Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eerste keer, na lange tijd niet gereden, z3m, kpak de eerste bocht net iets te kort, en kga overkop Ik rij verder en wa later over twee wielen de bocht door
Mijn beste tijd op de Touristenfahrt met de Z3 is 7.43
Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.
Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.
Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
-achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
-hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
-toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen
Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.
Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)
Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.
En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.
Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.
Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.
Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.
Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.
Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
-achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
-hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
-toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen
Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.
Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)
Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.
En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.
Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.
Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.
Zot gewoon, ge moet het maar weten! Gaat alleen maar door ervaring zeker?
Voor mij de Lister. Heb heel veel wagens getest de laatste tijd, maar die blijft erboven uit steken. Saleen is ook zalig, maar toch ben ik sneller met de Lister hoewel die wat minder pk heeft.
Favoriete circuit blijft Spa en dan liefst de 2004. Imola is ook zalig.
Qua setup: ik verander toch het een en het ander aan de ophanging.
-achtervleugel (meestal wat minder dan standaard voor hogere topsnelheid en iets meer overstuur bij het uitsturen)
-hardere springs, zeker op Spa om niet de grond te raken in de Raidillon, gecombineerd met een verhoging
-toe-in: vanvoor iets meer negatief om beter te kunnen insturen
Dan kijk ik naar de temperaturen van de banden: als de buitenkant van de banden minder dan 7°C koeler zijn dan de binnenkant verhoog ik de negatieve camber, en vica versa. Als het midden van de banden warmer zijn dan het gemiddelde van binnen-en buitentemperatuur wat minder druk en weer vica versa.
Dan kijk ik ook nog eens naar de remtemperaturen als ik al een tijdje aan het rijden ben. Als ze voor een zware remzone onder de 250°C gaan, verklein ik de brakeducts zodat ze bij de belangrijke remzones op temperatuur zijn. Als ze te veel boven de 600°C komen vergroot ik de brake ducts. (liefst klein, want minder luchtweerstand)
Ook voor de radiatoropening: water en olietemperatuur liefst niet boven de 100°C. Tussen 90 en 95 is ideaal. Voor een kwalificatie kan de radiatoropening dus wat kleiner.
En dan hebt ge natuurlijk ook de verhoudingen van de bak: liefst wat reserve op het langste rechte stuk zodat ge bij het eventuele slipstreamen niet teveel in het rood gaat.
Veel hangt ook af van wagen tot wagen: voor de 550 bvb moet ge voor de race minstens een radiatoropening hebben van 4, of de motor ontploft gegarandeerd. Vraag maar aan enkele van onze leaguerijders.
Ik heb ook een duidelijke setup-guide bijgevoegd. Als ge dat stap-voor-stap volgt hebt ge normaal gezien een goede persoonlijke setup. Het duurt wel een tijdje om eraan te werken.
Ik heb nog een extra circuits toegevoegd omdat we in onze league voorlopig nog altijd op de originele rijden.
Voor de schleife zou ik zachtere springs gebruiken zodat ge meer grip hebt, maar wel nog altijd een hoge rijhoogte omdat het toch heel hobbelig is.
Ik heb trouwens gemerkt dat ge op spa ook met zachtere springs kunt rijden, maar dan moet ge packers zetten. Die zorgen ervoor dat de springs nooit helemaal ingedrukt worden. Handig voor Eau rouge. Door de zachtere springs hebt ge toch meer grip in de andere bochten. Met de 575 haal ik nu een 2:13.3, maar daar kan zeker nog een seconde af.
Ik heb nog een extra circuits toegevoegd omdat we in onze league voorlopig nog altijd op de originele rijden.
Voor de schleife zou ik zachtere springs gebruiken zodat ge meer grip hebt, maar wel nog altijd een hoge rijhoogte omdat het toch heel hobbelig is.
Ik heb trouwens gemerkt dat ge op spa ook met zachtere springs kunt rijden, maar dan moet ge packers zetten. Die zorgen ervoor dat de springs nooit helemaal ingedrukt worden. Handig voor Eau rouge. Door de zachtere springs hebt ge toch meer grip in de andere bochten. Met de 575 haal ik nu een 2:13.3, maar daar kan zeker nog een seconde af.
Merci.
Hoe werkt dat met die packers? Op welke hoogte of maat moet je die dan zetten ivm je vering?
Hoe werkt dat met die packers? Op welke hoogte of maat moet je die dan zetten ivm je vering?
Testen, testen, testen,...
Ge stelt uw springs in op de gewenste hoogte en zoekt dan de packers zodat ge juist de grond niet raakt. Kunt ge zien in de MoTec of in de herhaling (vonkskes of niet)...
Ik heb nu juist weer een race gewonnen ('t was maar een kortje maar bon) en toch blijft "wins" in het menu "statistics" op 0 staan. Allez, hoe komt da nu?
Comment