Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1000€
    ik zou ook wel zo een offroad ding willen.
    en op elektiek hoeveel kost da?
    en 2dehands op naft hoeveel zou da kosten
    en de naft is da duur, verbruik?
    hoe snel gaan ze?
    Last edited by ; 28/03/2005, 18:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door michael
      en op elektiek hoeveel kost da?
      Een biscale op electriciteit ? Dan alleszins geen offroad, enkel de 1:5 onroad is met electriciteit te krijgen.

Effe kijken naar de prijzen, momentje.

Een electro 1:5 toerwagen kost officieel € 445, een de RTR-versie (met servo's, ontvanger, zender) komt op € 575. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een (zware) accu voor in de auto en batterijen voor je zender. Dus pakweg zo'n € 600 in totaal.

De autoprijzen liggen in de winkel doorgaans een stuk lager dan de officiële aanbevolen prijs), maar of dat bij de electro-versie ook zo is ... geen idee.

O ja, en dan heb je nog geen kap, uiteraard. Nog 'es goed € 150 voor een mooi gespoten kap erbij rekenen.

En het blijft een onroad ...

Overigens schrijft FG zelf dat dit model niet als volwaardig model is bedoeld, maar eerder bedoeld voor mensen die een prachtige body willen om naar te kijken en die af en toe 'es in beweging willen zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door michael
        en 2dehands op naft hoeveel zou da kosten
        Een minder goed bewaard, goed gereden en ouder model vind je al voor zo'n € 200 à € 250. Je mag er dan wel zéker van zijn dat je héél binnenkort kosten hebt, dat er oudere en minder goeie servo's in zitten, dat je een R/C-set krijgt op AM (en dat geeft enorm veel storingen), ...

Oorspronkelijk geplaatst door michael
        en de naft is da duur, verbruik?
        Ik rijd een tankje leeg op ongeveer een half uur, zeg maar. In een tankje kan ongeveer 600 à 700 ml benzine-olie-mengsel. De benzine is gewone SuperPlus die je aan de pomp kan kopen, de olie die erbij moet worden gemengd kost tussen de € 8 en € 15 per liter, en je mengt ongeveer 200 ml per 5 liter benzine.

Qua verbruikskosten valt zo'n bigscale dus heel goed mee.

Oorspronkelijk geplaatst door michael
        hoe snel gaan ze?
        Wederom afhankelijk van model en ouderdom.

Een oudere Marder met standaard 16/48-vertanding, standaard G2D- of Solo-motor ... die haalt zo'n 55 à 60 km/u denk ik.

Een nieuwere Marder met Zenoah 23cc of 26cc, met een 18/46-vertanding, die moet wel z'n 65 à 70 halen. Steek je er een 24/40-vertanding op, dan loopt 'ie makkelijk 100 per uur.

Een onroad-model met getuned blok en een lange vertanding, die moet makkelijk 130 à 140 kunnen halen, denk ik.

Realistisch (offroad) is echter 60 à 80 per uur met een moderner model (afhankelijk van de vertanding die je steekt).

Comment

• bedankt voor de uitleg
          ik dacht aan een tamiya maar die zijn onroad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske
            Als gij tot in aarschot raakt en vandaar uit terug thuis :p wil ik u evt komende zondag, als ik ga wel meenemen
            Gaat gij dan ook regelmatig naar de AW-marder-meetings? Heb je er zelf één?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
              Gaat gij dan ook regelmatig naar de AW-marder-meetings? Heb je er zelf één?
              Da zou voor mij den eerste keer zijn dat ik naar een meeting ga.
              Heb zelf ook ne marder, van februari (alleen is hopelijk men tuned remset binnen dees week anders opzoek naar een andere oplossing om tot stilstand te komen )

@ michael: check dit regelmatig http://www.marktplaats.nl/markt/kinderen/modelbouw.htm
              staan soms koopjes tussen
              Last edited by ; 28/03/2005, 20:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske
                anders opzoek naar een anders oplossing om tot stilstand te komen )
                Een voet heeft vele toepassingen, zo ook als rem voor een Marder

(een gips is na gebruik wel aan te raden)

@gTa: zuipt jouw kar nog altijd zo immens veel?
                Ik doe dus gemakkelijk het dubbele...
                Of zou dat aan het feit liggen dat ik 3cc meer heb en een 04?

Kurt zijne doet wel 10 minuten minder dan mijne, en da's exact dezelfde motor, wel mét ontluchting op de tank...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Een voet heeft vele toepassingen, zo ook als rem voor een Marder

(een gips is na gebruik wel aan te raden)
                  Geen aanrader heb em al es tegen mijn been laten rijden

@ gta: met zo'n tank doe ik toch makkelijk een 1 a 1.5h

Comment

• Zal dat draadje hier nog es updaten:

Samen met z'n nieuw broertje:

Deze laatste is een Mantua (wás een dochterbedrijfje van Serpent, wist Stijn me te zeggen). Het is een 1/8e auto aangedreven door een 3.5cc (4WD - 5 poorts) voorzien van een tweebak.

