Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Dogbones zal misschien net lukken, maar ik wil geen alu dogbones want die zijn op één à maximaal anderhalf uur weggesleten. Voor zo'n dingen heb je gehard staal nodig.

    En de cups, die zouden ook snel slijten, maar die zie ik nog niet zo snel zelf te maken ... die vorm al 'es bekeken ?
    Zoals ik je eerder al gezegd heb, deed de man van wie Dean de onroad gekocht heeft, in brommertjes. (type Zundapp, Puch, ....)

    En toen Dean zag dat de cupjes versleten waren, stelde de man voor dat ie ze voor ons zou maken, als we hem zo'n cupje gaven.

    Geloof me, die man kon er wat van, en had aardig wat equipment staan. Zal er deze vakantie nog es langsgaan

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Dus overduidelijk dat de speling niét in je diff zit, maar wel in je aandrijvingsassen. Elke kogel-cup zal ongeveer een halve centimeter speling toelaten, maal twee is dat die centimeter.

      Als je beide wielen tegelijk draait, verandert dat dus niet omdat ze samen hun speling "opgebruiken". Met je diff is alles in orde, 't is gewoon je kogelaandrijving die verslijt. Ofwel heb je te kleine kogeltjes. Ofwel zal je in je cups zien dat de ruimte voor de kogeltjes al wat uitgesleten is.
      'k Weet niet hoor...

      De assen zelf hebben maar een klein beetje speling, maar lang niet genoeg om voor zo'n volledige cm te kunnen zorgen...

      Comment


      • 'k Zeg het je, als je aan één wiel apart draait en 't is één cm, en je draait aan de beide wielen samen en 't is ook één cm, dan is 't niet je diff.


        Trouwens, wie maalt nou om 1 cm ? Bij mij is 't een dikke kwartslag speling.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          'k Zeg het je, als je aan één wiel apart draait en 't is één cm, en je draait aan de beide wielen samen en 't is ook één cm, dan is 't niet je diff.
          Tis een combinatie van beide merk ik bij een veel nadere inspectie
          Het is de cup aan het diff die precies veel speling heeft
          Als ik eens tijd en goesting heb, openzwieren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            en dan heb ik nog geen sperdiff
            hoeveel % sper?
            A Twist of the Wrist

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
              hoeveel % sper?
              Mechanisch instelbaar van 0% tot 90%, en daarnaast nog aan te passen door vet van verschillende viscositeiten te gebruiken.

              Het 4-voudig sperdifferentieel is zelfs gedeeltelijk adaptief, en het nieuwe viscose-diff (snap de werking niet volledig, laat staan dat ik er de prijs voor over heb) is volledig "programmeerbaar" adaptief.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Mechanisch instelbaar van 0% tot 90%, en daarnaast nog aan te passen door vet van verschillende viscositeiten te gebruiken.

                Het 4-voudig sperdifferentieel is zelfs gedeeltelijk adaptief, en het nieuwe viscose-diff (snap de werking niet volledig, laat staan dat ik er de prijs voor over heb) is volledig "programmeerbaar" adaptief.
                Nice.
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • Kan er iemand mij hier trouwens es wat duidelijkere foto's laten zien van die kogelaandrijving ? (Zonder die hoesjes dan)


                  Weet eigenlijk niet echt goed hoe die dingen ineen zitten

                  Comment



                  • Comment


                    • Tis trouwens een klote werk om het 2de hoesje ook op zo'n dogbone te krijgen
                      Na een tijdje leer je er wel trukjes voor, maar het blijft een rotkarwei

                      Comment


                      • Of in woorden gezegd : in plaats van de twee dwarsstaafjes van de dogbones, die in de gleufjes van de cupjes "schuiven" (dus grote weerstand, plus verlies van directheid door de speling), heb je nu 3 kogeltjes die langs de ene kant in een holte in de aandrijfasjes draaien, en aan de andere kant in een holte in de cup van de wielassen. De kogels lopen, omdat ze gesmeerd zijn, veel lichter dan het schurende dogbone-staafje, en bovendien is er veel minder speling en ook minder slijtage.

                        Comment


                        • Merci'kes Tusc & gTa

                          Nu kan ik me tenminste ineens een beeld vormen van die dingen.

                          Is het trouwens verstandig van zo'n setje tweedehands te kopen ? Ik ben nu nog maar met de gedachte aan het spelen, voor het geval dat mijn dogbones het zo lang volhouden als ik verwacht ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                            voor het geval dat mijn dogbones het zo lang volhouden als ik verwacht ...
                            Da's bij mij een groot probleem, de mijn breken altijd voor ze versleten zijn

                            Comment


                            • Met de 26cc motor erop, trok Oregon het ene dogboutje na het andere stuk.
                              Hij besloot de aanschaf van kogellagers en sindsdien bleef alles ok.
                              Ik reed dus met het restand van de nog goede dogboutjes en na er ook een aantal uitgesleten en gebroken te hebben heb ik ook besloten om kogellagers te plaatsen.
                              Ben er tot hiertoe nog steeds tevreden mee.
                              Het enige wat nu slijt, zijn de stofhoesjes, maar die hebben we vervangen door originele Audi A4 hoesjes die dezelfde maat hebben, een stuk sterker en.... een stuk goedkoper.

                              Comment










                              • En nog een foto van de verlichting voor, de mistlampen eronder gaan het later ook echt doen





                                Gatver



                                Kleurenvariaties mogelijk :





                                Je zou ze online vinden voor een 40-tal USD !

                                Comment


                                • Hiernet speciaal naar de GAMMA gereden voor die imbusjes voor m'n primaire tandwiel. Zegt dieje pipo doodleuk dat ze dat niet hebben.


                                  Achja, dan nog maar wat schroevendraaiers, staalwol, schuurpapier, schuursponsjes, imbusjes (sleuteltjes), etc ingeslagen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                    Met m'n 4wd nitro ging het magnifiek goed op een natte ondergrond, dat was echt magistraal super om te zien
                                    Maar toen ik de kap eraf haalde was er wel een verbrandt geurtje van...jawel, de koppeling
                                    Een nitro heeft ook een beetje het gewicht tegen, hé.

                                    Een 1/10 nitro is aanzienlijk zwaarder dan een 1/10 electro.


                                    Soit, met 'n nitro gaat 't ook, maar het lijkt me minder tof. Het ding wordt warm, moet afkoelen; je jaagt er héél wat nitro door; een nitro beschikt niet altijd over z'n maximale koppel (een electro wel); ...

                                    Comment


                                    • Kwestie van in het filmpjes topic niet te ver OT te gaan zal ik hier eens vragen, heeft zo ding een koppeling?

                                      Dat heeft toch geen versnellingen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                        Kwestie van in het filmpjes topic niet te ver OT te gaan zal ik hier eens vragen, heeft zo ding een koppeling?

                                        Dat heeft toch geen versnellingen?
                                        ja, maar als je geen koppeling zou hebben, dan zou hij al vooruit rijden vanaf het moment dat hij gestart is.

                                        het is een centrifugaalkoppeling die er in zit.
                                        A Twist of the Wrist

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                          Dat heeft toch geen versnellingen?
                                          mijn nitro heeft een 2 versnellingsbak die werkte dmv middelpuntsvliegende kracht
                                          Bij een bepaald toerental kwam er een schijfje uit die ervoor zorgde dat het 2de tandwiel werd aangedreven en daardoor dus in de 2de versnelling ging...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X