Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Leuk topic. Ik heb op zolder ook nog een mapje met potloodtekeningen van toen ik een tiener was.
Dikwijls compleet met cylinderinhoud en vermogenscijfers.
Ik dacht toen: "Laat ik er eens een onnozel bedrag op plakken, b.v. 300kW/408pk!!"
Compleet maf midden jaren '80, maar kijk hoe dat geevolueerd/uit de hand gelopen is.
We spreken van 1987. Een pc kostte toen veel geld, en dan had je niet eens een muis.
Dos all the way, windows was nog niet ontdekt. Maar je had wel 1 tekenprogramma, DrHalo van het merk Genius, en die verkochten dat voor 3 000 BEF, en je kreeg er een heuse muis mét muismat bij. Om te kunnen tekenen.
En ikke moest dat hebben. Internet bestond ook al niet, dus tijdens de examens had ik tijd om DrHalo te leren kennen, en m'n Genius mouse onder de knie te krijgen...
Deze dus, maar dan wél met drie knoppen, wow, superdeluxe modern.
En daar tekende ik zeer veel mee. Ik heb onlangs dmv dosbox 't programma weer aan de praat gekregen (dat werkte alleen bij een paar soorten grafische kaarten, zo ging dat nog in dos, elk programma zijn eigen drivers, niet met drivers per toestel). Dus moest ik in dosbox wat knoeien om een cga-adapter te emuleren, en m'n wereld met al z'n senses van meer dan 20j geleden kwam weer tot leven, al die tijd was die dood. Straffer nog, die tekeningen waren ook in 't formaat van de adapter 'bewaard'. Dus DrHalo opstarten in hercules-mode en je kon deze tekeningen niet openen. Maar 't ging dus ineens.
DrHalo, man man man, memories! Waar is dat merk Genius eigenlijk naar toe?
Dit had ik ook, schokvrij scannen was gene kak!
Bompa, respect voor die uren werk man! Ziet er nog serieus goed uit ook zelfs.
DrHalo, man man man, memories! Waar is dat merk Genius eigenlijk naar toe?
Dit had ik ook, schokvrij scannen was gene kak!
Bompa, respect voor die uren werk man! Ziet er nog serieus goed uit ook zelfs.
thx!
dat heb ik ook nog gehad (scanner)
Ik heb nog een systeem met houten lattekes en een motortje ineengestoken om een flatbed avant la lettre te maken
Dat ging redelijk, maar het hout was niet glad genoeg dus geen 100% constante snelheid.
Je had dat in 32 grijswaarden en in 256 dacht ik, en dan in kleur. Ik had de 256 grijswaarden. Kostte nog wel wat toen.
Is van iedereen zijn tekenpotlood het punt afgebroken ofzo?
Hier kwamen soms/meestal echt mooie tekeningen voorbij, spijtig genoeg heb ik niet zoveel talent hiervoor.
Comment