Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat klopt idd weer wat je zegt.
    ge ziet, ik ben nog maar een groentje

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Ik heb m'n choke eigenlijk niet nodig. Als ik wat meer benzine in de cilinder pomp (dus gans het benzine-aanvoerdarmpje vol knijpen + daarna het ganse terugvloeidarmpje luchtbelvrij knijpen), dan start m'n Leo na een keer of 5 à 6 trekken zelfs zonder choke.

      Als 'k één keer trek met choke, dan is 'ie de eerste keer zonder meteen weg.
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Xius, je leest niet goed. Bij mij is 't net hetzelfde, maar ik zei dat de Zenoah in een keer of 5 trekken zonder choke ook in gang kan.
      Zeg, zit er eigenlijk een choke op zo een R1100R, of start je die ook 5 keer
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • Er zit een choke op m'n gummikoe, jah.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Er zit een choke op m'n gummikoe, jah.
          Ah, ik dacht dat je hem aan het draaien hield zoals een motocrosser voor de start
          *the annoying thing-geluid*
          *ringdeding-ding-ding*
          A Twist of the Wrist

          Comment


          • Kan iemand me helpen met de keuze van onroadbanden voor de marder?

            @Xius: Jij hebt 1/5 onroads hé!?
            Wat is de levensduur daarvan? Moet je daarvoor iets aanpassen?

            @gTa: had jij geen 1/6 onroads op je Leopard?
            Hoe lang gaan die mee? Daarvoor moet je toch niets aanpassen?

            Best Medium vooraan en Hard achteraan voor een lange levensduur?
            Kan je de gebruikte velgen herbruiken of moet de velgen ook vervangen?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo
              @Xius: Jij hebt 1/5 onroads hé!?
              Wat is de levensduur daarvan? Moet je daarvoor iets aanpassen?
              Kan je de gebruikte velgen herbruiken of moet de velgen ook vervangen?
              Mijne zijn nu al een 6-7tal liter, maar de achterste zijn echt aan vervanging toe...
              En daar heb je met de standaard fusees langere voorassen en dubbele meenemers voor nodig ja

              Velgen kun je hergebruiken, maar volgens mij is dat de moeite niet (onroad banden lijmen sucks)

              Comment


              • Als je niet vaak onroad rijdt, en geld is niet écht een issue, neem dan de 1:6 truck-slicks. Niet alleen ziet je auto er véél beter uit, je kan ook zonder vrees aan 't onroaden slaan met de standaard vertanding. De rolomvang van 1:5-slicks is duidelijk kleiner, waardoor je met standaard vertanding veel sneller dan normaal aan toptoeren zit te rijden. En de 1:5-slicks slijten doorgaans ook duidelijk sneller.

                Nadeel : die 1:6 zijn duur, en de 1:5-slicks vind je tweedehands voor kleine prijzen (tot zelfs maar € 20 voor twee bandjes op velg). Bovendien vreten alle krachten ook meer aan je auto als je met 1:6 rijdt, bij 1:5 ga je sneller 'enkel' je bandjes mollen.

                Comment


                • idd, ik heb een 3liter gereden en men 1/5'jes achteraan zijn eraan. Komt wel door een stoffige asfaltparking. 1/5jes vind je wel in occasie als je zoekt. zo heb ik onlangs 4 1.5 (van het zelfde type zoals men huidige ( dus heel goede blackfox)) gekocht voor 40€. daarvoor kan je toch niet sukkelen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    (tot zelfs maar € 20 voor twee bandjes op velg)
                    *mompelt* € 15




                    Comment


                    • Effe opgezocht hoeveel dat kost maar ik vind daar dus geen prijzen van.



                      Dus een schatting:

                      • voor 1/5 : -verlengede assen ong. €10

                      -dubbele meenemer voor ong. €20 (snap ik niet; een meenemer is toch zo'n ding waar je tandwielen opzitten?)
                      -4 2ehands banden ong. €40
                      • voor 1/6 : - 4 nieuwe banden ong. €80.


                      Qua prijs blijft dit dus ong. gelijk ??


                      Beter kiezen voor die 1/5 banden => minder slijtage aan de wagen zelf en goedkoper op lange termijn.

                      Ik denk dat ik niet ZO veel onroad ga rijden; ong. 10 liter per jaar ofzo.
                      Het is mijn bedoeling een stabiele, robuuste wagen te verkrijgen en geen racemonster dat elke 2l nieuwe banden nodig heeft.
                      Ik wil dus wat meer geld uitgeven aan kwaliteit om later problemen te vermijden.

                      @ gTa: Geld is niet direct issue ( hobby is duur genoeg dat het niet op €10 aankomt) en I DO care about the looks of my wheels
                      Volgens jou beter voor 1/6 gaan?
                      Ik ga toch direct voor een 20-44 vertanding (beter voor 1/5?)


                      @ Tuscani: 3 liter ! Rij jij met foams ofzo?
                      Dat is toch wel heel weinig, continu driften en burn-outen
                      €40 is wel weinig maar als je om de 3l nieuwe banden mag kopen...

