Oorspronkelijk geplaatst door Stancke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gran Turismo 5
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
-
Na de review van Daggie gelezen te hebben ben ik het gisteren ook maar gaan halen, ik keek eerst wat sceptisch tegenover het rijgedrag en rijgevoel, ik was immers Forza gewoon van de afgelopen jaren, maar dat vooroordeel werd al na een eerste ronde van de baan geveegd. Hier hebben ze echt werk van gemaakt om dat te verbeteren tegenover de vorige GT's en ik persoonlijk vind dat ze daar enorm goed in geslaagd zijn!
Ook de sounds zijn een pak beter, ik heb nog wel met maar enkele Premium cars gereden, maar daarbij was de sound alvast dik in orde! Het enige spijtige wat de sound betreft, is dat ze nog steeds datzelfde irritante geluid hebben gebruikt voor de start van een race, dat ben ik zoooo beu gehoord!
De menu's zitten ook goed in elkaar en heel mooi weergegeven, vooral die van de tuningshop vind ik prachtig!
Oh ja, en in de photomode ga ik ook wat tijd spenderen denk ik! Heb alleen nog niet gevonden hoe je de replay in slow motion kan laten gaan, en kan terugspoelen, alé, als dat kan natuurlijk...
Heb hier gelezen dat je de controller kan instellen met R2= gas en L2= rem. Dat ga ik vanavond wel zo instellen dan, want nu staat die nog standaard ingesteld met X=gas en vierkantje = rem en dosseren gaat niet zo vlot.
1 ding is nu al zeker, CoD Black Ops verdwijnt even in de kast!
Comment
-
Voilla , net er terug in gevlogen.
Gisteren was maar eens om effe alles tegoei te bekijken nu zijn we officieel vertrokken
Rijbewijs B all gold behaald
enkele races gereden in A-spec
Top Gear beginner challenge gedaan (was wel verdomd moeilijk om eerste te komen)
tis toch een machtig spel ze (zoal ik vanaf het begin wel verwacht had)
nog enkele dagen wat racen,geld sparen en auto's kopen en dan tijd om online het varken uit te hangen
Comment
-
Reviewtime baby!!! Niet alles zal aan bod komen, vermits ik nog maar een speeluur of vijf achter de kiezen heb, maar ik heb me wel al een beeld gevormd van GT5, en dat beeld is goed. HEEL goed. Pakt u een taske koffie, en enjoy the reading
Ik ga beginnen met te zeggen: ik ga hier tijd insteken, VEEL tijd. Zelfs Call Of Duty Black Ops moet eraan geloven voor't moment. Ik zit af te tellen om naar huis te gaan, de PS aan te zetten en verder geld te verdienen om auto's te kopen, gefreakte verslaving gewoon.
Eerst 8gig install, ik haat wachten, en ik merkte dat de 133mb install zwaar onvoldoende was. 'k Had training gisterenavond, aangezet en vertrokken, dus ik weet niet hoe lang het geduurd heeft, maar dus max 2u. Toen ik vertrok stond de teller op 40 mins, maar die versprong constant. Iemand op Autoforum zei dat em denkt dat de PS3 stiekem op Windows draait Ik raad in elk geval aan dit te doen, het scheelt u een pak in laadtijden tussen de menu's en dergelijke, anders moet hij het van zijn cache hebben, wat twee keer niks is.
