Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
    Maar daarom heb ik dus net meer grip nodig op de voorkant, de achterkant is mij niet speels genoeg
    Wel, onze gedachte was toch (zacht vooraan, hard achteraan) logisch naar onze mening, alhoewel alle anderen 't omgekeerde zeiden ? Wel : vanaf nu leg ik achteraan zéker niet meer zachter dan vooraan. Als 't koud is geven die M-slicks vooraan nauwelijks grip (stuur draaien of niet, rechtdoor gaat 'ie), en die brede S-slicks achteraan slijten véél te snel.

    Volgende keer : H-slicks achteraan (zal toch al voor deze zomer zijn, vermoed ik), of M-slicks achteraan (als 't al najaar is), en voor de winter haal ik me S-slicks die ik dan ook met zo'n profielsnijder van een regenprofieletje zal voorzien.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Hmmmz.

      Klinkt wel logisch, eigenlijk. Alleen, met zo'n metselaars-emmer kan je geen smalle bumper maken die sterk genoeg is om klappen op te vangen.

      Dan maar weer de originele erop ?
      Hmmm....

      Wat als je op de originele bumper nog een stuk metselaars emmer langs beiden kanten toevoegt?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Wel, onze gedachte was toch (zacht vooraan, hard achteraan) logisch naar onze mening, alhoewel alle anderen 't omgekeerde zeiden ?
        Yup, maar volgens mij redeneerde Pascal als volgt:
        Harde banden achteraan, zachte vooraan: Veel stuur, maar te weinig grip om de power op de weg te krijgen waardoor je constant spint...
        Hij zal zeker niet weten dat dat net de manier is waarop wij het graag hebben?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
          Yup, maar volgens mij redeneerde Pascal als volgt:
          Harde banden achteraan, zachte vooraan: Veel stuur, maar te weinig grip om de power op de weg te krijgen waardoor je constant spint...
          Hij zal zeker niet weten dat dat net de manier is waarop wij het graag hebben?
          *GRIJNS*

          Mjah, als ik zie hoe zacht die S-slicks achteraan worden, dan moeten M- of zelfs H-slicks ook doenbaar zijn. Ik vind overstuurd driften (of je wagen pogen onder controle te houden) véél leuker dan constant proberen onderstuur te corrigeren (wat een hatelijke job is, moeilijk succesvol te beëindigen en tevens ook veel gevaarlijker).

          Dat laatste bewijst ook nog 'es zo mooi de stelling die ik al jaren aanhaal, namelijk dat bij 1:1-auto's een achterwielaangedreven wagen béter te controleren valt en véél leuker te rijden is dan een FWD. Een FWD gaat onmiddellijk op z'n voorwielen schuiven en dan ben je de pineut.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
            Hmmm....

            Wat als je op de originele bumper nog een stuk metselaars emmer langs beiden kanten toevoegt?
            Zou dat sterk genoeg zijn ? I doubt it. Eén keer ergens tegen en het extra-stuk ligt eraf denk ik. Als je de spoiler kan bevestigen tussen de A-bok en het chassis en nog 'es tussen het T-stuk waaraan je de veren bevestigt en de afdekplaat tussen A- en B-bok, dan zit 'ie knalhard vast. Maar zo'n extra dingie met twee boutje bevestigen op de originele bumper ... hmmmmmz. Doomed to fail, i reckon.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Zou dat sterk genoeg zijn ? I doubt it. Eén keer ergens tegen en het extra-stuk ligt eraf denk ik. Als je de spoiler kan bevestigen tussen de A-bok en het chassis en nog 'es tussen het T-stuk waaraan je de veren bevestigt en de afdekplaat tussen A- en B-bok, dan zit 'ie knalhard vast. Maar zo'n extra dingie met twee boutje bevestigen op de originele bumper ... hmmmmmz. Doomed to fail, i reckon.
              What about 3 bolts?

              De originele bumper met daar dus die 2 extra stukken op, vervolgens dáár nog eens een extra stuk emmer erop, die wordt vastgezet dmv die 2 bouten van de extra stukken en dan nog eens een derde bout in het midden, speciaal om die extra bevestiging vast te houden en om meer klemkracht uit te oefenen op de extra stukken?

              Tussen chassis en A-B bokken is geen goed idee, dan krijgen de bokken het hard te verduren
              Tenzij ze alu zijn natuurlijk...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                Tussen chassis en A-B bokken is geen goed idee, dan krijgen de bokken het hard te verduren
                Tenzij ze alu zijn natuurlijk...
                Is bij de Leo origineel af fabriek zo, en daarvoor is ook de spoiler geconcipieerd (zie maar naar het plastic bekje dat dient om de voorkant van de vlakke Leo-bodemplaat af te schermen zodat die niet ergens blijft aan vasthangen).

                Nu ja, elke voorasbok van de Leo zit met 4 schroeven vast in plaats van met 2 bij de Marder.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Is bij de Leo origineel af fabriek zo, en daarvoor is ook de spoiler geconcipieerd (zie maar naar het plastic bekje dat dient om de voorkant van de vlakke Leo-bodemplaat af te schermen zodat die niet ergens blijft aan vasthangen).

