van de meisjes te gaan rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X