Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
    Ik val in herhaling: "Zolang het maar niet regent."

Kan je er echt geen uur oplakken?

vier uur? vijf uur?
    Kzal ook weer effe in herhaling vallen, ik denk een uur of 17-18 :o

Comment

• Zeg nou eens eerlijk. Hoeveel hebben de marderaars onder ons al aan onverwachte stukken uitgegeven op welke termijn? Tuning reken ik niet mee.

Comment

• Onverwachtte kosten....
        €5 toen mijn benzine plotseling op was
        Enkele euro's aan nieuwe WD40, remmenreiniger en secondenlijm.

That's it

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
          Onverwachtte kosten....
          €5 toen mijn benzine plotseling op was
          Enkele euro's aan nieuwe WD40, remmenreiniger en secondenlijm.

That's it
          Geen stukken ofzo? Wat heb je dan uitgegeven aan tuning?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
            Geen stukken ofzo? Wat heb je dan uitgegeven aan tuning?
            Eens zien:
            5 euro ongeveer voor uitlaat aanpassing
            30 tal euro tuning remschijf
            19 euro alu meenemer
            37.50 euro elcon draagarmen achter boven
            6 euro ongeveer voor 2 nieuwe mousse luchtfilters (blijkbaar ga ik ze niet nodig hebben)
            20 euro voor reserve draagarmen voor
            100 euro onroad 1/5 banden+aanpassingen vooras

nog op het lijstje:
            30 euro alu fusees die ik als het goed is, zondag heb.
            30 euro luchtfilter+airbox
            95 euro uitlaat
            Paintjob (airbrush)

Later:
            50 euro alu diff conversie
            alu draagarmen achter onder
            Her en der nog wat alu/carbon

Dat zal het zowat zijn...

Comment

• Sorry guys, 'k ga jullie moeten teleurstellen

'k Heb net een lang gesprek met de pa van Dean gehad. Even geargumenteerd en gediscussieerd over de aankoop van een marder.

Wat hij zei hij hield steek. Na wat wikken en wegen heb ik dan toch maar besloten van het niet te doen:

Een marder is geen klein ding en het is niet licht ook. Ok, je moet geen romslomp meenemen zoals glowshot enzo. Maar euhm, ik steek geen 12 kg in m'n rugzak

Rij maar eens iets stuk met een marder. Het was me al opgevallen op die Duitse site ... it ain't cheap !

Schansjes opstellen gaat er niet inzitten denk ik. Ik ga niet met m'n zuurbetaalde marder door de lucht vliegen. Het is ook merkbaar in jullie filmpjes dat er echt voorzichtig mee wordt omgesprongen. Langs een kant normaal, maar langs de andere kant remt dat de fun een beetje ...

Offroad heb ik een marder nog alleen maar op voetbalveldjes heen en weer zien rijden. Tof ok ... maar echt indrukwekkend ? Dat niet neen.

Zoals je op foto's vaak kunt zien op zandcircuits komen de marders vaak met hun 2 voorste wielen van de grond ... probeer dan maar eens te draaien
              Maw de gewichtsverdeling mag nog goed zijn, van die 2WD ben ik nog niet helemaal overtuigd.

Dan was er nog een hele waslijst met zaken, maar aangezien de tv nu roept en aangezien ik nu al weet dat ik door alle marderaars teruggefloten wordt omdat ik zogezegd uit m'n nek zou lullen ( ), ga 'k 't hier maar bij laten.

Een marder leek -na wat relativeerwerk- toch niet hetgene naar wat ik op zoek ben.

Ik ben niet van plan van een vakantiejob aan te nemen om onderdeeltjes te kopen voor m'n marder of wekenlang sparen voor dat ene deeltje om m'n marder terug op de been te krijgen.

Komt er dan nog bij dat ik uitkeek naar een tweedehandse, maar daar neem je in feite ook wat risico's mee. En risco's wil zeggen kosten.

Dus hoe je't draait of keert, je bent altijd voor meer geld vertrokken dan je dacht / wou.

Een nieuwe kopen doe ik niet, omdat ik het dan hélemaal te duur vind. Met een ding dat me net even €1.000 gekost heeft, ga ik niet dezelfde schansjes nemen dan met de offroad nitro van Dean. En je gaat me niet zeggen dat je je met die nitro niet kunt amuseren, integendeel.

De marder mag dan nog door velen hier opgehemeld worden, ook bij zo'n R/C gaat er wel eens iets stuk ...

*EDIT*

Morgen ga ik wss met Dean en z'n pa naar pkracng in NL Daar eens wat idee'tjes opdoen

Comment

• IK heb ook nergens beweerd dat een Marder niet stuk kan gaan, maar laat een marder tegen een nitro vol uit racen op een circuit, en ik weet welke er op het einde van de dag het minst beschadigd is

Waarom wij geen schansen doen? Omdat we er geen hebben en omdat dat soort rijden ons niet intereseert (ik heb ooit al eens gedaan, daarvan af)
                Dus dat een marder niet kan jumpen is je reinste onzin

Wat ik wél weet, en dat heb ik al genoeg gezegd, is dat je van een nitro spijt krijgt omdat je honderden euro's door het raam gooit voor meer miserie dan plezier...

