Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat betreft de dogbones en cups ... ik denk dat ik bij de Leo meteen omrust naar kogelaandrijving. De dwarspinnetjes op m'n dogbones zijn nagenoeg platgesleten, de 4 cups zijn uitgefreesd like hell ... en voor die zes dingen te vervangen ben ik al (effe rekenen) € 14,20 (diff-asjes) + € 15,60 (wielasjes) + € 9,60 x 2 (dogbones) = € 49,00 kwijt.

    Kogelaandrijving-set kost officieel € 98. Moet voor minder te vinden zijn.

    Comment


    • Ze zijn idd serieus uitgesleten bij u. heb er op zitten kijken zondag, en die zitten echt te rammelen

      Comment


      • Mijn kogelaandrijving rammelt ook, so fokking what, als et maar rijdt

        Comment


        • Mjah, i know. 't Probleem is, ik zou 't eigenlijk enkel willen vervangen samen met 'n alu achterbouw. Alleen, dat laatste *pingping* en ik heb net een onroad gekocht

          ...

          Dilemma's.

          Misschien toch maar meteen alu bovenarmpjes bijbestellen en stalen kogelkoppen. Fusees achteraan laat ik nog plastic, beweegt geen millimeter en houdt perfect. Fusees vooraan worden ook dra alu.


          Dus :
          - alu fusees vooraan
          - alu ophangingsarmen achteraan boven
          - stalen kogelkoppen (4) voor achteraan onder
          - stalen kogelkoppen (4) voor stuur vooraan (stuurstangen)
          - stalen kogelkoppen voor ophangingsarmen vooraan ?
          - kogelaandrijving
          - ...

          Ik kijk meteen weer tegen dik 10.000 BF aan ... en dan heb ik nog geen sperdiff (wat ik dringend wil op m'n Leo) ...


          *aaaaargh*

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
            Mijn kogelaandrijving rammelt ook, so fokking what, als et maar rijdt
            Je moet wél, als je je camber achteraan aanpast, je ganse achtertrein weer zo afstellen dat de aandrijvingsassen niét meer rammelen (geen speling meer hebben), hè.

            Gewoon véél camber steken kan veroorzaken dat je aandrijfasjes gekneld zitten, de auto hoog afstellen en veel negatief camber steken kan veroorzaken dat ze er nagenoeg uitvallen ...

            Bij mij is 't zo dat ik m'n dogbones ongeveer 1/8 toer (ja dus de helft van een kwartslag) om hun lengte-as kan draaien als ze in de cups zitten. Dat is dus (twee cups) een kwartslag speling per aangedreven wiel ...

            Comment


            • Ik vind dat je dringend een sperdiff moet kopen en bijgevolg dat ding net boven de alu fusees moet zetten op jouw lijstje

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Je moet wél, als je je camber achteraan aanpast, je ganse achtertrein weer zo afstellen dat de aandrijvingsassen niét meer rammelen (geen speling meer hebben), hè.
                Nu ik er eens tegoei aan heb gevoeld zit de speling bij mijn diff, op de aandrijving zelf zit niet zoveel speel als ik eerst dacht...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Ik vind dat je dringend een sperdiff moet kopen en bijgevolg dat ding net boven de alu fusees moet zetten op jouw lijstje
                  Hoezo ? Snap 't niet goed ... waarom vind je dat ik dringend een sperdiff moet kopen ?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Hoezo ? Snap 't niet goed ... waarom vind je dat ik dringend een sperdiff moet kopen ?
                    Zodat ik jouw alu diff kan overkopen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                      Nu ik er eens tegoei aan heb gevoeld zit de speling bij mijn diff
                      Hoezo, speling op je diff ? Tandwieltjes uitgesleten en dus speling in de draairichting van de aandrijfassen ? Of de diff-asjes die je bij gemonteerde aandrijfstangen wat heen en weer kan schuiven en dus speling in lengterichting van de aandrijfassen ? Diff al opengesmeten ?

                      Aaaaah ... nu snap ik plots wél weer waarom ik een sperdiff moet kopen ...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Zodat ik jouw alu diff kan overkopen
                        Had 't tijdens 't schrijven van m'n vorige post al door.

                        Ik moet wel zeggen ... m'n onroad heeft ook een plastic diff. Toen ik zei dat je m'n alu diff mocht overkopen als ik 'n sperdiff kocht, wist ik nog niet dat ik een onroad zou gaan kopen (allez, toch niet zo snel). Nou dus wel, en ik denk dat ... don't shoot me ... als ik een sperdiff steek in m'n offroad, het alu diff in m'n onroad stop.



                        Eén mogelijkheid echter nog : als ik zie dat m'n onroad ook dringend (of nóg dringender) een sperdiff nodig heeft, dan worden 't dus twéé sperdiffjes, en dan is m'n huidige alu diff dus wél weer vrij.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Hoezo, speling op je diff ? Tandwieltjes uitgesleten en dus speling in de draairichting van de aandrijfassen ? Of de diff-asjes die je bij gemonteerde aandrijfstangen wat heen en weer kan schuiven en dus speling in lengterichting van de aandrijfassen ? Diff al opengesmeten ?

