Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rc buggy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rc buggy

Binnenkort zou ik voor de fun een RC buggy willen aanschaffen, maar op dat vlak (en ongetwijfeld ook nog op vele andere vlakken) ben ik een halve leek.
    Hebben jullie adressen of tips?

Model zou aan de volgende eisen moeten voldoen:

- Kwaliteit voor niet te veel geld. Meer dan 300€ geef ik er niet aan. 't Is niet de bedoeling er mee competitie te gaan rijden, dus bespaar de moeite om af te komen draven met duur dere modellen.
    - Geen gezever met brandstof, afstellingen en blauwe walmen: het moet een electro zijn.
    - Schaal: niet te groot, niet te klein
    - 4 WD heeft de voorkeur, maar 2 WD mag ook.

Electro buggy's zijn in opmars, maar dit is nog niet mainstream. Het meeste wordt nog voor brandstofmodellen gekozen op Nitro.

Ceulemans Modelbouw in Geel
    Shamrock Maastricht (NL)

Nuclea Buggy Racing is een club in Mol met circuit voor 1/8 buggy's en zelfs een kleiner circuit speciaal voor Marders en aanverwanten. Hier wordt voornamelijk met Mugen of Ishima gereden.

Comment

Als eerste RC wagen zou ik een elektrisch aangedreven 2WD'tje nemen.
      2WD is het beste om mee te leren rijden vind ik, ook zijn deze makkelijker in elkaar te knutselen.
      Tamiya Neo Falcon lijkt me vet, zeker als instapmodel.

Tamiya Neo Falcon
      Deze ligt zeker int budget, nog genoeg over om wat upgrades aan te schaffen zoals een zwaardere batterij en extra bandjes en dergelijke. Vergeet niet dat je de body ook zelf moet verven en het wagentje helemaal zelf in elkaar moet steken.

Wil je toch een 4WD, ik heb mezelf de deze besteld: Tamiya Boomerang

hopelijk komt ie snel aan
      1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

Liefst RTR

Comment

Taadaa . Deutche Makelij= kan niet kapot allz als ge niet te extreem mee omgaat .
          Buy games for kids & adults conveniently online | Carson | Official Manufacturer Shop✓ Personal Service✓ Fast Delivery✓ Free Returns✓

Is wel 4wd ,maar je kan altijd de as die van je centerdif. naar je voorste dif. loopt uitnemen.RTR

Comment

't Is een Traxxas Slash geworden voor mijn broertje (10 jaar). Bij mijn weten nog niet te koop in Belgie, en de eerste in het zuiden van Nederland. Ik ga er mss ook eentje kopen, want 't ding gaat fel.

- RTR
            - Schaal 1/16
            - 4WD
            - Brushless motor
            - Topsnelheid met standaard tandwiel en nimh batterij: 30 mph (48km/u). Met bijgeleverd ander tandwiel en lipo batterij 50 mph (+/- 80 km/u).
            - Waterdicht
            Last edited by ; 29/08/2009, 14:13.

Comment

Comment

Die dingen zijn echt wel goed waterdicht

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Alleen oppassen met metalen delen, die moet je toch best zuiver maken

Ze zijn weldegelijk in België verkrijgbaar hoor, gelukkig ook groter dan 1/16

Comment

ik heb zelf een himoto buggy 1/10 electronish met een 1800 mAH accu en 4 wiel aandrijving en een RC540 motor weet iemand hoe ik hem sneller moet maken een vriend van mij zegt dat ik een 7,2 volt 4200 mAH accu moet nemen zodat hij sneller en langer rijd. wat zeggen jullie ervan. ik weet het niet zeker.
                  alvast bedankt voor je reactie

Comment

die 1800mAH of 4200mAH gaan er voor zorgen dat die iets krachtiger en langer rijd.
                    maar gan je auto niet echt sneller maken.
                    wik je je auto sneller krijgen, leg er eens zoon kleine 8V batterij in van een tyco.
                    je auto gaat welgeteld 8 minuten rijden, de batterijen gaan heter worden dan anders.
                    but hell that car wil go.

vroeger had ik ook nog een speedboot op afstandbediening, en omdat we daar meer plaats hadden dan in een auto, speelden we een beetje met de batterijsetups.

om je een idee te geven, in zoon batterijpacket zitten nu zoon 6 dikke batterijen in serie van 1,2 volt elk.
                    daarmee rijd/vaart die gemiddeld zoon 15 minuten.
                    we hebben dan geexperimenteert met zoon 4 batterijen in serie ( goed voor 4,8V.
                    hiermee gaat de boot trager, maar kan je wel een goeie 45 minuten varen.
                    ook hebben we geexperimenteert met 8 batterijen. 9,6V.
                    dit laatste ging beestig hard, die boot had toen echt power.
                    maar na 10 minuutjes was het wel gedaan met spelen en waren de batterijen op.

over die traxxes, ik heb zoon traxxas stampede.
                    lekker robuste wagens wel.
                    die E-maxx vind ik ook nog een bangelijk machien

( zie net op de site dat ze nu batter packs hebben van 7 batterijen ( 8,4V ) )
                    vetjes
                    binnekort de mijne nog eens vanonder het stof halen, ik hoop dat de batterijen het nog doen. ik heb op de mijne trouwens een electronische regelaar zitten, rijd veel leuker.

