Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    ... en door de voorkant kan er ook niet veel koellucht meer binnen sinds ik m'n sneeuwschep-spoiler heb. Die laatste is ook gisteren weer enorm efficiënt gebleden (beschermt goéd, hoor), maar dekt dus de ganse voorkant af.

    Eerstdaags snijd ik de zijruiten eruit (de grote), en kleef er langs de binnenzijde grijsgekleurd kunststof gaas in. En de grote bumper gaat eraf.

    Voorbumper perforeren ?

    Op de kleine meeting bij ons op't school was 't me ook opgevallen dat je Leo écht wel warm wordt. Alles dat je aanraakte was gloéiend heet, en zó warm was het nu ook weer niet ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
      het zijn maar 2 bandjes dan, geen volledige set?
      Een volledige set kan hij jammergenoeg niet missen. Samen met de Sportsline verdwijnen al 3 van z'n sets.

      Hij zou er zelf nog graag eentje overhouden voor 't geval dat ...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Ik begin ten stelligste te vermoeden dat m'n Leo een aanzienlijk probleem heeft met de warmte die 'ie zelf teweegbrengt.

        Als de servo het had begeven, had ik net een goed half uur gesjeesd met de kap erop, 't was warm gisteren (nota bene : neem voor in de zomer géén 1:6 slicks hardheid S, want die slijten bij warm weer als zot, wél fenomenale grip) ... en het ganse binnenwerk van de auto was loeiend heet (aan de servo verbrandde je je vingers).



        Kap is volledig dicht (geen raampjes uitgesneden), en door de voorkant kan er ook niet veel koellucht meer binnen sinds ik m'n sneeuwschep-spoiler heb. Die laatste is ook gisteren weer enorm efficiënt gebleden (beschermt goéd, hoor), maar dekt dus de ganse voorkant af.

        Eerstdaags snijd ik de zijruiten eruit (de grote), en kleef er langs de binnenzijde grijsgekleurd kunststof gaas in. En de grote bumper gaat eraf.
        Zowieso ruitjes opzij eruit halen, eventueel voorste ruit nog perforeren...

        Normaal genereert de motor zelf genoeg koeling door zijn geforceerde luchtkoeling (vliegwiel).
        Als deze niet voldoet moet je hem dus zelf helpen door voor extra koellucht te zorgen, of rijker te zetten...
        Hoe zit het trouwens met je bougie?

        Comment


        • Nieuwe bougie, kleur nog niet gecheckt. Eén keer trekken en onmiddellijk in gang. Ik weet 't wel als 'ie weer wat moeilijker gaat starten : gewoon een nieuwe erin.


          Wat dat rijk/arm betreft : ik heb 'm gisteren ook perfect afgesteld, een stuk armer nu. En 'ie loopt duidelijk beter, en rookt niet meer (als 'ie warm is), noch bij 't wegrijden noch op topsnelheid. Zal dus ook wel tot de extra warmte hebben bijgedragen.


          De grote zijruiten gaan eruit, de voorspoiler eraf (moet qua vorm nog geperfectioneerd worden, dus ging er toch zowiezo weer af), maar van de voorruit blijf ik af. De auto moet ook nog mooi blijven, en geen zijruiten met gaas is nog wat realistisch, een gepreforeerde voorruit niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            een gepreforeerde voorruit niet.
            Mad Max style?

            Zal eens mijn bougie fotograferen!

            Comment


            • Wat de voorspoiler betreft, ik denk er toch serieus over na om een alu of stalen model te laten maken. Eentje die dus qua aanbinding exact hetzelfde is als de standaard, maar die wel verder naar voor komt en een zijdelings tot voor de voorwielen komt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                Zal eens mijn bougie fotograferen!
                Hmm, hij's weer zwarter
                En dat door gewoon 10min rustig te testrijden...