                          Aaaaah ... nu snap ik plots wél weer waarom ik een sperdiff moet kopen ...
                          I have no idea
                          Maar als ik aan 1 van de wielen apart draai, dan moet ik bijna een cm draaien eer ik een "connectie" voel en het andere wiel wordt aangedreven.
                          Ditto voor het andere wiel.
                          Met beide wielen samen heb ik nog steeds die cm speling, raar....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Had 't tijdens 't schrijven van m'n vorige post al door.

                            Ik moet wel zeggen ... m'n onroad heeft ook een plastic diff. Toen ik zei dat je m'n alu diff mocht overkopen als ik 'n sperdiff kocht, wist ik nog niet dat ik een onroad zou gaan kopen (allez, toch niet zo snel). Nou dus wel, en ik denk dat ... don't shoot me ... als ik een sperdiff steek in m'n offroad, het alu diff in m'n onroad stop.



                            Eén mogelijkheid echter nog : als ik zie dat m'n onroad ook dringend (of nóg dringender) een sperdiff nodig heeft, dan worden 't dus twéé sperdiffjes, en dan is m'n huidige alu diff dus wél weer vrij.
                            Eerlijk? Ik denk dat een onroad een sperdiff véél harder nodig heeft dan een offroad
                            Zeker nu je jouw Leo waarschijnlijk enkel nog voor het offroad werk gaat gebruiken

                            Heb al meerdere malen gelezen trouwens dat een sperdiff offroad nutteloos zou zijn?

                            Comment


                            • dat heb ik ook hoor. En mijn wielen draaien zelfs niet in tegenovergestelde richting.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                dat heb ik ook hoor. En mijn wielen draaien zelfs niet in tegenovergestelde richting.
                                Deden ze bij mij een tijdje terug ook niet meer, maar sinds ik eens zo keihard heb doorgeveegd onroad doen ze het wél weer....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  Eerlijk? Ik denk dat een onroad een sperdiff véél harder nodig heeft dan een offroad
                                  Zeker nu je jouw Leo waarschijnlijk enkel nog voor het offroad werk gaat gebruiken

                                  Heb al meerdere malen gelezen trouwens dat een sperdiff offroad nutteloos zou zijn?
                                  Ja, ik heb dat ook al gelezen, maar ik weet wat een sperdiff meer doet dan een gewoon diff (nl. sperren ) en als ik zie hoe m'n Leo vaak last heeft van 't doordraaien van het binnenste aandrijfwiel in korte of zelfs langere bochten, dan weet ik genoeg.

                                  Nu, je hebt wel gelijk dat de Leo er nog meer last van had als 'ie in onroad-setup stond.



                                  Dus ik wacht nog wat ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                    dat heb ik ook hoor. En mijn wielen draaien zelfs niet in tegenovergestelde richting.
                                    Allemaal geen last van, jongens

                                    Jullie moeten wat vriendelijker met jullie wagen omgaan

                                    Soit, de dag dat die dingen bij mij ook uitgefreten zijn, ga ik allesbehalve lachen

                                    Naja, hopelijk duurt het nog een tijdje eer het zover is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Wat betreft de dogbones en cups ... ik denk dat ik bij de Leo meteen omrust naar kogelaandrijving. De dwarspinnetjes op m'n dogbones zijn nagenoeg platgesleten, de 4 cups zijn uitgefreesd like hell ... en voor die zes dingen te vervangen ben ik al (effe rekenen) € 14,20 (diff-asjes) + € 15,60 (wielasjes) + € 9,60 x 2 (dogbones) = € 49,00 kwijt.

                                      Kogelaandrijving-set kost officieel € 98. Moet voor minder te vinden zijn.
                                      Kan onze vriend 911turbo die dingen niet maken uit een of ander alu met z'n nieuw speeltje ?

                                      Comment


                                      • Dogbones zal misschien net lukken, maar ik wil geen alu dogbones want die zijn op één à maximaal anderhalf uur weggesleten. Voor zo'n dingen heb je gehard staal nodig.

                                        En de cups, die zouden ook snel slijten, maar die zie ik nog niet zo snel zelf te maken ... die vorm al 'es bekeken ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                          I have no idea
                                          Maar als ik aan 1 van de wielen apart draai, dan moet ik bijna een cm draaien eer ik een "connectie" voel en het andere wiel wordt aangedreven.
                                          Ditto voor het andere wiel.
                                          Met beide wielen samen heb ik nog steeds die cm speling, raar....
                                          Dus overduidelijk dat de speling niét in je diff zit, maar wel in je aandrijvingsassen. Elke kogel-cup zal ongeveer een halve centimeter speling toelaten, maal twee is dat die centimeter.

                                          Als je beide wielen tegelijk draait, verandert dat dus niet omdat ze samen hun speling "opgebruiken". Met je diff is alles in orde, 't is gewoon je kogelaandrijving die verslijt. Ofwel heb je te kleine kogeltjes. Ofwel zal je in je cups zien dat de ruimte voor de kogeltjes al wat uitgesleten is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X