Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Indien je je uitslagen niet onafhankelijk kan bepalen op je zender dan moet je beginnen klungelen aan je stangetjes en je tandwieltje van je servo.... niet het beste dus en tijdrovend.

Globale regel : Zender met Lcd schermpje heeft die functie om onafhankelijk in te stellen.

Even de zenders waarvan ik WEET dat ze goed zijn :
    - Graupner XR-3

- Graupner XR-6
    - Multiplex Profi

- T3PM
    - T3PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
      en aangezien het oog ook wat wil, de looks zijn ook maar...
      Dat is nu is't laatste waarmee ik rekening ga houden bij de aankoop van een Marder ... believe me. Ik denk dat als je louter op de looks afgaat, je verkeerd bezig bent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
        Dat is nu is't laatste waarmee ik rekening ga houden bij de aankoop van een Marder ... believe me. Ik denk dat als je louter op de looks afgaat, je verkeerd bezig bent
        Wil je nu zeggen dat mijn luchtfilter evenveel sex appeal heeft als Guy Verhofstadt op maandagmorgen?

Comment

heb ik dat dan gezegd? ik dacht het niet.
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Gatver, marderforum weer offline ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Gatver, marderforum weer offline ...
              Nja, dat zal de hele week wel een paar keer gebeuren heb ik vernomen

Maar vrees niet, hij zal wel terug online komen

Comment

Eerlijk ?

Vind ik niet.

Bij mij is ook een 1:5 offroad nog altijd modelbouw, weliswaar R/C modelbouw, maar desalniettemin modelbouw. En daar hoort dus ook aandacht voor de looks bij.

Okay, de fun van het rijden primeert, maar bij mij is 't sleutelen en dergelijke minstens even leuk. Ik herinner me dat ik vroeger bij m'n Tamiya's en Kyosho's (vooral m'n Tamiya Sand Scorcher) soms méér sleutelde dan reed, puur voor de fun.

Zoals nu ook ... ik weet wat ik wil (technisch gezien), maar ik kan de knoop niet doorhakken omdat ik nog twijfel qua looks.

Eigenlijk wil ik een Beetle, maar misschien begin ik gewoon met die razend goedkope Marder Race (om later een conversiekit te kopen), ofwel ga ik dan ook meteen voor een extra MudMarder carosserie (ultrageil), maar dan is de Leopard eigenlijk even "goedkoop" dus ...

... vooral twijfels over de looks, eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  Nja, dat zal de hele week wel een paar keer gebeuren heb ik vernomen

Maar vrees niet, hij zal wel terug online komen
                  Iemand gaf me op 't marderforum een link naar een foto waarop een Leopard te zien was met de F1 bandjes. Weet je die toevallig nog te vinden ?

Comment

Iemand gaf me op 't marderforum een link naar een foto waarop een Leopard te zien was met de F1 bandjes. Weet je die toevallig nog te vinden ?

Hmmm, ben die zelf niet tegengekomen, maar na een vraagje aan frankieboy heb ik dit gekregen:

Bij nader inzien ben ik die toch tegengekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                      Hmmm, ben die zelf niet tegengekomen, maar na een vraagje aan frankieboy heb ik dit gekregen:
                      http://storage.msn.com/x1pTBZnWftAqP...T7KEYVSqf2yMZt

Bij nader inzien ben ik die toch tegengekomen
                      Die F1 bandjes zijn ook wel de moeite.

Comment

• Ik vind die F1-bandjes butt-ugly op de Leopard (en bij uitbreiding ook op de Marder). Enkel op een Beetle zouden ze nog wel enigzins cool kunnen staan. Denk ik ...

Comment

Ik vind die F1-bandjes butt-ugly op de Leopard (en bij uitbreiding ook op de Marder). Enkel op een Beetle zouden ze nog wel enigzins cool kunnen staan. Denk ik ...
                          Ooit heb je toch eens, in je "I'm sooooooooooo in love with Marders"-spamming spree, zo'n foto van een beetle met f1 bandjes gepost??

Comment

• Ja ? Weet ik niet meer ...

... damn, wil ik wel nog 'es terugzien !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
                              1) Dat gezoom van den hitec 805 BB is normaal ... al rijdend is dit niet ( vergelijking met een echte wagen : al rijdend stuurt makkelijker .... niet?)
                              als je dat ergert , dan moet je heel ff een klein tikje geven aan je stuurwieltje en dan isdat opgelost ( of met de voorwielen van de grond zodat de weerstand ook ni zo groot meer is )

2) Bij Grote Smurf's beetletje staat links op 39 % en rechts op 110 % .... het aantal percentage maakt niet uit , de uitslag MOET je begrenzen , je mag NOOIT servo's meer beweging laten maken dan nodig is.

