Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • @ gTa:


    Waarom je't jezelf moeilijk maken als makkelijk ook gaat ?

    Klikkie

    Comment


    • Das chrome, Gilles haat chrome

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
        Das chrome, Gilles haat chrome
        Als ie er dan toch persé iets zelf aan wil doen, en chromé haat, kan ie dit kopen, wat staalwol nemen en er een namiddagje op wrijven.

        Wedden dat 't niet meer blinkt ?

        Comment


        • Ik wacht nog altijd op het uitlegje.

          Reden ? Ik heb m'n motorcover danig verkloot. Met de Dremel erop gezeten en dat was géén goed idee.

          En nééén ik post géén foto's.

          Comment


          • Jij moet trouwens nog steeds mijn eervolle vermelding op jouw chassis dremelen

            Comment


            • Juist ja !

              Ach ja, m'n chassis is toch al licht geplooid, dus dra gaat 't de deur uit voor een nieuw, vrees ik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Ik wacht nog altijd op het uitlegje.

                Reden ? Ik heb m'n motorcover danig verkloot. Met de Dremel erop gezeten en dat was géén goed idee.

                En nééén ik post géén foto's.
                Dát brengt me nu es op ideeën, zie ! Je had dit beter niet gezegd

                Ik vertel je hoe je zo'n subliem effect van geborsteld alu bekomt op je motorplaat als en slechts áls jij -met het nodige beeldmateriaal- uit de doeken doet hoe erg je je motorplaat vern**kt hebt met de Dremel.

                Wat denk je ? Deal ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Juist ja !

                  Ach ja, m'n chassis is toch al licht geplooid, dus dra gaat 't de deur uit voor een nieuw, vrees ik.
                  Bij deze reserveer ik mijn rechtmatige plaats al op het chassis op

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    Dát brengt me nu es op ideeën, zie ! Je had dit beter niet gezegd

                    Ik vertel je hoe je zo'n subliem effect van geborsteld alu bekomt op je motorplaat als en slechts áls jij -met het nodige beeldmateriaal- uit de doeken doet hoe erg je je motorplaat vern**kt hebt met de Dremel.

                    Wat denk je ? Deal ?
                    Sodemieter op, joh.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Sodemieter op, joh.

                      Mij goed, het is jouw motorplaat, hé


                      Allez com'on, Gilles, 1 foto'tje waarop de schade duidelijk te zien is, meer vraag ik niet



                      Oja, het nieuwe lid van de familie hier ook even 'neerplonsen' :

                      Comment


                      • Ook hier maar effe mijn verhaal planten
                        Zoals gezegd gisteren serieus wat onroad doorgevlamt en voor een keer zonder accidenten thuis gekomen.
                        Enige problemen:

                        -Remwerking was vermindert opeens
                        -Op het einde liep hij vast, ik dacht natuurlijk dat de koppelingsplaatjes los waren, het was exact hetzelfde als vorige keer
                        -Trekstarter was slap

                        Vandaag even een beetje korter bij alles bekeken en toen ik het tandwielbeschermkastje eraf haalde, viel mij opeens op dat er verdacht veel "rotzooi" tussen de aandrijfplaat zat.... gesmolten plastic
                        De koppelingsklok gaf geen kik en zat echt muurvast, na wat wringen en trekken dan toch losgekregen om tot rare vaststellingen te komen:

                        -1 Koppelingsschoen zat verwrongen tegen de andere-> schroef was gewoon volledig gebroken
                        -Aandrijfplaat had serieuze smeltplekken
                        -1 remblokje ontbrak
                        -Remschijf volledig aangelagen met gesmolten plastic, ditto voor het overblijvende remblokje

                        -trekstarterveer moet opnieuw opgespannen worden

                        Foto's:
                        Het missende remblokje:


                        De scheve koppelingsschoen:



                        De gesmolten aandrijfplaat:



                        In principe hoef ik enkel maar die schroef van de koppeling te vervangen...de vraag is alleen waar, want het is niet bepaald een normale schroef
                        De aandrijfplaat is redelijk zwaar gehavend, maar nog bruikbaar.
                        De remschijf en het resterende blokje hoeven enkel maar zuiver gemaakt te worden, gelukkig heb ik nog het oude metalen plaatje.
                        Trekstarter moet opgespannen worden.

                        Als ik dat stalen plaatje had laten zitten bij dat andere blokje was dit wie weet niet eens gebeurd, want alle 4 de dingen liggen in dezelfde aandrijflijn

                        I'll keep you updated...

