Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sneeuw is bijna allemaal weg hier.
    Hopelijk blijft het zo. dan kan ik morgenvoormiddag eens gaan testrijden.

Want hij staat hier serieus in mijn been te bijten.

Morgen trouwens eerst naar Jet achter benzine. Kheb daar zo'n schattig klein jerrycanneke zien staan, waar juist 5liter in kan.

Comment

• @ Tuscy :
      1) Leg die performance bandjes voorin
      2) Neen , die blokjes moeten er niet af.... zo heb je een bredere wagen voorin en zal die ook betere grip hebben.
      3) leg er maar onroadbandjes op want morgen kom ik tot bij u op't industrieveld ( is toch onroad eh? )

@ Sassefras :
      1) Proficiat met je marder, zal je zeker geen miskoop aan gedaan hebben... toch de zwakkere puntjes wegwerken ( zender , bumper voorin ,... )
      2) Smijt die schakelaar eruit , is de grootste bron van Storingen
      3) Hopelijk krijg je geen storingen doordat je een ontstoorde bougiedop hebt op een RC motor ....

Veel succes allemaal

Comment

• @ Tuscani :
        Je zou eens je uitgaande spanning moeten meten op je lader ( het kan ook zijn dat de lader je batterij niet voldoende kan opladen.... ) Probeer dat ook eens, en kijk desnoods uit naar zo'n protech lader met verschillende poorten.... of zo'n Carson lader die je ook in de wagen kan insteken...

Kheb een beetje m'n twijfels of :
        - Je lader weldegelijk laadt
        - Je batterij nog genoeg fit is...

De lader kan je uitmeten met een voltmeter en moet MINSTENS de waarde weergeven dat op die Transfo staat ( 12 V of 7 V , je moet maar zien ).
        In ieder geval ; Succes met je nieuwe aankoop; ik stuur je de filmpjes wel eens door.

Groetjes ,
        Oregon

Comment

• Ik heb al mogen rijden met de "banana" marder. ff een beetje inrijden.
          De banden zijn stukken beter dan de mijne.
          Nog een tankje inrijden en dan .... zoeffffffffffffffffffffff

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Grote Smurf
            Niet moeilijk, er blijft amper iets van over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Grote Smurf
              Ik heb al mogen rijden met de "banana" marder. ff een beetje inrijden.
              Nog een tankje inrijden en dan .... zoeffffffffffffffffffffff
              Aaah, eindelijk nog een niet-egoïstische FG-rijder die ook anderen laat meegenieten

Comment

• Na veel gepruts, geboechel (of hoe schrijf je dat nu ? ), kuis- en opblinkwerk, is m'n Mardertje eindelijk rijdensklaar.

Hoewel ... ik ontbreek 1 van de E-ringetjes waarmee je de as vastzet (achteraan) die ervoor zorgt dat je onderste draagarm op en neer kan bewegen. (scharniereffect) Nuja, das zo geen groot probleem. Binnen dit en enkele uurtjes krijg ik er eentje van Dean, dan moet ik es een voorraadje aanleggen.

@Stijn (Gamma-expert van dienst): verkopen ze die E-ringetjes toevallig ook in je lievelingswinkel ?

Ook heb ik gisteren m'n uitlaat verhangen, zij het niet dat Dean me er op tijd attent op maakte dat dat zo niet kon blijven Ik had namelijk niet beter gevonden om de uitlaat tegen de plastiek van de rolkooi te doen rusten ... *pssssssst*
                Gelukkig dat ie dat op tijd gezien heeft

En dan het laatste (maar ook meteen grootste) 'probleem' zijn de stangen van de gas en rem.
                't Is te zeggen: de stang van de rem is helemaal in orde, 't is die van de gas die lastig doet. De stang van de gas is dus van metaal/ijzer/staal/ ... (wat het ook moge zijn) en is halverwege 'geknikt' zodat deze gemakkelijk langs de buitenkant van de rolkooi kan passeren.

Dit is nu net wat het probleem vormt: op de plaats waar er een 'knikje' in zit, is hij een beetje té buigzaam naar m'n goesting. Als ik dus zeer lichtjes de gas openduw (op m'n zender) gaat de servo ervoor zorgen dat de stang eerst meebuigt, en pas wanneer de stang niet verder mee kan buigen, gaat ie de gas open trekken. Gevolg: het eerste deel van m'n gas kan ik niet benutten, en ik kan de gas niet veel verder dan de helft opentrekken.

