Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
@joske: dat stickertje vanachter mag wel ewa scheef hangen. 't Moet niet altijd om 't er 't rechtst zijn eh
'k Wou dat hier bij mij ook zo'n nieuw beest stond te pronken ... who knows ... lang zal het alvast niet meer duren. Of 't een nieuwe wordt betwijfel ik sterkt ...
En @de sassefras ik d8 ook eerst 2de hands te kopen, maar heb uiteindelijk besloten om toch een nieuwe te kopen. En aangezien ik nu van 0 ben moete beginnen heeft me dat redelijk poen gekost (903€: Marder+servo's+zender en batterijen, 251€: 1/6 truck velgen+band, servokap, tandwielkap, alu tandwielmeenemer, stalen tandwiel en extra bougie, 170€: Werkgrief want we hadde hier nougabollen aan gereedschap = 1324€). Maar ik ben nu wel zeker dat alles in orde is tov een 2de hands => kunne veel verborgen gebreken aan zijn die je niet meteen ziet maar na bv. 2 x rijden wel opvalle .
Noem het een investering
Hmm daar heb je wel een punt idd.
Ik had de helft van het geld bij elkaar door pc's enzo te verkopen
En de rest trek ik normaal binnenkort terug van de belastingen
Btw. Zou ik die luchthapper boven de "vensters" ni dichtmaken met hoorngaas evt. zwart gespoten? Kwestie van meer vuil buiten te houden
Hmm daar heb je wel een punt idd.
Ik had de helft van het geld bij elkaar door pc's enzo te verkopen
En de rest trek ik normaal binnenkort terug van de belastingen
Btw. Zou ik die luchthapper boven de "vensters" ni dichtmaken met hoorngaas evt. zwart gespoten? Kwestie van meer vuil buiten te houden
Het meeste vuil (stof) komt langs de ramen en het voorste van de wielen binnen, voor de rest merk je nergens niets van, behalve dat de achterkant ook serieus vuil wordt.
Hmm daar heb je wel een punt idd.
Ik had de helft van het geld bij elkaar door pc's enzo te verkopen
En de rest trek ik normaal binnenkort terug van de belastingen
Btw. Zou ik die luchthapper boven de "vensters" ni dichtmaken met hoorngaas evt. zwart gespoten? Kwestie van meer vuil buiten te houden
als het het geheel mooier maakt: waarom niet?
zoniet: niet: het meeste vuil komt toch langs onder en door de "ramen" denk ik
Hmm oke dan.
Ik zal is in de week een buske zwarte lak ergens op de kop proberen te tikke .
Maar die ramen ga ik zo laten want veel ga da toch ni uitmaken dan
Die luchthapper is zeer makkelijk om je marder bij op te nemen.... dus waarom zou je die toemaken?
Heb nog een mooi koopje zien staan....
Geheel compleet , op het eerste zicht zie'k dat die goed onderhouden is.
RC01 of 04 motor , de nieuwere versie dus
waar kan ik de site vinden met failsavers op? Ik vind hem niet meer.
Hoeveel servo's heeft men nu eigenlijk nodig? want soms spreken ze van 1 soms over meerdere.
Dus voor de herhaling 1/5 onroadbanden kunnen niet standaard op een off-road gelegd worden. De 1/6 on road wel, maar daar vind ik geen prijzen van. Wat komt er dan nog bij van kosten voor de onroad banden te kunnen monteren. en is da tveel werk om altijd aan te passen?
waar kan ik de site vinden met failsavers op? Ik vind hem niet meer.
Hoeveel servo's heeft men nu eigenlijk nodig? want soms spreken ze van 1 soms over meerdere.
Dus voor de herhaling 1/5 onroadbanden kunnen niet standaard op een off-road gelegd worden. De 1/6 on road wel, maar daar vind ik geen prijzen van. Wat komt er dan nog bij van kosten voor de onroad banden te kunnen monteren. en is da tveel werk om altijd aan te passen?
Heb net met de mijne gereden
Man man, wa een kracht Die vertrekt gewoon op zen achterste wielen . Hij blijft zelfs met de voorste wielen zweven boven de grond waardoor sturen onmogelijk is .
