Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR²

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
    Spijtig, maar toch bedankt dat ge weer hebt meegedaan. Ik hoop iig dat ge u ook amuseert bij onze races
    Zeker wel, ik had Joeri al een mail gestuurd dat ik met een MC12 de andere races wou afwerken, maar ik heb wel zin om NGT te blijven rijden nu, veel spannender daar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Ik heb al op die fora gesnuffeld en zo ... maar ik snap er geen reet van.

Leg jij me 'es duidelijk en begrijpelijk uit hoe je auto's kan downloaden (alle stappen)? En iemand die hetzelfde wil doen met 't skinnen van auto's (en als extra auto toevoegen)?

Voor het skinnen:

Voorbereidend werk:
      1. Ga naar deze site: http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?actio...&katid=54&sid= en download de template van de wagen die je wil.
      2. ga naar deze site: http://superdownloads.uol.com.br/redir.cfm?softid=2463 en download deep exploration, en installeer dit programma. (download start normaal automatisch)
      3. Ga naar deze site: http://www.probex.nfscity.com/forum/...?Type=3&Cat=95 en download de X-File van de wagen die je wilt skinnen. Zet die bestanden dan ergens in een map.

Het skinnen zelf.
      1. Open uw paint programma, en laadt de template.
      2. Open Deep exloration, en laad de X-file.
      3. begin te painten. (door de template extreem makkelijk, paneellijnen enzo passen zichzelf aan).
      4. Als bv een lijn en of vlak gedaan hebt, en wilt kijken hoe het eruit ziet, sla je je werk eerst op als het standaardformaat van je paintprogramma (*.psd, *.psp, ....), en daarna doe je save as -> Ga naar de X-file map, en overschrijf het bestand ganaamd "CORVETTE_C5R_BODY1.bmp" (dit voor de corvette, paint je een mosler zal dat "MOSLER_MTR_BODY1.bmp" of iets dergelijks zijn.
      5. Ga naar Deep Exploration, en bekijk je vooruitgang
      6. Maak je wagen volledig af.

De wagen ingame krijgen.
      1. Laat me weten welk paintprogramma je gebruikt (makkelijkst is Photoshop voor ingame te krijgen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk Berichten
        Zeker wel, ik had Joeri al een mail gestuurd dat ik met een MC12 de andere races wou afwerken, maar ik heb wel zin om NGT te blijven rijden nu, veel spannender daar.
        Kom anders permanent bij ons in het team, dan schakel ik over op GT1. Ik heb goesting in de Lambo.

Edit: we gaan dan wel problemen hebben met onze financiën, maar daar vind ik wel iets op.
        Last edited by ; 19/06/2007, 00:08.

Comment

Kom anders permanent bij ons in het team, dan schakel ik over op GT1. Ik heb goesting in de Lambo.

Edit: we gaan dan wel problemen hebben met onze financiën, maar daar vind ik wel iets op.
          Bedankt voor het aanbod, maar daar moet ik waarschijnlijk voor passen.
          Ik had hier een de 2 hoofdredenen voor gezet, maar zie net dat er binnen enkele races een pauze van 2 maand heb. Ik durf niet met zekerheid zeggen of ik dan nog tijd heb voor jullie league, dan test ik waarschijnlijk alweer voor ons team en league
          Dit is nog geen definitief antwoordt, maar ik vind het zonde om voor een team te rijden als ik bijna niet kan testen, en zelfs de laatste races moet missen.

Ik denk er even over na.

Comment

zijn daar financiën meegemoeid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
              zijn daar financiën meegemoeid?
              Virtueel geld
              Zet je je wagen in de muur, kost je team dat geld. Blaas je je motor op, idem

Comment

Virtueel geld
                Zet je je wagen in de muur, kost je team dat geld. Blaas je je motor op, idem
                NEE???

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hoe bekom je geld, wat zijn de prijzen voor ongevallen... ?

Comment

• Jup bij ons bij BeRacing is dat toch zo. Ons systeem is gebaseerd op het Virtual Money System van ESCROS, een Belgische online Nascar 2003 league met een paar honderd leden.

