Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
    Kan iemand mij trouwens zeggen wat dit is :

    kwam ik toevallig tegen op een Duitse tweedehandssite :



    De motor staat er omgekeerd op (luchtfilter naar voren) en de voortrein, tank en ontvangersbox lijken/zijn van FG.
    Het blijkt dus om een Graupner te gaan. Wist niet dat die ook Big Scales hadden !

    OPEL Calibra sales OPEL Calibra by the company Graupner because of lack of time. The car was driven only very little. The following Tuningteile was blocked: * FG disc brakes in front * FG Zenoah tank zweks emphasis * FG receiver box * FG rims square drives * The Akku sits now between tank and radio plate * Profesionell painted body accessories still also thereby is: * Orginal the tank * Orginal the overroll bar * Orginal the disc brakes * Tires in verchiedenen harden from PMT and Ellegi * And has a smooth lower surface all screws is break formed different small articles the sturdy competition chassis is naturally sink-propelled of a high performance Zenoah 22,5ccm Motor.das chassis is equipped with large volume oelstossdaempfern. The car is sold without Servos. VB 650 euro
    Het Engels van een Duitser, gotta love it

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
      *ahum*

      KLIK

      Is exact hetzelfde als die dingen op ebay, alleen kosten ze daar soms maar € 40.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
        is de cilinder demonteerbaar in een deel waar de zuiger in schuift en in een deel waar de bougie ingedraaid wordt?
        Nope. Eén geheel.

        Comment


        • Trouwens, vandaag dus effe lekker wezen bashen op LVO. Sjonge, een Leo met compleet flodderende voortrein (4 uitgevreten kogelkoppen en een servosaver-veer die véél te wijd stond), een half loshangende achtertrein (twee achterste kogelkoppen met een gat dat groter is dan de diameter van de vijs én de kogel), en een afstelling die verre van correct was (was een beetje lui en wou meteen rijden) ... dat is nogal een garantie om meer naast dan op het circuit te gassen.

          Dogbones zijn nagenoeg compleet kaas, de cups ervan ook trouwens. En ik heb dringend alu diffbokken, alu A- en B-bok vooraan, stalen kogelkoppen, alu ophangingsarm achteraan boven, kogelaandrijving en nog wat spul nodig. Ik durf 't niet samen te tellen ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Dogbones zijn nagenoeg compleet kaas, de cups ervan ook trouwens.
            Nog 'n geluk dat die van de Viper vernieuwd zijn. Anders had je die kost dubbel mogen rekenen


            Oja, de tandwieltjes zijn goed aangekomen

            Comment


            • Je hebt je toch geamuseerd gTa. Had eerst schrik dat je al weg ging zijn. Wel spijtig da tje jusit stukken gereden had. anders ahd ik zeker meegereden. Maa rnu stond sally al een uur te schilderen en toen je leo gemaakt was, wou ze naar huis (wat ik wel begrijp, want er zat toch marginaal volk )

              Heb wel bandjes gekocht. 4* 1/5 met zelfde profiel als men huidige, voor 40€ ipv 75€
              zal straks een foto plaatsen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Nope. Eén geheel.
                ik heb het gemerkt.
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • Dit zijn ze dus.
                  Ze stonden voor 75€ maar heb kunnen afbieden tot 40€. Lijkt me een mooie deal.
                  Het zijn krak dezelfde als mijn vorige. Enkel de hardheid is anders. Vroeger had ik 20 en 27 deze zijn 27 en 15.
                  Van mijn huidige is er een kapot en andere, versleten dus nu kan ik voort


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                    Handig om van je slicks radiaalbanden te maken, of je radiaalbanden weer wat profiel te geven
                    de benaming radiaalband slaat enkel op het manier hoe je staalkoord in je banden zit verwerkt, en niet op het profiel. slicks voor moderne 1:1 racewagens zijn ook radiaalbanden.
                    A Twist of the Wrist

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                      de benaming radiaalband slaat enkel op het manier hoe je staalkoord in je banden zit verwerkt, en niet op het profiel. slicks voor moderne 1:1 racewagens zijn ook radiaalbanden.
                      We gaan nu niet mierenneuken hé, je weet wat ik bedoel


                      Neen, juist is juist en ik heb weer iets bijgeleerd



                      Soit, ik blijf erbij, het moet best handig zijn. Zeker als je enkel het opzetstukje kan kopen (indien je al een soldeerbout hebt tenminste)


                      Oja, als iemand op een of andere tweedehandssite verlengde steekassen (vooraan) tegenkomt, mag ie't me altijd laten weten.
                      Ik vind het zo belachelijk énkel en alleen voor die asjes een bestelling te plaatsen en daar dan nog is verzendingskosten voor te betalen

                      Tenzij er hier natuurlijk iemand van plan is van binnen afzienbare tijd een bestelling te plaatsen ...

                      Let me know

                      Comment


                      • Ik dacht hierjuist m'n net ontvangen tandwieltjes te plaatsen bij wijze van ontspanning tussen het leren door.

