Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
    Is het weggedrag veel slechter dan een marder(on-en offroad)? Mag je eigenlijk met een MB op circuit? LVO en BPT zijn niet zo ver weg dus... Een oplossing zou zijn een Race kopen samen met een reconversiekit voor de show maar dat is ook weggesmeten geld. Hoeveel kost zo'n kit? €100 voor de kap + € 150 voor de wielen + €50 voor de vertanding + €50 voor de bodysteunen = €350! Dat is echt té veel hé?! DUS HELP ME!!
    Denk dat ik op niet veel meer moet antwoorden, xius heeft dat mooi uitgelegd
    Over MB op circuit.... Ik rij zelf bij LVO, Met een MB mag dat normaal niet, wegens de grote banden , ook in de bochten in combinatie met het kunstgras, er heeft al een MB gereden, die klinkt bijna in iedere bocht om .
    Je kan hem natuurlijk verlagen en blablabla...
    Dus wil je op circuit rijden zal het een marder moeten worden , oftewel MB met ombouwset.. (maar dan heb je een andere vertanding nodig en dat zijn weer kosten ps: voor onroad met een mb heb je zowieso een andere vertanding nodig als je er 1/5 wielen op zet!!! met een marder is dat minder maar mag toch ook )
    Ik gebruik zelf ook de 3PM met analoge servo's. Heb er dan wel een gewone failsafe tussen gestoken.

Hoop dat je hier iets aan hebt

Comment

• Bedankt Ken
      Dus een een MB (zelf verlaagd) kan niet tippen aan het weggedrag van een Marder?
      De Marder Race is dus de betere keuze met een beter weggedrag en verstelbare dempers enzo . Maar die Mb is zo mooi! Vooral die in de FG catalogus!
      Toch maar voor de race gaan? AAAArgh
      Verstand vs Emoties

Comment

• tjah, dat moet jij weten
        MB is ook mooi, ook mooi om er zot mee te doen.
        Wil je op circuit en later zelfs wedstrijden rijden dan zit je wel met een probleem.
        Ikzelf rij met een omgebouwde marder naar een leopard.
        Dus het hangt ervanaf wat jij wil. Met een MB kun je ook alle kanten op, maar minder op het circuit

Comment

• Het is niet zozeer voor op circuit te rijden (mss af en toe) en zeker geen wedstrijden.
          Maar ik wil gewoon een goed handelbare (controleerbare) wagen voor recreatief gebruik.
          Als zo'n MB in elke bocht omkantelt of continu wheelies trekt is de fun er ook snel af.

Comment

• Koop u ne MB
            En koopt achteraf een set offroad (evt 2de hands) banden van een marder ofzo bij
            De standaard marder vertanding 18 op 46 kost niet zoveel. 16€ (nieuw beide in plastiek) en de meenemer hoef je niet te veranderen aangezien deze hetzelfde is voor 48t en 46t.

Comment

• Offroadbanden heb ik toch niet nodig? De monster banden zijn offroad.
              kan ik voor onoad hem niet gewoon laag leggen, ander vertanding en 1/6 banden?
              Heeft er iemand een filmpje of foto van een MB onroad?
              Ik vind er weing over terug.

Comment

• Ik bedoel voor als je in club verband wilt gaan rijden.
                Met die monsterbanden kan je zowel on als offroad uit de voeten.
                De mb zal wel een pak minder snel kantelen dan de mt aangezien deze al een pak lager ligt.
                Enige waar je moet voor oppassen is als je wheelies trekt , dat je em niet overtrekt
                Zou zelfs durven denken dat em niet veel sneller zal kantelen dan een marder. Aangezien de banden een pak breder zijn en het gewicht van die dingen is ook niet min wss.

Comment

• Xius zegt dat er niet deftig onroad mee valt te rijden...
                  Maar met de monster banden kan je eigenlijk on-en offroad.
                  Slijten die eigenlijk veel bij onroad gebruik vgl met noppenbanden?
                  Kan iemand me aan een foto of filmpje van een MB onroad geven?

Comment

• Zie marderforum, er zijn genoeg voorbeelden van MB/MT eigenaars die zeggen dat met de monsterbanden niet onroad valt te rijden

Comment

• Wat bedoelen ze met onroad rijden?
                      Op circuit of een 8 op een parking rijden?
                      Kan je met een standaard MB wheelies trekken?

Comment

• Onroad rijden: op een parking rijden, mét bochten.
                        Voor rechte stukken gaat het natuurlijk prima.

