Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die dingen liggen toch veel in panne, als ik dat zo lees. Voor dat geld...
Tja, als je ziet hoe die dingen voorruit gaan, dieje plastiek en rollementen zien zoo hard af. Ding weegt een 10-tal kg, dat met een snelheid van +/- 50km/h over een hobbelig grasveld...
ja, maar mijn gedacht is een FG dient om totaal af te raggen, afzien,...
hormann om te raggen, maar achteraf alles schoon op te kuisen en blinkend in de kast te zetten
die kost bijna het dubbele dan een FG dusja
Daarnet het pakketje met de motorsteunen en aandrijfassen ontvangen
FAK!!!! Dat spul is gewoon zo goed als nieuw
Zalig, voor de prijs van 2 nieuwe motorsteunen ook nog eens aandrijfassen erbij
Vanavond de mechanic uithangen en dan volgen foto's
haha, goe bezig!!
2de hands kun je idd soms zaken doen,maar koop niet bij ene roni van Antwerpen, al goeie dingen van gehoord, maar al veel meer slechte dingen
nja heb al verhalen gehoord van hem... ik zou evt ook wel dingen bij hem kopen, maar geen elektronica, want als ie zijn wagens tekoop zet op kapaza, spuit ie ze eerst met de tuinslang nat, elektronica enal
maar op zo'n dingen kan je weinig misdoen denk ik, als ze recht zijn is 't goe
Goede nieuws is dat alles er in steekt en in het begin superstrak liep weer
Hij gooit veel sneller met zijn kont nu en het probleem van een slippende aandrijving is voorbij
Vrij logisch, zat redelijk wat speling op de kogelaandrijving al
Slechte nieuws is dat mijn benzine op was
En euh, er is terug een oud probleem opgedoken, waarvan ik dacht dat het ook wel aan de aandrijfassen zou liggen, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.
Als alles koud is dan rolt alles perfect zonder enige tegenwerking.
Toen ik begon te rijden viel me na een 5tal minuten (motor al redelijk warm) op dat er iets ratelde wanneer hij stilstond. Als ik gas gaf hoorde ik niet meteen een gefluit van tandwielen die verkeerd stonden, maar wel een soort geknars. Als de motor stationair draait of net lichtjes de koppeling doet aangrijpen dan merk ik dat gerammel weer en dan wordt het in schokjes aangedreven, een hele omslag goed, even een moeilijk punt, dan weer goed, even moeilijk punt, weer goed,... en zo verder.
Met de motor uit voel je dit ook als je de auto vooruit duwt, er is telkens 1 punt waar hij even wringt. Gek genoeg is het er niet wanneer je hem achteruit duwt
Ook als alles afgekoeld is dan is het weg of minder aanwezig...
De rem is het niet, het maakt geen verschil uit of de rem opstaat of niet. De koppeling of iets dergelijks ook niet, blijft alleen de tussenas waar de rem opvast zit over, die wat in verbinding staat met het differentieel.
Heb enkel geen flauw idee wat het kan zijn. Lijkt op een kromme as, maar als hij draait ziet de as er redelijk recht uit...
Probleem is dat die rubberen hoezen veel te snel scheuren waardoor er zich stof en vuiligheid zich gaat ophopen in de cups wat snellere slijtage als gevolg heeft.
Comment