Bij het opstarten van een team krijg je een startkapitaal, dat dan door de teamleider beheerd moet worden. Hoeveel je krijgt hangt af of je ingeschreven zijt als normaal team (minstens 2 wagens) of als privateer team (1 wagen, meestal voor de rijder/eigenaar). Een normaal team krijgt 750000€, een privateer 325000€.

Daarmee moet je een auto kopen, kampioenschapsinschrijving betalen, inschrijving per race... maar ook boetes (te snel rijden in de pits, unfair rijden...). Die boetes kunnen voor het team zijn, maar ook voor de rijder. Een rijder heeft dus ook een geldaccount. Het team moet de rijder ook een raceloon betalen van minstens 2000€ per race en nog eventuele bonussen.

Ik zal enkele voorbeelden geven:

Aankoop wagen

De prijs van een wagen hangt af van klasse en snelheid van de wagen. Een Ferrari 550 kost bvb 200000€ terwijl een Viper GTS-R 165000€ kost.
                  Een goede GT2 wagen (BMW M3 GTR, Porsche 996 GT3-RSR) kost 125000€ terwijl een mindere (TVR T400R bvb) 90000€ kost.
                  GT3 varieert dan weer tussen 110000 tot 95000€.

Onderhoud

Bij een DNF moet je zowieso 30000€ betalen als het spel niet opgeeft waarom je hebt moeten opgeven. Opgave door ophangingsproblemen kost 20000€, motor kost 25000€ en een crash kost 40000€

We kunnen ook een verzekering van 75000€ per seizoen per wagen nemen zodat die kosten gehalveerd worden als het zou voorkomen.

Inschrijving

Per auto voor het kampioenschap kost 50000€ voor GT1, 30000 voor GT2 en 15000 voor GT3.
                  Ook de piloten moeten bij het kampioenschap ingeschreven worden: 10000€ per piloot en dan ook nog de inschrijvingen per race:
                  11000€ GT1, 7000€ GT2 en 3000€ voor GT3. Privateers betalen altijd maar 5000€.

Rijdersloon

Een rijder krijgt dus minimaal 2000€ per race + eventuele bonussen. Dit "contract" moet voor het seizoen, of voor de eerste race van de piloot doorgegeven worden aan de kampioenschapsleiding.

Boetes

DQ tijdens de race: 25000€ voor het team en 5000 voor de rijder
                  Gevaarlijk rijden: 10000 en 3000
                  Blauwe vlaggen negeren: 5000 en 5000
                  Pitlane Speeding (alle sessies): 5000 en 1000

Inkomsten

Natuurlijk moeten er ook inkomsten zijn, want met die 750000€ komt ge niet toe.

Voor iedere race zijn er voor de finishers geldprijzen voor team en voor het podium ook voor de rijders.

Vb: GT1: winnaar krijgt 30000€ voor het team en de rijder 5000€
                  2de: 26000 en 3000
                  5de: 18000 en 0

GT2: winnaar 15000 en 3000
                  2de: 13000 en 2000
                  5de: 7000 en 0

Er is ook een kampioenschaps bonus: het team met de winnende auto krijgt 100000€ en de rijder 20000€ in GT1
                  In GT2 is dat 55000 en 18000 voor de rijder en ook nog prijzen voor de volgende eindposities. Ook is er een rookie of the year en fairplay.

Dat is het ongeveer. Het hele systeem kun je vinden op het BeRacing forum -> GTCC -> topic "GTCC rulebook and money system".

Comment

• Dat maakt het allemaal nog lekkerder
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Inderdaad wel leuk zo, maar voorlopig niets voor mij. Speel te weinig daarvoor.

Comment

• Faaaaaack... daar komt nogal wat bij kijken zeg!

Comment

• Jup, maar het zorgt voor een grotere uitdaging.

Comment

Voor het skinnen:

Voorbereidend werk:
                            1. Ga naar deze site: http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?actio...&katid=54&sid= en download de template van de wagen die je wil.
                            2. ga naar deze site: http://superdownloads.uol.com.br/redir.cfm?softid=2463 en download deep exploration, en installeer dit programma. (download start normaal automatisch)
                            3. Ga naar deze site: http://www.probex.nfscity.com/forum/...?Type=3&Cat=95 en download de X-File van de wagen die je wilt skinnen. Zet die bestanden dan ergens in een map.

