Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is tot nu toe -denk ik- het meest objectieve dat ik hier al gelezen heb.
Graag had ik wel wat meer van de wegligging / al dan niet kanten / offroad capaciteiten in de + en - punten verwerkt gezien.
Kan je daar je objectieve mening es over geven, Stijn ?
Dit is tot nu toe -denk ik- het meest objectieve dat ik hier al gelezen heb.
Graag had ik wel wat meer van de wegligging / al dan niet kanten / offroad capaciteiten in de + en - punten verwerkt gezien.
Kan je daar je objectieve mening es over geven, Stijn ?
Toch al bedankt voor dit review'ke
Mag ik ook?
Nitro onroad:
+Immens goede grip mits juiste banden
+stabiel
+ en - hoog f1 achtig gejank, werkt op den duur serieus op mijn zenuwen, maar tis wel lekker
-als je wat verder rijdt weet je niet meer wat voor of achterkant is
offroad:
Geen ervaring, de tech ging niet verder dan de kiezels
- als beginner heb je meer nodig dan bij een marder: starterssetje met de glowshot, lader voor de glowshot, busje om de nitro te gieten
- als je eens op stap gaat, moet je die glowshot en busje ook altijd meenemen
- na ong een 20 liter is je nitro-motor eraan. wat je moet vervangen is wel geen grote kost
Marder:
- een marder is en blijft 1/6 en kan je dus niet zomaar in je rugzak steken zoals je met een 1/10 nitro kan doen
- een Zenoah motor vervangen ... dure kost. Máár er moet bij vermeld worden dat deze laatste een fameuze levensduur hebben bij normaal gebruik
De wegligging van een marder zelf :
offroad :
+ kan alle terreinen aan , maar elk terrein heeft een andere afstelling nodig van de veren /camber/toe en uitspoor/..... dus heb je wel enige ervaring nodig , of logica kan ook helpen.
nooit remmen in een bocht is een gouden regel voor marders , en andere wagens , anders ga je overkop
onroad :
Mits juiste bandenkeuze ( en je moet niet teveel proberen want anders gaan de kosten oplopen) kan je een goede wagen krijgen voor op de baan , doch met een 2WD.... ik weet niet of het nu nog steeds het geval is , maar bij mijn weten zijn bmw's achterwielaangedreven wagens. Wat is het gevolg hiervan? ze zijn geheel niet te besturen als het sneeuwt , ze zijn onstabiel op een natter wegdek( maar is wel fun , net zoals bij een nitro ) en op een droog wegdek , kleven ze aan de grond
Wat negatief is is dus :
- de prijs van de banden , hoewel deze niet zo sterk slijten ( 1/5 banden slijten meer dan 1/6 banden )
- enige logica en afstelling zijn nodig , maar daar zijn genoeg fora's over volbeschreven.
En welke manieren heb je nu allemaal voor on-road banden te monteren? Zijn die snel te verwisselen? Is er veel werk aan? Is het duur?
Met een nitro rijd je met de standaard banden op de asfalt maar als je dat met een marder doet ben je je toppen binnen 10 sec kwijt denk ik...
edit: en wat kosten die verschillende manieren dan?
- je kan dubbele meenemers en langere assen steken voorin ( 22 € alles )
- je kan rondellen steken in je meenemers van je wieldoppen ( hoeveel kost een rondel?:p )
- je kan 1/6 banden steken ,je betaalt je blauw , maar ze gaan lang mee.
Hoe lang duurt het : ik kan het in 2 minuten en 32 seconden
]- je kan dubbele meenemers en langere assen steken voorin ( 22 € alles )[/color] - je kan rondellen steken in je meenemers van je wieldoppen ( hoeveel kost een rondel?:p )
- je kan 1/6 banden steken ,je betaalt je blauw , maar ze gaan lang mee.
Hoe lang duurt het : ik kan het in 2 minuten en 32 seconden
En dan steek je 1/5 velgen en banden van hoeveel euro?
Best occasies ( 1 keer mee gereden , op concours , die banden zijn wat verbrand , maar 1 keer rijden en die zijn terug proper )
50 € voor 4 onroad banden
Nieuw zit je met +- 70€ -100 € hangt af van profiel , percentage rubber ,....
Maw, een nitro is meer vergevingsgezind dan een marder. Daarmee bedoel ik dat je bij een nitro meer fouten mag maken. (stuurfouten ed)
Nitro is makkelijker te controleren.
Or am I wrong ?
Zoals ik daarnet al zei :
marder banden moet je opwarmen , moeten op temperatuur komen , zolang dit niet het geval is is je wagen in de slipcursus
Maar zowel bij nitro als marder een stuurfout kan catastrofale gevolgen hebben :
als bvb je motorsteunen breken , dan passen je tandwielen niet meer in elkaar , die staan dan weer in verbinding met je differentiel en .... zo blijft het maar doorgaan ,als u begrijpt wat ik bedoel....
Dus daar zit je wel fout
Comment