Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
    ok dus als ik zonder problemen onroad banden wil steken, moet ik naar 1/6 gaan.

    Wat kost er nu eigenlijk het meest, offroad banden of onroad banden (met velgen wel te verstaan)
    1/6 onroads, dacht ik

    Comment


    • zijn dit goede servo's?
      Hitec HS- 805- BB stuurservo
      Hitec HS- 645MG gas remservo

      zender
      Hitec 40mhz fm stuurzender

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
        zijn dit goede servo's?
        Hitec HS- 805- BB stuurservo
        Hitec HS- 645MG gas remservo

        zender
        Hitec 40mhz fm stuurzender
        Comme j'ai dit :
        Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )

        Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....

        Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
          behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol
          Kurt heeft em ook, gTa binnekort ook en enkele daar in Luik hadden ze ook

          En het is nog de steeds de originele

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
            Comme j'ai dit :
            Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )

            Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....

            Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )
            en de zender?


            dus als ik de hitec HS 645 vervang door die futuba zou het wel ok zijn?

            Comment


            • Ik denk de Hitec Agressor... niet meteen de betrouwbaarste als ik Oregon mag geloven

              Comment


              • Mijn Duits laat me wat in de steek voor de moment:

                http://www.zender-mas.de/onlineshop/...fa1022a8b.html

                Kies bij 'Lieferumfang' voor 'mit fernsteuerung (RTR)' en zie de prijs veranderen naar 819.00 EUR

                Welnu, die Fernsteuerung: is dat enkel de ontvanger en de zender ? Want er staat weldegelijk RTR en in de tekst erboven wordt er over servo's gesproken.

                Als dit weldegelijk een RTR is, is dieje verkoper van die tweedehands Beetle MT mij wel serieus in't zak aan't zetten ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
                  Comme j'ai dit :
                  Hitec 805 BB stuurservo : perfect , rijdt nagenoeg elke marder mee ( behalve Xius , die moest weer hoog uit de lucht komen vallen lol )

                  Hitec 645 mg : slechte gas/remservo : heb er 3 zulke gehad , alle 3 uitgebrand.... weet je ook nog die promax ( grootste nitro met alu velgjes) op de meeting.... die had op z'n stuur ook een 645 staan en op het einde van de meeting kon ie niet meer naar links sturen....

                  Koop dan liever een Futaba S3305 ( even klein , even'' duur '' )
                  Ik heb dien hitec stuurservo ma dien zoemt er ni neffe
                  t'is alsof em teweinig kracht heeft :s hij ga ni perfect naar zen "0" stand, ik heb al geprobeerd om te trimmen op de zender maar als ik trim tot het gezoem gedaan is en ik stuur dan is heeft em het trug. En men stuur uitslag staat langs rechts op 100% en langs links op 45% :s en toch stuurt em evenver naar links als naar rechts. Als ik links op 100% zet trekt de servo nog e stukske door zonder dat de wielen vergaan. Ik zal men batterij vannacht nog es tegoei opladen is zien of em er dan nog last van heeft. Of is er hier mss iemand uit de geburen van aarschot die daar iets meer van afweet? Dan kom ik es met de wagen tot bij u

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    Mijn Duits laat me wat in de steek voor de moment:

                    http://www.zender-mas.de/onlineshop/...fa1022a8b.html

                    Kies bij 'Lieferumfang' voor 'mit fernsteuerung (RTR)' en zie de prijs veranderen naar 819.00 EUR

                    Welnu, die Fernsteuerung: is dat enkel de ontvanger en de zender ? Want er staat weldegelijk RTR en in de tekst erboven wordt er over servo's gesproken.

                    Als dit weldegelijk een RTR is, is dieje verkoper van die tweedehands Beetle MT mij wel serieus in't zak aan't zetten ...
                    RTR kost em op dien site 819€ 669€ is zonder rtr

                    Comment


                    • precies nog neit echt geluk gehad met je aankoop

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door joske
                        RTR kost em op dien site 819€ 669€ is zonder rtr
                        'k Weet het. Maar mijn vraag is: zijn der servo's bijgerekend in die RTR voor €819 ?

                        Zoja zou ik goed zot zijn van die tweedehandse te kopen voor €850.
                        Zo neen, is €850 al bij al zo geen gek bedrag (hoewel 't eigenlijk lager mag: +-€750)

                        Persoonlijk vind ik het dan wel aan de goedkope kant (rekening houdende dat ze tweedehands verkocht worden voor €800 en meer )


                        Anyone ... help ?

                        Comment


                        • denk dat die rtr geleverd word met een hitec agressor zender en flut servo's
                          Want ze maken een verwijzing voor de meer fanatieke rijder naar dit: Multiplex Profi Car 301 mit Hitec-Jumbo-Servos
                          en da komt op een + 349€
                          Last edited by ; 14/02/2005, 20:19.