                Nu had ik net mijn best gedaan om hem perfect bruin te krijgen, en nu is 2u vegen teniet gedaan door 10 min rustig rijden

                Conclusie: me needs more spunk in the low range

                btw, gTa, ik zou alles behalve een alu/stalen spoiler steken, you'll kill everything surrounding it
                En ik spreek uit ervaring

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                  btw, gTa, ik zou alles behalve een alu/stalen spoiler steken, you'll kill everything surrounding it
                  Hoe bedoel je ? Je bedoelt alles dat in de buurt van de punten zit waar 'ie gemonteerd zit, of alles dat aangereden wordt ?

                  Comment


                  • Bougie 'es effe bekeken (m'n auto rijdt nu dus zo arm als mogelijk) : bijna géén kleuraanslag, alleen een lichte bruine tint, maar zéker geen zwart.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Hoe bedoel je ? Je bedoelt alles dat in de buurt van de punten zit waar 'ie gemonteerd zit, of alles dat aangereden wordt ?
                      Beide

                      In het geval van mijn nitro had ik een zachte (!) alu spoiler, de schroeven waar 'ie mee vast zat braken constant af, de bulkheads (waar de schroeven ingaan) werden vernield, het chassis kreeg klappen,...

                      En bij een 10kg wegende Leo wil ik niet weten wat er gebeurt als je met zo'n metalen ding ergens tegen vlamt, laat staan als je iemand raakt

                      De bumpers zijn niet voor niets plastic, ze dienen immers om een schok op te vangen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        m'n auto rijdt nu dus zo arm als mogelijk
                        Vapor lock in de gaten houden, dat zijn kritieke waarschuwingen

                        Comment


                        • Gisteren trok 'ie als vanzelf z'n belletje vol, vind ik héél vreemd. Bij 't starten kreeg ik dat laatste luchtbelletje er niet uit, maar na vijf minuten rijden zat 't volledig vol benzine.

                          Ik denk niet dat m'n motor last heeft van die extra warmte, wel de rest (ophangingsarmen achter/onder, twee maal de voorste kogelkopverbinding eruit getrokken, één keer links en één keer rechts), rolkooi (is eerder een rolvod geworden bij mij), servo's ( ), ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Gisteren trok 'ie als vanzelf z'n belletje vol, vind ik héél vreemd. Bij 't starten kreeg ik dat laatste luchtbelletje er niet uit, maar na vijf minuten rijden zat 't volledig vol benzine.
                            Deed mijne ook, hoe harder ik ging, hoe sneller het volliep en mijn bougie was perfect!

                            Je motor wordt dus nog niet te heet, maar het is wel dodend voor je electronica blijkbaar

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                              Vapor lock in de gaten houden, dat zijn kritieke waarschuwingen
                              Als 'ie de benzine gaat verdampen noch voor ze in de cilinder komt (door de hitte), dan hoor je dat. Heb 't al twee keer gehad (vroeger), en je hoort een harder, metaalachtiger motorgeluid dan. Heb toen meteen binnengehaald en zag dat 't belletje nauwelijks nog enige benzine had. Sindsdien ken ik dat geluid en weet ik 't goed te herkennen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Ik denk niet dat m'n motor last heeft van die extra warmte, wel de rest (ophangingsarmen achter/onder, twee maal de voorste kogelkopverbinding eruit getrokken, één keer links en één keer rechts), rolkooi (is eerder een rolvod geworden bij mij), servo's ( ), ...
                                I feel your pain, je zou het achterste deel van mijn rolkooi eens moeten zien

                                De spoiler staat in een volledig andere richting van de auto

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  Je motor wordt dus nog niet te heet, maar het is wel dodend voor je electronica blijkbaar
                                  Gelukkig dat ik gisteren dan 2/3 van de tijd zonder kap heb gereden, anders was de pret al vroeger over geweest ...