Ok, aangezien de motor nog in rodage is, is dat niet slecht. Maar dat gaat zo niet blijven duren hé.
                Ik dacht eerst van de stang ipv langs buiten, langs de binnenkant van de rolkooi te doen gaan ... zelfde probleem

'k Heb gemerkt dat Dean met kabels werkt, maar dat heeft ook z'n voor- en nadelen denk ik.

Wat kan / moet ik nu doen ?

Wie werkt hier met kabels en wie met stangen ? Wat is zijn de voor- en nadelen van de twee, en welke is de gemakkelijkste / beste oplossing in mijn geval ?

Oja Stijn, wat die schakelaar betreft: Dean had me dat al gezegd, maar hij laat hem ertussen steken voor het gemak. Ik had 'm er wel vantussen willen halen ... zij het niet dat ik zo geen servo-verlengkabel heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                  Ook heb ik gisteren m'n uitlaat verhangen, zij het niet dat Dean me er op tijd attent op maakte dat dat zo niet kon blijven Ik had namelijk niet beter gevonden om de uitlaat tegen de plastiek van de rolkooi te doen rusten ... *pssssssst*
                  Gelukkig dat ie dat op tijd gezien heeft
                  Mijne hangt er ook min of meer tegen, rolkooi zal er wel tegen kunnen...hoop ik

(er is trouwens ook afkoeling door rijwind bij mij op die plaats...)

Comment

• Nja, ik heb nu wat siliconendarm tussen de uitlaat en de rolkooi geplaatst. Nu zit ie goed vast én siliconendarm kan niet smelten

Even een foto'tje ter illustratie:
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Frank hier stelt me voor om m'n servo om te draaien (en dan ook m'n kanalen om te switchen) zodat ik met rechte stangen kan werken.

Goed idee ?

Comment

• Gewoon servo reversen op zender en stangen omwisselen
                        Servo omdraaien en dan reversen zou immers niets veranderen

Comment

• *tromgeroffel*

'k Heb jullie lang doen wachten, maar hier is ie dan:
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Heb even men uitlaat steviger aangedraaid, want er kwam altijd smurrie uit de bochtstukken.
                            Was eigenlijk neit moeilijk want ik kon die vijs nog 2 slagen verder draaien
                            Nu zal hij niet meer lekken. Mag je daar anders niet met siliconen iets aandoen, of kunnen die daar niet tegen.

Stijn,
                            kheb een andere lader gekocht en ben men batt terug aan het opladen.
                            Ga even testen of er nu wel reactie opzit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                              Heb even men uitlaat steviger aangedraaid, want er kwam altijd smurrie uit de bochtstukken.
                              Was eigenlijk neit moeilijk want ik kon die vijs nog 2 slagen verder draaien
                              Nu zal hij niet meer lekken. Mag je daar anders niet met siliconen iets aandoen, of kunnen die daar niet tegen.
                              Teflon rond de uitlaat doen, dan de slangen erop en goed aandraaien (niet te hard, anders verbuig je de uitlaat)

Comment

• Seg, hoeveel bigscales hebben we hier nu al, eigenlijk ?

- Oregon
                                - Grote Smurf
                                - Xius
                                - Tuscani
                                - Sassefras
                                - ikke

Wie nog ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Seg, hoeveel bigscales hebben we hier nu al, eigenlijk ?

- Oregon
                                  - Grote Smurf
                                  - Xius
                                  - Tuscani
                                  - Sassefras
                                  - ikke

Wie nog ?
                                  Sleeps heeft een Leo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Seg, hoeveel bigscales hebben we hier nu al, eigenlijk ?

- Oregon
                                    - Grote Smurf
                                    - Xius
                                    - Tuscani
                                    - Sassefras
                                    - ikke

Wie nog ?

Kameraad van me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                      Aaah, eindelijk nog een niet-egoïstische FG-rijder die ook anderen laat meegenieten
                                      Ik neem u op uw woorden de volgende meeting

Greetz
                                      Fre
                                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Ik heb de pa van m'n lief 'es effe met m'n Leo laten rijden, en die parkeerde 'm met een harde *bonk* onder de carosserie van Babs achter 't achterwiel. Geen schade aan de Marder, wat krassen op Babs.

Ik weet het wel, hoor. Anderen laten rijden ? No thx ...

Comment

• Was maar als grapje, zou het ook liever niet hebben. Zolang alles goed gaat geen probleem hé, maar wat als er iets misgaat. Zou stom zijn om door zoiets dan "ruzies en discussies" te krijgen.
                                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Working...
                                          X