                        Comment


                        • alu aandrijfplaat

                          Comment


                          • Niks van, deze voldoet nog prima, is altijd leuk om overblijfselen te zien van schade

                            Die schroeven zijn trouwens niet bepaald goedkoop
                            07318, Dowel screws f.clutch blocks/Zenoah,2pcs Euro 11.80

                            Comment


                            • Geloof me vrij : die aandrijfplaat is al standaard redelijk slap, en sinds jij ze nu opgewarmd hebt en ze ten dele gesmolten is, zal ze nog véél slapper zijn geworden. Ik zou niet twijfelen en meteen voor de alu aandrijfplaat gaan, want anders loop je 't risico héél snel door je tandwielsetjes heen te gaan als je zwaar doorpeert ...

                              Ik zeg het maar, hè.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Geloof me vrij : die aandrijfplaat is al standaard redelijk slap, en sinds jij ze nu opgewarmd hebt en ze ten dele gesmolten is, zal ze nog véél slapper zijn geworden. Ik zou niet twijfelen en meteen voor de alu aandrijfplaat gaan, want anders loop je 't risico héél snel door je tandwielsetjes heen te gaan als je zwaar doorpeert ...

                                Ik zeg het maar, hè.
                                Dat begrijp ik dus niet hé
                                Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard

                                Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                  alu aandrijfplaat
                                  Dat zei ik 'm dus ook, maar niet willen luisteren hé


                                  Soit, die komt er bij mij ook nog wel es op

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                    Dat begrijp ik dus niet hé
                                    Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard

                                    Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )
                                    Denk wel dat gta gelijk heeft ze
                                    De sterkte is er nu quasi uit, als ze koud is zal je ze wel niet kunnen buigen, maar als je aan het rijden bent en ze word terug warm wordt ze wel een pak weker dan ter voren.
                                    Heb na het insmelten van men standaard rem ook meteen een alu aandrijfplaat gestoken, vele betere warmte geleiding + pimp gehalte (vind ik persoonlijk )

                                    Comment


                                    • Tja, het probleem is dat mijn motorsteunen ook serieus los zaten, en ik rijd nog steeds met het plastic diff...

                                      Die komen toch hoger op het prioriteiten lijstje

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                        Dat begrijp ik dus niet hé
                                        Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard
                                        Als je ze gewoon los vast hebt, dan niet.

                                        Monteer 'es de plaat op de motor, en ook de motorsteunen en secundaire as, maar zonder remset. Dan goed de motor vasthouden en dan kan je de motorplaat makkelijk buigen. Ik vermoed dat dat ook tijdens het rijden héél erg vaak het geval is bij harde klappen of sterk gewring e.d.

                                        't Is niet voor niks dat "zij die het kunnen weten" (wie dat ook moge wezen) de alu motorplaat als een héél erg nuttige tune-up aanraden.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                        Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )
                                        Eerlijk ? Ik begrijp eigenlijk niet wat er is gebeurd ... hoe kan het gemis aan dat ijzeren plaatje nou plots verhinderen dat je ganse aandrijfplaat in de fik schiet ?

                                        Kan je 'es uitleggen wat je denkt dat er is gebeurd ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                          Tja, het probleem is dat mijn motorsteunen ook serieus los zaten, en ik rijd nog steeds met het plastic diff...

                                          Die komen toch hoger op het prioriteiten lijstje
                                          Als je nog wat kan wachten tot deze zomer (ik schat eind augustus), mag je mijn alu diff met alu diffhuls hebben voor een prikje, want dan zal ik waarschijnlijk al een sperdiff met alu diffhuis en stalen diffhuls gestoken hebben.

                                          Daarvoor steek ik nog :
                                          - alu aandrijfplaat
                                          - alu diffsteunen
                                          - alu ophangingsarmpjes boven/achter
                                          - kogelaandrijving

                                          Na het sperdiff plan ik nog dit :
                                          - alu voorasbokken
                                          - alu fusees vooraan
                                          - alu 04 servosaver
                                          - alu fusees achteraan


                                          Tegen dan kost m'n Leo zoveel als een Hörmann, maar dan is 'ie ook écht af. Als ik dan niet teveel brokken rijd ... kan ik geleidelijk aan (zal wel 2006 zijn dat) denken aan een Zenoah RC04 26cc, of misschien meteen een PaSe 26cc ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X