Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR²

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Setups zijn essentieel in het simracen. Voor onze wekelijkse race van gemiddeld een uurke moogt ge tussen de zes en twaalf uur voorbereidend werk rekenen. De helft daarvan en soms meer naar het zoeken van een setup, de rest om eventueel het circuit te leren kennen en uw tijd te verscherpen.

Om te leren setuppen is zo'n guide heel handig, maar hou er rekening mee dat het voor elke wagen anders zal zijn. Het enige dat zo'n guide je leert is welk effect alle settings hebben. Als je dat al weet ben je al een eind ver, dan weet je tenminste wat je doet. Maar dan begint het pas. Eerst wat rondjes met de standaard setup, en dan stukje per stukje aanpassen en testlaps rijden. Enorm tijdrovend, maar eens ge de sweetspot vindt, best leuk. Uiteraard maakt het feit dat onze server altijd open staat het extra leuk, omdat je eens setups kan uitwisselen (heb je niet altijd iets aan, rijstijlen verschillen) maar vooral omdat je advies kan uitwisselen.

Dit is puur theorie hoor, ik heb zelf niet altijd de tijd om dat voorbereidend werk te doen, en bovendien ben ik ook verre van de snelste van onze league. Komt deels doordat er serieus wa freaks tussen zitten, en gewoon liefhebbers die al aan simracen doen sinds Nascar Racing (1994)
    Last edited by ; 07/10/2010, 08:14.

Comment

• Jawadde, daar heb ik geen tijd voor, ben al blij als ik daar al bij al 2 uurkes op een week is mee kan rijden. Dat verklaart wel dat ik dus geen snelle tijden neerzet zelfs tov de computer. Als ik alleen al de peddels gebruik ben ik wel sneller, maar dan is het voor mij geen sim meer....

Comment

• http://www.virtualr.net/gtr2-setup-viewer-06-released/ mss bruikbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Jawadde, daar heb ik geen tijd voor, ben al blij als ik daar al bij al 2 uurkes op een week is mee kan rijden. Dat verklaart wel dat ik dus geen snelle tijden neerzet zelfs tov de computer. Als ik alleen al de peddels gebruik ben ik wel sneller, maar dan is het voor mij geen sim meer....
          Bwa ge kunt al veel met enkel de juiste bandenkeuze, echt het minimum aan naft en de juiste downforce ze. En feit is, toen ik een drietal jaar geleden begon te simracen stond bij mij het AI % op 80, een jaar later 90 en nu 100 en soms zelfs meer (hangt af van het circuit). Oefening baart kunst!

Comment

• Ik rijd altijd op ai 100% (qualify op slick en race op semi) dan is de uitslag nog niet zo slecht. Maar wel massa's onderstuur (Elise) veel meer dan in realiteit nog.

Comment

Het is herfst en dus het moment om af en toe eens achter de GTR2 computer te kruipen.

Maar ik heb als onwetende een vraagje. Met die standaard afstellingen heb ik het zeer moeilijk om, als ik alleen overschakel naar minder benzine in de tank en op slicks ook maar een deftige qualify te rijden.

In een wedstrijd (tegen cpu) kan ik wel in het midden eindigen (steevast laatste startplaats) maar ook met "tragere" tijden.

Mijn vraag: moet je echt bezig zijn met die afstellingen om snel te zijn, of ligt het enkel en alleen aan wat meer oefenen?

Alle tips welkom om op dat spel beter te worden.

Ik rijd tegen allemaal dezelfde wagens en vertik om het schakelen aan stuur te doen. Ik wil simulatie rijden en niet zomaar snel zijn.
              Probeer zeker deze ook eens:

Is een eenvoudige maar toch efficiënte handleiding. Je spoort je probleem op (bv onderstuur in trage bochten) en dan kan je gemakkelijk vinden hoe je het kan oplossen.

