Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb mij over 2 maand geleden een PS3 aangeschaft. Het was dan ook geleden van de PS1 dat ik nog met (vooral car-)games gespeeld heb.
Het eerste spel die ik aangeschaft had(wat er nog zoal was voor car games voor PS3) was de NFS Prostreet. Ik vond het redelijk realistisch en vooral ook graphisch zeer goed. Nu de verbetering was er nog graphisch op vooruit gegaan bij de NFS Schift. Top gewoon wat er graphisch allemaal kan. Alleen vind ik dit toch een deel ten koste is gegaan op het gebied van besturing, daar het realistisch achteruit is gegaan(om niet te moeten zeggen ni leuk genoeg om mee te racen zoals het hoort). Ik heb ook de GT5 in bestelling lopen, al vrees ik ook dat dit ook zo zal zijn.
Maar de besturing met de controllers is niet echt wat het moet zijn en een stuurtje zetten vind ik ook weer niet handig en heel precies(dit uit ervaring met PS1).
Geluid klinkt goed en is verschillend bij elke wagen. Schade van de wagen is beter gemaakt, alsook bij andere wagens. Die ervaar ik allemaal niet bij NFS Shift.
Het enige + bij NFS Shift is dat er mooi afgewerkt dashboard te zien is van elke wagen.
Die Porsche Carrera GT op Francorchamps valt echt heel slecht mee te rijden. En dan bij de start word men altijd langs achter aangetikt bij het oprijden van de Raidillon.
Die Porsche Carrera GT op Francorchamps valt echt heel slecht mee te rijden. En dan bij de start word men altijd langs achter aangetikt bij het oprijden van de Raidillon.
Vanavond eens geïnstalleerd en beginnen spelen. Best wel onderhoudend. Alleszins leuker dan dat tuning gedoe met politie etc. Lijkt mij qua weggedrag betrekkelijk realistisch, maar een echte simulator is het zeker niet.
Op het begin lijkt de besturing van dit spel zo verouderd en is het precies alof ik terug op m'n Sega zit te spelen, waar de auto in de bocht z'n poep naar links en rechts smijt. Naarmate je in het spel vordert, verbetert dit toch wel aanzienlijk, maar het is toch niet wat ik ervan verwacht had.
Het is ook best iritant dat je bij de PS3 niet kan instellen om bij X en [] te werken voor gas en remmen. Het was voor mij een hele aanpassing om met R1 & R2 te werken maar 't is een kwestie van gewoonte.
Wat mij vooral opvalt is het feit dat bvb die Carrera op Spa abnormaal bumpy is. En da's niet de enige trouwens. Ik ga eens wat negatieven op een rijtje zetten die met een update verholpen zullen moeten worden:
Bumpy auto's: raak één kerb met bijna eender welke auto (vooral de auto's die nogal gekend staan een harde standaard ophanging te hebben) en ge botst recht naar de andere en daarna de muur in. Op sommige tracks hoeft ge daarvoor zelfs de kerbs niet te raken. 't Helpt een beetje als ge uw downforce drastisch verlaagt, maar da's natuurlijk niet altijd mogelijk (bij AWD's bvb wel). Kheb de indruk dat ik soms met een auto aan't rijden ben die indertijd heeft mee gedaan in de videoclip van Still Dre.
Settings die niet worden opgeslagen soms. De autosave laat het soms afweten, en als ik iets heb veranderd aan de gearing van mijn auto springt hij in sommige races terug naar de standaard setup. Na een restart is het (soms) meestal opgelost.
De carreer mode is inderdaad zoals in de reviews nogal linear, checklist-achtig. Niet veel spannends, gewoon doen wat ge nog niet hebt gedaan. Ik maak er wel een uitdaging van om zo proper mogelijk te rijden, en alle sterren te verdienen die er te rapen vallen.
Ik ben er snel aan gewend, maar het oversturig karakter van de auto's is imo toch wel een minpunt. Er zit precies veel coast en power op het differentieel. En of ge dat nu verandert of niet, het blijft allemaal oversturen like hell. Het enige dat je kan doen is minder of bijna geen overstuur door een goede setup. Het kan niet dat een BMW E46 M3 GTR door elke bocht drift zonder ook maar enige moeite te doen.
Nu, al die minpuntjes maken het voor mij geen slechtere racegame, maar het mag wel opgelost worden imo. Hoedanook, still having fun, lvl38 nu, en mijn geld gaat alleen nog maar naar supercars, kheb al wa'k moet hebben al
Comment