Mijn eerste ervaring: SLS op Suzuka East, en brakken brakken brakken om de physics ten top te testen. Op harde sportbanden schuift het ding alle kanten uit, op zachte is hij na enige aanpassing aan de physics perfect te driften, maar ge kunt er ook heel goed (niet gemakkelijk, goed ) gecontroleerd snelle rondes mee rijden. Dan een Lambo Gallardo, 4WD is enorm voelbaar, rijdt helemaal anders, en is veel makkelijker te driften. Ge kon daar mee smijten en kappen en aan sleuren dat het niet normaal was, en toch leek het cool op de replay
Ik heb nog niet genoeg sim ervaring om physics met mekaar te vergelijken, maar ik heb mij dus geen moment gestoord hè. Rijdt super intuïtief, serieus anders dan de Prologue in elk geval, en toch ook anders dan die time trial die ondertussen is verschenen. Het coole in vgl met de vorige GT's, ge voelt perfect overstuur en onderstuur aankomen, en ge kunt er dus op reageren. Stuurt ge toch nog te ver schuift ge gewoon rechtdoor, of breekt ge heel erg uit. Ge kunt niet meer Prof en Amateur kiezen in de physics, gewoon één degelijke pot nat dus. Ik rijd uiteraard VRL getrouw zonder enige assists (ABS wel bij niet racewagens, anders is er niet mee te rijden), en der valt echt wel goed mee te rijden, onder voorwaarde dat ge gecontroleerd rijdt, imo best realistisch. Ik ga vanavond een vergelijk kunnen maken, want 'k heb nen 120D gekocht gisteren en helemaal gezet zoals de mijne, met niet instelbare sportophanging, sportbanden en 185pk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aanvoelen, maar volgens mij gaat het plaatje kloppen. Als ge daarentegen de assists aanzet moet ge hemel en aarde verzetten om rond te gaan of zelfs uberhaupt van de baan te gaan. Mijne kameraad kwam langs, en zag mij knoeien met een SLS op fietsbanden, dus vroeg vriendelijk voor hem de boel aan te zetten. ;D Hij reed op het moeilijkste niveau op zijn sokken naar de overwinning, dat zegt genoeg denk ik. Mijn sims speelt hij niet graag, zelfs niet met assists, dit daarentegen vond hij dikke fun. Uiteraard zullen de meningen verschillen, maar ik denk zelfs dat doorwinterde simmers zich niet zullen storen aan de physics, het is wennen, het is mss niet 100% realistisch (al vraag ik me af wie hier ooit het vergelijk heeft kunnen maken tussen sim en irl), maar ze zijn voor mij echt in orde. Proficiat Polyphony, het begint eindelijk op iets te trekken!
Dan de sounds, GT's achilleshiel imo. Jammer genoeg is het merendeel weer stofzuigersound, maar er is een groot verschil gekomen tussen rear view met de uitlaten in uw gezicht, tov de bonnet view (eerder dak view ma bon) en vooral de in car. In dat opzicht vind ik het meevallen. Nu, ik zeg het merendeel is zwak, want de premium supercars (Lambo, SLS, enz) zijn behoorlijk goed, en de racewagens hebben deze keer meer dan enkel gearbox sound, ze klinken echt goed! Het is niet overdreven zoals in bvb Need For Speed, maar het is zeker niet zwak. Speakers open en ge geniet van het gebrul van een V8/V10, en in de replay wordt het allemaal nog eens versterkt. Ook hier leren ze langzaam bij, het gaat echt de goede kant op! Enig minpuntje blijft de bandensound hè... Continue bandengepiep, ook al schuift ge bijna niet. Dit kan beter, maar het leert u telkens wel waar de grens ligt. Gemengde gevoelens dus...
Over de graphics kan ik kort zijn hè, da weten we allemaal, GT heerst over alle andere racegames en sims, het ziet er ZOOOOO geil lekker uit. Geen blur, geen blooming, gewoon gelikte graphics. Soms hebt ge wat last van flickering, en de Anti Aliasing kan beter op sommige momenten, maar verdomme, 't is kwijlen op al dat lekkers, premium of niet.