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
              Ik pas niks aan behalve banden en benzine, veel te ingewikkeld.
              Damn. Eens je een beetje met die setups overweg kan, merk je toch een serieus groot verschil hoor! We spreken hier makkelijk over enkele seconden per lap...!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                Bwa ge kunt al veel met enkel de juiste bandenkeuze, echt het minimum aan naft en de juiste downforce ze. En feit is, toen ik een drietal jaar geleden begon te simracen stond bij mij het AI % op 80, een jaar later 90 en nu 100 en soms zelfs meer (hangt af van het circuit). Oefening baart kunst!
                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Ik rijd altijd op ai 100% (qualify op slick en race op semi) dan is de uitslag nog niet zo slecht. Maar wel massa's onderstuur (Elise) veel meer dan in realiteit nog.
                Bij mij staat die zelfs op 107% en ik finish meestal eerst of toch minstens top 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                  Damn. Eens je een beetje met die setups overweg kan, merk je toch een serieus groot verschil hoor! We spreken hier makkelijk over enkele seconden per lap...!
                  Mja, ai staat bij mij maar op 85% hé.
                  Last edited by ; 07/10/2010, 19:14.

Comment

Bij mij staat die zelfs op 107% en ik finish meestal eerst of toch minstens top 3
                    Dan staat em perfect hè, ge kunt vlot eerst rijden, maar ge moogt geen fouten maken en ge moet soms ff in de verdediging. Best leuk zo. In vergelijking met bvb Gran Turismo vind ik de AI in GTR trouwens een pak beter.

Ivm dat onderstuur hè Jokke, probeer vanachter wat minder wing te zetten, zeker op circuits als Monza en Spa. Op tragere circuits moet ge wat met de ophanging spelen. Ze vooraan zachter zetten bvb gaat onderstuur tegen. Hoedanook, ik ben ook geen setup koning, verre van. Soms zijde zo hard aan't kloten om toch maar een goeie handling naar uw rijstijl te krijgen, dat ge het nimmer goed krijgt en opnieuw kunt beginnen.

Comment

• thx voor de tip, ga dat is proberen

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

vrai = real ( driving simulator)

Comment

• Verkeerd topic ,i guess?
                          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichten
                            Dat wist ik niet. Weer bijgeleerd vandaag! Wat zou een mens toch doen zonder GT5 in zijn leven...

Comment

Dat wist ik niet. Weer bijgeleerd vandaag! Wat zou een mens toch doen zonder GT5 in zijn leven...

Euhhh kritiek geven zeker......

Comment

• Is hier ergens een demo van want iedereen hemelt dit spel percies op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk Berichten
                                  Is hier ergens een demo van want iedereen hemelt dit spel percies op.
                                  Van de graphics moet je het natuurlijk niet (meer) hebben. GTR² is van 2004 en dat zie je wel. Maar qua realisme is dit voor mij nog altijd het beste game!

Comment

• Iemand die de vgl kan maken met GT5?

Zelf heb ik nu al een tijdje zo een race simulator waarbij ik GTR2 gebruik.
                                    Ik rijd daar altijd dezelfde wagen (Lotus) , als diegene die ik gebruik irl.
                                    Sinds kort oefen ik ook met een Porshce GT3 en ik moet zeggen dat bij de beide wagens het rijgedrag toch echt wel aanleunt bij het echte werk.
                                    Evenals de juistheid van de circuits en hun ideale lijnen.

Bij andere games heb ik dit tot nu toe niet kunnen ervaren......

Het benieuwd me wel hoe dit nu is met GT5, ik zou een ps3 dan wel eens durven overwegen.

Comment

• GTR is qua realisme nog altijd wel een trapje hoger, zeker op gebied van pure racewagens.

Bij GT5 heb je nog altijd niet hetzelfde gevoel van controle als bij GTR, maar het moet tegenwoordig zeker niet veel meer onderdoen imo. Vooral ook omdat je meer dan alleen maar pure racewagens kan kiezen.

Op gebied van circuits heb je wel een probleem bij GT5

Comment

Iemand die de vgl kan maken met GT5?

Zelf heb ik nu al een tijdje zo een race simulator waarbij ik GTR2 gebruik.
                                        Ik rijd daar altijd dezelfde wagen (Lotus) , als diegene die ik gebruik irl.
                                        Sinds kort oefen ik ook met een Porshce GT3 en ik moet zeggen dat bij de beide wagens het rijgedrag toch echt wel aanleunt bij het echte werk.
                                        Evenals de juistheid van de circuits en hun ideale lijnen.

Bij andere games heb ik dit tot nu toe niet kunnen ervaren......

Het benieuwd me wel hoe dit nu is met GT5, ik zou een ps3 dan wel eens durven overwegen.
                                        GT5 = fun, en absoluut z'n geld waard in mijn ogen. Voor écht (nu ja...) realisme blijf je beter bij GTR².

Comment

• komt er geen gtr3 ofzo?

Comment

Working...
                                          X