Cool! Zou ik ook wel eens durven kopen... maja zo zijn er veel dingen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cubic-eOorspronkelijk geplaatst door ekreteiPWow sjieke dinges!
Ik zou ook wel zoiets willen, maar wat is een geschikt beginnersmodel? Ik ken er niet echt veel van . En hoeveel kost zoiets dan, 1400€ is echt wel te veel..
Tips: Neem alles zo standaard mogelijk (chassis, aandrijving, merk,..) het is niet leuk om maanden op onderdelen te moeten wachten die dan ook nog eens peperduur zijn. Als je 100% zeker bent dat dit iets voor jouw is, koop dan een model met zoveel mogelijk kwaliteitsonderdelen standaard (olieschokbrekers, volledig gekogellagerd, ..), die dingen achteraf bijkopen is schreeuwelijk duur. En hou er rekening mee dat een benzine model al snel klinkt als een brommer zonder knalpot, niet dus voor als je in een dichtbevolkte wijk woont.
Voor dat geld heb je idd een brandstof auto, maar op methanol, 1/10 zoals ik ook heb. En zoals die Lambo en Skyline (is ook kyosho)van Oregon overigens ook. Persoonlijk vind ik nitro niet geschikt als beginnersmodellen, er is veel te veel afstel werk aan, je bent meer aan het sleutelen dan aan het rijden. Ok, als je rijdt, dan rij je wel heel snel (mijne doet van 0-90 km/h in geen 3 seconden...), maar de motoren doen gemakkelijk 40.000 tpm en ze zijn dus na 10 liter methanol al versleten (geloof me, das vrij snel ) en dan nog eens de prijs van methanol van €10 per liter...
Marders rijden dus op 23 of 26cc benzine motoren die vergelijkbaar zijn met brommer motoren, iets van een 14.000tpm, lager gebrom en iets slomer dan een methanol broertje, maar qua topsnelheid zijn ze toch nog snel
En ze gaan uiteraard veel langer mee.
Comment
-
Hetgeen Blackfox hier zo boven vermeld is volkomen juist.
Wij rijden ongeveer al 1 jaar met nitro wagens , bijna elke rit verlies je een vijsje of gaat er iets stuk , hij valt regelmatig stil , omdat die afstelling PERFECT moet staat....
mijn lamborghini heeft wel al 21 liter methanol gereden met dezelfde motor ( heel toevallig , ik denk omdat ik hem goed heb ingereden en altijd goed verzorgd heb enzo ) de kyosho daar integen had ik gekregen van een vriend ... die had em niet ingereden en POEF , op de 6 de liter was zijn cillinder kapot.... trekstarter slipte door , tankje lekte , ... noem maar op. ( reken hierbij dat je gouw 10 € per liter betaald) , dan besef je al snel dat je met een marder goedkoper af bent , en je beleefd er veel plezier aan , neem dat van mij aan [/quote]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox....
Was de grootste miskoop ever. Er was niets maar dan ook niets standaard aan dat chassis/auto. De boite moest je elke 2 maanden vervangen en die was onvindbaar, ik had de motor niet goed ingereden zodat die nooit deftig gewerkt heeft, body pennen braken continu af...; dat grapje koste toen bijna €1000 nieuw, en ik was veel beter begonnen met een zo goedkoop en standaard mogelijk modelletje om dat eerst te verkloten en dan een deftig model te kopen dat zijn geld tenminste waard was.
Een maat van mij had toen een HPI offroader en dat was ook continue afstellen geblazen, als je grote sprongen deed moest je heel de ophanging opnieuw afstellen omdat die scheeftrok. Dat ding had zoveel power dat je elke rit een setje banden oprookte en dat was iets van 10 euro per band, ze zelf maken/herstellen had geen zin want dan had je nooit 4 gelijke banden. En toen ie zijn middelste differentieel (aandrijving zat onder de bodemplaat voor superduistere reden) had stukgereden bij een grote sprong heeft ie daar 3 maanden op mogen wachten. Dus aan die auto viel toch ook een hele hoop te sleutelen ook al was ie een klasse hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cubic-eOorspronkelijk geplaatst door BlackFox....
En door zo'n nitro zou je rc goesting wel eens kunnen overgaan
Btw, die hpi offroad was toch niet zoiets:
Ik haat ze
maar ik hoop dat je zoiets bedoelde:
Die haat ik minder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFoxOorspronkelijk geplaatst door cubic-eOorspronkelijk geplaatst door BlackFox....
