Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1/6 Telegeleidde 'Marder'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox
    4. Eerst met lichte kleuren (dus grijs metallic in dit geval) beginnen te spuiten, dan maskeringen afhalen en het blauwe spuiten
    De tutorial zegt het ompgekeerde : eerst donkere kleuren omdat deze niet doorschijnend zijn, pas daarna de lichte kleuren, omdat deze donkerder verf die daarna erover zou worden gespoten, door zou laten schijnen. En als laatste wit of zilver metallic.

    :
    Juist zo was het

    Tsja, is al een jaartje geleden voor mij, vandaar


    Nog vragen ?

    Ik moet nog iets vermelden denk ik...
    Een marder wordt wel RTR (ready to run) geleverd, maar dat betekent dus in geen geval dat je kunt tanken en rijden

    Hij is dus 90% voorgemonteerd, wat wilt zeggen dat je alleen de electronica nog zelf moet monteren (verloopt niet altijd even vlekkeloos, vooral niet als je zoals mij zogenaamde "jumbo" servo's hebt) en dan moet je nog de inserts lijmen, in de banden leggen en dan de band om de velg doen en lijmen (geloof, je zult blij zijn dat het ding maar 4 wielen heeft )

    Hier mag je toch gerust op enkele uren werk rekenen

    Comment


    • #82
      Dat beetje werk is me niet teveel, integendeel. Bij die online-shop kan je trouwens bij de meeste modellen de banden tegen meerprijs gekleefd krijgen.

      Anyway.




      Ja, nog massa's vraagjes ... ik vrees dat dit topic mijn FG-vraagbaaktopic zal worden, als je 't niet erg vindt.




      Vraagje : Lexan-bodies zijn toch glasklaar ? Wel ik vond een foto van een lexan Beetle-body, en daarop ziet 'ie er een beetje mat en maar half doorschijnend uit. Ligt dat aan de foto, of is 'ie werkelijk zo ? Indien dat laatste : geeft dat dan niet een minder mooi resultaat na spuiten ?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Dat beetje werk is me niet teveel, integendeel. Bij die online-shop kan je trouwens bij de meeste modellen de banden tegen meerprijs gekleefd krijgen.

        Anyway.




        Ja, nog massa's vraagjes ... ik vrees dat dit topic mijn FG-vraagbaaktopic zal worden, als je 't niet erg vindt.




        Vraagje : Lexan-bodies zijn toch glasklaar ? Wel ik vond een foto van een lexan Beetle-body, en daarop ziet 'ie er een beetje mat en maar half doorschijnend uit. Ligt dat aan de foto, of is 'ie werkelijk zo ? Indien dat laatste : geeft dat dan niet een minder mooi resultaat na spuiten ?

        Stel maar verder, vind het ook niet erg

        Mja, dat was mij ook opgevallen dat ze niet doorschijnend zijn, die monster beetle in de winkel was ook zo mat doorschijnend: waarschijnlijk zit er gewoon een beschermfolie overheen die je dus moet verwijderen NA het spuiten (gesteld dat hij aan de buitenkant zit dus).

        Comment


        • #84
          Right, daar stond ook iets over in die spuit-tutorial.



          Nog 'n vraagje : die "kuip" waarrond de Beetle-carosserie komt ...



          ... deze dus, hier gemonteerd ...



          ... komt die rond het Marder-chassis, of zit daar het chassis reeds ingewerkt ?




          'k Was immers aan 't denken ... misschien een Marder Race kopen, en daarbij meteen de Beetle Conversion kit van ca. € 150 ?

          Comment


          • #85
            Ook niet mis, mits er achteraf nog wat decals bijkomen.

            Comment


            • #86
              Een vraag waar ik geen antwoord op weet

              Oregon is er dalijk wel, hij kent die beetles

              Ik vermoed dat je het er gewoon omheen bouwt

              Comment


              • #87
                Dat zit gemonteerd met een 10 tal vijzen Onder het chassis van de marder , is eigenlijk heel gevaarlijk om het er op en er af te halen , want dat is gemaakt uit kunststof , en dat breekt zeer makkelijk ....

