Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 nieuwe Need for Speed titels aangekondigd !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3 nieuwe Need for Speed titels aangekondigd !!

Even leek het erop dat het einde in zicht was voor Need for Speed.
    Maar nu is er heel goed nieuws..
    Ze gaan zelfs een racesimulatie uitbrengen a la GTR2

Drie nieuwe Need for Speed-games in 2009

Op vlak van de verkoopcijfers kende de Need for Speed reeks in de afgelopen jaren een terugval. Na de teleurstellende ontvangst van het in november verschenen Need for Speed Undercover en de vele ontslagen die er onlangs vielen bij ontwikkelaar EA Black Box, leek het erop dat het einde in zicht was voor Need for Speed.

Volgens Electronic Arts moeten we ons geen zorgen maken om de Need for Speed franchise. Meer zelfs, de Amerikaanse uitgever heeft voor dit jaar drie nieuwe NFS-games in de planning staan, die elk ontworpen zijn voor een specifiek publiek.

Need for Speed: Shift laat de kenmerkende urban-stijl achter zich. De nadruk ligt niet meer op het uiterlijk van de wagens, maar op de manier van racen. Het wordt een simulatiegame die ontwikkeld wordt door het Britse Slightly Mad Studios, de developer die GTR 2 voor zijn rekening nam. Need for Speed: Shift komt in het najaar uit voor de PC, Xbox 360, PlayStation 3 en de PSP.

Need for Speed: Nitro draagt het arcadegevoel hoog in zijn vaandel. De game wordt gecreëerd met de unieke besturingselementen van de Wii en de Nintendo DS in gedachte. De derde titel is Need for Speed: World Online, een gratis online game die EA voorlopig enkel in Azië zal uitbrengen.

Bron: http://www.arena51.be/nl/videogames/...s-in-2009.html
    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Een simulatie van nfs...nee toch ...

'k geloof et nie

Comment

Het is inderdaad bijna onmogelijk.

Van wansmakelijke tjoening naar een deftige simulatiegame?

Dat wil ik nog wel eens zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
        Het is inderdaad bijna onmogelijk.

Van wansmakelijke tjoening naar een deftige simulatiegame?

Dat wil ik nog wel eens zien.
        NFS Porsche ging eigenlijk die kant al even uit
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Was op ps1 zeker?
          Zalige game !.. beste game van NFS
          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
            Was op ps1 zeker?
            Zalige game !.. beste game van NFS
            Op PC ook hoor!
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

laten we hopen dat nfs shift de beste van de reeks wordt want de vorige was maar aan de zwakke kant.

Comment

Alles na Hot Pursuit 2 trok op niet veel.

Hopelijk is dit het keerpunt. Nuja, eerst zien en dan geloven zeker?

Comment

heb onlangs den undercover gekocht op de ps3 (wat natuurlijk dom was)
                  want inderdaad weeral hetzelfde verhaal, die eerste en tweede underground kon ik nog met iet ofwat plezier spelen..
                  alles daarna suckte bigtime vooral de "ProStreet" dan!!!

maar die foto van "shift" ziet er toch al een heel stuk beter uit..
                  let's hope dat ze eens iets deftigs maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    die mogen ze ONMIDDELLIJK opnieuw uitbrengen

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

nog wa nieuwe pics!!!!

Comment

hot persuit 2 was de max.Mijn broer arresteren met die spike strips enzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                          hot persuit 2 was de max.Mijn broer arresteren met die spike strips enzo
                          stop the badboy....

Comment

ik vind dat de need for speeds tegewoordig allemaal bijna hetzelfde zijn! dus ze mogen wel wat afwisseling geven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                              Alles na Hot Pursuit 2 trok op niet veel.

Hopelijk is dit het keerpunt. Nuja, eerst zien en dan geloven zeker?
                              Hot Pursuit 2 was de eerste NFS die ik gekocht had en is inderdaad de beste tot nu toe voor mij. (niet van graphics ma das niet het belangrijkste)

Comment

De beste NFS vond ik de eerste underground. Zot lang gespeeld dat spel.