                        Wat blijkt nu : het grote tandwiel krijg ik niet vastgezegd dat dat küt e-clipje (soit, daar vind ik wel iets op, desnoods met bruut geweld ); bij het kleine tandwieltje zaten géén imbusjes en uiteraard heb ik deze niet op reserve (d'uh) én op de koop toe is dat stalen tandwiel 2 à 3 mm kleiner dan het originele plastieken, waardoor ik met 2 à 3 mm speling zit ...



                        Help !

                        *EDIT*

                        Oja, en als je je secundaire tandwiel andersom plaatst (met de alu meenemer in het zicht, zogezegd), hoe doe je dit dan ? Ik neem aan dat je je tandwiel niet tegen je aandrijfplaat laat schuren ?
                        Last edited by ; 06/06/2005, 19:57.

                        Comment


                        • Door die imbusjes zet je het stalen tandwiel vast op de as, je trekt de koppelingsklok tot tegen de aandrijfplaat en dan duw je het tandwiel ertegen, zet het vast met de imbusjes (vergeet geen locktite ) en bye speling... Als ik wil ,rij ik zonder E clip, staat er bij mij alleen maar op ter bescherming als het tandwiel zou lossen..

                          2e: Gewoon omdraaien en rondelletjes tussen zetten tot het niet schuurt.
                          Last edited by ; 06/06/2005, 20:15.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ken 957
                            Door die imbusjes zet je het stalen tandwiel vast op de as, je trekt de koppelingsklok tot tegen de aandrijfplaat en dan duw je het tandwiel ertegen, zet het vast met de imbusjes (vergeet geen locktite ) en bye speling... Als ik wil ,rij ik zonder E clip, staat er bij mij alleen maar op ter bescherming als het tandwiel zou lossen..

                            2e: Gewoon omdraaien en rondelletjes tussen zetten tot het niet schuurt.
                            Ik dacht dus ook al aan rondelletjes voor het 2e probleem. Moet ik even achter gaan zoeken.

                            Oja, m'n secundaire (grote) tandwiel zet ik dan ook niet meer vast met een e-clipje ?


                            Wat m'n kleine tandwiel betreft: dan moet ik wel imbusjes hebben, hé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                              Wat m'n kleine tandwiel betreft: dan moet ik wel imbusjes hebben, hé
                              Als je een kleine schroef vindt met dezelfde draad en doorsnee...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                Als je een kleine schroef vindt met dezelfde draad en doorsnee...
                                What are the odds ?

                                *EDIT*

                                Het grote tandwiel zit al op z'n plek (bevestigt met E-ring en vastgemaakt met imbusjes) ... nu het primaire nog.
                                Last edited by ; 06/06/2005, 21:49.

                                Comment


                                • al te laat waarschijnlijk, maar je kon je as verschuiven waardoor je meer spelling krijgt om je grote tandwiel te monteren. Imbusjes vind je in een doe het zelfer. Als je echt niet wil wachten en toch wil rijden. doe je zoals mij. Neem gewoon een inbusje uit je alu meenemer-blokken. (heb je vanvoor geen dubbele zitten? dan kan dat geen kwaad. ik heb een maand met een ontbrekend inbusje op de achterwielen gereden)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                    al te laat waarschijnlijk, maar je kon je as verschuiven waardoor je meer spelling krijgt om je grote tandwiel te monteren. Imbusjes vind je in een doe het zelfer. Als je echt niet wil wachten en toch wil rijden. doe je zoals mij. Neem gewoon een inbusje uit je alu meenemer-blokken. (heb je vanvoor geen dubbele zitten? dan kan dat geen kwaad. ik heb een maand met een ontbrekend inbusje op de achterwielen gereden)
                                    Je bedoelt dus dat ik 1 van de twee imbusjes uit m'n alu meenemer (groot tandwiel) moet halen en daar m'n kleine tandwiel mee vastzetten ?

                                    Mhm ... kan ik proberen, maar dan is het écht wel als tijdelijke oplossing. Ik kan dat kleine tandwiel al niet vastzetten met een E-ringetje, en nu ga ik 't ook al met 1 imbusje minder moeten doen
                                    'k Vertrouw het zaakje niet zo.


                                    Soit, ik zie wel na de examens. Straks mondeling wiskunde ... I'm dying in here

                                    Comment


                                    • neen neen, uit zo'n blokje waar je je wielen opzet

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                                        neen neen, uit zo'n blokje waar je je wielen opzet
                                        Aaah, je bedoelt m'n wiél meenemer ? Die vierkante blokjes die als het ware vastgeroest zijn op m'n asjes, met het gevolg dat ik ze er niet mee afkrijg ...

                                        Zeg dat dan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                          Soit, ik zie wel na de examens. Straks mondeling wiskunde ... I'm dying in here
                                          succes hé!
                                          A Twist of the Wrist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X