                Om eerlijk te zijn , en bondig :

                Wil je rijden op de straten en het max. uit je wagen halen kwa prestiaties en rijgenot , ga dan voor een gewone marder , de marder race is eigenlijk beter

                Wil je voor de show wat zacht cruisen , neem dan gerust die beetle, deze vergt meer onderhoudt , en ook zeer gevoelig voor wind & koprollen , het zwaartepunt ligt immers veel hoger

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ook niet mis, mits er achteraf nog wat decals bijkomen.

                  En verstralers (eventueel werkende via 3de kanaal van zender ?)

                  Staan overigens ook in de FG catalogus

                  En hier heb ik ook meteen de lengtes:
                  Lengte : 680mm
                  Breedte: 420mm
                  Hoogte: 320mm
                  wielbasis: 470mm

                  Voor de beetle is dit gelijk

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
                    Dat zit gemonteerd met een 10 tal vijzen Onder het chassis van de marder , is eigenlijk heel gevaarlijk om het er op en er af te halen , want dat is gemaakt uit kunststof , en dat breekt zeer makkelijk ....

                    Om eerlijk te zijn , en bondig :

                    Wil je rijden op de straten en het max. uit je wagen halen kwa prestiaties en rijgenot , ga dan voor een gewone marder , de marder race is eigenlijk beter

                    Wil je voor de show wat zacht cruisen , neem dan gerust die beetle, deze vergt meer onderhoudt , en ook zeer gevoelig voor wind & koprollen , het zwaartepunt ligt immers veel hoger
                    Beetle vergt meer onderhoud ? Je zou nochtans 't omgekeerde denken, met die "badkuip" van de Beetle rond het chassis.

                    Nou, 'k vind 'm mooier, maar als 'ie merkbaar minder goed is ...

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Oorspronkelijk geplaatst door Oregon
                      Dat zit gemonteerd met een 10 tal vijzen Onder het chassis van de marder , is eigenlijk heel gevaarlijk om het er op en er af te halen , want dat is gemaakt uit kunststof , en dat breekt zeer makkelijk ....

                      Om eerlijk te zijn , en bondig :

                      Wil je rijden op de straten en het max. uit je wagen halen kwa prestiaties en rijgenot , ga dan voor een gewone marder , de marder race is eigenlijk beter

                      Wil je voor de show wat zacht cruisen , neem dan gerust die beetle, deze vergt meer onderhoudt , en ook zeer gevoelig voor wind & koprollen , het zwaartepunt ligt immers veel hoger
                      Beetle vergt meer onderhoud ? Je zou nochtans 't omgekeerde denken, met die "badkuip" van de Beetle rond het chassis.

                      Nou, 'k vind 'm mooier, maar als 'ie merkbaar minder goed is ...
                      Zoals oregon al eerder zei, de marder heeft de wielen buiten de body (waardoor zijn veerweg trouwens ook beter is) en de beetle's wielen zitten IN de body, en die badkuip is niet helemaal dicht, gevolg: alles wordt naar binnen gespuwd...

                      Met dat rijden vanop het filmpje was er onder de kap volledig niets te vinden, alleen achteraan aan de fusees en assen zat wat gras en stukken struik enzo

                      Maar nu ben ik ff niet beschikbaar voor eventuele vragen wegens nood aan schoonheidsslaapje Morgenvroeg daarentegen ben ik weer van wacht

                      Comment


                      • #91


                        Eeeeh, zie ik daar m'n avatar ?

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa


                          Eeeeh, zie ik daar m'n avatar ?
                          Yup, lang verhaal, maar om het kort te maken:

                          Savage's zijn 1/8 nitro monstertrucks, verschrikkelijk overhyped en eigelijk is het maar miskweekte kruising tussen een onroad en een buggy die probeert stoer te doen. De meeste die dus ook ene hebben ruim ik liefst zo snel mogelijk uit de weg (hun eigenaars verknallen vooral het imago van de Savage's) door ze te overrijden of iets dergerlijks

                          Comment


                          • #93
                            En, wat staat er vandaag op 't programma ?



                            O ja, welke servo's heb je nu ? Futaba's of Hitecs of Multiplex' ? Wat was de meerprijs ervan ? En welke zender en ontvanger heb je uiteindelijk gekocht ? En welke failsafe ? En komt er een andere luchtfilter op ?