Electro onroad eens overwegen dan maar?

Comment

Waarom wij geen schansen doen? Omdat we er geen hebben en omdat dat soort rijden ons niet intereseert (ik heb ooit al eens gedaan, daarvan af)
                  Dus dat een marder niet kan jumpen is je reinste onzin
                  'k Heb niet gezegd dat een marder niet kan jumpen. Quote me.

Je doet het gewoon met je dure speelgoed niet. Daar gaat het me op.
                  Maar goed, op de meeting plaats je maar een schans en richt er tegelijk een camera naar. Afgezien van die ene zot met teveel geld, ga je niet veel mensen de jump zien nemen denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    'k Heb niet gezegd dat een marder niet kan jumpen. Quote me.

Je doet het gewoon met je dure speelgoed niet. Daar gaat het me op.
                    Maar goed, op de meeting plaats je maar een schans en richt er tegelijk een camera naar. Afgezien van die ene zot met teveel geld, ga je niet veel mensen de jump zien nemen denk ik
                    Mss aan Oregon de filmpjes van Luik eens vragen?

Comment

IK heb ook nergens beweerd dat een Marder niet stuk kan gaan, maar laat een marder tegen een nitro vol uit racen op een circuit, en ik weet welke er op het einde van de dag het minst beschadigd is
                      Wij kunnen mekaar tegenspreken.

Jij beweert dat je marder zowiets aankan, wel ik beweer dat een deftige nitro zoiets aankan. Met Dean's nitro's rijden we altijd met 2 tegelijk een uur à anderhalf uur aan een stuk met pauze's van 5 à 10 minuutjes. En dat zo'n ganse namiddag lang. Ik kan je garanderen dat Dean (en ik) zo al heel wat namiddagjes versleten hebben. En in al die tijd nog altijd geen kosten gehad

't Is maar iets raars.

Je zegt zelf dat marder-rijders egoïsten zijn en alleen maar met hun marder bezigzijn. Zouden we dan beter niet de mening van iemand anders vragen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                        Zouden we dan beter niet de mening van iemand anders vragen ?
                        Wie zijn mening?
                        Er is niemand die van een Marder naar nitro is overgestapt en zij die er nog niet mee hebben gereden weten dan ook niet wat het verschil is

Weetjewat, vraag het morgen aan die kerel van pkracing?

Comment

Er is niemand die van een Marder naar nitro is overgestapt
                          Tuurlijk niet, die zijn druk bezig met hun marder af te betalen, daar kan geen nitro'tje meer bij ,hoor !

Maar mij goed, ik zal't morgen die gast van PKracing eens vragen. Zien wat hij zegt.

Maar misschien zou jij't beter es bekijken vanuit MIJN standpunt, zonder de hele FG wereld aangevallen te voelen.
                          Iemand die er maar een beperkt budget voor wil vrijmaken én die gaat shoppen op de tweedehandsmarkt.

Comment

• Ik begrijp wat je bedoelt, tis te duur, maar begrijp mij eens effe:
                            Nitro: €600-> 2uur plezier
                            Marder: €1200-> al een half jaar plezier

Geloof me maar dat je van een kale reis gaat terug komen met een nitro

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt, tis te duur, maar begrijp mij eens effe:

Whohow ! Niemand spreekt hier over de aanschaf van een nitro-wagen hé.
                              Kijk, die marders: 'k ben er weg van. Máár ze zijn duur, en plots raadt iemand mij de aanschaf van zo'n Marder af.

't Is daarmee dat ik zeg: geen Marder, geen R/C. Ik moet daarbuiten gewoon niets anders hebben.

Nitro, neen danku

't Is gewoon allemaal zo ... duur

Comment

• Doe als gTa, wacht ongeveer een jaartje en herbekijk je plannen om tot de conclusie te komen dat je nog steeds eentje wilt

Comment

Doe als gTa, wacht ongeveer een jaartje en herbekijk je plannen om tot de conclusie te komen dat je nog steeds eentje wilt
                                  Ik wacht tot de paasvakantie, vind ik al meer dan lang genoeg

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt, tis te duur, maar begrijp mij eens effe:

€600? ik denk het niet... zeker niet op ebay.
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Hangt er een beetje vanaf.... nitro kan gaan van 149 € - 990 € ( geen RTR'rs )

Maar nu zou ik toch es graag weten wie allemaal naar de meeting komt ( mits goed weer....)?

Comment

• voor een MT2 betaal je zeker geen €600
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                                          voor een MT2 betaal je zeker geen €600

In den albatros in Mechelen 395 euro om precies te zijn.

Comment

Working...
                                          X