                  Nu ja, elke voorasbok van de Leo zit met 4 schroeven vast in plaats van met 2 bij de Marder.
                  Right, we've been there before
                  4 schroeven vangen inderdaad de klappen al beter op en sparen de bokken meer

                  Comment


                  • Ik ga straks 'es proberen een vaste hand te vinden en m'n zijruiten eruit halen.


                    Enig idee hoa je op goeie manier langs de binnenkant van dat kunststofgaas stevig vast kan maken ?

                    Comment


                    • Lijmen zal wel voldoen, zo wordt het ook aan de trekstarters gedaan, en daar is een veel kleinere oppervlakte om te lijmen
                      Desnoods doe je er nog wat Ducktape over

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Lijmen zal wel voldoen, zo wordt het ook aan de trekstarters gedaan, en daar is een veel kleinere oppervlakte om te lijmen
                        Huh, het gaas aan m'n trekstarter is met mini-taajrèps vast.

                        Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                        Desnoods doe je er nog wat Ducktape over
                        Right ! Nice thinking.

                        Zou ik er ook een schuivend paneeltje in maken, zoals in de lexaanruiten van rallye-cars ? ... *denk* Toch maar niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Huh, het gaas aan m'n trekstarter is met mini-taajrèps vast.
                          Het mijne zit nog steeds over de hele deksel heen en wordt door de schroeven vast gehouden, heb nog niet de goesting gevonden om het degelijk in te werken


                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Zou ik er ook een schuivend paneeltje in maken, zoals in de lexaanruiten van rallye-cars ? ... *denk* Toch maar niet.
                          Tuurlijk wel, bediend door een servo en dan er een handje laten uitkomen dat zwaait

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                            Tuurlijk wel, bediend door een servo en dan er een handje laten uitkomen dat zwaait
                            freak!
                            A Twist of the Wrist

                            Comment


                            • Zeg gTa, jij mengt je 2T-benzine nu zelf (Met total excellium, de ultieme poging om een Leo minder te laten verbruiken )

                              Welke olie gebruiken jullie?

                              Xius001 gebruikt motul als ik me niet vergis, wat jij?

                              wat vinden jullie van Castrol TTS of de gewone Castrol 2T, of van Denicol?
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • Ik gebruik op dit moment Motul 800 Offroad-olie, vol-synthetisch. Ik heb nog geen ervaring met andere oliën, dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen.
                                Het ding rijdt en gaat vooralsnog niet kapot, ook al meng ik iets minder olie dan doorgaans aangeraden wordt (men raadt 200 ml op 5 liter aan, ik meng 180 ml op diezelfde hoeveelheid benzine).

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                  total excellium, de ultieme poging om een Leo minder te laten verbruiken
                                  Bwoah, toen ik in Duitsland was heb ik in een tankstation twee nieuwe bidonnekes van 5 liter gekocht, en die gevuld met Duitse V-Power. Ik moet zeggen, véél verschil zie ik toch niet, en bovendien stinkt 'ie nu meer (ruikt een beetje naar rotte planten, vroeger was dat vettiger van geur). Okay, 'ie rijdt wel superzacht nu (motor loopt gelijk een naaimachientje), terwijl 'ie vroeger iets minder constant liep.

                                  Maar of het nu een wereld van verschil is ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Ik gebruik op dit moment Motul 800 Offroad-olie, vol-synthetisch. Ik heb nog geen ervaring met andere oliën, dus ik kan je eigenlijk niet echt helpen.
                                    Het ding rijdt en gaat vooralsnog niet kapot, ook al meng ik iets minder olie dan doorgaans aangeraden wordt (men raadt 200 ml op 5 liter aan, ik meng 180 ml op diezelfde hoeveelheid benzine).

                                    waarom meng je er minder in?
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • Het is de minimum-hoeveelheid die wordt aangeraden door FG zelf, en ik heb nogal wat commentaren gelezen van wedstrijdrijders die ook iets minder olie mengen en menen dat dat iets beter zou zijn (properder verbranding, minder aanslag op de bougie, toch nog voldoende smering). Ik ken er zelf niet genoeg van, dus ik geloof die mannen maar.



                                      Jij enige toelichting ?

                                      Comment


                                      • Castrol TTS zou een beetje beter ruiken dan Motul 800, maar of het verschil over pakweg 10 liter te merken is... De beste geur is sowieso van een nog niet ingereden motor, hmmm, zo lekker zoet
                                        Wat ik wel meteen gemerkt heb, is het verschil tussen een Champion bougie en een NGK, deze laatste klinkt anders en draait constanter

                                        Comment


                                        • Jongens ik krijg hier al van overal mails binnen, en krijg schrik voor wildgroei aan frquenties die we niet gaan kunnen overzien.

                                          In deze trend.
                                          Gasten,ik kreeg een mail binnen van iemand die zondag een meeting houdt,maar het is te laat om het op de site te zetten.
                                          Daarom stuur ik het gewoon zo rond.
                                          en er hangen verschillende CC aan


                                          Kheb precies al weinig zin om nog naar de ikea te gaan, maar eerder ergens rustiger af te spreken
                                          gTa en Tom,
                                          geef jullie mening. Doordoen, of ergens anders afspreken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X