Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Leuke filmpjes over een man die Grave Digger (monster truck) namaakt op 1/4 schaal. Hij heeft er al zo'n 12 filmpjes van gemaakt en het is echt leuk om te volgen!
Heel veel geduld, veel te veel tijd en een goede motivatie
This is the beginning of my 1/4 Scale Grave Digger Monster Truck. Powered by a Gary Conley V8 engine. Yes, those are Roller Rocker Arms. Exhaust is Aluminum.
de volgende delen klik je gewoon aan in Youtube...
Iemand een idee hoe ik de motor stiller kan maken?
Ja ik weet dat we zo'n ding kopen voor de benzinemotor en het bijhorende geluid, maar feit is dat het een vervelende pokkieherrie maakt voor de buren
Bedoeling is dus dat ik een soort geluidsdemper ga maken voor achter de uitlaat te hangen om zo een minder storend lawaai te krijgen voor als ik hier in de buurt rij.
Vraag is dan wel waar het meeste lawaai vandaan komt, want dat zal niet enkel van de uitaat komen...
Als er iemand een idee of tips heeft, laat maar weten!
Zelf dacht ik al aan een demper met glaswol ofzo.
Zo'n Baja is idd veel te vet, zoiets zou ik wel nog durven kopen, alleen voel ik me soms zo freak/nerd daarmee
tjah ieder zijn hobby zeker, voor mij is het een zéér leerrijke en intressante hobby, wat ik in die 2jaar dat ik het doe al geleerd heb, zullen ze mij nooit op school leren
het afstellen van de wagen, afbreken-poetsen-opbouwen, geluid van de motor,...
En voor mensen van mijn leeftijd (15) is de voldoening achteraf veel groter als je na veel sparen/werken iets moois kan kopen. Ipv rond te hangen in het ringschoppingcenter
En als anderen mij een freak.nerd vinden dan doen ze maar, 'k ben der ferm gerust in!!
Vergis u niet hoor, die Baja's liggen veel stabieler op de baan dan een Marder, ge moet al serieus zot doen om dat op zijn dak te krijgen
Dat gaat behoorlijk goed door een bocht
Ik vind het vooral een voordeel dat de motor logisch geplaatst is, luchtfilter vanvoor, uitlaat vanachter.
Ook de aandrijving is mooi beschermd, zit echt goed doordacht in elkaar.
idd ze zijn beter doordacht, maar op een klein parcours met korte bochten is de marder veel sneller dan hpi hoor.
In zand zoals een paardenmanege zal de hpi dan weer veel sneller zijn.
Ik rij soms op een onroad parcours te Heule (www.rcracingclubheule.tk ) en met beiden heb ik eens mogen ''testen'' de hpi was meer fun omdat je meer door een bocht moest proberen te driften, maar dat zou ik snel beu worden...
de marder kun je ofwel snel door, ofwel met de juiste banden ook wat driften
motor stiler maken evt door een fg uitlaat, die zijn nét ietsje stiller dan die mielke's, een airbox (bv. die van de marder race), je kan dat proberen door er zo'n glaswol in te proppen maar ik denk dat je dan veel vermogenverlies zal hebben.
Ik had de originele uitlaat ook nog, wat kan beter dempen dan 1 uitlaat? Juist ja, 2
De 2 uitlaten verbonden met een uitlaatslang, en de originele uitlaat volgepropt met staalwol (laat uitlaatgassen nog steeds door, maar dempt geluid)
Het effect is beter dan ik zelf had durven denken
Zonder staalwol was hij iets stiller, maar nog steeds irritant, met is het echt een wereld van verschil
Het geluid is véél gedempter, donkerder en minder irritant.
Het schelle brullende geluid is vervangen door een beschaafde hese brom
Vooral dat hese is zalig, als je wat in toeren gaat maakt dat precies een 2 cilinder geluid (denk ik, ik zou niet weten hoe dat klinkt )
Volgens mij is het dan het aanzuiggeluid dat je hoort via de luchtfilter, echt vet
Stationair hoor je hem lichtjes brommen, een Prius maakt meer lawaai.
Qua power moet ik ook bijna niets tot helemaal niets inboeten volgens mij, 'k heb zelfs de indruk dat hij op middentoeren veel meer koppel heeft
Wat vrij logisch is gezien dat tegendruk principe blabla.
Weet wel nog niet wat het effect gaat zijn op de motor, de tuningsuitlaat wordt nu duidelijk een pak heter en heb geen idee of dit nadelig is voor de motor zelf...
Ik content, buren content (hoop ik, want echt geruisloos is hij natuurlijk nog altijd niet )
Toekomstige verbetering:
- Beter vastmaken
- Kijken of dat ook esthetisch te verbeteren valt
zojuist mijn stukken besteld bij rc design (alu meenemer,tandwiel,tussen as, lagers,E-clips)
motor heb ik al schoongemaakt vandaag, morgen gaat et chassis (zonder elektronica) onder de hogedruk.
@simoni: ik vindt mezelf eigenlijk ook een freak als het op rc aankomt. Ik spaar hem zeker niet, maar onderhoud hem wel goe, net als jij met je RS2
voila overschrijving gaan doen naar rc design, ze zullen het pakketje wss maandag versturen echt zéér vriendelijke mensen, alleen jammer dat je met overschrijving moet werken en niet met bv visa zoals bij hobbythek, dat is namelijk veel sneller
nuja, chassisplaat is al terug proper, nu wachten op onderdelen.
zonde dat de mijne en G de zijne weg is.
men tuin was ideaal nu.
idee vosje kom eens naar hier met je fwiendjes. ik heb nog weerbarstig onkruid staan.
tuin is groot genoeg om een mooi offroad parcours te maken. gras staat er toch niet op, enkel grond.
voila overschrijving gaan doen naar rc design, ze zullen het pakketje wss maandag versturen echt zéér vriendelijke mensen, alleen jammer dat je met overschrijving moet werken en niet met bv visa zoals bij hobbythek, dat is namelijk veel sneller
't Is maar 1 persoon hoor
Inderdaad zeer vriendelijke kerel, als je er persoonlijk eens kon langsgaan kijkt hij ook je hele Marder ineens na en geeft hij je advies
zonde dat de mijne en G de zijne weg is.
men tuin was ideaal nu.
idee vosje kom eens naar hier met je fwiendjes. ik heb nog weerbarstig onkruid staan.
tuin is groot genoeg om een mooi offroad parcours te maken. gras staat er toch niet op, enkel grond.
Ik heb niet veel Marderfwiendjes meer, iedereen stopt er mee
't Is maar 1 persoon hoor
Inderdaad zeer vriendelijke kerel, als je er persoonlijk eens kon langsgaan kijkt hij ook je hele Marder ineens na en geeft hij je advies
ok, vriendelijke mens dan
maar ik denk als ik nog eens een auto koop nieuw, zal het wel daar zijn ofwel bij cismodels. Maar rc design is volgens google maps 1u45min rijden, dus aan mijn vader zijn tempo een goeie 2uur rijden.
Comment