Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
    vraag het eens lief aan sassefras. hij heeft een onroad op het oog. Dus gaat zijn marder misschien weg, en hij heeft er een 400€ voor betaald.

Baaj de weej,

Nu vrijdag cross-time?
    Als gTa, men nieuwe uitlaat gemonteerd heeft, kan ik eindelijk eens deftig beginnen rijden.
    Ik ga strakjes es naar die onroad kijken met m'n kameraad, ja
    Die persoon heeft ook enkele nitro's staan, die geeft ie erbij als ik / we / Dean de onroad koop / kopen / koopt.

De zender die bij die onroad zit, ga ik sowieso halen (écht een vriendelijke man, toevallig tegengekomen toen we aan't driften waren met de nitro's aan de A12 ('t is te zeggen, ik was aan't driften met de wagens van m'n kameraad M'n kameraad was even iets halen. Plots komt die man daar voorbij en ziet dat we ons daarmee aan't amuseren zijn. Naja, na veel gepalaver zegt ie me dat ie thuis nog veel van die dingen heeft staan (ie heeft ze ooit voor z'n zoon gekocht en deze laatste is overleden / weggegaan / ... (dat heb ik niet goed begrepen ) Soit, die man zit nu met die auto's (waar ie een 200.000 BEF heeft aan uitgegeven zegt ie) en ie wilt er ons een plezier mee doen. En wij zeggen natuurlijk niet neen ... )

Maar óf ik de Marder wegdoe en óf die onroad in de plaats komt ... 't is lang allemaal nog niet zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
      Ik ga strakjes es naar die onroad kijken met m'n kameraad, ja
      Die persoon heeft ook enkele nitro's staan, die geeft ie erbij als ik / we / Dean de onroad koop / kopen / koopt.

De zender die bij die onroad zit, ga ik sowieso halen (écht een vriendelijke man, toevallig tegengekomen toen we aan't driften waren met de nitro's aan de A12 ('t is te zeggen, ik was aan't driften met de wagens van m'n kameraad M'n kameraad was even iets halen. Plots komt die man daar voorbij en ziet dat we ons daarmee aan't amuseren zijn. Naja, na veel gepalaver zegt ie me dat ie thuis nog veel van die dingen heeft staan (ie heeft ze ooit voor z'n zoon gekocht en deze laatste is overleden / weggegaan / ... (dat heb ik niet goed begrepen ) Soit, die man zit nu met die auto's (waar ie een 200.000 BEF heeft aan uitgegeven zegt ie) en ie wilt er ons een plezier mee doen. En wij zeggen natuurlijk niet neen ... )

Maar óf ik de Marder wegdoe en óf die onroad in de plaats komt ... 't is lang allemaal nog niet zeker.

NEWSFLASH:

't ging dus om:

1 x FG Ecoline (met de nodige tierlantijntjes: Multiplexen, schijfremmen vooraan, ...)
      1 x 40 FM zender (8 kanaals) van Graupner met MICRO ontvanger en kristalsetje
      2 x onroad 1/10 nitro's: 3.5 cc ; 2-bak ; ontvanger + servo's ; ...
      1 x bak met massa's onderdelen (reserve en tunings), bougies, servo, ...
      1 x startbox voor nitro's (met extra motor)
      ...

Dit alles zat ook in onze koffer toen we daar wegreden

Comment

• waarom doe je em eigenlijk weg? voldoet ie niet aan je verwachtingen of interesseert het je niet meer? ik snap het niet goed waarom je hem zou wegdoen
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
          waarom doe je em eigenlijk weg? voldoet ie niet aan je verwachtingen of interesseert het je niet meer? ik snap het niet goed waarom je hem zou wegdoen
          Jullie weten hier blijkbaar meer dan ik

Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
          Maar óf ik de Marder wegdoe en óf die onroad in de plaats komt ... 't is lang allemaal nog niet zeker

Wat zeker is: nu vóór of tijdens de vakantie doe'k 'm zeker NIET weg. Daarvoor is het weer te mooi en heb ik teveel vrije tijd.

Ook omdat we nu vaker onroad zullen gaan rijden, nu Dean er een FG onroad bij heeft.
          Al naar gelang wat dat onroad rijden me zegt, ga'k beslissen of ik 'm houd of niet.

Maar de verkoop is láng niet definitief !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
            Ik ga voor een nieuwe als ik zie hoeveel miserie jullie ermee hebben..

succes, ik heb een nieuwe

Comment

• Dat is nog erger

Comment

Dat is nog erger

I know

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Le Big Letomski
                  I know
                  Nog iets gehoord van G ? hij is precies verswunden. En heeft men marder in stukkies verkocht

Comment

Nog iets gehoord van G ? hij is precies verswunden. En heeft men marder in stukkies verkocht

klopt, ik heb uw kap op ebay gezien gisteren

Comment

• Strakjes gaat m'n kameraad de onroad al even testrijden. Natuurlijk ga'k van de partij zijn !

