Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
    - 2WD zorgt onroad voor een immens onderstuur
    Dat ligt aan je banden, nu ik de kronossen vanvoor heb liggen en de eclipsen achter is het overstuur alom

    BTW, met een 4wd nitro is die onderstuur vééééél erger, alleen in het nat rijdt dat super plezant

    Comment


    • Hebben jullie links van duitse winkels? waar je een kan kopen? Want daar waren ze goedkoper dacht ik.

      Comment


      • Aah, we gaan er nog komen.

        Dit is tot nu toe -denk ik- het meest objectieve dat ik hier al gelezen heb.
        Graag had ik wel wat meer van de wegligging / al dan niet kanten / offroad capaciteiten in de + en - punten verwerkt gezien.

        Kan je daar je objectieve mening es over geven, Stijn ?

        Toch al bedankt voor dit review'ke

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
          Hebben jullie links van duitse winkels? waar je een kan kopen? Want daar waren ze goedkoper dacht ik.



          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
            Hebben jullie links van duitse winkels? waar je een kan kopen? Want daar waren ze goedkoper dacht ik.
            www.rc-car-online.de

            Maar ik ondervind nu dat pase tuning (www.pase-tuning.com) dus eigelijk goedkoper is

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
              Aah, we gaan er nog komen.

              Dit is tot nu toe -denk ik- het meest objectieve dat ik hier al gelezen heb.
              Graag had ik wel wat meer van de wegligging / al dan niet kanten / offroad capaciteiten in de + en - punten verwerkt gezien.

              Kan je daar je objectieve mening es over geven, Stijn ?

              Toch al bedankt voor dit review'ke
              Mag ik ook?

              Nitro onroad:
              +Immens goede grip mits juiste banden
              +stabiel
              + en - hoog f1 achtig gejank, werkt op den duur serieus op mijn zenuwen, maar tis wel lekker

              -als je wat verder rijdt weet je niet meer wat voor of achterkant is

              offroad:
              Geen ervaring, de tech ging niet verder dan de kiezels

              Marder Onroad:
              +Realistischer weggedrag
              +leuker geluid

              -bandjes moeten eerst op temperatuur komen
              -realistischer weggedrag zet zich wel eens om in een onstabiel en onvoorspelbaar gedrag

              offroad:
              +doet de aarde van draairichting veranderen
              +super fun om hem eens zien te vliegen

              -bij onoplettendheid in een bocht vlieg je wel eens overkop

              Comment


              • Misschien mag dit nog bij de review:

                Nitro:

                - als beginner heb je meer nodig dan bij een marder: starterssetje met de glowshot, lader voor de glowshot, busje om de nitro te gieten
                - als je eens op stap gaat, moet je die glowshot en busje ook altijd meenemen
                - na ong een 20 liter is je nitro-motor eraan. wat je moet vervangen is wel geen grote kost


                Marder:

                - een marder is en blijft 1/6 en kan je dus niet zomaar in je rugzak steken zoals je met een 1/10 nitro kan doen
                - een Zenoah motor vervangen ... dure kost. Máár er moet bij vermeld worden dat deze laatste een fameuze levensduur hebben bij normaal gebruik

                Comment


                • En welke manieren heb je nu allemaal voor on-road banden te monteren? Zijn die snel te verwisselen? Is er veel werk aan? Is het duur?

                  Met een nitro rijd je met de standaard banden op de asfalt maar als je dat met een marder doet ben je je toppen binnen 10 sec kwijt denk ik...

                  edit: en wat kosten die verschillende manieren dan?
                  Last edited by glennvc; 09/02/2005, 14:56.

                  Comment


                  • De wegligging van een marder zelf :
                    offroad :
                    + kan alle terreinen aan , maar elk terrein heeft een andere afstelling nodig van de veren /camber/toe en uitspoor/..... dus heb je wel enige ervaring nodig , of logica kan ook helpen.
                    nooit remmen in een bocht is een gouden regel voor marders , en andere wagens , anders ga je overkop

                    onroad :
                    Mits juiste bandenkeuze ( en je moet niet teveel proberen want anders gaan de kosten oplopen) kan je een goede wagen krijgen voor op de baan , doch met een 2WD.... ik weet niet of het nu nog steeds het geval is , maar bij mijn weten zijn bmw's achterwielaangedreven wagens. Wat is het gevolg hiervan? ze zijn geheel niet te besturen als het sneeuwt , ze zijn onstabiel op een natter wegdek( maar is wel fun , net zoals bij een nitro ) en op een droog wegdek , kleven ze aan de grond

