Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rc buggy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Dus tweetakt eigenlijk?

Just, marder, hoe kon ik dat vergeten, er werd over niets anders gezeverd toen

is dat zoveel duurder dan of zo dan een nitro?
    Yup, 2 takt

Aankoopprijs ligt wel serieus hoger ja, en de eventuele kosten als je iets kapot rijdt ook.
    Kale Marder kost een €600, dan heb je nog electronica nodig. Dat is ook fors duurder en brengt al €400 extra mee als je degelijk spul wilt.
    Dan nog eens onroad banden, tussen de €150-200 voor een set van 4.

De brandstof is gelukkig wat goedkoper, gewoon super 98 + 2 takt olie (@ €10 /liter ofzo)

Nitro kost al makkelijk €10/liter. En dan nog eens je motor reviseren elke 10 liter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Yup, 2 takt

Aankoopprijs ligt wel serieus hoger ja, en de eventuele kosten als je iets kapot rijdt ook.
      Kale Marder kost een €600, dan heb je nog electronica nodig. Dat is ook fors duurder en brengt al €400 extra mee als je degelijk spul wilt.
      Dan nog eens onroad banden, tussen de €150-200 voor een set van 4.

De brandstof is gelukkig wat goedkoper, gewoon super 98 + 2 takt olie (@ €10 /liter ofzo)

Nitro kost al makkelijk €10/liter. En dan nog eens je motor reviseren elke 10 liter...
      10 euro/liter? zotjes, kan je dat ook drinken?

Comment

10 euro/liter? zotjes, kan je dat ook drinken?
        Tuurlijk, is pure methanol met 10, 16 of 20% nitro denk ik

Geeft een witte vlam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Tuurlijk, is pure methanol met 10, 16 of 20% nitro denk ik

Geeft een witte vlam

normaalgezien bestaat het uit 10% methanol en 90% nitro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            normaalgezien bestaat het uit 10% methanol en 90% nitro
            Goed zot ja, dan vliegt de piston u rond de oren als ge start

Bijvoorbeeld, Tornado fuel 10%:

10% NM
            Super power

< 1% Additives
            Special additives optimize fuel’s combustion properties

12% Oil
            Special dedicated oil blend for maximum protection resulting in prolonged engine life. Special blend based on synthetic oils and ricinus

77% Methanol

Comment

Dus tweetakt eigenlijk?

Just, marder, hoe kon ik dat vergeten, er werd over niets anders gezeverd toen

is dat zoveel duurder dan of zo dan een nitro?
              Tweetakt is de shit
              Moet je regelmatig nog eens aan sleutelen maar dat maakt het juist leuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                Tweetakt is de shit
                Moet je regelmatig nog eens aan sleutelen maar dat maakt het juist leuk
                doet me denken aan mijn camino indertijd

Comment

doet me denken aan mijn camino indertijd
                  Kan me voorstellen dat je op sommige momenten ook moest sleutelen aan de camino als het niet goed uitkwam? Wel zo'n gevoel heb je ook soms met zo'n auto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                    Kan me voorstellen dat je op sommige momenten ook moest sleutelen aan de camino als het niet goed uitkwam? Wel zo'n gevoel heb je ook soms met zo'n auto's
                    Bij mij komt het nooit goed uit, murphy's law zeker

Comment

• Als ik mijn ouders overtuigd krijg, ze vinden dat ik geld weggooi.., word het deze

210€ en dan nog naft kopen

Comment

• Eenmaal beginnen met de hobby is verslavend
                        Wat ik je wel kan aanraden is om als beginner de wagen bij een goede shop te kopen. Die je kan je bijstaan in raad en daad ... Want geloof me je gaat het nodig hebben, zowel bij nitro als electro.

Ik rij beiden, en beiden hebben hun voor en nadelen... Ik had op een bepaald moment 4 wagens hier (Traxxas E-Revo, HPI Vorza, FG Baja en Ishima Rave), waarvan ik er 2 weken geleden 2 van verkocht heb (de Revo en de Baja)

Nu mag ik morgen mijn nieuwe gaan halen om op circuit te gaan rijden. nl de Mugen MBX6 met een O.S. motortje

Ivm 10min rijden met een batterij, mag je gerust eens komen rijden met de Vorza met een 4S 5000mAh lipo batterij rij ik een dikke 25min Opladen via mijn Hyperion lader is gefixt in zeer korte tijd(tussen 1u tot zelfs 15min naargelang de laadmogelijkheid van de batterij)

Ivm nitro, jah dat is heel anders rijden... De power is zo smooth, het geluid, etc... Daarmee dat de nieuwe ook een nitro geworden is. Eenmaal weg met het gebeuren valt dat afstellen zeer zeker mee, je moet hem inrijden waarna je hem goed stelt en dan is het echt alleen maar finetuning...

Voila vandaag gaan we in de voormiddag weer crossen se...
                        Namiddag gaan we kijken in Mol Als je zin hebt NineEleven kan je daar eens de smaak komen proeven Is vandaag de 8uren van Mol, en er zijn teams van over Europa aanwezig.

