Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voila, het ding is gerepareerd en rijdt weer, alleen de rem heeft maar weinig fut over, waarschijnlijk door alle rotzooi die er nog aanplakt.

Foto's:
    Voor de carwash:

Tijdens:

En na, behandeld met een laagje WD40:

Comment

• Ook de motor moet eraan geloven:

Na, tevens met een laagje WD40:

Comment

• De nieuwe remopstelling:

Terug in elkaar:

Comment

• propertjes en nu terug in die zandbak dat hij terug lekker onder 't zand zit!
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Hiernet gaan rijden op't school, 't was weer superb

Heb zelfs een onboard filmpje, maar dat ga ik waarschijnlijk niet online krijgen

Foto's :

Toen we aankwamen lag er als bij wonder een klein circuitje op ons te wachten :

Ook de sportvelden lonkten :

Comment

• Filmpje 1

(Hij staat wel aan de rijke kant)

Menace

Comment

• Het onboard filmpje ga ik niet uppen, daarvoor is het te groot, maar heb er enkele foto'tjes uitgenomen :

Klaar om te vertrekken

Iemand van het personeel ?

Bijna een been minder

Comment

• Mardertje laatste keer gecontroleerd vooraleer ie weer in de kast verdwijnt tijdens d'examens.

M'n Marder die een sigaretje smoort na een keertje lekker gereden te hebben

Comment

• Mijne zit bijna weer in elkaar. Vandaag alles weer gemnonteerd, enkel nog de motor, tank en radioplaat moeten nog op 't chassis. Nu staat alles te druipen van de WD40.

Ik zie wel dat die dogbone-steekasjes slijten gelijk zot ... Zo snel mogelijk kogelaandrijving dan maar ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Mijne zit bijna weer in elkaar. Vandaag alles weer gemnonteerd, enkel nog de motor, tank en radioplaat moeten nog op 't chassis. Nu staat alles te druipen van de WD40.

Ik zie wel dat die dogbone-steekasjes slijten gelijk zot ... Zo snel mogelijk kogelaandrijving dan maar ?

Bij mij slijten die dogbones dus raargenoeg bijna niet, hé.
                      Soit, ik ga er dan ook niet om roepen

Wat ik eigenlijk nog graag aan m'n Mardertje gezien had is:

alu radioplaat
                      alu AB bokken
                      alu vlinder
                      alu koppelingsmount
                      alu motormounts
                      stalen primair tandwiel
                      remschijven vooraan
                      alu draagarmen (achter/boven)
                      bumper ( ! )
                      alu tandwielmeenemer
                      failsafe (neem die van Stijn over)
                      3300 mAh ontvangstbatterij

remote engine cut (komt er na de examens sowieso op)

Maar zoals je kunt zien is er een groot verschil tussen wíllen en daadwerkelijk kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                        Bij mij slijten die dogbones dus raargenoeg bijna niet, hé.
                        Howcome dan bij mij wel ?

Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                        Wat ik eigenlijk nog graag aan m'n Mardertje gezien had is:

alu radioplaat
                        Weet ik nog zo niet ... storingen ? Okay, 't zal wel een stuk stijver zijn dus directere sturing en zo ... maar dat plastic vangt misschien ook nog deels klappen van de voorwielen op, zodat je servo's nog dat ietsje meer gespaard blijven...

alu AB bokken
                        Me too.

alu vlinder
                        Heb ik al.

alu koppelingsmount
                        You mean, de aandrijfplaat ? Mijn eerstvolgende tune-up is dat.

alu motormounts
                        Heb ik al. 't Vreemde is : 't zijn originele FG's voor de Leo met Zenoah 23 en toch is het montagevlak van de kleine en de grote motorsteun niet evenwijdig ...

stalen primair tandwiel
                        Heb ik al. Wil je m'n 18t overkopen ? Samen met alu tandwielmeenemer en 46t plastic secundair tandwiel ? Doe anders een (aanvaardbaar) bod.

remschijven vooraan
                        Me too.

alu draagarmen (achter/boven)
                        Me too. Misschien ook die onderaan, schijnen nogal te plooien. Anderzijds, met alu diffblokken, alu bovenste draagarmen achter en evt. alu fusees (zie ik op dit moment het nut niet van in want loskomen doen die achterste niet, en schijfremmen achteraan plan ik ook evenmin) wordt het geheel dan misschien iets té kostelijk om brokken te rijden.

bumper ( ! )
                        Heb ik ook al, in verschillende uitvoeringen.

alu tandwielmeenemer
                        Zie hoger.

failsafe (neem die van Stijn over)
                        Aanrader !

3300 mAh ontvangstbatterij
                        Heb ik al.

remote engine cut (komt er na de examens sowieso op)
                        Op 't derde kanaal ? Met een extra servo dan ? Wierd. Opletten dat je dan dat derde kanaal niet per ongeluk kunt activeren, want anders mag je én van de riders stand naar 't circuit lopen om je kar terug op z'n poten te zétten als je 'm op z'n dak hebt gelegd, én om 'm opnieuw te starten als je 'm per ongeluk geremotekilled hebt.

Comment

Omdat jij er mee rijdt, duh

Comment

Dunno, je rijstijl zal er iets mee te maken hebben, zeker ?

Weet ik nog zo niet ... storingen ? Okay, 't zal wel een stuk stijver zijn dus directere sturing en zo ... maar dat plastic vangt misschien ook nog deels klappen van de voorwielen op, zodat je servo's nog dat ietsje meer gespaard blijven...
                            Maat van me heeft een zelfgemaakte alu radioplaat en is er zéér tevreden over, van storing geen sprake. Echt veel klappen opvangen zal dat niet doen denk ik. Ik denk dat 't voornamelijk de AB bokken en de servo-saver de grootste klappen opvangen.