De laatste heb ik ook gekocht, Undercover, en vond ik ook heel leuk.
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik heb nooit echt graag NFS gespeeld (behalve de 2e waarmee je met die vreemde Ford prototypes kon rijden) maar die Shift ziet er wel veelbelovend uit. De screenshot doet me denken aan Project Gotham Racing 2.

By the way Lotuzzz, binnen een half jaartje Xbox360 meet bij mij thuis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten

By the way Lotuzzz, binnen een half jaartje Xbox360 meet bij mij thuis?
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Cool beans

Comment

Na een lange beurt als arcaderacer lijkt de Need for Speed-reeks richting het simulatiegenre te scheuren met deze Need for Speed: Shift. Het werd in januari reeds aangekondigd als één van de drie nieuwe Need for Speed-titels (naast NFS: Shift ook nog NFS: Nitro en NFS: World Online) die voor dit jaar nog op de planning staan. Met Need for Speed: Shift krijgen we een nieuwe, realistischere benadering van het Need for Speed-racen, en gaat de reeks voor het eerst de directe concurrentie aan met games als Gran Turismo en Forza Motorsport - zeg maar racegames voor de hardcore simracers.

Gelukkig ziet het ernaar uit dat de Need for Speed-reeks in goede handen is; deze keer neemt het in Londen gevestigde Slightly Mad Studios (voorheen Blimey Games) de ontwikkeling voor zijn rekening. Volgens producer Suzy Wallace mag je Slightly Mad zelfs bijna SimBin noemen; behalve de naam is zowat het hele originele SimBin-team overgestapt naar deze nieuwe studio. Het team werkt natuurlijk ook nauw samen met EA Black Box' Executive Producer Michael Mann en Patrick Soderlund van EA Games Europa om ervoor te zorgen dat Need for Speed: Shift, momenteel in pre-alpha build, beantwoordt aan de eisen van deze franchise.

Crashen hoort erbij

Eén van de voor de hand liggende innovaties in Need for Speed: Shift is de manier waarop het spel tracht crashes te simuleren; het ontwikkelteam doet er alles aan om er een beangstigende ervaring van te maken. Behalve motion-blur zal de speler ook een gewelddadige cameraschudding ervaren (een beetje te vergelijken met een crash vanuit het standpunt dat je achter het stuur zit) en na de crash zal er ook sprake zijn van tijdelijke vision-blur. Deze effecten zullen natuurlijk vergezeld worden door de typische geluidseffecten die te horen zijn bij botsingen aan hoge snelheid, maar ook de rijder zelf zal van zich laten horen als zijn hartslag ten top stijgt en hij nog snel inademt vooraleer er impact is met een bandenmuur. Nog heel wat andere, kleinere effecten zullen ervoor zorgen dat het allemaal nog wat realistischer aanvoelt, zoals tunnelzicht bij hoge snelheden, subtiele reflecties op de voorruit en warmtedampen van motoren.

In Need for Speed: Shift zal de focus volledig liggen op de ervaringen als racepiloot. Het racen zal plaatsvinden op bestaande, officiële circuits, op nieuwe tracks die gecreëerd werden voor Shift, en op enkele stratencircuits. Deze keer zal er geen sprake zijn van openwereldracing, en er werd ons ook beloofd dat we niet achtervolgd zouden worden door de politie of dat we moeten deelnemen aan ouderwetse straatraces. In de plaats zullen we vijftien echte locaties geserveerd krijgen bovenop een aantal fictieve tracks. Zo mochten we al eventjes genieten van het Brands Hatch Race Circuit in Kent, Engeland, en van een nieuw stratencircuit in Londen. Het Brands Hatch-circuit zag er op het eerste gezicht een getrouwe kopie uit van het voormalige Formule 1-circuit: een mix van lange rechte stukken, snelle en soms scherpe bochten, en haarspeldbochten die nog voor extra variatie zorgen. Een rondje met een Audi RS4 vormde een ideale introductie.

