trouwens, wat na foto's van mijn "detailling"
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenRemschijven
Leuke uitlaat
remschijven moet ik wel nog een zwaardere servo voor kopen, met die spektrum servo remmen ze maar matig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenI know, ik heb dezelfde uitlaat, maar dan onder het Carson logo
morgen mijne 'ns proberen goed af te stellen, heft zijn pootje op in een bocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenDie dingen liggen toch veel in panne, als ik dat zo lees. Voor dat geld...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten't ligt idd aan de rijstijl, ik ken er die er rustig mee rijden en nooit geen kosten hebben
Maar ze zien echt wel hard af hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDie kunnen er nochtans net beter tegen
hormann om te raggen, maar achteraf alles schoon op te kuisen en blinkend in de kast te zetten
die kost bijna het dubbele dan een FG dusja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenZe kosten wel een pak meer ja, maar zijn fabrieksaf quasi perfect eh
Die kunnen echt wel tegen een serieuze stoot
Nuja, als je daar iets kapot rijdt zul je het ook wel geweten hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenDaarnet het pakketje met de motorsteunen en aandrijfassen ontvangen
FAK!!!! Dat spul is gewoon zo goed als nieuw
Zalig, voor de prijs van 2 nieuwe motorsteunen ook nog eens aandrijfassen erbij
Vanavond de mechanic uithangen en dan volgen foto's
2de hands kun je idd soms zaken doen,maar koop niet bij ene roni van Antwerpen, al goeie dingen van gehoord, maar al veel meer slechte dingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenAh, oei
Welja, deze keer dus goeie dingen
maar op zo'n dingen kan je weinig misdoen denk ik, als ze recht zijn is 't goe
Comment
-
Allright
Good news and bad news
Goede nieuws is dat alles er in steekt en in het begin superstrak liep weer
Hij gooit veel sneller met zijn kont nu en het probleem van een slippende aandrijving is voorbij
Vrij logisch, zat redelijk wat speling op de kogelaandrijving al
Slechte nieuws is dat mijn benzine op was
En euh, er is terug een oud probleem opgedoken, waarvan ik dacht dat het ook wel aan de aandrijfassen zou liggen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Als alles koud is dan rolt alles perfect zonder enige tegenwerking.
Toen ik begon te rijden viel me na een 5tal minuten (motor al redelijk warm) op dat er iets ratelde wanneer hij stilstond. Als ik gas gaf hoorde ik niet meteen een gefluit van tandwielen die verkeerd stonden, maar wel een soort geknars. Als de motor stationair draait of net lichtjes de koppeling doet aangrijpen dan merk ik dat gerammel weer en dan wordt het in schokjes aangedreven, een hele omslag goed, even een moeilijk punt, dan weer goed, even moeilijk punt, weer goed,... en zo verder.
Met de motor uit voel je dit ook als je de auto vooruit duwt, er is telkens 1 punt waar hij even wringt. Gek genoeg is het er niet wanneer je hem achteruit duwt
Ook als alles afgekoeld is dan is het weg of minder aanwezig...
De rem is het niet, het maakt geen verschil uit of de rem opstaat of niet. De koppeling of iets dergelijks ook niet, blijft alleen de tussenas waar de rem opvast zit over, die wat in verbinding staat met het differentieel.
Heb enkel geen flauw idee wat het kan zijn. Lijkt op een kromme as, maar als hij draait ziet de as er redelijk recht uit...
Anyway, foto's
De parts:
De patiënt voor operatie:
Dogbone aandrijfas vs kogelaandrijving:
Comment
-
Idem, maar van de rechterkant:
Probleem is dat die rubberen hoezen veel te snel scheuren waardoor er zich stof en vuiligheid zich gaat ophopen in de cups wat snellere slijtage als gevolg heeft.
Patiënt tijdens operatie:
Dogbones zitten waar ze horen:
Comment
Comment