Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR²

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
    Zalig filmke! Zag er een schone race uit! Vooral dat duel tussen de lambo's was mooi!

    Met welke Saleen rijd jij? Eén van die groene of die grijze?


    Ik heb wel de indruk dat de auto's precies een beetje in het circuit zakken zo. Ze dansen gelijk een beetje op en neer, ook terwijl ze stilstaan.

    Ik ben de groene Saleen met startnummer 37. Dat de wagens zo dansen komt door de replay.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
      en voor te winnen
      Goh, winnen doe ik niet altijd hoor. Ik vind het soms veel geestiger om te jagen op een auto die voor je rijdt dan helemaal alleen op kop rijden.


      Ik rij nu in mn championship met 80 kg ballast op Hockenheim... dat laat zich wel serieus voelen ze amai

      Ik vind Hockenheim trouwens een raar circuit. Het eerste deel vind ik echt geestig, het laatste deel (SachsKurve en Sudkurve of hoe heten ze) vind ik moeilijke bochten, die weinig grip bieden!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
        Gilles, op deze site vind je de psd templates: http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?actio...&katid=54&sid=

        De wagen die je wilt downloaden, en dan beginnen painten, meer is er niet aan

        Hmmm wacht, je moet ook even zoeken hoe je je psd als DDS kan opslaan, al kan dat evengoed in Photoshop.
        Thanks !

        Zijn er nog tips?

        Hoe sla je je nieuwe template op?
        Hoe kan je die selecteren in het spel?
        Kan je verschillende skins selecteren per auto?
        Kan je extra auto's of teams toevoegen?
        Hoe upload je die naar 't net zodat online spelers die ook zien?
        Hoe kan je wielen kiezen?
        Kan je wielen van de ene kar (b.v. goudkleurige BBS van een Porsche) op een andere auto zetten?
        Enz....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Thanks !

          Zijn er nog tips?

          Hoe sla je je nieuwe template op?
          Hoe kan je die selecteren in het spel?
          Kan je verschillende skins selecteren per auto?
          Kan je extra auto's of teams toevoegen?
          Hoe upload je die naar 't net zodat online spelers die ook zien?
          Hoe kan je wielen kiezen?
          Kan je wielen van de ene kar (b.v. goudkleurige BBS van een Porsche) op een andere auto zetten?
          Enz....

          Klik!

          Handig forum, ook voor skins & circuits te downloadden.

          Comment


          • Gisteren vierde ge-eindigd na anderhalf uurtje racen op Brno. Mijn derde plek verloren door de pitstops... Jammer.

            Chance dat ik tussentijds gesaved had, want ik werd op 5 ronden van het einde losweg van de baan gereden door een GT3 RSR (lees: tragere deelnemer die ik op zoveel ronden zette) Ik remde hem uit, was daardoor niet op het ideaal traject en hij beukte me zowaar van de baan. Erg! 't Was geen tik, 't was pardoes in mijn gat!

            Comment


            • Ik heb eergisteren met tussenpozen een 3-uursrace gereden op de Nordschleife Tourist.

              Ik blijf erbij: dat circuit benadert de werkelijkheid helemaal niet zo goed, veel bochten zijn echt anders, maar bon ... 't is en biljft een zéér uitdagend circuit en je moet dus "met een ei onder je voet" rijden of je knalt in de vangrails.

              Maximaal aantal auto's (36 zeker?), NGT-klasse + Bimmers. Ik reed de M3, dus met voorsprong de snelste auto van de hoop. Maar ik start wel steevast achteraan, laatste plaats. Competitie op 105%, agressiviteit "real".

              Ik had 3 pitstops gepland volgens de berekening in Garage (telkens 100% naft). Soft vooraan, medium achteraan (wou vooral geen onderstuur), wings maximaal, versnellingsverhoudingen aangepast dat 'ie een theoretisch maximum van een dikke 300 had. Wat meer toe-out vooraan (-0,30), en achteraan 0,10 toe-in (standaard, dacht ik), en de antirolstang vooraan wat zachter (90) en achteraan wat harder (40).