En door zo'n nitro zou je rc goesting wel eens kunnen overgaan
Btw, die hpi offroad was toch niet zoiets:
Ik haat ze
maar ik hoop dat je zoiets bedoelde:
Die haat ik minder
Die HPI was idd. iets in die richting, maar tis al een hele tijd geleden. 't Was alleszins verdomd veel krachtiger als mijn Kyosho briel.
Comment
-
Zoals eerder vermeld hebben wij ( Blackfox en ik) ook Nitro wagens gehad ( en nu eigenlijk ook nog , want ze rijden nog).
Nog een nadeel daarbij vond ik dat je daar niet echt aan kon sleutelen...
omdat het gewoon zo klein is , tegenover een marder , waar een k&n filter kan opgezet worden , waar je alles tot in het detail kan laten veranderen , of zelfs zelf maken !
dat was niet altijd het geval bij die nitro , omdat ik niet over het gepaste materiaal beschikte.
Bij die marder daarintegen , een grote zak vijzen uit de Gamma,een bankschroef en een grote aluminiumen plaat volstaat om wat te knoeien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OregonZoals eerder vermeld hebben wij ( Blackfox en ik) ook Nitro wagens gehad ( en nu eigenlijk ook nog , want ze rijden nog).
Nog een nadeel daarbij vond ik dat je daar niet echt aan kon sleutelen...
omdat het gewoon zo klein is , tegenover een marder , waar een k&n filter kan opgezet worden , waar je alles tot in het detail kan laten veranderen , of zelfs zelf maken !
dat was niet altijd het geval bij die nitro , omdat ik niet over het gepaste materiaal beschikte.
Bij die marder daarintegen , een grote zak vijzen uit de Gamma,een bankschroef en een grote aluminiumen plaat volstaat om wat te knoeien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speed catDit is eigenlijk zo'n hobby zoals ne scootertunen alleen maakt dit ne scooter in dik want allé hoeveel weegt zoiets en dat heeft 5 pk en ne scooter da weegt veel meer (rond de 90 kg) en heeft max. 25 pk (tot de max getuned en met N2O, kan je er iets meer uithalen ).
Nitro maak die FG's af in no time, maar ze zijn veel minder betrouwbaar dan die FG's, vandaar dat ik ook overschakel op zo'n marder (wel de 26 cc met +5 pk )
Comment
-
Naja, de mijne weegt al gouw 11 kg , die beetle van m'n pa kan er gerust 13 wegen
Ik heb al verschillende :
wandelaars ( )
fietsers
bromfietsers
scooters
zelfs wagens ( als de afstand ni te lang is , dan haal ik het in acceleratie, met een andere vertanding kan ik tot 140 gaan )
ik heb ook al 2 nitro's eruit geraced... , ze trekten sneller op , maar eens ik op topsnelheid ben , zie je een grote zwarte streep voorbij vliegen
maar tegen een serpent of dergelijke , daartegen zal het niet lukken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OregonNaja, de mijne weegt al gouw 11 kg , die beetle van m'n pa kan er gerust 13 wegen
Ik heb al verschillende :
wandelaars ( )
fietsers
bromfietsers
scooters
zelfs wagens ( als de afstand ni te lang is , dan haal ik het in acceleratie, met een andere vertanding kan ik tot 140 gaan )
ik heb ook al 2 nitro's eruit geraced... , ze trekten sneller op , maar eens ik op topsnelheid ben , zie je een grote zwarte streep voorbij vliegen
maar tegen een serpent of dergelijke , daartegen zal het niet lukken
Nee, ze zijn sowieso retesnel, maar tov een nitro zijn ze gewoon slomer, maarja, de nitro's zullen tijdens de dragrace waarschijnlijk afslaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lord SpeedyAh, bon wanneer ga je die vertanding steken ?
Hij moet nog ingereden worden, dalijk eerst ff benzine halen en dan kan de pret beginnen
Eerst zo leren rijden , met die vertanding haalt hij makkelijk 80, en dat ding is niet licht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFoxOorspronkelijk geplaatst door Lord SpeedyAh, bon wanneer ga je die vertanding steken ?
Hij moet nog ingereden worden, dalijk eerst ff benzine halen en dan kan de pret beginnen
Eerst zo leren rijden , met die vertanding haalt hij makkelijk 80, en dat ding is niet licht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lord SpeedyOorspronkelijk geplaatst door BlackFoxOorspronkelijk geplaatst door Lord SpeedyAh, bon wanneer ga je die vertanding steken ?
Comment
Comment