Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk wacht nog altijd op het uitlegje.
Reden ? Ik heb m'n motorcover danig verkloot. Met de Dremel erop gezeten en dat was géén goed idee.
En nééén ik post géén foto's.
Ik vertel je hoe je zo'n subliem effect van geborsteld alu bekomt op je motorplaat als en slechts áls jij -met het nodige beeldmateriaal- uit de doeken doet hoe erg je je motorplaat vern**kt hebt met de Dremel.
Wat denk je ? Deal ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasDát brengt me nu es op ideeën, zie ! Je had dit beter niet gezegd
Ik vertel je hoe je zo'n subliem effect van geborsteld alu bekomt op je motorplaat als en slechts áls jij -met het nodige beeldmateriaal- uit de doeken doet hoe erg je je motorplaat vern**kt hebt met de Dremel.
Wat denk je ? Deal ?
Comment
-
Ook hier maar effe mijn verhaal planten
Zoals gezegd gisteren serieus wat onroad doorgevlamt en voor een keer zonder accidenten thuis gekomen.
Enige problemen:
-Remwerking was vermindert opeens
-Op het einde liep hij vast, ik dacht natuurlijk dat de koppelingsplaatjes los waren, het was exact hetzelfde als vorige keer
-Trekstarter was slap
Vandaag even een beetje korter bij alles bekeken en toen ik het tandwielbeschermkastje eraf haalde, viel mij opeens op dat er verdacht veel "rotzooi" tussen de aandrijfplaat zat.... gesmolten plastic
De koppelingsklok gaf geen kik en zat echt muurvast, na wat wringen en trekken dan toch losgekregen om tot rare vaststellingen te komen:
-1 Koppelingsschoen zat verwrongen tegen de andere-> schroef was gewoon volledig gebroken
-Aandrijfplaat had serieuze smeltplekken
-1 remblokje ontbrak
-Remschijf volledig aangelagen met gesmolten plastic, ditto voor het overblijvende remblokje
-trekstarterveer moet opnieuw opgespannen worden
Foto's:
Het missende remblokje:
De scheve koppelingsschoen:
De gesmolten aandrijfplaat:
In principe hoef ik enkel maar die schroef van de koppeling te vervangen...de vraag is alleen waar, want het is niet bepaald een normale schroef
De aandrijfplaat is redelijk zwaar gehavend, maar nog bruikbaar.
De remschijf en het resterende blokje hoeven enkel maar zuiver gemaakt te worden, gelukkig heb ik nog het oude metalen plaatje.
Trekstarter moet opgespannen worden.
Als ik dat stalen plaatje had laten zitten bij dat andere blokje was dit wie weet niet eens gebeurd, want alle 4 de dingen liggen in dezelfde aandrijflijn
I'll keep you updated...
Comment
-
Geloof me vrij : die aandrijfplaat is al standaard redelijk slap, en sinds jij ze nu opgewarmd hebt en ze ten dele gesmolten is, zal ze nog véél slapper zijn geworden. Ik zou niet twijfelen en meteen voor de alu aandrijfplaat gaan, want anders loop je 't risico héél snel door je tandwielsetjes heen te gaan als je zwaar doorpeert ...
Ik zeg het maar, hè.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaGeloof me vrij : die aandrijfplaat is al standaard redelijk slap, en sinds jij ze nu opgewarmd hebt en ze ten dele gesmolten is, zal ze nog véél slapper zijn geworden. Ik zou niet twijfelen en meteen voor de alu aandrijfplaat gaan, want anders loop je 't risico héél snel door je tandwielsetjes heen te gaan als je zwaar doorpeert ...
Ik zeg het maar, hè.
Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard
Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Dat begrijp ik dus niet hé
Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard
Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )
De sterkte is er nu quasi uit, als ze koud is zal je ze wel niet kunnen buigen, maar als je aan het rijden bent en ze word terug warm wordt ze wel een pak weker dan ter voren.
Heb na het insmelten van men standaard rem ook meteen een alu aandrijfplaat gestoken, vele betere warmte geleiding + pimp gehalte (vind ik persoonlijk )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Dat begrijp ik dus niet hé
Jij zegt dat jouw aandrijfplaat heel makkelijk buigbaar is... mijne is dus gewoon bikkelhard
Monteer 'es de plaat op de motor, en ook de motorsteunen en secundaire as, maar zonder remset. Dan goed de motor vasthouden en dan kan je de motorplaat makkelijk buigen. Ik vermoed dat dat ook tijdens het rijden héél erg vaak het geval is bij harde klappen of sterk gewring e.d.
't Is niet voor niks dat "zij die het kunnen weten" (wie dat ook moge wezen) de alu motorplaat als een héél erg nuttige tune-up aanraden.
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Owja, hopelijk heb je die 2 remblokjes verandert, of met stalen plaat erbij nu, je ziet wat er kan gebeuren (kom nu niet af met I told you so )
Kan je 'es uitleggen wat je denkt dat er is gebeurd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Tja, het probleem is dat mijn motorsteunen ook serieus los zaten, en ik rijd nog steeds met het plastic diff...
Die komen toch hoger op het prioriteiten lijstje
Daarvoor steek ik nog :
- alu aandrijfplaat
- alu diffsteunen
- alu ophangingsarmpjes boven/achter
- kogelaandrijving
Na het sperdiff plan ik nog dit :
- alu voorasbokken
- alu fusees vooraan
- alu 04 servosaver
- alu fusees achteraan
Tegen dan kost m'n Leo zoveel als een Hörmann, maar dan is 'ie ook écht af. Als ik dan niet teveel brokken rijd ... kan ik geleidelijk aan (zal wel 2006 zijn dat) denken aan een Zenoah RC04 26cc, of misschien meteen een PaSe 26cc ?
Comment
Comment