              Klaar. Go!


              De eerste rondes is 't dus zaak om geen "domme" AI-piloten te rammen, want in groep rijden ze toch echt dwaas. Ik maak ook met opzet geen gebruik van die groepsdomheid om dan zoveel mogelijk man in één keer in te halen, maar schuif mooi aan achteraan. Ik wil inhalen en plaatsen stijgen als ze goed rijden.

              Het eerste uur was zalig. Gewoon een mix zoeken tussen voorzichtig en snel (wel rondentijden vergeten ) en behoedzaam rond de tragere rijders. Toen ik nog 40 liter benzine had en m'n banden nog redelijk waren (wel al wat zoeken met de neus bij harde remmanoeuvers + iets verlengde remweg), kreeg ik al een pit call. No way, José. We waren zo'n drie kwartier ver, denk ik.
              En ja hoor, veel van die mannen gaan pitten, die ronde of de ronde erna. Hmmmm. Opportunities.

              Ik reed toen 4e op ongeveer 30 seconden van de 3e, en met ongeveer 30 seconden voorsprong op de 5e. Als ik nou 'es 2 stops probeer? Okay! Tempo nog een tandje lager (banden sparen) en zo zuiver mogelijk rijden.

              Ondertussen word ik dus tweede. Vreemd dat 'k niet eerste werd, maar bon, blijkbaar had één kerel dus al meer dan een minuut voorsprong op me. Dichtste bij de eerste dat 'k was gekomen was een dikke 20 seconden. Tijdens m'n bandenspaarrondjes kwam nummer 3 wel zeer sterk opzetten. 40 seconden waren na 1 ronde al 32 seconden en daarna gingen er nog 6 tot 8 seconden per ronde af.

              Toen ik 1 uur en 5 minuten aan 't rijden was had ik al twee keer "Tyres worn, be careful" door de radio geroepen gekregen, en ik had minder dan 20 liter benzine. Tijd om te pitten, dus.

              Met vers rubber, een volle tank en nog 1 uur en 50 minuten te gaan kom ik weer de baan op. FOK, m'n banden waren écht wel volledig op, wat een grip weer!! Oké, ik besluit dat ik met m'n stops en bandenslijtage dus 20 minuten op overschot heb, dus ik mag zeker gassen. Plank erop. 'k Was 5e met een achterstand van nog geen 10 seconden op de 4e toen ik de pits uitkwam, en ter hoogte van de brug in de dip voor Flugplatz had ik 'm al. Poweeeeeeeer.

              Dan twee rondjes full pull gegeven, en toen had ik nummer 3 te pakken. Podiumplaats !!!

              Dan nog één rondje knalhard gegaan, tot ik zo'n 20 seconden voorsprong had op de 4e, en dan rustig gereden en de voorsprong zo gehouden. Nummer 2 zat een minuut voor me, dus die kon ik toch niet meer pakken.

              En zo naderen we pitstopsessie 2 voor 't meeste van die mannen. Meteen bijna 2 minuten voorsprong op de 4e, dus dat komt goed. Die voor me blijft wel op ca. 1 minuut voor me hangen.

              De ronde dat ik wil pitten (2 uur en enkele minuten gereden) echter op 't recht stuk zie ik m'n achterstand op nummer 2 met de seconde slinken. Aha, 'ie staat stil dus, 'ie pit. En ik beslis om nog een ronde door te gaan (en dat zou een zeer juiste beslissing lijken). En ik leg, met 'n zwalpende auto, maar op de limiet rijdens, nog 'n supersnelle ronde af. Met nog 50 minuten te gaan pit ik dus voor de 2e keer.