                    Wat negatief is is dus :
                    - de prijs van de banden , hoewel deze niet zo sterk slijten ( 1/5 banden slijten meer dan 1/6 banden )
                    - enige logica en afstelling zijn nodig , maar daar zijn genoeg fora's over volbeschreven.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
                      En welke manieren heb je nu allemaal voor on-road banden te monteren? Zijn die snel te verwisselen? Is er veel werk aan? Is het duur?

                      Met een nitro rijd je met de standaard banden op de asfalt maar als je dat met een marder doet ben je je toppen binnen 10 sec kwijt denk ik...

                      edit: en wat kosten die verschillende manieren dan?
                      - je kan dubbele meenemers en langere assen steken voorin ( 22 € alles )
                      - je kan rondellen steken in je meenemers van je wieldoppen ( hoeveel kost een rondel?:p )
                      - je kan 1/6 banden steken ,je betaalt je blauw , maar ze gaan lang mee.

                      Hoe lang duurt het : ik kan het in 2 minuten en 32 seconden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon[color=red
                        ]- je kan dubbele meenemers en langere assen steken voorin ( 22 € alles )[/color]
                        - je kan rondellen steken in je meenemers van je wieldoppen ( hoeveel kost een rondel?:p )
                        - je kan 1/6 banden steken ,je betaalt je blauw , maar ze gaan lang mee.

                        Hoe lang duurt het : ik kan het in 2 minuten en 32 seconden
                        En dan steek je 1/5 velgen en banden van hoeveel euro?

                        Kan je is een paar links naar voorbeelden geven?
                        Last edited by glennvc; 09/02/2005, 15:09.

                        Comment


                        • Vraagje

                          Hier staat rijklaar, is daar dan ook de zender bij, want dit is toch weinig

                          http://www.pase-tuning.com/shop/cont...php?artnr=6000

                          Comment


                          • Maw, een nitro is meer vergevingsgezind dan een marder. Daarmee bedoel ik dat je bij een nitro meer fouten mag maken. (stuurfouten ed)

                            Nitro is makkelijker te controleren.


                            Or am I wrong ?

                            Comment


                            • Best occasies ( 1 keer mee gereden , op concours , die banden zijn wat verbrand , maar 1 keer rijden en die zijn terug proper )
                              50 € voor 4 onroad banden

                              Nieuw zit je met +- 70€ -100 € hangt af van profiel , percentage rubber ,....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                Vraagje

                                Hier staat rijklaar, is daar dan ook de zender bij, want dit is toch weinig

                                http://www.pase-tuning.com/shop/cont...php?artnr=6000
                                Dat is zonder zender en ontvanger denk ik !

                                Comment


                                • dit is met:

                                  Comment


                                  • Kost een zender dan zoveel. dit is een verschil van ong 150€

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door mustang_freak
                                      Agressor zender... is een best goede zender , en er zit al een samba op zo te zien.... mooie prijs voor die wagen.

                                      Btw , voor mensen die meer interesse hebben in marder's, hier staat alles nogmaals haarfijn uitgelegd :

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                        Maw, een nitro is meer vergevingsgezind dan een marder. Daarmee bedoel ik dat je bij een nitro meer fouten mag maken. (stuurfouten ed)

                                        Nitro is makkelijker te controleren.


                                        Or am I wrong ?
                                        Zoals ik daarnet al zei :
                                        marder banden moet je opwarmen , moeten op temperatuur komen , zolang dit niet het geval is is je wagen in de slipcursus
                                        Maar zowel bij nitro als marder een stuurfout kan catastrofale gevolgen hebben :

                                        als bvb je motorsteunen breken , dan passen je tandwielen niet meer in elkaar , die staan dan weer in verbinding met je differentiel en .... zo blijft het maar doorgaan ,als u begrijpt wat ik bedoel....
                                        Dus daar zit je wel fout

                                        Comment


                                        • Dus alu motorsteunen zijn van in het begin een must?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X