Het skinnen zelf.
                            1. Open uw paint programma, en laadt de template.
                            2. Open Deep exloration, en laad de X-file.
                            3. begin te painten. (door de template extreem makkelijk, paneellijnen enzo passen zichzelf aan).
                            4. Als bv een lijn en of vlak gedaan hebt, en wilt kijken hoe het eruit ziet, sla je je werk eerst op als het standaardformaat van je paintprogramma (*.psd, *.psp, ....), en daarna doe je save as -> Ga naar de X-file map, en overschrijf het bestand ganaamd "CORVETTE_C5R_BODY1.bmp" (dit voor de corvette, paint je een mosler zal dat "MOSLER_MTR_BODY1.bmp" of iets dergelijks zijn.
                            5. Ga naar Deep Exploration, en bekijk je vooruitgang
                            6. Maak je wagen volledig af.

De wagen ingame krijgen.
                            1. Laat me weten welk paintprogramma je gebruikt (makkelijkst is Photoshop voor ingame te krijgen)
                            Zalig !! Thx.

Ik "Paint" nooit, noch met MS Paint, noch met PhotoShop o.i.d. Ik "teken" met een vectortekenprogramma, CorelDRAW namelijk.

Doorgaans doe 'k dat door de gelayerde skinfiles te importeren in CorelDRAW, die van elke layer één voorwerp maakt. En dan teken ik op de wireframe o.i.d. Daarna de shadow layer er weer boven plaatsen en klaar is Kees. Ik exporteer 't ding dan als een jpg, ofzo.

Gaat dat? Of moeten die skinbestanden in 't spel ook gelayerd zijn?

Comment

Zalig !! Thx.

Ik "Paint" nooit, noch met MS Paint, noch met PhotoShop o.i.d. Ik "teken" met een vectortekenprogramma, CorelDRAW namelijk.

Doorgaans doe 'k dat door de gelayerde skinfiles te importeren in CorelDRAW, die van elke layer één voorwerp maakt. En dan teken ik op de wireframe o.i.d. Daarna de shadow layer er weer boven plaatsen en klaar is Kees. Ik exporteer 't ding dan als een jpg, ofzo.

Gaat dat? Of moeten die skinbestanden in 't spel ook gelayerd zijn?
                              Coreldraw ken ik niet, maar uw skin moet als DDS opgeslaan worden. Lukt dat?

Comment

Coreldraw ken ik niet, maar uw skin moet als DDS opgeslaan worden. Lukt dat?
                                Is dat een gewone "foto", i.e. een one-layer afbeelding, zo'n DDS? Is DDS een "gekend" afbeeldingstype? Of is dat eigenlijk een jpg'je met 'n andere extensie?

Ik kan de vector-tekening exporteren in tal van formaten. Desnoods open ik de uit CorelDRAW geëxporteerde JPG dan wel in een PhotoShop-programma en sla 't daar als DDS op.

Comment

Is dat een gewone "foto", i.e. een one-layer afbeelding, zo'n DDS? Is DDS een "gekend" afbeeldingstype? Of is dat eigenlijk een jpg'je met 'n andere extensie?

Ik kan de vector-tekening exporteren in tal van formaten. Desnoods open ik de uit CorelDRAW geëxporteerde JPG dan wel in een PhotoShop-programma en sla 't daar als DDS op.
                                  Kan ook Feit is, je moet als DDS opslaan. punt.

Geef me een kwartierje en ik schrijf even een tutorial voor de wagen ingame te krijgen.

Comment

• Schitterend.

Thx.

Ik ga vanavond al 'es een eerste skinnen.

Comment

• O ja, als je weet hoe de wielen van een auto te veranderen, of of 't mogelijk is om die ook van kleur te veranderen : laat 't me zeker weten.

Comment

Schitterend.

Thx.

Ik ga vanavond al 'es een eerste skinnen.
                                        De Rothmans kleuren zoals die magistrale GTI bij LFS?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                          De Rothmans kleuren zoals die magistrale GTI bij LFS?
                                          'k Weet 't nog niet.

Ja, heb wel zin in een mooie Rothmans GT3.

'k Ga ook de Z3 Coupé een knap kleedje geven, 'k rijd graag met dat ding.

Comment

Working...
                                          X