Heeft wat van de Serpent 950 weg:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                      @gTa: zuipt jouw kar nog altijd zo immens veel?
                      Ik doe dus gemakkelijk het dubbele...
                      Of zou dat aan het feit liggen dat ik 3cc meer heb en een 04?

Kurt zijne doet wel 10 minuten minder dan mijne, en da's exact dezelfde motor, wel mét ontluchting op de tank...
                      Ik krijg 600 ml in m'n tankje (da's minder of bij de Marder, denk ik), en ik doe daar bij een ritje met 70% volgas ongeveer een half uur mee. Bij een rustiger rit (parcours rijden) gaat 'ie langer mee, hoor. ,)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Ik krijg 600 ml in m'n tankje (da's minder of bij de Marder, denk ik), en ik doe daar bij een ritje met 70% volgas ongeveer een half uur mee. Bij een rustiger rit (parcours rijden) gaat 'ie langer mee, hoor. ,)
                        Propvol gaat in een marder ook maar een 700 denk ik, maar zo vol doe ik hem nooit (dat merk je echt aan de wegligging).
                        En je weet ook dat ik niet veel rustig rij
                        Naja, een Leo is competitie gericht en dan duurt het maximaal 30min....(hoewel ze dan met getunede motoren rijden)

Comment

• We zijn begonnen aan het verbouwen van het (lelijke) polyester kapje dat bij Dean's Marder zat ... dit is het tussentijds resultaat !

*EDIT*

Dit was ie ervoor. Submarine Marder

Als ik 't zo vergelijk kan ik alleen maar zeggen: we did a great job

Comment

• 'k Kwam hiernet iets tof tegen op m'n HD.

Stickertje voor op m'n kap ! Naar aannleiding van Benny's sticker:

Komt er bij mij deze op:

Comment

• Mijne is bruin/geel en wordt groen als het warm is!
                              Hij's dus aan vervanging toe...

gTa, ik stel voor dat jij jouw avatar op jouw lui paardje plakt?

Comment

• Ik heb ergens op m'n HD een mapje gevonden met allemaal racy-stickerafbeeldingen:

Goodyear, BBS, RECARO, SPARCO, ...

Als er iemand z'n Marder wilt bestickeren en op zoek is naar sticker-materiaal ... laat het me weten !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                  Ik ben voor een tweedehandse gegaan, en ik heb voor de moment nog altijd niet meer dan €500 uitgegeven (incl materiaal en andere benodigdheden).

En je mag zeggen wat je wil: maar mijn beestje ziet er zéér goed verzorgd uit
                                  En dan durft hij nog klagen dat het hem allemaal een beetje teveel kost en daarom hem mss zal verkopen

@Michael. Ik ben ook van plan om me er één te kopen. En net zoals u vond ik 1000 euro nogal veel om eraan te besteden maar beetje bij beetje valt dat probleem weg als je ze éénmaal aan het werk gezien hebt
                                  Een tweedehandse was toen ook mijn eerste gedacht om die prijs een beetje naar beneden te halen. Maar tot nu toe ben ik nog maar bitter weinig interessante tweedehandse tegengekomen zene.

Dees hier is ook een goei link www.marktzoeker.nl
                                  Die zoekt verschillende tweedehands en veilingssites af in één keer.

Succes

Greetz
                                  FrE
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

We zijn begonnen aan het verbouwen van het (lelijke) polyester kapje dat bij Dean's Marder zat ... dit is het tussentijds resultaat !

*EDIT*

Dit was ie ervoor. Submarine Marder

Als ik 't zo vergelijk kan ik alleen maar zeggen: we did a great job
                                    Damn die was ugly
                                    Ziet er idd al stukken beter uit....nja is ook niet zo moeilijk hé

Vraagje: is dat mogelijk om een gewone marder kap bij mijn garagist binnen te brengen en hem gewoon daar te laten spuiten? Ik kom nogal goed overeen met de mijne en als hij eens een auto moet spuiten in een bepaald metaalkleur zou ik dat wel eens durven gaan vragen of hij mijn kapje niet wil meespuiten ... (tuurlijk eens ik een marder heb hé )

Greetz
                                    Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Hmm, ik wou mijn standaard marder kap ook laten doen door mijn broer...blijkbaar toch niet zo'n goed idee...
                                      Dan maar een Lexaantje

Comment

Ik heb ergens op m'n HD een mapje gevonden met allemaal racy-stickerafbeeldingen:

Goodyear, BBS, RECARO, SPARCO, ...

Als er iemand z'n Marder wilt bestickeren en op zoek is naar sticker-materiaal ... laat het me weten !
                                        Hey, mail me dat 'es door, aub ?

Comment

• mij ook plies. kan later nog van pas komen

Comment

Working...
                                          X