Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog een vraagje : kan je een Marder met een andere carosserie uitrusten ? B.v. een bestaand automodel ? Lijkt me als 'ie in onroad-outfit staat, wel cool.
Ik vond immers dit hier :
Ziet er wel cool uit, die Porsche carosserie.
Links, modellen, prijzen ?
Uiteraard mogelijk, maar niet officieel, ik heb er nog zo gezien , zelfs offroad staat het niet slecht.
Als je zoiets wilt dan moet je wel zelf beginnen aan te passen, ditto voor die kap op ebay
Zie ik het goed ? Kan je de velgen van 1:5 baanmodellen op de Marder monteren ? Want zo ziet 't er toch uit op bovenstaande foto ...
Nog een aansluitend vraagje : passen de velgen van de 1:6 Trucks op de Marder ? Vind de inserts van die velgen voor achteraan (dus naar binnen lopende inserts) wel cool, zelfs voor op de offroad-velgen van de Marder, gesteld dat dat zou passen, natuurlijk.
rood:Yup, mits enige aanpassingen aan assen natuurlijk.
groen: Het is zelfs de bedoeling om 1/6 truck banden te gebruiken op de marder als onroad slicks (btw, inserts zijn mousse dingen die IN de band zitten, maar ik weet wel dat je die "deksels" bedoelt )
Onroad banden op de velgen van een marder race (velgen van een leopard dus) passen helaas niet, bij een standaard marder wel, maar denk eraan, die banden zijn gelijmt op de velg en die verwissel je dus niet even in 10minuutjes.
Een volledige set (4 wielen) banden en velgen met inserts voor 1/6 (die truckwielen dus) kosten een goeie 180 euro, maar gaan wel langer mee dan de 1/5 banden en er zijn geen aanpassingen nodig
Aha.
Nou ja, ik zou zowiezo een extra set velgen en banden voor on-road gebruik erbij kopen. Lijkt me wat stom om telkens de banden te gaan aftrekken en andere te monteren. En door 't feit dat ze gelijmd zijn, zoals je zegt....
Passen die "deksels" van de 1:6 truck-velgen (die dus ook meteen de onroad-velgen zijn voor de Marder, als ik het goed begrepen heb) in de standaardvelgen van de Marder Race ?
Zie ik het goed ? Kan je de velgen van 1:5 baanmodellen op de Marder monteren ? Want zo ziet 't er toch uit op bovenstaande foto ...
Nog een aansluitend vraagje : passen de velgen van de 1:6 Trucks op de Marder ? Vind de inserts van die velgen voor achteraan (dus naar binnen lopende inserts) wel cool, zelfs voor op de offroad-velgen van de Marder, gesteld dat dat zou passen, natuurlijk.
rood:Yup, mits enige aanpassingen aan assen natuurlijk.
groen: Het is zelfs de bedoeling om 1/6 truck banden te gebruiken op de marder als onroad slicks (btw, inserts zijn mousse dingen die IN de band zitten, maar ik weet wel dat je die "deksels" bedoelt )
Onroad banden op de velgen van een marder race (velgen van een leopard dus) passen helaas niet, bij een standaard marder wel, maar denk eraan, die banden zijn gelijmt op de velg en die verwissel je dus niet even in 10minuutjes.
Een volledige set (4 wielen) banden en velgen met inserts voor 1/6 (die truckwielen dus) kosten een goeie 180 euro, maar gaan wel langer mee dan de 1/5 banden en er zijn geen aanpassingen nodig
Aha.
Nou ja, ik zou zowiezo een extra set velgen en banden voor on-road gebruik erbij kopen. Lijkt me wat stom om telkens de banden te gaan aftrekken en andere te monteren. En door 't feit dat ze gelijmd zijn, zoals je zegt....
Passen die "deksels" van de 1:6 truck-velgen (die dus ook meteen de onroad-velgen zijn voor de Marder, als ik het goed begrepen heb) in de standaardvelgen van de Marder Race ?
Ik denk het niet, die deksels zijn dus ook kleiner in doorsnede dan de leopard velgen, blijkbaar heb je een velg verbreder nodig waar die deksels dan opkomen en die zijn dus alleen voor de standaard Marder velgen.
Maar als je dan toch van plan bent verschillende wielsets te kopen dan zal dat wel geen problemen vormen denk ik
Vraagje : de Marder-carosserie is uit plastic zeker (wit), waarop je moet spuiten, terwijl de Beetle een Lexan-carosserie heeft, die binnenin kan gespoten worden ?
Vraagje : de Marder-carosserie is uit plastic zeker (wit), waarop je moet spuiten, terwijl de Beetle een Lexan-carosserie heeft, die binnenin kan gespoten worden ?
Yup, kap van marder is standaard ABS en in het wit. Je MOET er niet op spuiten maar het gaat wel, hij is overigens ook in lexaan beschikbaar net zoals de beetle die je ook langs de binnenkant moet spuiten.
En hier zijn dan ook mijn filmpjes.
Eerste filmpje is ongeveer 75% van het volle vermogen, de rest van de filmpjes is iets "rustiger". Denk er wel aan dat de auto nog niet volledig is ingereden en dus ook nog niet over zijn volle vermogen beschikt
Wow , dit is ff geleden dat ik dit gecontroleerd heb , maar ik zal heel algemeen antwoord geven.