3) Zoals Xius reeds zei : Eerst zender aanzetten , dan ontvanger , je trim van je stuur in't midden zetten , ontvanger afleggen , zender afleggen en je kan je stuurservo beginnen af te stellen. Lukt het niet door hem een tandje te verzetten , dan moet je aan je stuurstangetjes ( van servo naar servo-saver , de voortrein ) beginnen te draaien ( logisch nadenken , hou er rekening mee dat wanneer je je radioplaat vast hebt , je stuurservo andersom komt te zitten op je chassis.
                              In't verstaanbaar : Tis niet omdat je wagen niet goed naar links stuur dat je je linkse stuurservostangetje moet indraaien/uitdraaien....

Maar normaalgezien : Als je wagen rechtdoor rijdt en je uitslagen zijn even ver langs beide kanten , zonder dat de kogelkoppen tegen je voortrein kloppen en zonder dat je hem overbelast , is er geen probleem
                              Heb die stangetjes een beetje bij geregeld want als de servo 0 ging stond hij een beetje uitgelijnd naar links. En heb het bijgeregeld zodat hij ong. in't midden staat . Nu is het zoeme al een pak minder . Failsave afgeregeld zodat hij op de rem ging maar niet volledige kracht zet zoals ik de hendel zou induwen. Alleen de gas gaat niet 100% open, maar wel een 97 a 98% . Is het normaal als je de rem indrukt dat de stang voor het gas wat trilt?
                              Anyway ben nu bezig om de rest van de bekabeling etc weg tewerken enzo. En hopelijk morgen wat beter weer zodat ik toch es een naftbakje kan ga'n rodere
                              En heb btw mail terug gehad van pase tuning voor 1/6 truck banden:
                              Kosten zijn 140€ onverlijmd en 160€ verlijmd.Band naar keuze en ga uit van de brede versie achter.
                              Alles smal is 10€ goedkoper op de set.

Alles smal pakke? Of toch niet (vanachter breed) Geef me jullie ged8 ervan

Comment

Eerlijk ?

Vind ik niet.

Bij mij is ook een 1:5 offroad nog altijd modelbouw, weliswaar R/C modelbouw, maar desalniettemin modelbouw. En daar hoort dus ook aandacht voor de looks bij.

Er is hier duidelijk een misverstand in't spel.

Ik bracht een zender naar voren, Hans zegt dat ie 'm niet mooi vind en dat de looks belangrijk zijn.

Wel, toen ik daarop reageerde was ik nog altijd over de zender bezig. Laat ons zeggen de electronica in het algemeen. Voor mij moet dat geen flashy boeltje zijn wat ónder de kap zit, laat staan dat ik een trendy zender wil. Maar wat ik heb moet degelijke marsjandies zijn, laat dat duidelijk wezen.

Tuurlijk vind ik de looks van de wagen belangrijk ! Anders kunnen we het kapje beter ongespoten laten hé

(persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar een Beetle )

Comment

• idd, belangerijk, niet belangerijkst
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ah okay, verkeerd begrepen dan. Sorry.

Yep, de zender moet niet denderend zijn van looks

Comment

Ah okay, verkeerd begrepen dan. Sorry.

Yep, de zender moet niet denderend zijn van looks
                                      'k Zou immers niet willen dat m'n portemonnee op wielen er vandoor gaat zonder dat ik het wil

Comment

Eerlijk ?

Vind ik niet.

Okay, de fun van het rijden primeert, maar bij mij is 't sleutelen en dergelijke minstens even leuk. Ik herinner me dat ik vroeger bij m'n Tamiya's en Kyosho's (vooral m'n Tamiya Sand Scorcher) soms méér sleutelde dan reed, puur voor de fun.

Zoals nu ook ... ik weet wat ik wil (technisch gezien), maar ik kan de knoop niet doorhakken omdat ik nog twijfel qua looks.

Eigenlijk wil ik een Beetle, maar misschien begin ik gewoon met die razend goedkope Marder Race (om later een conversiekit te kopen), ofwel ga ik dan ook meteen voor een extra MudMarder carosserie (ultrageil), maar dan is de Leopard eigenlijk even "goedkoop" dus ...

... vooral twijfels over de looks, eigenlijk.

LOL
                                        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Ja ? Weet ik niet meer ...

... damn, wil ik wel nog 'es terugzien !!!
                                          1 oplossing: alle pagina's van dit topic na bladeren, met wat geluk staat ie dan nog online

Comment

Working...
                                          X