'k Zal zien dat ik mijn digi kan meenemen, of ik de filmpjes upgeload krijg ... das een ander paar mouwen (tenzij ik ze van Letom even op z'n server mag droppen )

Ook ga ik beginnen met de restauratiewerken van één van de twee nitro's die in het lot van gisteren vervat zaten !

@ Stijn: my mistake: het is een 1/8, maar weldegelijk een 3.5cc In principe doet de schaal er niet echt toe, want ik heb 't nog is nagevraagd en er bestaan ook 3.5 cc's in 1/10.

Het dingetje is dus een 4 - 5 tal jaar oud, maar er is raargenoeg niet vaak mee gereden. Op het eerste zicht is het ding een écht wrak, roestplekken hier en daar en een faméuze stoflaag. Maar onder dat stoflaagje zit een competitie-wagen (!) , riem-aangedreven én met een tweebak. (Nuja, dat laatste is nog niet geheel zeker, Dean denkt dat het een tweebak is, maar er ontbreekt een tandwiel. Nu zit er wel in de bak die we erbij gekregen hebben, een tandwiel dat lijkt op het ontbrekende tandwiel van de vitesse-bak. Strakjes eens kijken of het weldegelijk dát tandwiel is !

Ontvanger en servo's zitten er ook op (deze laatsten zijn in tegenstelling tot de wagen, wél nagenoeg nieuw: Futaba servo's en een ontvanger van ... ('t is me ontglipt ))

De zender die ik erbij gekocht heb, is een 8 - kanaal stick van Graupner, maar zit op de 35-band (vliegtuigen) en dus niet op de 40-band zoals ik gisteren gezegd heb.
                      Het bereik hiervan is nét ietsje groter dan dat van de 40, en je zou ietsje minder storing hebben. (Soit, een failsafe komt er sowieso op)

Net zoals de nitro, is ook deze zender al ietsje ouder. Neemt niet weg dat het een méér dan degelijke zender is, die aan al mijn behoeften voldoet

Bij deze zender zat dan nog es een MICRO ontvanger.

... tjsah ... en voor €50 hoor je mij niet klagen hoor !

Foto'tjes volgen !

Comment

• Toevallig kwam ik deze foto van Benny terug tegen op GGT.

http://img.photobucket.com/albums/v4...7/HPIM0362.jpg

En bij 't zien van deze foto kreeg ik plots een idee'tje.
                        Ben naar Dean gefietst, en dit is het resultaat :

Comment

• Afgezien van de eerste 4 wagentjes (en dat iWaver geval ), zijn ze allemaal gas powered

Oja, er is more where that came from, maar gang geraakte vol

Dean 's nieuwe aanwinst (sorry voor de ietwat onscherpe foto )

Comment

• *Toink*

Comment

• Comment

• En als laatste: mijn nieuwste aanwinst

Voor meer foto's en close-ups: PM me

Comment

• heeft ie op z'n appartement wel allemaal plaats op al dat "speelgoed" op te slagen als je nog maar kijkt naar het aantal afstandsbedieningen alleen al
                                  2015 BMW F11 520dA

Comment

heeft ie op z'n appartement wel allemaal plaats op al dat "speelgoed" op te slagen als je nog maar kijkt naar het aantal afstandsbedieningen alleen al
                                    Je hebt kleine appartementen ... en grote appartementen.

Wees gerust, ie krijgt ze wel opgeslagen

Comment

• tis wel niet de plaats om het te vragen, maar, die CLK is nitro hé? wat voor soort model juist? en vooral: rijdt dat goed?
                                      2015 BMW F11 520dA

Comment

• http://i2.photobucket.com/albums/y35...s/PICT0028.jpg

Om af te sluiten

Comment

tis wel niet de plaats om het te vragen, maar, die CLK is nitro hé? wat voor soort model juist? en vooral: rijdt dat goed?
                                          Yep, das nitro

Das een Tamiya: 2.11 cc, nagenoeg standaard.

Presteert zeer goed, en vooral: is betaalbaar én zeer betrouwbaar

[EDIT]

Het is een Tamiya TGS XB 2.15 cc

http://www.pkracing.nl/tamiyatg10plaat.jsp
                                          Last edited by ; 24/03/2005, 18:39.

Comment

Working...
                                          X