Sightseeing aan hoge snelheid

Over het stratencircuit in Londen zijn we zelfs nog enthousiaster; we kregen enkele erg strakke bochten voor de kiezen en dat allemaal in een erg gedetailleerde omgeving. Als je ooit al eens in Londen bent geweest, zal je meteen een heleboel dingen herkennen. Het circuit reikt van de Thames' South Bank tot de Victoria Embankment in Noord-Londen, waarbij er tientallen beroemde plekjes voorbij flitsen, zoals de London Eye, County Hall, The House of Parliament, The Blackfriars en de beroemde bruggen van Westminister. Need for Speed: Shift zal ook een dynamisch weersysteem bevatten; tijdens ons proefritje was het een stralend zonnige dag. Men kon ons echter nog niet vertellen of we zelf de dag/nachtcyclus zouden kunnen manipuleren en ook niet of er nachtraces in het spel zouden zitten.

In tegenstelling tot heel wat simulatieracegames focust Need for Speed: Shift dus veel meer op de rijervaring dan op een zo groot mogelijke autocollectie samen te stellen. Anderzijds bleef het onbevestigd of alle wagens al meteen bij het begin van het spel beschikbaar zijn. Wat wel zeker is, is dat Need for Speed: Shift een aantal exotische modellen in het wagenpark zal hebben, waaronder de Porsche 997 GT 2, de Audi RS4, de Lotus Elise 111R, de Shelby Terlingua (een getunede versie van de Ford Mustang die speciaal voor de Need for Speed-reeks is gemaakt), de Chevrolet Corvette Z06 en de Pagani Zonda F. het spel zal meer dan zeventig verschillende wagens bevatten, inclusief hatchbacks, klassiekers en exotische importmodellen. Hoewel we niet het hele wagenpark hebben gezien tijdens deze preview, mochten we toch even achter het stuur kruipen van een Audi RS4 en de Shelby Terlingua. Deze auto's zagen, klonken en voelden heel authentiek aan. meer zelfs, de wagens zagen er zo goed uit dat we bijna vergaten op de weg te letten. Behalve erg realistische visuals doet Slightly Mad er alles aan om ook de wagens zo realistisch mogelijk te maken; denk daarbij dus ook aan straffen op het vlak van de wagen-physics, -prestaties en –uitzicht als je net iets te vaak onzacht in aanraking komt met het decor. Er werd ons beloofd dat ook de omgevingen een zo hoog mogelijk realisme zullen hebben, met geanimeerd publiek, raceofficials en grote videoschermen waarop het publiek de races kunnen volgen.Als je voorkeur uitgaat naar een in-cockpit, first-person view, dan zal je verheugd zijn te horen dat de binnenkant van de wagens met evenveel detail en precisie gemodelleerd worden. Zelfs een dashboard met werkende instrumenten zal van de partij zijn.

De AI van de racers in Need for Speed: Shift zal variëren van agressieve chauffeurs tot coole, berekende rijders. En wanneer je het dan toch aan de stok moest krijgen, reken er dan maar op dat er wraak genomen zal worden. Dit gezegd zijnde hoef je je wel geen zorgen te maken over raceofficials die je drive-through penalty's of gele vlaggen aan je broek smeren. Het zal trouwens ook mogelijk worden om tegen echte racers te spelen. Hoewel we er nog niets van te zien kregen, zal het spel zestien online spelers ondersteunen.
                                        Need for Speed: Shift lijkt een echte racesim te worden. Het combineert indrukwekkende circuits en auto's, het lijkt een solide simulatiegameplay te bieden en sommige toevoegingen zullen de focus meer leggen op de race-ervaring. Het staat gepland voor deze herfst op pc, PS3, Xbox 360 en PSP, maar we houden jullie natuurlijk op de hoogte.

bron:http://www.gamespot.be/preview.cfm?g...0616&cat=1&p=2

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Working...
                                        X