                            Ik ben - denk ik - stilletjes aan verliefd aan 't worden op die Beetle. Heb er nog zo ene gehad van Tamiya. Mooier afgewerkt ('t was dan ook mooi gestyleerd speelgoed), maar natuurlijk puur plastic van de hoogste plank en niet echt snel te noemen. Die vormen alleen al.

                            Comment


                            • #94
                              O ja, je gaat 'm dus wit laten ?

                              En wat voor "kous" heb je over de lcuhtfilter getrokken ?

                              Comment


                              • #95
                                Seg, en de Lauterbacher L3 SuperCross ?

                                Comment


                                • #96
                                  Ben net terug van een 40 minuten lange rit
                                  Meer en meer gras wordt naar de eeuwige jachtvelden gejaagd en er verschijnen al putten, maar de marder begint al wheelies te doen

                                  Bon, op je vragen, kheb hier mijn prijslijst bij me liggen:


                                  FG Marder Race: €719,00
                                  Meerprijs G260/04 motor: €40,00
                                  6v-3000ma ni/mh accu pack voor auto: €34,90
                                  Multiplex jumbo digi speed (stuur): €99,50
                                  Multiplex power digi speed (gas/rem): €79,50
                                  Robbe/Futaba 3PM FM zender met HRS ontvanger en kristal (is 3x sneller dan gewone zender en ontvanger en heeft ingebouwd failsave) : €179,00
                                  accu voor zender 1850ma ni/mh 9,6v :34,90
                                  totaalprijs: €1.186,80

                                  Hier moet je enkel nog de prijs van 5 liter euro 98 bijtellen en dan van een liter 100% synthetische 2takt olie (+-€12) en dan nog een lader voor de accu's (ik had toevallig nog ene van de protech en dat past ook), voor een lader kun je ook rekenen op een goeie €25.

                                  Mengen is 4% olie, dus 200ml olie op 5l benzine. Sommige zeggen dat 150 ook goed, maar dat is net te weinig voor in te rijden denk ik, ik ga trouwens na deze 5 liter op 180ml rijden.

                                  Failsave is dus niet nodig aangezien deze is ingebouwd in de zender en ontvanger (werkt betrouwbaarder dan externe failsave's)
                                  En een K&N is ook niet nodig aangezien de nieuwe luchtfilters van FG even goed of zelfs beter zijn dan die van K&N.
                                  Die kous wat over de luchtfilter is is een gewone panty die wat dubbel is gevouwd ter extra bescherming, maar oregon zei me net dat dampkap isolatie nog beter zou werken, dus waarschijnlijk gaat dat erop komen.

                                  De kap blijft hoogstwaarschijnlijk niet wit, ik ga proberen hem te laten airbrushen door broertje lief en dan wordt het een kleurovergang van ravenzwart naar een metallic blauw denk ik met sterren in.


                                  Over die Lauterbacher kan ik niet veel zeggen, oregon mss wel, daar op het circuit rijden er verschillende rond. Wel zijn die lauterbacher's zeldzamer dan FG dus ik denk dat het moeilijker is om aan onderdelen te geraken.
                                  Er is ook nog een identieke kloon van de marder en dat is de Carson attack, hij is duurder terwijl alles hetzelfde is en uitwisselbaar is...


                                  Nu is de motor wee rwat aan het koelen, maar het weer ziet er goed dus strax ga ik waarschijnlijk nog wat gras omwoelen

                                  Comment


                                  • #97




                                    Ik moet toegeven, dit is VET, maar door die gigantische banden is de wegligging nogal bagger (zoals te zien op die filmpjes van FG)

                                    En in het echt is hij niet zo indrukwekkend vond ik:




                                    Wel is die blauwe een vet geairbrusht

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      *lol* Moete gij op 't einde van 't jaar altijd ne zak nieuw graszaad cadeau doen aan uwe mammie ?
                                      Tegen het einde van de week al denk ik

                                      Gras ? Welk gras ?


                                      Comment


                                      • #99



                                        Kvraag me af waarom ik dit ding nog niet ben tegengekomen in FG formaat...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox



                                          Kvraag me af waarom ik dit ding nog niet ben tegengekomen in FG formaat...
                                          Juist. Zat ik al stilletjes te bekokstoven als mijn Beetle-deco, maar ja, nu heb jij m'n afdekking gepijpt (you blew my cover).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X