              Ik kom terug op de baan met 50 seconden achterstand op de 2e, en met dik 2 minuten voorsprong op de 4e. Bon, voorzichtig rijden en de auto en de banden sparen. Minder schakelen, al wat meer 'es wat lager in toeren laten gaan in plaats van 'm continu tegen 't rood aan te houden, opschakelen nog voordat de shiftlight aan gaat, niet meer 100% remmen maar 90% en van enkele seconden vroeger, en geen bruuske stuurbewegingen meer. Met die rijstijl toch zo snel mogelijk gereden, zeer sparend maar toch efficiënt. Ik verloor ongeveer een seconde per ronde op nummer 2, maar won wel een seconde of 4 per ronde op nummer 5.

              Nog 20 minuten te gaan, m'n auto rijdt nog zeer zuiver. Ik besluit nog 'es een rondje te gaan sprinten. Ik ben zo geconcentreerd bezig met 't rijden dat ik niet meer op de voorsprong/achterstand op de andere rijders let ... en op 't moment dat ik aan de start/finish kom hoor ik een auto optrekken in de pits, en als ik afrem om de "eerste linkse" te nemen komt net voor me een M3 op de baan. Ja, nummer 2 !!

              Had ik niet gepusht de halve ronde ervoor ik had 't misschien nooit gezien. Oké, the race is on. Pipo op nieuwe banden, ik op glijsletsen. Ik zet me al na 20 seconden er voorbij (die AI rijders rijden echt wel rustig met kouw bandjes), en daarna kon ik per minuut toch zo'n secondje pakken. Na een ronde had ik zo'n 10 sceonden voorsprong.

              Dan terug gas eraf en voorsprong behouden, als 'ie onder de 10 sceonden kwam koos ik een volgende bochtencombinatie waar ik zeker van was uit om effe een gaatje te slaan terug.

              En dan misrekende ik me. Ik dacht dat de ronde waarin de teller op nul ging, op 't einde zou worden afgevlagd. We begonnen aan de "laatste" ronde met nog 2 minuten te gaan, dus ik pers er alles uit die ronde (en neem bijna 20 seconden voorsprong) ... en ik word niet afgevlagd !! Damn.

              Dus nog een ronde, en ik gleed al alle kanten uit. Ik moest op de limiet rijden om de 20 seconden voorsprong te houden, als ik in de Fuchsrohre zat was 'ie al 3 seconden genaderd, in Breidscheid verloor ik altijd een seconde op die rechtse omhoog, en toen was 'ie zelfs al op 12 seconden genaderd. FAAAAAAK. Blijven pushen. Karrussel gelukkig zeer proper kunnen nemen (vind ik moeilijk), nog 10 seconden voorsprong. Ter hoogte van Brünnchen nog altijd 8 seconden voorsprong. Echt spannend was 't miljaar ik was nerveus. En met wat geluk de rechte lijn opgereden met 4 seconden voorsprong. Nu was 't gewoon zaak om de laatste snelle chicane (aan 290 per uur) en de harde remzone erna niet te verprutsen, noch de rechts/links/rechts (laatste 3 bochten). And i didn't. Met 'n dikke 3 seconden voorsprong dus als 2e geëindigd !! Voor m'n teammaat met de M3 (AI 105% real) die vanop plaats 2 was vertrokken, ik plaats 36.



              Zaaaalig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                Chance dat ik tussentijds gesaved had
                Bij 'n race op de NS moet je dat ook doen. Ik savede tussentijds 4 keer per ronde! Flugplatz, na Breidscheid, na de Karrussel en op 't recht stuk. Heb er zeker een keer of 10 gebruik moeten van maken. ben nooit hard gecrasht, maar wel af en toe schraap tegen de vangrail of 't gras in en enkele seconden verliezen. I hate it. Escape, Finish Race, Next, Race Weekend, Load Last Saved.

                Tadaaam.

