Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoewel ik een grote fan ben van je geduld en tekentalent, vind ik het jammer dat je altijd die storende reflecties en ruitachtergronden meeneemt in je tekeningen. Waarheidsgetrouw en origineel is het wel, maar niet mooi voor de tekening op zich.
Ah, die is best te doen. Dan zou ik de grassprieten weg moeten halen, maar dat is mogelijk. Het ligt er alleen aan of ik tijd heb, daar moet ik nog even naar kijken.
Het kan lang gaan duren omdat ik ook nog met een Aston Martin bezig ben die ik eerst af wil maken. Voortgang en het resultaat zullen op Vanquish Design forum geplaatst worden, daar bericht ik wel over middels een PM o.i.d.
@GTR: Heb je ook nog een foto van je auto zónder grassprieten? In dat geval hoef ik de reflecties op de zijkant niet zelf te verzinnen. De hele zijkant valt namelijk weg.
Om wielen te tekenen moet je een zeer kleine basis ellipsen tekenen hebben. Een ellips bestaat uit een korte en een lange as. Deze staan loodrecht op elkaar en snijden elkaar in het midden. De boog rond deze assen is aan beide kanten van een as identiek.
Om assen juist te positioneren bij het tekenen van auto's moet je de kleine as zien als het verlengde van de (echte) wiel-as van de auto.
Ik vond niet direct iets op google. Een kleine, snel geïmproviseerde (en luie) tekening van mezelf om dit te illustreren:
(edit: doorgaans staan deze assen dus NIET loodrecht op de tekening, maar schuin, stom voorbeeld door mezelf)
Comment