                          Comment


                          • Joske, heb je de servo's wel op nulstand laten komen voordat ze ingebouwd werden en voordat de zender ingesteld was?
                            Zender aanzetten, stroom aanzetten en de servo zit zich op zijn nulpunt, dan vijs je de servo hevel er recht op en zou ie goed moeten werken

                            En het feit dat je servo nog verder gaat naar links, maar de wielen niet, is omdat hij waarschijnlijk tegen de servo saver in zit te werken

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                              Joske, heb je de servo's wel op nulstand laten komen voordat ze ingebouwd werden en voordat de zender ingesteld was?
                              Zender aanzetten, stroom aanzetten en de servo zit zich op zijn nulpunt, dan vijs je de servo hevel er recht op en zou ie goed moeten werken

                              En het feit dat je servo nog verder gaat naar links, maar de wielen niet, is omdat hij waarschijnlijk tegen de servo saver in zit te werken
                              ik zal den hele rim ram nog ma es demontere zekers
                              om die servo naar zen 0 stand te brengen moet de zender daarvoor opstaan ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door joske
                                ik zal den hele rim ram nog ma es demontere zekers
                                om die servo naar zen 0 stand te brengen moet de zender daarvoor opstaan ?
                                Uiteraard, NOOIT de ontvanger eerst aanzetten en dan pas de zender, NOOIT!!!!!!
                                Altijd eerst de zender en dan pas de auto, anders zouden je servo's wel eens héél snel kunnen doorbranden door een storing

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door joske
                                  Ik heb dien hitec stuurservo ma dien zoemt er ni neffe
                                  t'is alsof em teweinig kracht heeft :s hij ga ni perfect naar zen "0" stand, ik heb al geprobeerd om te trimmen op de zender maar als ik trim tot het gezoem gedaan is en ik stuur dan is heeft em het trug. En men stuur uitslag staat langs rechts op 100% en langs links op 45% :s en toch stuurt em evenver naar links als naar rechts. Als ik links op 100% zet trekt de servo nog e stukske door zonder dat de wielen vergaan. Ik zal men batterij vannacht nog es tegoei opladen is zien of em er dan nog last van heeft. Of is er hier mss iemand uit de geburen van aarschot die daar iets meer van afweet? Dan kom ik es met de wagen tot bij u
                                  1) Dat gezoom van den hitec 805 BB is normaal ... al rijdend is dit niet ( vergelijking met een echte wagen : al rijdend stuurt makkelijker .... niet?)
                                  als je dat ergert , dan moet je heel ff een klein tikje geven aan je stuurwieltje en dan isdat opgelost ( of met de voorwielen van de grond zodat de weerstand ook ni zo groot meer is )

                                  2) Bij Grote Smurf's beetletje staat links op 39 % en rechts op 110 % .... het aantal percentage maakt niet uit , de uitslag MOET je begrenzen , je mag NOOIT servo's meer beweging laten maken dan nodig is.

                                  3) Zoals Xius reeds zei : Eerst zender aanzetten , dan ontvanger , je trim van je stuur in't midden zetten , ontvanger afleggen , zender afleggen en je kan je stuurservo beginnen af te stellen. Lukt het niet door hem een tandje te verzetten , dan moet je aan je stuurstangetjes ( van servo naar servo-saver , de voortrein ) beginnen te draaien ( logisch nadenken , hou er rekening mee dat wanneer je je radioplaat vast hebt , je stuurservo andersom komt te zitten op je chassis.
                                  In't verstaanbaar : Tis niet omdat je wagen niet goed naar links stuur dat je je linkse stuurservostangetje moet indraaien/uitdraaien....

                                  Maar normaalgezien : Als je wagen rechtdoor rijdt en je uitslagen zijn even ver langs beide kanten , zonder dat de kogelkoppen tegen je voortrein kloppen en zonder dat je hem overbelast , is er geen probleem

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
                                    2) Bij Grote Smurf's beetletje staat links op 39 % en rechts op 110 % .... het aantal percentage maakt niet uit , de uitslag MOET je begrenzen , je mag NOOIT servo's meer beweging laten maken dan nodig is.
                                    Meteen 't bewijs dat digitale zenders een must zijn ?

                                    Comment


                                    • Hoe meer ik over die MT Beetle te weten kom, hoe meer 't overhelt naar een 'njet'.

                                      Blijkbaar zit deze zender erbij:



                                      2 kanaals, 27 Mhz en flutservo's ... Aaaagh

                                      Comment


                                      • 27 Mhz AM???????

                                        Gooi die link maar snel in de prullenbak

                                        Comment


                                        • en aangezien het oog ook wat wil, de looks zijn ook maar...
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X