Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoeveel weegt zo'n ding eigenlijk? 't Is maar om te weten wat het effect is als je tegen 50 per uur tegen iemand zijn schenen rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
      Hoeveel weegt zo'n ding eigenlijk? 't Is maar om te weten wat het effect is als je tegen 50 per uur tegen iemand zijn schenen rijd.
      Ik gok op 11 kilo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drive and fun
        Ik gok op 11 kilo.

Ik had ergens gehoord 12. Nuja, één kg op zo'n wagen is eigenlijk niets en hangt wss af van de materialen. Alu, plastiek, carbon,...
        Het doet dus pijn als je er iemand mee aanrijd.

Comment

• Het zal sowieso rond de 10 kg draaien
          Ligt er aan hoeveel alu/plastic/carbon/vloeistoffen/ongedierten er in zitten he
          Maar een volle tank tov een lege tank merk je wel degelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
            Het zal sowieso rond de 10 kg draaien
            Ligt er aan hoeveel alu/plastic/carbon/vloeistoffen/ongedierten er in zitten he
            Maar een volle tank tov een lege tank merk je wel degelijk
            In het optrekken of in de bochten of beide?
            Last edited by glennvc; 07/02/2005, 15:59.

Comment

• En hoe zit het hier met de marderaars onder ons? Allemaal 2 sets velgen en banden zeker? Hoeveel kost eigenlijk een setje velgen met on-road banden?

Comment

Hoeveel kost eigenlijk een setje velgen met on-road banden?
                Ik denk dat ik dat tweedehands zou kopen (natuurlijk geen banden die tot op de draad versleten zijn eh !)

Comment

In het optrekken of in de bochten of beide?
                  Beide, maar vooral optrekken en remmen
                  Maar dat is ook echt alleen als de tank knalvol is, dat doe ik dus niet meer

Nieuwe 1/5 onroad banden kosten zo'n 100 euro voor de 4, inclusief velg.
                  Nieuwe 1/6 onroad truck slicks (zie groene mt) kosten zo'n 180 euro voor de 4, inclusief velg.

Voor de 1/5 moet je de voorste assen vervangen door langere exemplaren en dubbele meenemers plaatsen (alles samen €20), maar Oregon zei nu dat het ook kan door gewoon een rondel daar te steken..kzou et nie weten

1/5 hebben ook meer grip, zijn sneller op temperatuur, maar slijten dus harder...
                  1/6 hebben redelijk slechte grip, duurt langer eer ze warm zijn, maar gaan veel langer mee....

Your call

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    Ik denk dat ik dat tweedehands zou kopen (natuurlijk geen banden die tot op de draad versleten zijn eh !)
                    Oregon en ik hebben er al eens kunnen kopen tegen zo'n €5 per set (van 2 dus, inclusief velg), maar het was van een Hollander, zodra hij geld zag waren ze al verkocht...(en hij had ze dus voor ons opzij gelegd, ga maar na...)

Comment

• En wat voor benzine kap je daar nu in? Ik heb begrepen dat je er nog XX% olie moet bijdoen? Wat voor olie is dat?

Comment

Oregon en ik hebben er al eens kunnen kopen tegen zo'n €5 per set (van 2 dus, inclusief velg), maar het was van een Hollander, zodra hij geld zag waren ze al verkocht...(en hij had ze dus voor ons opzij gelegd, ga maar na...)
                        Tweedehands wordt het !

Toch wel een verschrikkelijk verschil in prijs. Ik zou zelfs 2 x 4 onroad banden + velgen kunnen kopen zonder dat ik het gevoel heb van veel uit te geven. (de nieuwprijs in het achterhoofd houdende)

Zijn er zo van die dingen die nagenoeg meteen stuk gaan ? Ook FG kent zijn kwaaltjes en gebreken neem ik aan.

Comment

• Mss kan er anders iemand een "Alles over marders"-tekst schrijven.

Comment

Mss kan er anders iemand een "Alles over marders"-tekst schrijven.
                            Check Gilles' topic op het marderforum
                            En dan zijn er nog andere topics waar alles in wordt uitgelegd

En het is dus Superplus (euro 9 met 4% 100% synthetische 2 takt olie

Filmpie van onze necrofiel aan het werk (ook aanwezig op meeting) :

Comment

En het is dus Superplus ( euro 98 ) met 4% 100% synthetische 2 takt olie
                              Voor de minder wiskundigen onder ons

bvb: 5 liter euro 98 mengen met 200 ml olie

Comment

• Welke kappen zijn er zoal mogelijk op een marder?

Comment

Check Gilles' topic op het marderforum
                                  En dan zijn er nog andere topics waar alles in wordt uitgelegd

En het is dus Superplus (euro 9 met 4% 100% synthetische 2 takt olie

Filmpie van onze necrofiel aan het werk (ook aanwezig op meeting) :
                                  http://users.pandora.be/shockur/RC/maarder%20002.mov
                                  Kan je die URL nog is geven, hij staat op de laptop tussen mijn favo's maar ik heb geen zin om die op te starten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                    Voor de minder wiskundigen onder ons

bvb: 5 liter euro 98 mengen met 200 ml olie
                                    Bedankt om dat uit mijn msn gesprek af te leiden

Op een marder zijn mogelijk:

Zoek het maar uit dus

Comment

• Prachtig.

edit: op de banden na dan

2e edit: met dank aan de hufter xius001
                                      Last edited by glennvc; 07/02/2005, 17:08.

Comment

• Foto gemaakt door mij, gelieve mij alle credit te geven, danku

Comment

• Bestaat er ook zo'n topic met de mogelijkheden van onroad velgen (liefst 1/5 kan ik uit je uitleg concluderen).

Zoniet, zou er iemand zo vriendelijk willen zijn van hier enkele voorbeeldjes te posten ?

Zou niet weten waar te beginnen

Comment

Working...
                                          X