Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rc buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Bij electrische niet zozeer. Je zou eventueel alsnog wel wat dingen kunnen doorfikken, maar in tegenstelling tot bij brandstofmodellen zijn er geen servo's die opeens geen signaal meer krijgen en op de volgasstand blijven hangen...
    Allee ja, de stuurservo wel, maar rondjes draaien is meestal zo erg nog niet

    Comment


    • #82
      Goh, ik zou eerder zeggen dat het net wel een gevaar is bij RTR modellen.
      Kijk maar eens naar hoe goedkoop veel van die zendertjes eruit zien die bij zo'n RTR zitten.

      Uiteraard kan je die wel makkelijk wisselen met een degelijke futaba op 2,4Mhz of dergelijke.
      Ik zou voor zijn eerste wagentje beginnen met iets simpel, misschieen 2WD om mee te beginnen, kan hij daar mee leren rijden en kan je zien of het aanslaagt.

      Als hij het leuk gaat vinden kan je hem eens een 4WD aanschaffen hé, en misschien toch eens een weekendje vrij maken om eentje te bouwen. Ik denk trouwens dat het ook niet lang zal duren voor je aan je RTR zal moeten sleutelen.
      1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

      Comment


      • #83
        Nog even een aanvulling: De brushless versie's van de Revo en de E-maxx hebben maar 1 motor Mamba monster regelaar en 2200kv motor... De brushed motoren gebruiken er 2. Batterijen zijn inderdaad 2 stuks bij deze topmodellen.

        Ivm met brushed, zet jou oudere brushed eens langs hetzelfde type model brushed van iets jonger... Je zal het verschil duidelijk zien, ik zeg niet dat hij niet meer rijdt... Maar verschil is er heel duidelijk. Je moet ze ook maar eens opendraaien, na een jaar hebben de borsteltjes hun beste tijd gehad en gaan de prestaties achteruit.

        Ivm de Slash 4x4... Deze heb ik ook gehad en weer doorverkocht... Is volgens mij meer een typische circuit wagen. Je moet hem goed afstellen om lekker te kunnen rijden, kantelt nogal vlug om als je in het wild gaat rijden... Ook vervelend is dat de aandrijving langs onder op 1 plaats open is, en regelmatig steentjes etc... oppikt net als binnenkant voor de aandrijving, ook een opening wat jou mooi blauwe cardanasje beschadigd...

        Ivm de snelheid, met de bijgeleverde NIHM batterijen en gearing loopt zo een slash ongeveer een 40km/u, gemeten met een snelheidsgeweer Ga je overstappen op 2S lipo's dan gaat hij gemeten +- 50km/u, ga je op 3S rijden zonder te vertanden gaat dit rond 60 a 65 liggen. Na vertanden lopen de snelheid op tot max 87km/u heb ik eruit gehaald... Wel goed opletten met de temperatuur dan

        Nog een punt, let goed op met batterijen! Met nihm batterijen opletten de eerste keren dat je hen niet overlaadt... Laders merken het punt niet altijd op in het begin als de nihm vol zijn en gaan gewoon doorladen waardoor de batterij gloeiheet wordt! Investeer dus best in een goede lader en hou ze in de gaten... Ivm lipo's, dit is helemaal geen speelgoed! Bij misgebruik echt brandbommen waar al menig huis mee afgebrand is, zoek maar eens op bij youtube! Altijd laden met de voorschriften, stenen ondergrond en balanceren die dingen
        Qua rijtijd met batterijen, nihm batterijen hebben een zeer lage piek en vallen dan dadelijk in wanneer er wat meer kracht gevraagd wordt. Wat je dan ervaart als het minder snel / krachtig rijden. Als ik het voorbeeld van de slash neem, met de bijgeleverde nihm batterij rij je ongeveer 15 min. Deze mag je helemaal plat rijden! Wanneer je overgaat op een 2S lipo met pakweg 5000mAh rij je in een slash dik 30 a 40 minuten rond!Dit zonder krachtvermindering, omdat lipo's op een veel hoger stabiel voltage blijven en niet invallen onder belasting. Weeral opletten met lipo's dat je deze niet volledig leeg rijdt, de LVC in een slash aanzetten en hij beschermd ze tegen te laag leegtrekken. In de slash zelfs iets te vroeg, wat minder rijtijd opleverd, op een 3.6V ongeveer per cel. Je mag uiterlijk tot een 3V/cel gaan. bij mijn mamba modellen staat hij ingesteld op 3.3V

