Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mijn nitro heeft een 2 versnellingsbak die werkte dmv middelpuntsvliegende kracht
Bij een bepaald toerental kwam er een schijfje uit die ervoor zorgde dat het 2de tandwiel werd aangedreven en daardoor dus in de 2de versnelling ging...
Yep Tweede tandwiel is aan gort gereden ... Zou het eigenlijk es moeten maken, of een nieuwe kopen ... Achja, noch de tijd noch de goesting (sounds familiar uh ? )
Ik ben nu al enkele jaren bezig met RC vnl. electro en ik ken wel een paar mensen met een brandstof wagen maar spijtig genoeg niemand met een marder. Dus ik zal het moeten doen met mijn beperkte technologische kennis, gezond verstand en (hopelijk?!) jullie hulp. De auto zelf moet vnl. voor offroad gebruik dienen (ik heb een weide ter mijn beschikking) MAAR ik zou ook graag onroad rijden ( er is een industrieterrein dichtbij) DUS een polyvalente wagen. Ik had een marder en een HPI MT2 in m'n gedachten. Maar de MT2 is nitro en ik voel er weinig voor om de helft van de tijd te prutsen aan een motor die perfect moet lopen en dan nog elke 20l een nieuwe te kopen . Daarom draagt de marder m'n voorkeur. De wagen gaat vooral voor recreatief gebruik dienen, ik ben niet van plan wedstrijden te rijden en een volledige ALU-conversie te kopen(€€). Als student is m'n budget redelijk beperkt en wil ik niet te veel kosten achteraf. Daarom ook een nieuwe.
Dus ik denk wel dat de marder aan al m'n eisen voldoet.
Qua zender zat ik te denken aan een Futaba 3PM met HRS. Is die HRS voelbaar voor een amateur? Kan ik in de FM-mode met digitale servo's werken? Die digitale servo's dragen m'n voorkeur maar gaan ze eigenlijk langer mee? Hoe zit het met de voeding als ik met 2 digitale servo's en HRS werk? Op de site van PK-racing zit dat er niet gemakkelijk uit. Kan ik zo'n batterijkit kopen van fg zelf (of de winkel) of moet ik zelf beginnen solderen? Kan iemand me zo'n circuit eens simpel uitleggen?
Welke winkel is aan te raden in de omgeving van Gent? Cis-models of Hobby Verborgh?
Hebben die een marder en zender op voorraad of moet ik op voorhand bestellen?
Dit waren m'n vragen tot nu toe. Hopelijk kunnen de marderaars van het forum me helpen.
MAAR ik zou ook graag onroad rijden ( er is een industrieterrein dichtbij) DUS een polyvalente wagen. Ik had een marder en een HPI MT2 in m'n gedachten. Maar de MT2 is nitro en ik voel er weinig voor om de helft van de tijd te prutsen aan een motor die perfect moet lopen en dan nog elke 20l een nieuwe te kopen . Daarom draagt de marder m'n voorkeur. De wagen gaat vooral voor recreatief gebruik dienen, ik ben niet van plan wedstrijden te rijden en een volledige ALU-conversie te kopen(€€). Als student is m'n budget redelijk beperkt en wil ik niet te veel kosten achteraf. Daarom ook een nieuwe.
Een nitro motor haalt soms moeilijk de 20 liter hoor
Maar met een marder kun je ook onroad, gewoon bandjes switchen
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
Dus ik denk wel dat de marder aan al m'n eisen voldoet.
Lijkt het op ja.
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
Ik twijfel tussen de marder race en de monster beetle. De MB vind ik veel knapper (die witte marders hebben het charisma van Dash srr) vooral door die PRACHTIGE deco in de FG catalogus en het is afgeleid van een echte wagen (realistischer). Maar bij de marder race krijg je opties zoals instelbare schokdempers enz. en het weggedrag is waarschijnlijk beter.
Het verschil tussen een MB en een Marder zou niet zó groot zijn, naar het schijnt, tussen een MT en een MB/marder wel, aangezien een MT dubbele schokdempers heeft...
Maar ik denk ook dat een Marder beter door de bochten zoeft.
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
Qua zender zat ik te denken aan een Futaba 3PM met HRS. Is die HRS voelbaar voor een amateur? Kan ik in de FM-mode met digitale servo's werken? Die digitale servo's dragen m'n voorkeur maar gaan ze eigenlijk langer mee? Hoe zit het met de voeding als ik met 2 digitale servo's en HRS werk? Op de site van PK-racing zit dat er niet gemakkelijk uit. Kan ik zo'n batterijkit kopen van fg zelf (of de winkel) of moet ik zelf beginnen solderen? Kan iemand me zo'n circuit eens simpel uitleggen?
