Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR²

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Standaard setup
    Die heeft echt een giftige achterkant, maar ik vind het leuk hem zo temmen

    Comment


    • Ik rijd ook bijna overal standaard

      Behalve minder benzine en remmen meer op de voorwielen voor sommige wagens

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        Ik rijd ook bijna overal standaard

        Behalve minder benzine en remmen meer op de voorwielen voor sommige wagens

        pak meestal iets mer achter. Dat laat je toe meer in te sturen terwijl je nog remt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
          pak meestal iets mer achter. Dat laat je toe meer in te sturen terwijl je nog remt.
          maar er zijn er veel (kdenk aan sommige Porsches) die gewoon beginnen slimmen als je draait en remt...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
            Kben der ook veel van geschoten.

            Eerste keer, na lange tijd niet gereden, z3m, kpak de eerste bocht net iets te kort, en kga overkop Ik rij verder en wa later over twee wielen de bocht door
            Mijn beste tijd op de Touristenfahrt met de Z3 is 7.43

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              maar er zijn er veel (kdenk aan sommige Porsches) die gewoon beginnen slimmen als je draait en remt...
              De Z3 heeft vooral last van een licht wordende poep als ge zwaar remt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                maar er zijn er veel (kdenk aan sommige Porsches) die gewoon beginnen slimmen als je draait en remt...
                De GT3 RS is nochtans een zalig masjien om je grenzen mee te verkennen

                Comment


                • Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.

                  Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.


                  Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
                  -achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
                  -hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
                  -toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen

                  Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.

                  Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)

                  Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.

                  En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.


                  Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.


                  Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                    Met combineren bedoel je vast één pedaal voor gas, en één voor de rem?

                    Windows Start -> Configuratiescherm -> Spelbesturingen -> eigenschappen G25 -> Instellingen -> Vakje gecombineerd uitvinken.
                    Die staat daar niet in...

                    Heb je die zelf moeten toevoegen?

                    Met combineren bedoel ik Gas/Rem tegelijk.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                      Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.

                      Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.


                      Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
                      -achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
                      -hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
                      -toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen

                      Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.

                      Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)

                      Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.

                      En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.


                      Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.


                      Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.
                      Zot gewoon, ge moet het maar weten! Gaat alleen maar door ervaring zeker?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                        Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.

                        Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.


                        Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
                        -achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
                        -hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
                        -toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen

                        Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.

                        Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)

                        Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.

                        En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.


                        Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.


                        Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.

                        wow das nuttige info


                        heb je ook tips om op de nordschleife te rijden ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                          heb je ook tips om op de nordschleife te rijden ?
                          Héél rustig beginnen, bij het minste dat je denkt dat er een kans is om van de baan te gaan: vertragen

                          Het is niet het snelste (allesbehalve ), maar toch enorm belonend en plezant als je een rondje kunt afleggen zonder eraf te gaan

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                            Héél rustig beginnen, bij het minste dat je denkt dat er een kans is om van de baan te gaan: vertragen

                            Het is niet het snelste (allesbehalve ), maar toch enorm belonend en plezant als je een rondje kunt afleggen zonder eraf te gaan

                            Ik had het toch iets meer over setup afstelling bv. harde vering of veel wing of harde banden enz dat van die dingen

                            Comment


                            • Allemaal niet nodig, gewoon op gevoel gaan

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                wow das nuttige info


                                heb je ook tips om op de nordschleife te rijden ?
                                Ik heb nog een extra circuits toegevoegd omdat we in onze league voorlopig nog altijd op de originele rijden.

                                Voor de schleife zou ik zachtere springs gebruiken zodat ge meer grip hebt, maar wel nog altijd een hoge rijhoogte omdat het toch heel hobbelig is.

                                Ik heb trouwens gemerkt dat ge op spa ook met zachtere springs kunt rijden, maar dan moet ge packers zetten. Die zorgen ervoor dat de springs nooit helemaal ingedrukt worden. Handig voor Eau rouge. Door de zachtere springs hebt ge toch meer grip in de andere bochten. Met de 575 haal ik nu een 2:13.3, maar daar kan zeker nog een seconde af.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                  Ik heb nog een extra circuits toegevoegd omdat we in onze league voorlopig nog altijd op de originele rijden.

                                  Voor de schleife zou ik zachtere springs gebruiken zodat ge meer grip hebt, maar wel nog altijd een hoge rijhoogte omdat het toch heel hobbelig is.

                                  Ik heb trouwens gemerkt dat ge op spa ook met zachtere springs kunt rijden, maar dan moet ge packers zetten. Die zorgen ervoor dat de springs nooit helemaal ingedrukt worden. Handig voor Eau rouge. Door de zachtere springs hebt ge toch meer grip in de andere bochten. Met de 575 haal ik nu een 2:13.3, maar daar kan zeker nog een seconde af.
                                  Merci.

                                  Hoe werkt dat met die packers? Op welke hoogte of maat moet je die dan zetten ivm je vering?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                    Merci.

                                    Hoe werkt dat met die packers? Op welke hoogte of maat moet je die dan zetten ivm je vering?
                                    Testen, testen, testen,...

                                    Ge stelt uw springs in op de gewenste hoogte en zoekt dan de packers zodat ge juist de grond niet raakt. Kunt ge zien in de MoTec of in de herhaling (vonkskes of niet)...

                                    Comment


                                    • ok merci ik zal het eens gaan proberen

                                      Comment


                                      • Ik snap nog altijd iets niet in GTR...

                                        Ik heb nu juist weer een race gewonnen ('t was maar een kortje maar bon) en toch blijft "wins" in het menu "statistics" op 0 staan. Allez, hoe komt da nu?

                                        Comment


                                        • Kan het zijn dat die wins alleen op overwinningen in een kampioenschap slaan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X