                Comment


                • Freak

                  Bedankt hoor, nu heb ik weer zin om te spelen terwijl ik moet leren

                  Ow well

                  Knap verslag, je zou promotor moeten worden voor GTR² ofzo

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik heb eergisteren met tussenpozen een 3-uursrace gereden op de Nordschleife Tourist.
                    gTa, en iedereen die offline wel eens een echte race rijd, jullie moeten echt ergens een league zoeken, is echt veel spannender en plezanter om elke 2 weken tegen dezelfde 28 man te racen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                      gTa, en iedereen die offline wel eens een echte race rijd, jullie moeten echt ergens een league zoeken, is echt veel spannender en plezanter om elke 2 weken tegen dezelfde 28 man te racen
                      't Zal niet lukken met een gedownloadde versie!

                      Comment


                      • Prachtig verslag Gilles! GTR2... you gotta love it!

                        Vier keer per ronde saven is wel zeer veel! Maar, zoals je zelf zegt... je rijdt nog altijd voor je plezier, dus 't is de bedoeling da ge u amuseert. Als je van plan bent een 3 uren race te doen, dan is't dom om te stoppen na een uur omdat ge gecrashed bent vind ik.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                          gTa, en iedereen die offline wel eens een echte race rijd, jullie moeten echt ergens een league zoeken, is echt veel spannender en plezanter om elke 2 weken tegen dezelfde 28 man te racen
                          Zou ik echt graag eens doen, maar:
                          1. Ik weet nooit op voorhand wanneer ik eens ga "gtr-en" en ik ga bvb niet thuisblijven omdat ik die namiddag een race moet doen...
                          2. Ligt dat niveau niet zeer hoog?
                          3. Moet je dan ook qualifs enzo doen, want als ik wil racen, dan heb ik liefst zo weinig mogelijk tralala vooraf
                          4. ...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten

                            Vier keer per ronde saven is wel zeer veel!
                            Echt eh


                            *wrroaaarrrr*

                            "oew, saven"

                            *esc*
                            *save*
                            *esc*

                            *wrooaaarrrr, iiii, wroooaaaaaaaaaar*
                            *wrroaaarrrr*

                            "oew, saven"

                            *esc*
                            *save*
                            *esc*

                            *wrooaaarrrr, iiii, wroooaaaaaaaaaar*
                            *wrroaaarrrr*

                            "oew, saven"

                            *esc*
                            *save*
                            *esc*

                            *wrooaaarrrr, iiii, wroooaaaaaaaaaar*
                            *wrroaaarrrr*

                            "oew, saven"

                            *esc*
                            *save*
                            *esc*

                            *wrooaaarrrr, iiii, wroooaaaaaaaaaar*


                            En dat elke ronde



                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                              Zou ik echt graag eens doen, maar:
                              1. Ik weet nooit op voorhand wanneer ik eens ga "gtr-en" en ik ga bvb niet thuisblijven omdat ik die namiddag een race moet doen...
                              2. Ligt dat niveau niet zeer hoog?
                              3. Moet je dan ook qualifs enzo doen, want als ik wil racen, dan heb ik liefst zo weinig mogelijk tralala vooraf
                              4. ...
                              League races zijn meestal zondagavond, en het schema is bekend voor de eerste races. In Januari weet je dan bv al dat je in september een race hebt.
                              Niveau is wel hoger als de offline AI ja, maar je wagen onder controle kunnen houden is belanrijker dan pure snelheid.
                              Alles zit erop en eraan, inloggen rond 19u, practise tot 20u, quali tot 20u30, warmup tot 20u45, racen tot 22u. (Dit is maar een vb)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
                                League races zijn meestal zondagavond, en het schema is bekend voor de eerste races. In Januari weet je dan bv al dat je in september een race hebt.
                                Niveau is wel hoger als de offline AI ja, maar je wagen onder controle kunnen houden is belanrijker dan pure snelheid.
                                Alles zit erop en eraan, inloggen rond 19u, practise tot 20u, quali tot 20u30, warmup tot 20u45, racen tot 22u. (Dit is maar een vb)
                                sounds nice, maar zo lang houd ik dat niet vol... Hoe geschift GTR ook moge zijn! Ik hou het maximaal een uur aan een stuk vol en dat moet ik eens iets anders kunnen doen...