Batterij: een 5 cellen 3000Mah ofzo voldoet perfect, gewoon op ontvanger aansluiten en gaan (de HRS ontvangers zijn nogal robuust op dat vlak, in tegenstelling tot andere ontvangers die snel doorbranden door te zware batterij cappaciteit).
Een kant en klaar batt. pack kost zo rond de €35
Dus ik kan net zoals bij nitro de batterijen (2/3 cellen?) verbinden met de ontvanger en de servo's met de kanalen 1 en 2? Dat ingewikkelde BEC circuit is niet nodig? Kan je op de MB gemakkelijk onroads zetten en hoe lang gaan die mee 1/5 tov 1/6? Ik heb ook gelezen dat de choke overbodig. Wat vind jij daarvan?
Dus ik kan net zoals bij nitro de batterijen (2/3 cellen?) verbinden met de ontvanger en de servo's met de kanalen 1 en 2? Dat ingewikkelde BEC circuit is niet nodig? Kan je op de MB gemakkelijk onroads zetten en hoe lang gaan die mee 1/5 tov 1/6? Ik heb ook gelezen dat de choke overbodig. Wat vind jij daarvan?
Nee, batterijen van een nitro zijn niet genoeg voor een Mardertje
Daar moet je 5 dikke cellen voor hebben, 6v en 3000Mah (hoewel ik ook al kleine cellen heb gezien met hetzelfde vermogen)
Ik rij momenteel met 1/5's en die geven tonnen grip en een stabiel weggedrag (laag zwaartepunt), maar ze slijten wel redelijk rap...
De 1/6's zijn dan wel iets duurder, maar ze slijten duidelijk minder snel en geven toch ook voldoende grip
Dus ik denk dat ik ook eens 1/6's ga proberen...
Choke overbodig-> geen idee, bij mij zit 'ie er nog op en ik gebruik hem, ik kan moeilijk geloven dat een chokeloze motor meer kracht zou leveren.
Nee, batterijen van een nitro zijn niet genoeg voor een Mardertje
Daar moet je 5 dikke cellen voor hebben, 6v en 3000Mah (hoewel ik ook al kleine cellen heb gezien met hetzelfde vermogen)
Wat bedoel je met dikke cellen? Met GP3300 moet het toch lukken?
Oorspronkelijk geplaatst door Xius001
Ik rij momenteel met 1/5's en die geven tonnen grip en een stabiel weggedrag (laag zwaartepunt), maar ze slijten wel redelijk rap...
De 1/6's zijn dan wel iets duurder, maar ze slijten duidelijk minder snel en geven toch ook voldoende grip
Dus ik denk dat ik ook eens 1/6's ga proberen...
Kan je met de monsterbanden deftig onroad rijden?
Een mb met onroads toont denk ik nogal stom.
Welke vertanding zit standaard op de mb?
Kan je de mb laag leggen met de standaard sckokdempers?
Wat bedoel je met dikke cellen? Met GP3300 moet het toch lukken?
Mijn vriend heeft nu ook 5 van die AA cellen als batt pack, maar toch heb ik daar niet zo'n goede kijk op
Naja, we zullen zien wat de toekomst uitwijst met die packs, ik heb nog 5 van die dikke in een pack zitten (even lang als AA, maar dubbel zo dik in diameter)
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
Kan je met de monsterbanden deftig onroad rijden?
Een mb met onroads toont denk ik nogal stom.
Welke vertanding zit standaard op de mb?
Kan je de mb laag leggen met de standaard sckokdempers?
-Nee.
-Valt mee, met 1/6's
-16-48
-Geen idee, normaal kun je ze wel verhangen denk ik..
Welke cellen gebruik jij? Die GP 3300 zijn sub-C cellen, veel gebruikt bij electrowagens.
Voor 1/6 onroads heb je geen andere assen nodig maar best wel een andere vertanding?
Een hogere vertanding omdat je kleinere wielen gebruikt? 20/44 ofzo?
Welke cellen gebruik jij? Die GP 3300 zijn sub-C cellen, veel gebruikt bij electrowagens.
Aha, ik dacht dat je AA's bedoelde
Nee, ik heb ook sub-C cellen
Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
Voor 1/6 onroads heb je geen andere assen nodig maar best wel een andere vertanding?
Een hogere vertanding omdat je kleinere wielen gebruikt? 20/44 ofzo?
Klopt, maar de hogere vertanding is enkel nodig omdat je veel sneller op topsnelheid bent, anders.
Nuja, in vgl met een MB heb je die vertanding ook inderdaad nodig omdat de wielen kleiner zijn.
Comment