                      Bedankt voor de reply's hé mannen.

                      Comment


                      • Euhm, nu begin je wel ff vanalles door elkaar te gooien
                        1) Er zitten verschillende meenemers op een Marder, zo ook wiel meenemers (assen+meenemers zijn een 20tal euro)
                        2) het verschil in slijtage aan de wagen tussen de 2 maten is volgens mij te verwaarlozen (de 1/5 hebben meer grip, dus de aandrijving zou het zelfs harder te verduren kunnen krijgen)
                        3) €80 voor 4 NIEUWE 1/6 slicks inclusief velg en gelijmd? Dan mag je me meteen dat adres geven (reken dus maar op €150 )

                        En ik zou als ik jou was dus toch voor de 1/6's gaan... als je wilt dat jouw 1/5's 10 liter meegaan dan mag je enkel heel rustig op een rechte lijn gaan rijden

                        Comment


                        • OW ik heb me duidelijk wat vergist

                          1) Ah, ok om in de kleinere velg te passen moet die wielmeenemers veranderen.

                          2) Dit leid ik af uit gTa zijn post:
                          Bovendien vreten alle krachten ook meer aan je auto als je met 1:6 rijdt, bij 1:5 ga je sneller 'enkel' je bandjes mollen.
                          3) Dat is geheim , nee ik had de prijs van ongelijmde genomen.
                          Wat een verschil!

                          Nuja €150 voor 4 1/6 en €40 voor 4 1/5 banden(+€20voor de aanpassing)!
                          Dan moeten die 1/6 wel 2 tot 3 maal langer meegaan...
                          Is dit het geval?

                          Comment


                          • Ik zie niet in waarom 1/6 banden meer van de auto zouden eisen...
                            1/5 eventueel wel door de hogere toeren en bij het optrekken hebben ze meer grip, en die krachten moet ergens terecht komen.... (in de aandrijving dus)
                            Dus gTa... verklaar je nader

                            Hoelang 1/6's meegaan weet ik nog niet... 3x langer dan gewone 1/5's lijkt me moeilijk te zijn (met zelfde rijstijl)
                            3x langer dan 2de hands 1/5's zou kunnen... (ligt aan de staat van banden en zo)

                            Comment


                            • De 1/5's zijn gemold voor gTa kan beginnen z'n kar te misbruiken
                              Enkel 1/6 gaan zo lang mee.
                              j/k hé.

                              Comment


                              • Man man, vandaag al wat rare reacties gehad op m'n Marder-advertentie

                                Is er daar eentje en die wil ruilen voor een pocketbike, nog een andere wil z'n laptop in de plaats geven

                                Soit, vrijdag komt er eentje kijken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  Dus gTa... verklaar je nader
                                  Ze zijn duidelijk zwaarder, vooral de brede achterbanden dan. Dat zorgt ervoor dat ze dus duidelijk meer krachten op de ophanging zetten bij "intensief" gebruik. Als je achterwiel zo "dabbert" dan zal dat met 1:6-slicks duidelijk sneller tot slijtage leiden dan met 1:5-jes.

                                  Bovendien zijn ze ook hoger, waardoor je kar ietsje sneller kantelt. En kantelen = gatver.


                                  Comment


                                  • True, bij Guns' kar zag je dat duidelijk op de IKEA meeting, die kerel huppelde door de bochten met zijn achterkant

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                      Man man, vandaag al wat rare reacties gehad op m'n Marder-advertentie

                                      Is er daar eentje en die wil ruilen voor een pocketbike, nog een andere wil z'n laptop in de plaats geven

                                      Soit, vrijdag komt er eentje kijken

                                      Morgen is ie zo goed als zeker verkocht. Hiernet m'n spulletjes bijeengezocht en alles een laatste keer nagekeken.

                                      Ik kan niet zeggen dat 't me niets doet ... Maar hé, het brengt weer wat geld in't laatje. (ik verkoop 'm voor een goeie € 550 ; wetende dat ik 'm gekocht heb voor € 400, de onroadbanden me € 30 gekost hebben, en de zender + ontvanger € 25. Voor de rest van die kleine prulletjes, maar die kon ik ook gebruiken voor m'n Nitro wagens ... Nuja, je kan niet zeggen dat ik verlies doe )

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                                        Morgen is ie zo goed als zeker verkocht. Hiernet m'n spulletjes bijeengezocht en alles een laatste keer nagekeken.

                                        Ik kan niet zeggen dat 't me niets doet ... Maar hé, het brengt weer wat geld in't laatje. (ik verkoop 'm voor een goeie € 550 ; wetende dat ik 'm gekocht heb voor € 400, de onroadbanden me € 30 gekost hebben, en de zender + ontvanger € 25. Voor de rest van die kleine prulletjes, maar die kon ik ook gebruiken voor m'n Nitro wagens ... Nuja, je kan niet zeggen dat ik verlies doe )
                                        VERKOCHT !


                                        Ben blij

                                        Comment

                                        Working...
                                        X