                                  Comment


                                  • Bij mij is juist de voorruit in een cirkel uitgesneden..
                                    En bij de leo is hij vanachter open dus zo warm worden ze toch niet?
                                    Ik heb geen er geen enkel probleem mee.
                                    Over de benzinetoevoeging, bij mij vliegt er een scheetje rook alleen als ik hem laat werken. (de 26cc voor de duidelijkheid )
                                    En die on-road banden..., ik koop ze bij een on-road rijder. Die steekt telkens nieuwe als ze voor hem net ietsje vermogenverliesgeven. Maar daar doe ik nog lang mee en voor de prijs moet ik het niet laten.

                                    Comment


                                    • Overigens, die banden.



                                      Ik ben beginnen rijden toen 't dus nog erg warm was, en de tarmac was écht ook heet. In 't begin rustig gereden, dan binnenhalen voor laatste controle voor het gassen (failsafe, vijzen fusees, motor & benzine, lichtfilter, electronica vast, ophangingsarmen, ...) en toen stonden die bandjes al warmer dan ik ze kreeg op de Ikea-pre-meeting !

                                      Daarna gegast als zot, en toen ik 'm na 15 minuten weer liet pitten, waren die bandjes dus gewoon héét ! Je kon het rubber met je duim verschuiven (deed ik per ongeluk en nou heeft 'ie langs de zijkant een "duimschuifplek") !!

                                      Zot, hoor.

                                      Maar ik vónd al dat 'ie zoveel grip had, 't is niet te doen. 'Ie lag laag, héél laag, en toch kon ik 'm makkelijk op twee wielen doen rijden (niks schuiven dus, gewoon *hop* op z'n twee wielen, heb 't ook 'es later gehad toen Tusc er al was, bochtje nemen op twee wielen en tusc dan "jaja, geef maar showkes" ). Zot gewoon.

                                      En ik blijf erbij (Tusc ook) : zo'n Leo is véél makkelijker te controleren en ook véél verder te pushen dan een Marder. Ik mag met hete banden en max grip dus gewoon makkelijk in topsnelheid maximaal 't stuur draaien en vol in de rem gaan, dan gaat 'ie gewoon oversturend de bocht om, midden in de bocht (stuur nog steeds maximaal gedraaid) gewoon weer vollegas en 'ie zwenkt z'n kont gewoon nog wat verder uit, tegensturen en de bocht is voorbij. Alsof het niks is ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                        En ik blijf erbij (Tusc ook) : zo'n Leo is véél makkelijker te controleren en ook véél verder te pushen dan een Marder. Ik mag met hete banden en max grip dus gewoon makkelijk in topsnelheid maximaal 't stuur draaien en vol in de rem gaan, dan gaat 'ie gewoon oversturend de bocht om, midden in de bocht (stuur nog steeds maximaal gedraaid) gewoon weer vollegas en 'ie zwenkt z'n kont gewoon nog wat verder uit, tegensturen en de bocht is voorbij. Alsof het niks is ...
                                        Doet mijne ook hoor
                                        Alleen heb ik eerder last van onderstuur als ik te veel push

                                        En als ik écht wild doe (op topsnelheid op een bocht afvliegen *tsnok van de gas af* *desnoods ff vol remmen* *insturen* *meteen vol op de gas weer*) dan zwiert 'ie wel effe lekker met zijn poep

                                        Maar daarom heb ik dus net meer grip nodig op de voorkant, de achterkant is mij niet speels genoeg

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                          Beide

                                          In het geval van mijn nitro had ik een zachte (!) alu spoiler, de schroeven waar 'ie mee vast zat braken constant af, de bulkheads (waar de schroeven ingaan) werden vernield, het chassis kreeg klappen,...

                                          En bij een 10kg wegende Leo wil ik niet weten wat er gebeurt als je met zo'n metalen ding ergens tegen vlamt, laat staan als je iemand raakt

                                          De bumpers zijn niet voor niets plastic, ze dienen immers om een schok op te vangen
                                          Hmmmz.

                                          Klinkt wel logisch, eigenlijk. Alleen, met zo'n metselaars-emmer kan je geen smalle bumper maken die sterk genoeg is om klappen op te vangen.

                                          Dan maar weer de originele erop ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X