De gameplay dan. Ik ben begonnen met het aankopen van een okkazie, en dan was het tijd om licenses te doen. Ik heb voorlopig enkel de B Spec gedaan, en omdat ik nog moet wennen aan de physics heb ik niet overal geprobeerd goud te halen. 5/12 is goed voorlopig, en 'k heb maar 1 brons. Hiervoor krijgt ge behoorlijk wat xp, en GT getrouw geen geld, maar bonus cars. Ik heb een kartje verdiend, dikke fun, maar daar kom ik sebiet aan. Die xp is trouwens een nice touch, iets wat ze al veel sneller hadden moeten doen. Daarme kunt ge mensen met gelijke xp laten matchfinden, en ge hebt naast het verzamelen van auto's nog een extra, Call Of Duty vergelijkbaar doel, ranken en levelen verdoeme! ;D
De mogelijkheden qua events enz zijn echt enorm, ge weet niet waar te beginnen om eerlijk te zijn! Ge hebt A-Spec events op vijf verschillende niveaus, gaande van de welbekende Sunday Cup enz, tot ik vermoed races waar ge niet van de eerste keer door geraakt (ge kunt ze nog niet zien als ge de license nog niet hebt). Dan hebt ge de B-Spec events. Hier ben ik nog niet naar gaan kijken, maar het gaat hier vlgs mij om het coachen van een racepiloot oid, denk niet dat ik mij daar eerstdaags mee ga bezighouden. Ook een oude bekende: de Special Events, BIG money als ge nog maar net zijt begonnen, en goed te doen. Ge hebt de kart events, die imo te gemakkelijk zijn, want ik rij op mijn sokken naar de overwinning. Dan de Jeff Gordon Nascar school, waar ge deftig leert slipstreamen uiteraard. De Top Gear events zijn ook dikke fun, al heb ik een dik uur gedaan over die race met T1 busjes, slipstreamen, snelheid houden, smooth en steady, enz, niet simpel! Ik begin straks meteen aan mijn favo Special event, het beheersen van de Nordschleife. Alle events zijn ingedeeld op niveau, waar de auto's sterker worden en de tegenstand moeilijker. De NS begint met een 300SL, die imo behoorlijk vooruit wil voor een wagen van zijn tijd. Goud is zeker mogelijk daar op alle events, wat niet simpel is. Van goud naar brons op de full lap is 8.29 mins tot 11 mins!! :o Dan is er nog rallyschool, en wat andere meuk, dat bekijken we nog wel eens, eerst Ringmeister worden. ;D
De Arcade modus is behoorlijk uitgebreid, met veel tracks, waarvan ge nog een paar tracks moet unlocken in de Special Mode enz (Nordschleife, Top Gear track). Ge hebt in elk geval in't begin al een shitload aan auto's, van een oud Fiat 500tje tot een Pagani Zonda R en een Nissan GT-R GT. Ge kunt racen in drie moeilijkheidsgraden, ge kunt een time trial doen, een duel (split screen), maar voor mij het leukste en mss wel belangrijkste: Drift events. Ik ben van plan voor het racen te gaan uiteraard, maar het driften geniet nog steeds mijn voorkeur. Zo gauw ik wat degelijke auto's heb hiervoor is het dorifto-time ;D. Ik wil top 100 vd wereld op minstens 5 tracks, wat een opgave zal zijn, maar in de proloog is het mij gelukt op Suzuka East, dus het is te doen.
Online heb ik nog niet verkend, maar ge kunt naar 't schijnt ne lobby opstarten. Dit wil zeggen, ge invite mensen, en ge spreekt de regels af. DAT is nog eens online racen imo, dat doen we hier ook, en we weten allemaal dat dat een succesvolle formule is hè Hier kijk ik dus ook naar uit, enerzijds om mijn vrienden op hun doos te geven, en anderzijds om op mijn doos te krijgen van de paar doorwinterde simmers in mijn lijst.
Tenslotte komen we tot mss wel één van de grootste charmes van GT, de auto's. Ze zijn opgedeeld in twee klassen, Premium en gewoon. De premiums hebben een in car view, de andere niet, en de premiums zijn een pak beter afgewerkt overall. Ik heb nog nergens schade gezien though... Ik ben pertang al een paar keer goe gecrashed... Eén ding is mij opgevallen, zelfs het autopark is realistisch!! Ge kunt bijna enkel auto's kopen die ge nu nog kunt krijgen, AL de rest is tweedehands, wat ik een ZEER leuke touch vind. Ook mijne maat vond dit een enorm pluspunt. We keken samen eens naar de dealers, en merkten dat er eigenlijk niet zoveel merken beschikbaar waren. Ook de modellen per merk sloeg tegen. BMW heeft bvb enkel een Z4, Z4M, M3, M5, 135i en 135i Tii. Dit is behoorlijk wat, maar toch ook niet overdreven voor GT standards. Tot we dan om de zoveel tijd eens in de tweedehandsjes gingen kijken. Man man man wat staat daar allemaal in :o Gaande van de overdreven prijzige (ettelijke miljoenen Cr's) Toyota GT-One, Ford GT racecar, Chaparal, tot "gewone" GT racers, tot Ferrari's en dikke premiums, tot tweedehands pareltjes als Mitsubishi Evo 7's en Nissan 240SXen, tot kleine nutteloze FWD meuk ;D Bijna elke keer veranderde de line-up, dus regelmatig gaan kijken is de boodschap. Ik ben in elk geval blij dat ik zo rap op een 1-reeks stoveke ben gebotst, dat wordt mijn boeleke ;D Kort samengevat, die 1000+ auto's is een behoorlijk realistisch getal, der zit ne SHITload aan auto's in, het wordt een uitdaging al degenen te verzamelen die ik echt wil. Ik ga mij wel geen uren bezighouden om er zoveel mogelijk te hebben, het zal mijn garage worden zoals ik ervan droom, wat al genoeg zal zijn ;D
Ik vergeet ongetwijfeld serieus wat puntjes, en ik ga niet diep genoeg op sommige vlakken, maar ge kunt blijven lullen over da spel, NI normaal ;D Het is ZOOOOOOO uitgebreid, dit wordt maanden, mss zelfs jaren spelplezier. Als ze zo lang wachten met de volgende versie zal dat mss ook wel nodig zijn hè Ik ben in elk geval blij dat ik op mijn tanden heb gebeten om hem nu al te kopen ('t kan er eigenlijk ni af ), hier ga ik nu eens uitgebreid van genieten zie, man man man, wat een TOPgame weer... Congratz Polyphony, you friggin did it again!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door curbstonephotography.be Bekijk Berichten@Vinox en al de rest: zijn er dat jullie weten soms Endurance races van een uurtje of langer ofzo? Waar ergens kan ik die vinden? En bij Arcade mode kan ik toch niet met een wagen uit eigen garage rijden hé?