Me too.
                            Op wat is dit nu weer een reactie ? *gaat iets lager kijken*
                            Oh juist, de alu AB bokken. Eén of andere freezer (schrijf je toch zo, hé ?) biedt het aan voor € 45 (incl verzending) op Marktplaats. (Dat is dus de ganse voortrein, zonder de draagarmen, dus incl de 'driehoek' waar je je veren aan bevestigd)

Heb ik al.
                            Idem voor de vlinder, dezelfde freezer, hetzelfde aantrekkelijke prijsje

You mean, de aandrijfplaat ? Mijn eerstvolgende tune-up is dat.
                            Yep, incl de bevestiging voor de rem. Mijn schijfjes beginnen stilaan hun sporen na te laten in het plastiek Remkracht is ook énorm verminderd.

Heb ik al. 't Vreemde is : 't zijn originele FG's voor de Leo met Zenoah 23 en toch is het montagevlak van de kleine en de grote motorsteun niet evenwijdig ...
                            Andere kopen

Heb ik al. Wil je m'n 18t overkopen ? Samen met alu tandwielmeenemer en 46t plastic secundair tandwiel ? Doe anders een (aanvaardbaar) bod.
                            Dat is de standaard (offroad) tandwielverhouding ? Indien ja, zegt me het wel wat

Me too.
                            Schijfremmen op een aparte servo, heb er hier nog enkele liggen

Me too. Misschien ook die onderaan, schijnen nogal te plooien. Anderzijds, met alu diffblokken, alu bovenste draagarmen achter en evt. alu fusees (zie ik op dit moment het nut niet van in want loskomen doen die achterste niet, en schijfremmen achteraan plan ik ook evenmin) wordt het geheel dan misschien iets té kostelijk om brokken te rijden.
                            Ik ben wel verplicht van nieuwe draagarmen boven/achter te kopen. De vorige eigenaar is er in geslaagd de schroef die de draagarm met de fusee verbindt, er scheef in te draaien, waardoor m'n fusee rechtsachter een beetje 'verwrongen' staat

Heb ik ook al, in verschillende uitvoeringen.
                            Toch echt wel een must !

Zie hoger.
                            Gedaan en in overweging genomen

Aanrader !
                            Bevordert toch het 'relax-gehalte' van het Marderen

Heb ik al.
                            Ik heb er 2 van 1800 mAh. Nét genoeg, maar mag toch wel ietsje meer. Zeker nu ik gezien heb op MAF dat er worden aangeboden voor een interessant prijsje.

Op 't derde kanaal ? Met een extra servo dan ? Wierd. Opletten dat je dan dat derde kanaal niet per ongeluk kunt activeren, want anders mag je én van de riders stand naar 't circuit lopen om je kar terug op z'n poten te zétten als je 'm op z'n dak hebt gelegd, én om 'm opnieuw te starten als je 'm per ongeluk geremotekilled hebt.
                            Kameraad van me heeft ook dit al ineen getoverd. Komt géén extra servo bij kijken Komt inderdaad op een apart kanaal. En hé, ik heb een 8 kanaals vliegtuigzender. Méér dan knopjes en hendeltjes genoeg
                            Bij m'n maat is het met een drukknop, en net zoals de knop op de motor, moet je ook deze even ingedrukt houden eer de motor uitvalt. Van toevallig 'remotekillen' is er dus geen sprake

(de knop op de motor blijft uiteraard bruikbaar, en het geheel wordt zo weggewerkt, dat er niets van te merken valt.)

Comment

• donderdag of vrijdag nog eens meeting?

Het gaat schitterend weer worden. en kan ik hem nog even testen voor het meeting is op zondag.

PS

heb dit weekend eens een stuk van de weide opgeruimd. En ik moet zeggen, het is juist gepast om een circuitje te maken. Dat ik er niet eerder aan gedacht heb.
                              Enkel de ford staat nog een beetje in de weg. Het wordt tijd dat hij weg gedaan wordt.

Vanaf nu hebben de berggeitjes geen rust meer in het weekend.

Tomski en G, als het lukt men parkourtje horen jullie het nog.

Comment

• Pfff, zo'n mooi weer en een bijna lege agenda voor deze namiddag. Ik denk dat ik de afspraken verplaats, en deze namiddag 'es een terrasje doe. Of ga Leo'en.

Comment

• en wat van morgenavond? of donderdag avond, of vrijdagavond.
                                  als je vanavond wil, moet je me het wel dringend laten weten. Want meot men batt nog volledig opladen.

Comment

• By the way, Brilliewimmie, dees weekend gaat 't toch ni waaien, dus jouw meeting daar, ik wil wel.

Comment

• *Woehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee*

en tom gaat onroadbandjes kopen (eindelijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                        en wat van morgenavond? of donderdag avond, of vrijdagavond.
                                        als je vanavond wil, moet je me het wel dringend laten weten. Want meot men batt nog volledig opladen.
                                        Vanavond kan ik niet.

Maar woe- en donderdagavond w... ow wacht 'es ... neen, morgenavond wel, donderdagavond niet.

Meteen een deal voor morgenavond ? Met pyloontjes ? En waar ? Same old place ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                          en tom gaat onroadbandjes kopen (eindelijk)
                                          Finally, kunnen we dan ook 'es met z'n drieën samen U-oarcoursjes rijden zónder onze auto volledig smerig te maken.

Comment

Working...
                                          X