Ga wel redelijk easy op zen kant ligge precies :p
En bijna al bijeen gepompt ook
ne maat laten rijden ( heeft al veel rc's gehad) bobbeltje in de gazon juist wanneer em een beetje gas gaf en hupsakee spel door de lucht en bonk op ne betonnen paal van den draad, maar zonder erg de kooi heeft de klap opgevangen .
Ben nu aan't kuisen want het gras zit overal tss. Zonder kap gereden
Hangt er een beetje vanaf :
zowiso heb je er 2 nodig :
1 op de gas en 1 op het stuur
het kan ook anders :
variatie 1 :
1 op de gas en 2 op het stuur.
Variatie 2 :
Je hebt mechanische/hydraulische remmen voor/achter
1 op de gas en 1/2 op het stuur
Variatie 3 :
Je hebt mechanische/hydraulische remmen voor/achter
1 op de gas ; 1/2 op het stuur ; 1 voor de remmen ( die wordt niet op 3 de kanaal ingezet , maar wordt als '' mixfunctie '' ingeschakeld bij de digitale zenders....
Dan zijn er ook nog mensen die een servo gebruiken voor bvb :
- Lichtensysteem in/uit te schakelen
- Wagen op afstand te kunnen uitzetten
-.....
Minimum : 2
Maximum: 4 betreffende de wagen ...... maar kan gerust meer zijn ook
Heb net met de mijne gereden
Man man, wa een kracht Die vertrekt gewoon op zen achterste wielen . Hij blijft zelfs met de voorste wielen zweven boven de grond waardoor sturen onmogelijk is .
Ga wel redelijk easy op zen kant ligge precies :p
En bijna al bijeen gepompt ook
ne maat laten rijden ( heeft al veel rc's gehad) bobbeltje in de gazon juist wanneer em een beetje gas gaf en hupsakee spel door de lucht en bonk op ne betonnen paal van den draad, maar zonder erg de kooi heeft de klap opgevangen .
Ben nu aan't kuisen want het gras zit overal tss. Zonder kap gereden
Voor de levensduur van je marder te verlengen:
1) laat nooit iemand anders met je wagen rijden ( ik zou zelfs Xius niet met mijn marder laten rijden )
2) Rijdt niet teveel zonder kap , zodat je minder kuiswerk hebt en zodat er ook geeen vuil tussen tandwielen/vliegwiel/.... kan komen
Bijkomend zaakje :
Het kantelen is bij de newbies ( als ik het zo mag noemen ) meestal een probleem , daar moet je zelf maar wat achter zoeken ( tis leuker om het zelf te ontdekken dan dat iemand je het voorlegt )
Kan je dat van die servo's eens uitleggen voor een leek. want ik snap er echt niets van.
Als ik dus eclips onroadbanden koop, moet ik men assen nog aanpassen. Is dat veel werk om altijd te veranderen, en hoeveel extra mag ik daarvoor rekenen
en welke servo's zijn nu eigenlijk prijs kwaliteit goed.
Toen ik aan het mailen was met pascal voor een prijsje te maken (hij moet trouwens nog altijd antwoorden nu ) sprak hij over 88€ voor 2 servo's. Waarmee hij tevreden was.
1) laat nooit iemand anders met je wagen rijden ( ik zou zelfs Xius niet met mijn marder laten rijden )
I love you to
Met mijn nitro en andere karren mogen ze wel eens rijden, maar met mijn Marder heeft alleen ikke gereden, en niemand anders (behalve de hond van mijn broer, dat was een vrij kort ritje).
Dat is onze lekkere, egoïstische FG mentaliteit
Kan je dat van die servo's eens uitleggen voor een leek. want ik snap er echt niets van.
Als ik dus eclips onroadbanden koop, moet ik men assen nog aanpassen. Is dat veel werk om altijd te veranderen, en hoeveel extra mag ik daarvoor rekenen
Eclipsen zijn echte zomerbanden, in deze temperaturen zijn ze redelijk waardeloos, denk daar aan
Die assen verander je 1 keer en laat je gewoon steken, ook als je weer offroad gaat
€20 extra ongeveer voor die aanpassingen.
Comment