        Ivm waterdichtheid... Alle modellen van traxxas, met uitzondering van de mamba regelaars, zijn (spat)waterdicht, dus ze kunnen wel wat hebben. Alles zit mooi afgesloten en zou geen probleem mogen geven. Eerder zal het probleem bij je lagers etc liggen...

        Ivm met het slijten van de pinion (tandwieletje aan de motor) zou eraan kunnen liggen dat je mesh gear niet goed ingesteld is, ik rij al ettelijke tijd met dezelfde gearing en daar zie je niets van slijtage aan... pinion en spur goed op elkaar afstellen is dan wel een must.

        Regelaars de dood ingejaagd kan ik van meespreken, heb zo een vuurbol in handen gehad en dat is allesbehalve een pretje

        Ivm de RTR modellen van Traxxas, hier is niets mis mee... De electronica is ruim voldoende en meeste sets hebben een 2.4ghz systeem dat duidelijk goed werkt. Heb ze ook getest maar erna ook over gegaan op mijn Spektrum die net iets beter is Maar niets mis met de electronica

        Ivm mijn nieuwe aankoop, het is geen Ishima geworden (had de aanbieding ook al gezien ) voor die prijs echt onklopbaar geloof me!!! Maar een bigscale FG Baja 2WD Normaal mag ik hem volgende week al gaan afhalen.
        amai wat ne tekst
        Last edited by ; 19/06/2010, 13:24.

        Comment


        • #84
          Dat zal wel leuk speelgoed zijn Kurtjevv . Zo'n HPI Baja's zien er ook zo ongelofelijk vet uit.
          Post maar wat pics wanneer je hem hebt!
          1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

          Comment


          • #85
            Met dank voor het verhaal, Kurt.

            We hebben ondertussen besloten een rockcrawler te kopen. Stukker meer aangepast om in de bossen te spelen en met een topsnelheid van een 45km/u snel genoeg om op de gravelwegen toch wat lol te hebben.

            Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
            Als hij het leuk gaat vinden kan je hem eens een 4WD aanschaffen hé, en misschien toch eens een weekendje vrij maken om eentje te bouwen. Ik denk trouwens dat het ook niet lang zal duren voor je aan je RTR zal moeten sleutelen.


            I wish.

            1 weekend op 2 is voor mijn vriendin, 1 op 2 voor mijne kleinen... tijdens welk weekend stel je voor dat ik zo'n ding bouw ?
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Nog even een aanvulling: De brushless versie's van de Revo en de E-maxx hebben maar 1 motor Mamba monster regelaar en 2200kv motor... De brushed motoren gebruiken er 2. Batterijen zijn inderdaad 2 stuks bij deze topmodellen.
              hmmmz, begin juist aan iets leuk te denken.
              een brushed versie kopen van de E-maxx, en dan 2 brushless motoren insteken + 2 lipo batterijen.

              sounds evil dont ya think

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Met dank voor het verhaal, Kurt.

                We hebben ondertussen besloten een rockcrawler te kopen. Stukker meer aangepast om in de bossen te spelen en met een topsnelheid van een 45km/u snel genoeg om op de gravelwegen toch wat lol te hebben.





                I wish.