- Wij hebben hier thuis een marder en een beetle kap , die beetle kap wordt zo VEEL vuiler , dit komt omdat de kap buiten de wielen steekt , en dus veel vuil hapt ( die buitenkap omsluit niet HELEMAAL die binnenkap), bij de marder zitten de wielen buiten de kap , en komt er dus ook bijna geen vuil binnen.
- Jep , goed gezien , ik heb daar 1/5 onroad banden zitten op m'n marder , achteraan passen deze perfect , maar vooraan moet je langere assen steken ( omdat de draad op de standaard as te kort is) en je moet ook een extra paar meenemers ( blokjes) kopen ( omdat bij een marder de velg middenin zit , en bij een onroad velg zit deze aan de buitenkant).
- Ik heb al enkele 26 cc's zien rijden , je ziet wel dat ze meer kracht hebben , en daardoor iets bruter lijken , maar eigenlijk hangt het voor het gros af van de bestuurder ....
Misschien weet ik later wat meer hierover te zeggen als Blackfox & nog wat andere maten ( onder wie ik ) op het circuit van Affligem zullen rondtoeren
Why the hell is dat nou nodig ? Kon je niet gewoon in het meest gebruikte formaat zippen ? Nou moet ik - omdat ik de movies per se wil zien - wederom zo'n programma installeren.
Why the hell is dat nou nodig ? Kon je niet gewoon in het meest gebruikte formaat zippen ? Nou moet ik - omdat ik de movies per se wil zien - wederom zo'n programma installeren.
*lol* Moete gij op 't einde van 't jaar altijd ne zak nieuw graszaad cadeau doen aan uwe mammie ?
Mjah, cool ding, maar de tuin is way too small om de Marder de sporen te geven. Buiten rondvliegende graszoden en steeds korter gewiekte striukjes zie je niet veel.
Maar de goesting om me zo'n ding aan te schaffen blijft wel. Al zou 'k wel voor de Beetle gaan. Bestaat die ook in "Race"-uitvoering, zoals de Marder ?
rar comprimeert beter dan zip
Maja, zien zult ge ze toch
Ik heb ze gezien, is wel tof ( vooral waneer je daar tegen die struik rijd )
*lol* Moete gij op 't einde van 't jaar altijd ne zak nieuw graszaad cadeau doen aan uwe mammie ?
Mjah, cool ding, maar de tuin is way too small om de Marder de sporen te geven. Buiten rondvliegende graszoden en steeds korter gewiekte striukjes zie je niet veel.
Maar de goesting om me zo'n ding aan te schaffen blijft wel. Al zou 'k wel voor de Beetle gaan. Bestaat die ook in "Race"-uitvoering, zoals de Marder ?
Ja, weet ik, tuintje dient alleen om in te rijden, dinsdag als het weer goed meevalt krijgt hij een voetbalveld te zien...
De beetle bestaat niet in race uitvoering, maar als je een gewone marder race koopt dan kun je daar ook de beetle kap opzetten (ook al raad oregon het af).
Ik ben een complete maagd wat betreft modelbouwautootjes spuiten. Stel : ik wil m'n Beetle-kap in zo'n schitterende RedBull-uitvoering. Dus felblauw metallic en zilver metallic, met logootjes.
Ik ben een complete maagd wat betreft modelbouwautootjes spuiten. Stel : ik wil m'n Beetle-kap in zo'n schitterende RedBull-uitvoering. Dus felblauw metallic en zilver metallic, met logootjes.
Wat doe ik dan ?
1. Beetle Lexaan kap hebben
2. Gewenste kleuren combinaties hebben (ik geloof dat het voor redbull het dan n6776 zilver metallic met donker blauw of licht blauw, respectievelijk n 6758 en 6757 en dan nog donkergeel n 6752 en rood of fluo rood respectievelijk n 6754 en 6768 en eventueel nog een wit metallic kleurtje n 6775 als laatste laag) in fg lexaan spuitbusjes dus.
3. Kap uitknippen en afplakken voor gewenste vormen en eventuele redbull stickers aanbrengen.
4. Eerst met lichte kleuren (dus grijs metallic in dit geval) beginnen te spuiten, dan maskeringen afhalen en het blauwe spuiten, indien het red bull logo geen sticker is dan zou je daar nog even mee moeten prutsen met geel en rood en als laatste dat metallic wit erover om de kleuren mooi uit te laten komen, uiteraard tussen elke laag een goeie 20 min wachten tot het droog is.Ook voor lagen van dezelfde kleuren even wachten tot het droog is.
5. eventueel smoke grijs n 6765 gebruiken om de ramen te blinderen
6. rijden maar
Het toeval wilt dat Oregon net een Lexaan kap heeft gehaald (wel marder) en die nu aan het uitknippen is (meer in zijn handen dan in zijn kap ) en die morgen ofzo gaat spuiten, waarschijnlijk maakt hij wel foto's
4. Eerst met lichte kleuren (dus grijs metallic in dit geval) beginnen te spuiten, dan maskeringen afhalen en het blauwe spuiten
De tutorial zegt het ompgekeerde : eerst donkere kleuren omdat deze niet doorschijnend zijn, pas daarna de lichte kleuren, omdat deze donkerder verf die daarna erover zou worden gespoten, door zou laten schijnen. En als laatste wit of zilver metallic.
Comment