Ben gisteren naar de training gaan zien, en het officieel Mugen Team was er toch show aan het geven haha

Als je mol niet kent:

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Ohja ik zie dat je toch in het merk kyosho aan het kijken bent.
                          Voor de europese modellen en prijzen kan je best hier kijken:

De onderdelenvoorziening is gewoon goed ervan, bestelling is meestal binnen week in de shop

Als je een leuke voor niet veel geld wilt, de Kyosho Inferno MP7.5 is momenteel in promo bij Home Flyer shop in Herselt. Staat dacht ik aan 269euro en dan heb je en 1/8 schaal tov jou voorstel van 1/10 hierboven... Die rijden toch net wat fijner en stabieler Of een HPI Trophy 3.5, maar dit zit je al dadelijk aan +300euro...

Wil je toch bij 1/10 blijven en onder die 300euro kan ik zeker een HPI Firestorm aanraden, HPI onderdelenvoorziening is zeker ook goed. HPI dealer die ik kan aanraden is Minishop in Hasselt.

Goh er zijn zoveel modellen, maar je moet een beetje kijken naar een goede shop + onderdelen. Want geloof me die ga je nodig hebben
                          Last edited by ; 01/08/2010, 08:36.

Comment

• Ik ben bij Minishop en caracars geweest. Die gast van de mini is echt wel een liefhebber en gaf me een zeer goede uitleg. Er kwamen dan nog klanten binnen die een probleempje hadden en ben ik mee mogen gaan kijken hoe ze het hebben opgelost. Werkuren waren gratis daar, hij is toch wel dik 45min bezig geweest. Die man zei ook dat ik gewoon moest langskomen voor de eerste afstellingen, hij ging me het dan leren en dat kostte ook niets. Het probleem is dat die echt geen goedkope auto verkoopt.. Bij caracars hebben ze een promotie op een protech en daar krijg ik ook irl service. De kyosho op conrad is natuurlijk wel een klasse hoger dan protech en echt wel een koopje. Alleen ja, ik kan nergens terecht.. Ik ken wel iemand die vroeger een nitro hpi heeft gehad

Comment

• hoor ik dat nu goed ? heb je je revo al terug verkocht ?
                              why ?

Comment

• Eric van Minishop is inderdaad een krak in het nitro gebeuren, heeft jarenlang 1/8 onroad gereden en verschillende prijzen gewonnen
                                Is momenteel ook voorzitter nog van Houthalen Racing Team

Je kan eigenlijk beter iets meer dan betalen, en de service erbij krijgen... Ik had vroeger op mijn 16 jarige leeftijd een een nitro wagentje bij Broux gekocht. Nul nada service... en na enkele maanden vloog het ding en was mijn interesse weg... Gewoon omdat ik niet wist hoe...

Maar enkele maanden geleden opnieuw begonnen, eerst electro en nu nitro... En met de hulp van bekwame mensen kom je er zeer zeker

@ Timmie Ja inderdaad de Revo is al terug verkocht. Ik wou een trackwaardige wagen, en dit kan zeer zeker met de Revo... Echter moest ik dan dik 200 a 250euro erin steken om een beetje mee te kunnen ... En dan nog mag ik met geen enkele klasse meerijden

Voor te bashen prima auto hoor power in overvloed

Daarmee dat ik nu de Vorza als electrische heb (dezelfde regelaar/motor als Revo) en dan mijn Ishima voor op een zandparcours te crossen en de Mugen dient voor in Mol te gaan rijden...

Deze voormiddag trouwens zelf wat gaan crossen, kameraad een klein filmpje gemaakt van een van de eerste ritten

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• kan je even wat toelichten wat en waarom je dingen moest veranderen aan die E-revo.
                                  wedstrijdregels ofzo, of andere shit.

gewoon uit interesse

Comment

• De dingen die op de Revo moesten komen om hem een beetje trackwaardig te maken waren:

Centerdiff
                                    Sway bars
                                    1/2 offset truggy banden
                                    17mm meenemers
                                    alu pushrods
                                    en nog enkele kleine dingen...

Maar wanneer je dit hebt staan, kan hij redelijk meekomen op het circuit... Echter wanneer er een officiele truggy wedstrijd is mag een revo niet meedoen... Vraag me niet waarom, maar volgens de regels is het een monstertruck

Enigste wedstrijd dat er is, dat is de no nitro competitie waar een apart Revo onderdeel is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                      De dingen die op de Revo moesten komen om hem een beetje trackwaardig te maken waren:

Centerdiff
                                      Sway bars
                                      1/2 offset truggy banden
                                      17mm meenemers
                                      alu pushrods
                                      en nog enkele kleine dingen...

Maar wanneer je dit hebt staan, kan hij redelijk meekomen op het circuit... Echter wanneer er een officiele truggy wedstrijd is mag een revo niet meedoen... Vraag me niet waarom, maar volgens de regels is het een monstertruck

Enigste wedstrijd dat er is, dat is de no nitro competitie waar een apart Revo onderdeel is...

misschien wel dezelfde reden waarom de skyline op een gegeven moment verbannen is uit de autocross

Comment

• haha misschien wel ja ...

@nineeleven als je wil mag je altijd eens komen kijken naar de Vorza / Ishima en het verschil eens zien tussen electro en nitro De MBX6 zal nog niet gereed zijn tegen dan

Comment

• Heb je uw baja ook verkocht?
                                          Daar was je toch tevreden over of ben ik mis?

Comment

Working...
                                          X