Tijdens de burnout zal het in principe weinig kwaad kunnen (op de hitte van de motor en dergelijke na), maar voordat de banden effectief beginnen te slippen is het de koppeling die hard afziet hoor...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1/6 Telegeleidde 'Marder'
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenSchrap die geventileerde koppelingsklok maar al
Ik snap echt niet waarom dat ding constant kapotgaat, zou dat puur van de warmte zijn? (ok, mijn koppelingsklok is mooi blauw, maar toch )
Ik heb de indruk dat die al van in het begin niet in orde is.
Then again, ik heb er ook vrij vaak op korte stukjes mee gereden, niet echt ideaal voor een koppeling natuurlijk.
waarom koop je geen van teflon, die zijn zo goed als onverslijtbaar
die korte stukjes zullen normaal geen kwaad kunnen hoor, op circuit zijn het ook meestal korte stukjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenTijdens de burnout zal het in principe weinig kwaad kunnen (op de hitte van de motor en dergelijke na), maar voordat de banden effectief beginnen te slippen is het de koppeling die hard afziet hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichtengeventileerde koppelingsklok is om beter te koelen hé
waarom koop je geen van teflon, die zijn zo goed als onverslijtbaar
die korte stukjes zullen normaal geen kwaad kunnen hoor, op circuit zijn het ook meestal korte stukjes
Ik boor wel zelf gaten mijn koppelingsklok
Nee, ik ben bang voor de vuiligheid die er dan in kan komen
En teflon is 10x zo duur... dan koop ik me wel een gewone 10 keer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenIk boor wel zelf gaten mijn koppelingsklok
Nee, ik ben bang voor de vuiligheid die er dan in kan komen
En teflon is 10x zo duur... dan koop ik me wel een gewone 10 keer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenKan ook een andere veer nemen die pas aan 8000 toeren aangrijpt eh
Ik ben er zonet achter gekomen dat de eigenaar van RC-Design een oude kennis van me is
Koppeling gevonden dus
rc-design lijkt me wel een goede winkel, samen met cis models, alleen is bij cismodels niets geordend en weet ie langs geen kanten wat ie binnen heeft en wa nie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenToen het 40°C was had ik last van mijn gebrek aan tankontluchting
En de banden werden heet op gras
En 't gras is bruin
Comment
-
vanochtend dus gereden, zalig gewoon met zo'n weer
't is precies of het blok is losgereden nu, echt nie normaal hoe die opt rechte stuk gaat, alle andere marders konden nie mee de 4*4 was int optrekken vant rechte stuk wel iets sneller, maar had het langer geweest zou ik hem ingehaald hebben
wel probs met aandrijving, ding vreet mijn tandwielen op
denk dat er ergens een kapotte lager zit, en dat ik zo speling krijg, zo ziet mijn tandwiel er nu uit.
voor de rest, content over mijnen tank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenHaal eens een alu meenemer.
denk om da te bestellen samen met die lagers en dieje as
Comment
-
Als ge 't allemaal zelf al meegemaakt hebt, is 't eigenlijk wel grappig om iedereen hier z'n kapotte stukken te zien posten en te zagen over 't feit dat er weeral nieuw spul moet komen. It's funny!
Maar dat was het ook toen ik m'n Leo zelf nog had...
Fak ik wil weer zo'n ding.
...
Eerlijk? Mocht ik nu iets kopen 't was een Baja SS zou dat ook sowieso 'es gehad willen hebben. En ondertussen al massa's hopups te krijgen dus de fun van het pimpen moet je ook niet meer missen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAls ge 't allemaal zelf al meegemaakt hebt, is 't eigenlijk wel grappig om iedereen hier z'n kapotte stukken te zien posten en te zagen over 't feit dat er weeral nieuw spul moet komen. It's funny!
Maar dat was het ook toen ik m'n Leo zelf nog had...
Fak ik wil weer zo'n ding.
...
Eerlijk? Mocht ik nu iets kopen 't was een Baja SS zou dat ook sowieso 'es gehad willen hebben. En ondertussen al massa's hopups te krijgen dus de fun van het pimpen moet je ook niet meer missen.
zo'n hpi baja is idd een leuk ding, maar imo kan je het vergelijken met een amerikaanse auto, super snel rechtdoor, maar in de bochten is een FG/Hormann sneller.
Ze zouden meer meetings moeten organiseren in belgië voor RC, vooral in paardenmanege's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichtenzo'n hpi baja is idd een leuk ding, maar imo kan je het vergelijken met een amerikaanse auto, super snel rechtdoor, maar in de bochten is een FG/Hormann sneller.
Dat gaat behoorlijk goed door een bocht
Ik vind het vooral een voordeel dat de motor logisch geplaatst is, luchtfilter vanvoor, uitlaat vanachter.
Ook de aandrijving is mooi beschermd, zit echt goed doordacht in elkaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenAls dat met een koppeling werkt, moet je dan schakelen ook?
Pas op, je kunt er een versnellingsbak voor krijgen, maar dat zijn automaten die schakelen op een vast schakelpunt (kun je wel aanpassen).
En die zijn niet echt stevig op deze mastodonten naar't schijnt
Nitro's hebben wel in de meeste gevallen een 2-bak. Sommigen zelfs 3.
Dan spreken we ook over snelheden van dik tegen en over de 120 km/h... (na een seconde of 2)
Comment
Comment