Comment

Ik ben mezelf ook terug aant verdiepen in het rc gebeuren, heb vroeger met 1/10 nitro wagens gereden...

Ben nu aant uitzien om een offroad electrisch model te kopen! De Traxxas slash 4x4 is een veelgewild model, brushless motor en de mogelijkheid om tot 11.1V Lipo batterijen te gaan rijden... Snelheid is ongeveer 90km/uur dan...

Andere zijde ben ik enorm gecharmeerd door een HPI Vorza Flux, Xray 808, Losi Eight e of een Asso ... Allemaal samengesteld met de uitzonderlijk krachtige monster mamba motor + regelaar... Mogelijk om tot 2 x 11.1v 3 cellen lipo te gaan, totaal van 22.2v (regelaar kan tot 25v aan) moet je niet vertellen wat racket dit is zeker? Snelheid van de Vorza is bvb met de juiste gearing 117km/u ... Maar is natuurlijk ook andere prijsklasse als de Traxxas Slash.
                      Traxxas heeft ook een set met deze motor, de E-revo brushless RTR standaard uit de doos een snelheid van 100km/u...

Kriebelt om deze hobby terug op te nemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                        I Snelheid is ongeveer 90km/uur dan...

Andere zijde ben ik enorm gecharmeerd door een HPI Vorza Flux, Xray 808, Losi Eight e of een Asso ... Allemaal samengesteld met de uitzonderlijk krachtige monster mamba motor + regelaar... Mogelijk om tot 2 x 11.1v 3 cellen lipo te gaan, totaal van 22.2v (regelaar kan tot 25v aan) moet je niet vertellen wat racket dit is zeker? Snelheid van de Vorza is bvb met de juiste gearing 117km/u ... Maar is natuurlijk ook andere prijsklasse als de Traxxas Slash.
                        Traxxas heeft ook een set met deze motor, de E-revo brushless RTR standaard uit de doos een snelheid van 100km/u...
                        Niet blind staren op topsnelheden (die toch zelden gehaald worden).

Mijn nitro deed ook 90 en mijn Marder zal zo'n 60-70 doen. Die nitro was zo razendsnel aan zijn topsnelheid dat hij ook binnen no time buiten bereik rijdt.. dan heb je iets aan je top van 120... (zoals die schumacher dingen met 3 versnellingen)

Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat dat karretje een beetje fatsoenlijk door een bocht kan en vlot optrekt. Topsnelheid is leuk om in de straat te spelen en tegen de 6 jarige toeschouwers te stoefen daar over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

Soms zit ik eens uit te kijken om zo'n big scale op naft te kopen
                          Gewoon doen

Comment

/me loopt naar de garage en stoft zijn traxxas af.

mijn volgend model word een straatchassis met een custom kap erover ( iets bordeaux rood met zilveren strepen )

edit: alle spulletjes terug gevonden, en de afstandsbediening ligt al te laden van de traxxas, hierna eens testen hoe goed mijn batterijen van de wagen nog zijn
                            mss, moeten we eens een RC meeting houden
                            Last edited by Timmie; 23/04/2010, 14:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              mss, moeten we eens een RC meeting houden
                              Aanwezig

Wel zien dat de frequenties niet gaan storen...

Comment

ik zit op 55
                                btw, zender is opgeladen, en de auto batterij is aant laden.

Comment

Nee inderdaad die topsnelheidwaarden zeggen niets... De wegligging is zeker belangrijker, en de duurzaamheid...
                                  Maar van de modellen die ik opnoem zal je nie te klagen hebben over de rijprestaties...

rc meet , zeker doen... Moet mijne wel nog kopen hihi

Comment

ik heb er wel nog een reserve buggy, een tamiya manta ray 4wd buggy.
                                    maar de plastic is een beetje krikkel geworden en is hier en daar al wat verstevigd.
                                    ook heeft die enorm veel speling op zijn stuur.

Comment

Ik ben eens aan het rondkijken voor een rc auto.
                                      Ik heb 2 modellen op het oog. Ofwel een lose xxx ofwel een losi speed T. Het eens is een buggy, de speed t is wat breder en langer, meer een tuck model.

Welke van de 2 zouden jullie aanraden? De speed T is iets duurder, maar niet zo heel veel 2e hands.

Comment

Working...
                                      X