                1 weekend op 2 is voor mijn vriendin, 1 op 2 voor mijne kleinen... tijdens welk weekend stel je voor dat ik zo'n ding bouw ?
                Ach, outsourcen dan maar. die chinees/japanner of koreaan zal hem ook wel met liefde in elkaar steken.
                Ben je intussen al iets wijzer geworden? al enig idee wat te kopen?
                1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                  Ach, outsourcen dan maar. die chinees/japanner of koreaan zal hem ook wel met liefde in elkaar steken.
                  Ben je intussen al iets wijzer geworden? al enig idee wat te kopen?


                  Wat is dan het verschil tussen een RTR en ééntje die een Koreaan voor ons heeft ineengestoken?

                  't Wordt een Traxxas Summit.
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #89
                    Veel plezier ermee

                    @ Timmie inderdaad er zijn al mannen die dat gedaan hebben, 2 brushless motors met een stevige ESC en dan een totaal van 6S lipo's erop (22.2V in totaal)... Waanzinnig

                    Je moet zo een Revo of de Vorza eens voor de lol op 2 3S lipo's zetten, en vertanden
                    Je verschiet je een hoedje... Standing backflips op demand bij de Revo

                    edit: ohja voor de prijs van de Ishima kon ik hem niet laten liggen, is zomaar eventjes bijna 200euro goedkoper als de adviesprijs
                    Staat nu ook netjes thuis in de doos te wachten om vervolledigd te worden met goede servo's en een 2.4ghz ontvanger

                    Comment


                    • #90
                      die summit ziet er nog leuk uit met die locking differentials + high en low gear

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        die summit ziet er nog leuk uit met die locking differentials + high en low gear

                        Het lijkt me inderdaad een veelzijdig voertuig waar je niet persé grote ruimten zonder obstakels voor nodig hebt.

                        Die difflocks leken me ook handig. Ik herinner me uit mijn jonge tijd nog hoeveel keer je je buggy of off-roader verkeerd een steen opreed en dan mocht je er naartoe stappen omdat hij daar met zijn wielen in de lucht hing te spinnen.

                        Ding zou normaal in twee dagen hier moeten zijn.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten


                          Wat is dan het verschil tussen een RTR en ééntje die een Koreaan voor ons heeft ineengestoken?

                          't Wordt een Traxxas Summit.
                          geen verschil, dat bedoelde ik niet.
                          1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                            Veel plezier ermee

                            @ Timmie inderdaad er zijn al mannen die dat gedaan hebben, 2 brushless motors met een stevige ESC en dan een totaal van 6S lipo's erop (22.2V in totaal)... Waanzinnig

                            Je moet zo een Revo of de Vorza eens voor de lol op 2 3S lipo's zetten, en vertanden
                            Je verschiet je een hoedje... Standing backflips op demand bij de Revo

                            edit: ohja voor de prijs van de Ishima kon ik hem niet laten liggen, is zomaar eventjes bijna 200euro goedkoper als de adviesprijs
                            Staat nu ook netjes thuis in de doos te wachten om vervolledigd te worden met goede servo's en een 2.4ghz ontvanger
                            De Ishima gehaald bij Albatros?
                            Ben er vorige week ook langs geweest en kon het niet laten.
                            Een E-Revo 1/16 is nu van mij.
                            De heli's liggen voor onbepaalde tijd van kant.
                            Ben echt verrast door het vermogen van dit kleine monster,zelfs op 2s lipo's is het opletten om
                            niet op de rug te gaan liggen.
                            Heb er ondertussen al wat rijtijd met de nodige botsingen tegen betonnen dingen opzitten,maar dat spul lijkt
                            me bijna onverwoestbaar.
                            Ik heb het anders gekend.

                            Comment


                            • #94
                              Nee ik heb hem bij de locale HS gehaald
                              Nu zo een Revo 1/16 is echt snel, wacht maar eens als je eens op 3S zou proberen... Je verschiet je een bult, mits goede vertanding is het niet meer te controleren!!!
                              Wel goed opletten met je temps ...

                              Veel plezier ermee!

