Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscanizijn dit goede servo's?
Hitec HS- 805- BB stuurservo
Hitec HS- 645MG gas remservo
zender
Hitec 40mhz fm stuurzender
Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )
Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....
Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OregonComme j'ai dit :
Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )
Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....
Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )
dus als ik de hitec HS 645 vervang door die futuba zou het wel ok zijn?
Comment
-
Mijn Duits laat me wat in de steek voor de moment:
http://www.zender-mas.de/onlineshop/...fa1022a8b.html
Kies bij 'Lieferumfang' voor 'mit fernsteuerung (RTR)' en zie de prijs veranderen naar 819.00 EUR
Welnu, die Fernsteuerung: is dat enkel de ontvanger en de zender ? Want er staat weldegelijk RTR en in de tekst erboven wordt er over servo's gesproken.
Als dit weldegelijk een RTR is, is dieje verkoper van die tweedehands Beetle MT mij wel serieus in't zak aan't zetten ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OregonComme j'ai dit :
Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )
Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....
Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )
t'is alsof em teweinig kracht heeft :s hij ga ni perfect naar zen "0" stand, ik heb al geprobeerd om te trimmen op de zender maar als ik trim tot het gezoem gedaan is en ik stuur dan is heeft em het trug. En men stuur uitslag staat langs rechts op 100% en langs links op 45% :s en toch stuurt em evenver naar links als naar rechts. Als ik links op 100% zet trekt de servo nog e stukske door zonder dat de wielen vergaan. Ik zal men batterij vannacht nog es tegoei opladen is zien of em er dan nog last van heeft. Of is er hier mss iemand uit de geburen van aarschot die daar iets meer van afweet? Dan kom ik es met de wagen tot bij u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasMijn Duits laat me wat in de steek voor de moment:
http://www.zender-mas.de/onlineshop/...fa1022a8b.html
Kies bij 'Lieferumfang' voor 'mit fernsteuerung (RTR)' en zie de prijs veranderen naar 819.00 EUR
Welnu, die Fernsteuerung: is dat enkel de ontvanger en de zender ? Want er staat weldegelijk RTR en in de tekst erboven wordt er over servo's gesproken.
Als dit weldegelijk een RTR is, is dieje verkoper van die tweedehands Beetle MT mij wel serieus in't zak aan't zetten ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joskeRTR kost em op dien site 819€ 669€ is zonder rtr
Zoja zou ik goed zot zijn van die tweedehandse te kopen voor €850.
Zo neen, is €850 al bij al zo geen gek bedrag (hoewel 't eigenlijk lager mag: +-€750)
Persoonlijk vind ik het dan wel aan de goedkope kant (rekening houdende dat ze tweedehands verkocht worden voor €800 en meer )
Anyone ... help ?
Comment
-
denk dat die rtr geleverd word met een hitec agressor zender en flut servo's
Want ze maken een verwijzing voor de meer fanatieke rijder naar dit: Multiplex Profi Car 301 mit Hitec-Jumbo-Servos
en da komt op een + 349€
Comment
-
Joske, heb je de servo's wel op nulstand laten komen voordat ze ingebouwd werden en voordat de zender ingesteld was?
Zender aanzetten, stroom aanzetten en de servo zit zich op zijn nulpunt, dan vijs je de servo hevel er recht op en zou ie goed moeten werken
En het feit dat je servo nog verder gaat naar links, maar de wielen niet, is omdat hij waarschijnlijk tegen de servo saver in zit te werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xius001Joske, heb je de servo's wel op nulstand laten komen voordat ze ingebouwd werden en voordat de zender ingesteld was?
Zender aanzetten, stroom aanzetten en de servo zit zich op zijn nulpunt, dan vijs je de servo hevel er recht op en zou ie goed moeten werken
En het feit dat je servo nog verder gaat naar links, maar de wielen niet, is omdat hij waarschijnlijk tegen de servo saver in zit te werken
om die servo naar zen 0 stand te brengen moet de zender daarvoor opstaan ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joskeik zal den hele rim ram nog ma es demontere zekers
om die servo naar zen 0 stand te brengen moet de zender daarvoor opstaan ?
Altijd eerst de zender en dan pas de auto, anders zouden je servo's wel eens héél snel kunnen doorbranden door een storing
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joskeIk heb dien hitec stuurservo ma dien zoemt er ni neffe
t'is alsof em teweinig kracht heeft :s hij ga ni perfect naar zen "0" stand, ik heb al geprobeerd om te trimmen op de zender maar als ik trim tot het gezoem gedaan is en ik stuur dan is heeft em het trug. En men stuur uitslag staat langs rechts op 100% en langs links op 45% :s en toch stuurt em evenver naar links als naar rechts. Als ik links op 100% zet trekt de servo nog e stukske door zonder dat de wielen vergaan. Ik zal men batterij vannacht nog es tegoei opladen is zien of em er dan nog last van heeft. Of is er hier mss iemand uit de geburen van aarschot die daar iets meer van afweet? Dan kom ik es met de wagen tot bij u
als je dat ergert , dan moet je heel ff een klein tikje geven aan je stuurwieltje en dan isdat opgelost ( of met de voorwielen van de grond zodat de weerstand ook ni zo groot meer is )
2) Bij Grote Smurf's beetletje staat links op 39 % en rechts op 110 % .... het aantal percentage maakt niet uit , de uitslag MOET je begrenzen , je mag NOOIT servo's meer beweging laten maken dan nodig is.
3) Zoals Xius reeds zei : Eerst zender aanzetten , dan ontvanger , je trim van je stuur in't midden zetten , ontvanger afleggen , zender afleggen en je kan je stuurservo beginnen af te stellen. Lukt het niet door hem een tandje te verzetten , dan moet je aan je stuurstangetjes ( van servo naar servo-saver , de voortrein ) beginnen te draaien ( logisch nadenken , hou er rekening mee dat wanneer je je radioplaat vast hebt , je stuurservo andersom komt te zitten op je chassis.
In't verstaanbaar : Tis niet omdat je wagen niet goed naar links stuur dat je je linkse stuurservostangetje moet indraaien/uitdraaien....
Maar normaalgezien : Als je wagen rechtdoor rijdt en je uitslagen zijn even ver langs beide kanten , zonder dat de kogelkoppen tegen je voortrein kloppen en zonder dat je hem overbelast , is er geen probleem
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oregon2) Bij Grote Smurf's beetletje staat links op 39 % en rechts op 110 % .... het aantal percentage maakt niet uit , de uitslag MOET je begrenzen , je mag NOOIT servo's meer beweging laten maken dan nodig is.
Comment
Comment