Wheelies gaat met elke marder/mb/mt die zowat standaard is, mits nodige hulp van een bult en zo
                        Maar wheelies op een gewone marder is al iets moeilijker, zeker als ze een goede setup hebben (de bedoeling is om de wielen aan de grond te houden )

Comment

• Dus als je volgas geeft ZONDER bulten en met een goede setup blijft ie aan de grond? Ik heb geen wheeliebar nodig? De uitlaat van de mb is anders dan de marder. Maakt dit verschil, dempend of meer kracht?

Comment

Dus als je volgas geeft ZONDER bulten en met een goede setup blijft ie aan de grond? Ik heb geen wheeliebar nodig? De uitlaat van de mb is anders dan de marder. Maakt dit verschil, dempend of meer kracht?
                            Een Marder blijft aan de grond ja... een MB denk ik niet...
                            Ik denk én dempend qua geluid en minder kracht, hoewel dat niet zo merkbaar zal zijn.

Comment

• Allez, bij deze na véél twijfelen dan toch uiteindelijk de knoop doorgehakt (jaja, daar is hij weer ).

Maar nu Dean de FG Onroad en nu ook z'n Marder heeft buitengezwierd, kan ik het al hélemaal niet meer opbrengen van de mijne te houden. Ik/Hij had hem oorspronkelijk gekocht om samen te gaan rijden -want alleen is toch ó zo saai- maar nu dat ook niet mogelijk is ...

Anyways, als je een mogelijke koper kent ... let me know ! Morgen zwier ik hem op allerhande tweedehandssite's

Comment

• Wat komt er in de plaats ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Wat komt er in de plaats ?

Bij wie ? Bij mij of bij Dean ?

Bij mij maakt het plaats voor ... n-i-k-s

Ie gaat gewoon de deur uit, omdat ik met dat geld andere dingen kan kopen, of het gewoon opzij hou voor later. Nu vind ik het een beetje 'verloren' geld. De keren dat ik ermee gereden heb, kan ik werkelijk op 1 hand tellen (nog geen 3.5 L mee gereden) en de laatste 3 maanden zelfs niet meer aaangeraakt.

Ik kan het gewoon niet meer opbrengen van er nog geld in te steken, vrees ik. En ik weet maar al te goed dat er ooit een dag komt dat ik brokken rijd, ofwel dat er dingen moeten vervangen worden.

Zoals Dean hier zegt: verloren kapitaal.

Comment

• Elke hobby is verloren kapitaal...

Kan je wat gegevens of foto's posten, ik ben misschien wel geïnteresseerd.

Comment

• Ik heb gekozen voor de Marder Race

Mocht ik eens op circuit willen rijden, dan kan ik hé.
                                      Ik zal binnen een jaartje wel eens kijken naar een 2e hands MB kap en monsterbanden.
                                      Eerst wachten op aan A-attest en dan 2 maanden tijd om hem onder controle te leren houden.

Ik wel nog een vraagje. Hoe zit dat met de choke?
                                      Als je de choke, sluit je eigenlijk de luchttoevoer af waardoor de benzine in de motor gezogen bij een ruk aan de trekstarter.
                                      De motor slaat dan weer af en dan doe je de coke weer open. TREK en hij start. RIGHT?

Kan je niet gewoon met dat pompballetje de benzine in de motor pompen?
                                      Ik heb ook gelezen dat je de choke kan verwijderen en de luchtfilter afdekken om te starten.
                                      Is dit ook een mogelijkheid of waar dit afgeraden?

Comment

Ik wel nog een vraagje. Hoe zit dat met de choke?
                                        Als je de choke, sluit je eigenlijk de luchttoevoer af waardoor de benzine in de motor gezogen bij een ruk aan de trekstarter.
                                        De motor slaat dan weer af en dan doe je de coke weer open. TREK en hij start. RIGHT?
                                        Right.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                        Kan je niet gewoon met dat pompballetje de benzine in de motor pompen?
                                        Moet je sowieso doen
                                        Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
                                        Ik heb ook gelezen dat je de choke kan verwijderen en de luchtfilter afdekken om te starten.
                                        Is dit ook een mogelijkheid of waar dit afgeraden?
                                        Is een mogelijkheid, maar ik heb geen zin om mijn luchtfilter af te dekken, dat ding is groot en vettig hoor
                                        En ik krijg mijne dus ook gewoon niet gestart zonder choke...hangt af van motor tot motor blijkbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001

Moet je sowieso doen
                                          Als je de benzine in de motor pompt en dan trek je nog eens met choke. Verzuip je hem dan niet?

Comment

Working...
                                          X