"Ik heb mijnen brommer z'n vet gegeven !"
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
doet me denken aan die keer dat ik 2 allochtonen uit de supermarkt zag lopen met een bus 2Takt-olie, en een hele bus olie in hun brommertjes (peugeot fox) zag gieten, wat ermee schudden om te mengen en rijden maar...
dat gaf pas een rookpluim! tankinhoud 2 X 5.1 L en daar 2L olie in!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joskeEuh ik weet zeker dat bij de deluxe uitvoering de motor zelfsmerend was zoals bij de meeste scooters => oliepompje, bij de standaard versie weet ik het niet zeker. Maar zijt gerust zo stom zulle ze wel niet zijn ze
hij begon ook meer te roken hoe verder dat ze waren, dus het was zeer waarschijnlijk de eerste keer dat ze het zo deden.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa@ Oregon (topic-opener) of een mod/admin
Willen jullie die spellingsfout 'es uit de topic-titel halen, a.u.b. ? Ik zit er nu al een half jaar op te kijken, maar nou is het maatje vol.
Thx !!
Komt gij dan vandaag naar Ikea of gaan jullie bij cis?
Ik heb alvast onroad banden liggen voor Tosmki, zonder dat er dubbele voorblokken nodig zijn !
Comment
-
Wat betreft vandaag, gatver 't was een soepje.
Tom bleek dan uiteindelijk toch niet mee te kunnen, en tegen dat Tusc en ikzelf dan eruit waren wat en hoe was 't eigenlijk al ferm te laat om nog naar Ternat te rijden.
Dan zijn we maar snelsnel op de parking van de Makro wezen sjeezen. Supergroot, maar wel vrij ruwe asfalt en hier en daar plekken met superfijne steentjes of steengruis en stof.
Dat superruwe asfalt is moordend voor de banden (m'n achtersloffen zijn eraan, dat worden dus nieuwe), maar die plekken steentjes of stof zijn de max ... je kan je parcours zo uitzetten dat je er gedeeltelijk een paar passeert, en da's subliem, zeker in langere snellere bochten.
Overigens, ik rijd niét meer onroad met nieuwe banden totdat ik die friggin' dogbones vervangen heb door kogelaandrijving ... waarom ?
- De dempers/veren zijn te lang om de auto dmv die instelschroefjes écht laag te kunnen leggen achteraan.
- Daarom (in die hoge stand) kan je dus het camber niet zwaar "in" zetten (dus bovenkant band achteraan, zwaar naar binnen). Want de dogbones draaien dan stroef tot zelfs niet meer ...
- Daardoor rijd je dus op dat ruwe asfalt constant op de buitenkant van je banden, wat die dingen op de rand enorm afslijt. Bij mij zijn er langs beide kanten stukken afgescheurd, zodat de dubbele witte rand van de velg te zien is. De binnenkant is nog bijna nieuw.
Dus : eerstvolgende aankopen bij CIS :- kogelaandrijving
- nieuwe achterbanden breed model, maar nu zéker minstens hardheid M (misschien zelfs H, moet ik nog effe overwegen)
- sperdiff
En wat ik dus ook zo snel mogelijk ga aanschaffen, zijn kortere dempers/veren voor onroad.
De alu aandrijfplaat zal nog effe moeten wachten, net zoals de rest.
Comment
-
twas toch plezant.
men bandjes in frut vaneen gereden. En 2.5tankjes leeggereden en terug men kop en armen verbrand.
de eerste 5 liters zijn erdoor gejaagd. *me happy*
Voor herhaling vatbaar, als G zijn leo wilt blijven rijden.
Grappigste moment, was toen G heel maar dan ook heel zijn leo uit elkaar gevezen had. (in een straal van 2meter, lag het vol met onderdelen) om dan tot de conclusie te komen dat een losgekomen treklintje een tandwiel blokeerde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscaniGrappigste moment, was toen G heel maar dan ook heel zijn leo uit elkaar gevezen had. (in een straal van 2meter, lag het vol met onderdelen) om dan tot de conclusie te komen dat een losgekomen treklintje een tandwiel blokeerde
*schater*
Nou, 't was geen losgekomen treklintje, 't was gewoon 't feit dat ik teveel camber op de achterwielen had gestoken en m'n Leo niet laag genoeg lag, waardoor de dogbones dus haperden in de cupjes van de steekassen ... ik dacht eerst dat m'n diff stuk was door die achterwaartse klap tegen die betonnen peiler, maar toen ik de tank eruit had en de motor en dan de achteras ervan (alles samen nog geen 5 minuten geduurd, ik begin die Leo echt snél in- en uiteen te kunnen halen), bleek dat het diff wél nog werkte. Dus weer ineen (15 minuten), en weer haperde het. Toen effe goed nagedacht, en ik herinnerde me toen dat ik inderdaad aan het camber hat zitten prutsen van de achterwielen (ik had ze héél erg extreem naar binnen gezet om de buitenkant van de achterbanden te sparen) ... en ik had de oplossing.
Nadeel was wel dat de consequentie van het weer recht zetten van de wielen, daarin bestond dat de banden nu langs de buitenkant compleet aan flarden zijn gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscaniidd onze banden zijn echt goed afgesleten. toch voor 1/5 gaan in het vervolg?
Ik blijf daarbij, want het prijsverschil is me iets te groot.
Ik gok dat mijn 1/5's zo'n 8l meegaan of 5l met een hyperactieve barbarenrijstijl (wat niet alleen moordend is voor de banden trouwens).
G, goelang zijn jouw 1/6's nu meegegaan?
Comment
-
mijn 1/5's zijn een liter of 3 meegegaan. Want ik heb mijn eerste 5liter erdoor gejaagd, en heb er ok mee off-road gereden. Het waren natuurlijk occasie bandjes. Maar als je ziet dat je bij cis 30€ betaald voor 2 1/5 banden met velg tegen 75€ voor 2 1/6 banden op velg. Dan moeten de 1/6 al dubbel zo lang meegaan. En denk niet dat gTa zijn 1/6en het zo lang uitgehouden hebben
Comment
Comment