                                Comment


                                • Gisteren op Spa gereden in de regen op slicks.

                                  Grappig, effe in 3de zetten gas vloeren en bam je staat nog rond. Kwas nochtans maar met een Z3M op de baan.

                                  Dan wat proberen driften maar dat lukte niet zo goed, ik kreeg em nooit meer terug recht.

                                  Straks nog eens wat rijden denk ik.

                                  Comment


                                  • Driften in GTR is echt enorm moeilijk, het lukt, maar eerder door toeval dan door echte wil denk ik.
                                    Die dingen gaan gewoon van alle grip in de wereld naar schaatsbaan en tegen dat je dat kan opvangen als een drift is het ofwel te vroeg ofwel (meestal) te laat en sta je achterstevoor...

                                    Comment




                                    • Een zeer goede website voor mods van GTR²..

                                      (registratie nodig)


                                      FIA GT 2006 MoD v2.1


                                      Ce MOD est la propriété des auteurs respectifs
                                      Les circuits;
                                      Les voitures;
                                      Les sons;
                                      Les Championnats;

                                      restent de droit de son auteur!
                                      Toute modification ou utilisation autre fera l'objet d'une demande
                                      a l'auteur...CarSKINdesign@Skynet.be

                                      Version 2.1

                                      Modification et amélioration de la version 2.0

                                      Les 10 circuits ont été revus pour une configuration de course optimale.
                                      Les 30 voitures sont vérifiées pour chaque circuit et un seul ne permet
                                      pas plus de 28 voitures, c'est le circuit de Hongrie.

                                      IMPORTANT:

                                      Avant d'installer ce MOD vs2.1, il est préférable de réinstaller une version
                                      propre de GTR2 ou au moins désinstaller les anciens fichiers de la version 2.0.
                                      Lors de cette installation, si un ancien fichier est toujours présent, laissez
                                      le programme d'installation « écraser » l'ancien fichier par le nouveau...

                                      Vous pourrez piloter toutes ces 30 voitures sans plus aucun plantage (*)
                                      sur les 10 circuits.(*) Pour autant que vous respectiez le nombre de voitures
                                      maximum autorisé. Normalement, chaque circuit limite automatiquement
                                      le nombre de voitures.

                                      Le contrôle a été réalisé sur 10 configurations différentes ; 3 avec
                                      Microsoft Windows XP édition familiale, 5 3 avec Microsoft Windows XP
                                      édition professionnelle et 2 avec MICROSOFT WINDOWS VISTA.
                                      (avec VISTA, Ram de 1Mo et 2Mo, la première laisse une réserve sur le
                                      nombre de voitures (26) et une définition graphique "standard")

                                      Dans tous les cas des tests, ce MOD fonctionne!

                                      Si vous désirez une mise à jour et un suivi, veillez vous enregistrer en
                                      envoyant un courriel à CarSKINdesign@Skynet.be avec « MOD FIA GT 2006 »
                                      comme OBJET et un petit mot… Une réponse est assurée.
                                      In deze mod zit de Corvette C6R in van o.a. GLPK.

                                      Comment


                                      • Daarjuist 6:55 ofzo gereden op de NS tourist

                                        Comment


                                        • Fock!! heeft iemand tips voor het rijden op een nat circuit...

                                          circuit: Donington Park
                                          auto: Saleen

                                          Ik ben uit frustratie gestopt met spelen, WTF was da jong???? Ik kon dus langs geen kanten de auto besturen... mijn beste tijd: 1.37.XXX, das meer dan 10 seconden trager dan de GT1's en zelfs slechts bij de middenmoot van het GT2 startveld.

                                          Toen ik zag dat de race ook op't natte moest gereden worden, heb ik het championship verlaten zonder saven...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X