Mss dat die endurance races bij extreme events staan of pas vrij komen bij +-level 30.
In gt4 waren er toch endurances van 4,8,9......uren dus gt5 zal dat ook wel hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk BerichtenMss dat die endurance races bij extreme events staan of pas vrij komen bij +-level 30.
In gt4 waren er toch endurances van 4,8,9......uren dus gt5 zal dat ook wel hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FASTBART1 Bekijk Berichten@ Vinox 21 - Car Collector - Fill your Garage with 1000 cars - bronze
Get 10 000 points or more in a Sector Mode Drift Trial - bronze
En na 5 jaar = Earn every single Gran Turismo 5 Trophy - platinum
En dat GT6
Comment
-
Kunt ge op twee manieren oplossen: minder hard remmen (serieus, de remmen in GT5 voelen heel gevoelig aan). Of, als ge de rembalans kunt regelen van uwen auto, minder remkracht vanachter steken. Ook belangrijk, bij het aanremmen van een bocht moet uw wagen stabiel zijn. Daarom zijn bochten als de knik naar rechts en meteen daarna een nog tragere rechtse op Suzuka moeilijk, ge zijt al aan het sturen wanneer ge op uw rem duwt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De la marche Bekijk Berichten
BlackFox (NextGen_BlackFox)
C'Mon (steffenbor)
Maxime
GTI (Wesker23)
Corvetteboy (BrechtDecancq)
Daggie (DaggieBe)
Greg (gregoryjoseph)
Frank
WC-eend (Spoilt666)
BWS
Fastbart (fastbart1)
Raydendj (Raydendj)
EvO @ d1rk.be (EvO_d1rk)
ScoobySimon
honda dude (wolfke)
Vinox
Sledge (Sledge144)
De la marche
Denniske
Stancke (Stancke)
Manuelos
Pieters
Fille (defille20)
BOM (bimbambommeke)
Scorchio (scorchiobe)
Even mijn PS online nickname erbij gezet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk BerichtenKunt ge op twee manieren oplossen: minder hard remmen (serieus, de remmen in GT5 voelen heel gevoelig aan). Of, als ge de rembalans kunt regelen van uwen auto, minder remkracht vanachter steken. Ook belangrijk, bij het aanremmen van een bocht moet uw wagen stabiel zijn. Daarom zijn bochten als de knik naar rechts en meteen daarna een nog tragere rechtse op Suzuka moeilijk, ge zijt al aan het sturen wanneer ge op uw rem duwt.
Met een Elise R kun je zo serieus die kar in alle bochten "zetten", echt vet
Comment
-
Maandag bericht gekregen van ShopTo dat mijn exemplaar verstuurd was. Vandaag stak het al in de bus. Knap!
Nog 35seconden & mijn installatie is ten einde.
Tot seffens!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenMet een Elise R kun je zo serieus die kar in alle bochten "zetten", echt vet
@ Vanni: Gij gaat het rally gedeelte voor uw rekening nemen zeker Pas op, Suzuka East of Tsukuba met ne Evo is dikke fun ze!
Comment
Comment