                              Comment


                              • #95
                                Gisterenavond heeft mijn broertje wat zitten 'spelen' met de Revo...

                                2 stuks 2S lipo's Ace RC en de optionele vertanding 18-54

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                Comment


                                • #96
                                  Toevallig met een kameraad aan de praat geraakt en hij wilt een on-road kopen. Nu wil ik er natuurlijk ook eentje want samen rijden is fijner dan alleen. 2 jaar geleden had ik bijna een 2dehands nitro gekocht maar mijn ouders waren toen aan het zagen...

                                  Ik weet alleen niet goed wat ik moet kopen. Ik lees hier begin met 2wd maar dan gooi ik toch geld weg als ik een maand later een 4wd wil.. 2wd's gaan dan ook niet eens hard. 30km/u lees ik voor een Tamiya en ik had liever iets gehad richting 50-60 en die zijn al 4wd. Nitro is quasi uitgesloten wegens het verreist onderhoud en hogere prijs.

                                  Ik zou graag 2dehands kopen meer echt goedkope modellen (+-100€) vind je gewoon niet. Nieuwprijs zou ik graag beperken tot 200€

                                  op conrad.be staan een aantal buggy's waaronder ook van het merk REELY. Nooit van gehoord dus vermijden?

                                  Comment


                                  • #97
                                    wat is dat nu een zever van die 2wd gaat maar 30km/u

                                    juist zoals met schaal 1:1 is 4wd alleen wat sneller weg van de startlijn, en ben je sneller op ruw terrein.
                                    maar 2wd gaat zeker op beton er niet voor moeten onder doen.
                                    ik weet dat mijn traxxas 2wd sneller is dan mijn tamiya 4wd.


                                    en zelfs mijn ondertussen al 15+ jaar oude tamiya ging meer dan 30km/u
                                    technologie is gewoon verbeterd nu en de nieuwere modellen zoals die van traxxas zijn gewoon sneller geworden.
                                    ik ben er bijna zeker van dat ik met die traxxas bijna 40k/u kon, ondertussen gaat hetzelfde model van traxxas er 50+, en die met brushless motoren gaat er 80km/u dit zijn snelheden waar je 15 jaar geleden alleen van kon dromen.
                                    maar het heeft zeker niets te maken met 2wd of 4wd.

                                    wat wel is is dat 4wd modellen iets meer power verbruiken ( op schaal 1:1 ook ) waardoor de batterijen dus sneller leeg zijn.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Ok ik heb dus verkeerd gekeken. Alle Tamiya's gaan maar 30-35. Wat ik bedoelde was dat de 4wd modellen meestal een krachtigere motor hebben. Ik vrees dat die gewoon gaan teleur stellen. Kan ik daar gewoon een brushless in leggen en gaat hij dan opeens wel 60?



                                      lijkt me wel een zalige deal
                                      Het enige wat ik stom vind is dat het geen bouwpakket is. Ik zou hem graag zelf in elkaar steken, dan heb je er nog extra plezier aan

                                      Comment


                                      • #99
                                        normaal kan je hem gewoon ombouwen met krachtigere motor.
                                        maar juist zoals met andere auto's ga je soms nog andere dingen moeten aanpassen.
                                        andere batterijstekker die een hogere stroom aankunnen.
                                        een regelaar die meer stroom aan kan, dit soort dingen.
                                        maar het is perfect mogelijk.

                                        tis trouwens ook zo dat je je over die 30 a 35 km/u u geen zorgen moet maken.
                                        het is al redelijk snel naargelang de grote van het terrein.
                                        op grote terrein ben je beter met een snelle wagen.
                                        maar op kleinere terreinen waar het op nauwkeurigheid aankomt kan je soms beter rijden met een iets tragere wagen.
                                        ik weet dat vlot rond de salontafel rijden met de traxxas niet echt zo simpel was.

                                        Comment


                                        • Wat vind je van die Kyosho?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X